Auteur Topic: Wet op alcoholslot goedgekeurd  (gelezen 5951 keer)

Offline BBB

• Meer dan expert
  • Geslacht: Man
  • Hirsch Ballin
Re: Wet op alcoholslot goedgekeurd
« Reactie #15 Gepost op: zondag 07 juni 2009 - 14:53:00 »
Als jij veroordeeld zou zijn: dan zou jouw vrouw mede aanspakelijk kunnen worden gesteld wanneer jij een ongeluk zou veroorzaken in dronken toestand terwijl jij met haar auto rijdt.

::)

Hoe kan dat nu? Ik vertrek alleen, nuchter, drink me onderweg ladderzat en veroorzaak een ongeval. Hoe kan mijn vrouw daarvoor nu mede aansprakelijk gesteld worden?
Omdat jouw vrouw jou de beschikking geeft over een auto die geen alcoholslot bevat en jou hiermee in staat stelt om ladderzat te rijden.

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #16 Gepost op: zondag 07 juni 2009 - 14:58:36 »
Als jij veroordeeld zou zijn: dan zou jouw vrouw mede aanspakelijk kunnen worden gesteld wanneer jij een ongeluk zou veroorzaken in dronken toestand terwijl jij met haar auto rijdt.

Hoe kan dat nu? Ik vertrek alleen, nuchter, drink me onderweg ladderzat en veroorzaak een ongeval. Hoe kan mijn vrouw daarvoor nu mede aansprakelijk gesteld worden?
Omdat jouw vrouw jou de beschikking geeft over een auto die geen alcoholslot bevat en jou hiermee in staat stelt om ladderzat te rijden.

Dan moet er dus op elke auto een alcoholslot komen?
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline benny stinkens

• Meer dan expert
« Reactie #17 Gepost op: zondag 07 juni 2009 - 17:13:52 »
Gaan we toch gewoon een auto huren  ;D (zonder slot) ;)

Offline Michel

• Meer dan expert
« Reactie #18 Gepost op: zondag 07 juni 2009 - 17:20:22 »
Euhm, de verkoop van brommobielen (=geen auto) gaat dan stijgen...   ;D
« Laatst bewerkt op: zondag 07 juni 2009 - 17:22:06 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline Michel

• Meer dan expert
« Reactie #19 Gepost op: zondag 07 juni 2009 - 17:21:20 »
Gaan we toch gewoon een auto huren  ;D (zonder slot) ;)
Voor dat extra geld kan men al veel pinten drinken...   ;)
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline BBB

• Meer dan expert
  • Hirsch Ballin
« Reactie #20 Gepost op: maandag 08 juni 2009 - 02:42:39 »
Wat mij betreft alleen op alle auto's van de eigenaar zelf.
Voor verhuurders zou de overheid een simpel systeempje kunnen ontwikkelen zodat ze kunnen checken ofdat die huurder wel of niet met een alcoholslot moet rijden. Laat de verhuurder simpelweg de naam intypen en indien die persoon niet zonder alcoholslot mag rijden dan krijgt die verhuurder een melding. Wanneer de verhuurder heeft gefaald om dat na te gaan dan kan dat via de log-gegevens van de website worden nagegaan, wanneer de verhuurder het wel heeft opgezocht, een signaal heeft gekregen dat iemand met alcoholslot moet rijden en toch een auto zonder alcoholslot verhuurt dan kan dit eveneens gemakkelijk worden nagegaan.

Van iemands echtgenoot/echtgenote mag je veronderstellen dat die op de hoogte is en die kan dan ook verantwoordelijk worden gesteld wanneer hij/zij de auto uitleent en de veroordeelde vervolgens betrapt wordt op het rijden zonder alcoholslot. Desnoods zou die echtgenoot/echtgenote zelf kunnen worden ingelicht door de politie om zekerheid in te bouwen.

Kortom; er zijn mogelijkheden genoeg, het is maar hoe ver de overheid wil gaan om dit te handhaven.
100% fraudevrij kan natuurlijk nooit aangezien het volstaat om 1 nuchter iemand bereid te vinden om te blazen.
« Laatst bewerkt op: maandag 08 juni 2009 - 02:44:31 door BBB »

Offline alainW

• Starter
  • *
« Reactie #21 Gepost op: woensdag 30 september 2009 - 13:26:09 »
Ik heb dit weekend van een politieman gehoord dat ook een code (112) op het rijbewijs komt, dit zou dan wel de bestuurder kunnen beboeten indien hij (nuchter of zat) onderweg is met een voertuig zonder alcholslot,  deze code staat idd op de lijst  van mogelijke codes. Via www.wegcode.be heb ik een vraagje opgestart hoe dit wettelijk gearrangeerd wordt, het antwoord is nog hangend ;)

Offline Inazuma

• Meer dan expert
  • Figurant in schimmenspellen
« Reactie #22 Gepost op: donderdag 01 oktober 2009 - 16:45:55 »
Ik heb dit weekend van een politieman gehoord dat ook een code (112) op het rijbewijs komt, dit zou dan wel de bestuurder kunnen beboeten indien hij (nuchter of zat) onderweg is met een voertuig zonder alcholslot,  deze code staat idd op de lijst  van mogelijke codes. Via www.wegcode.be heb ik een vraagje opgestart hoe dit wettelijk gearrangeerd wordt, het antwoord is nog hangend ;)
Rijden zonder geldig rijbewijs zeker ...
Het rijbewijs is dan enkel geldig in een daarmee uitgerust voertuig.

Bekijk het als rijden met een handgeschakeld voertuig ondanks code 78.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder