Auteur Topic: Art 24.7 / Sniper  (gelezen 148694 keer)

Offline mazda

• Meer dan expert
Re: Art 24.7 / Sniper
« Reactie #240 Gepost op: zondag 10 januari 2010 - 18:57:50 »
Citaat: zie antwoord 142

Belgie is volgens mij niet inovertreding met het verdrag als je zou parkeren aan de ononderbroken zijde van een T kruispunt.

Ik ben de teksten in de veschillende talen gaan nalezen.
Nergens staat dat je niet op een kruispunt zou mogen parkeren.
Het komt erop neer dat elk land een regeling moet treffen ivm met parkeren op de rijbanen  in de nabijheid van kruispunten, spooroverwegen, halteplaatsen bus en spoorvoetuigen.

Waar mag je volgens de wegcode in Belgie  niet parkeren in de nabijheid van kruispunten? Op minder dan 5 meter van het verlengde van de naastbijgelegen rand van de dwarsrijbaan, behoudens plaatselijke reglementering.
Meer is er niet. 

De officiele tekst schrijft duidelijk dat de nationale huisregels de afstanden zullen bepalen zowel voor halteplaatsen als voor kruispunten en spooroverwegen.
Nadat we de Duitse en de Nederlandse regels hebben besproken ben ik ook eens naar de Franse verkeersregels gaan kijken ivm parkeren en stilstaan.

De officiele franse tekst luidt:  l'arret et le stationnement sont interdits à proximite des intersections des routes, lorsque la visibilite est insufissante.
Vertaling: Stilstaan en parkeren in de nabijheid van kruispunten is verboden wanneer de zichtbaarheid onvoldoende is.

In Frankrijk mag je dus wel op kruispunten of in de nabijheid van kruispunten parkeren op voorwaarde dat de zichbaarheid niet verstoord wordt.  Nergens is een afstand bepaald.

De volledige tekst in het engels van de "Convention on road traffic 8 nov 1968" bevat een aantal standaartbepalingen dewelke voor elk land apart verder moeten worden uitgewerkt.

Art 23 C
The parking of a vehicle on the carriageway shall be prohibited:
i ) On approaches to level-crossings, to intersections and to bus, trolley bus or rail-vehicle stops;   WITHIN THE DISTANCES PRESCRIBED BY DOMESTIC LEGISLATION.

Offline Michel

• Meer dan expert
« Reactie #241 Gepost op: zondag 10 januari 2010 - 20:05:32 »
Citaat: zie antwoord 142
Belgie is volgens mij niet inovertreding met het verdrag als je zou parkeren aan de ononderbroken zijde van een T kruispunt.
Toch wel.

Citaat
Dat zou letterlijk of expliciet kunnen, maar dat hoeft ook niet, het is gewoon vanzelfsprekend.
Kruispunten moeten altijd vrijgemaakt worden, men mag ze niet blokkeren, dat zal wel ergens in een andere regel ook staan, in elke wegcode ook in de Belgische. (art 24 en art 14*)
Citaat
Het komt erop neer dat elk land een regeling moet treffen ivm met parkeren op de rijbanen  in de nabijheid van kruispunten, spooroverwegen, halteplaatsen bus en spoorvoetuigen.
Dat zal elk land wel hebben, dat lijkt me vanzelfsprekend dat men nergens hinderend mag stilstaan of parkeren en als in de nabijheid van kp al hinderlijk parkeren is, dan is het op een kp zeker, gewoon vanzelfsprekend.
Nederland heeft dat zelfs letterlijk in zijn wegcode gezet, alhoewel het gewoon vanzelfsprekend is en zeker ook in een andere regel - ook soms tussen de regels - te lezen is (*het vrijmaken van kruispunten, of het niet blokkeren van kpn)
*vb BE:
Citaat
Artikel 14: Vrijmaken van de kruispunten  
14.2. Zelfs indien verkeerslichten het toelaten, mag een bestuurder een kruispunt niet oprijden wanneer het verkeer zodanig belemmerd is dat hij waarschijnlijk op het kruispunt zou moeten stoppen en aldus het dwarsverkeer zou hinderen of beletten.
Bij gewone kpn zonder verkeerslichten geldt die regel ook, en ook op T-kruispunten.
*vb NL:
Citaat
§ 4. Oprijden van kruispunten
 Artikel 14 Bestuurders mogen een kruispunt niet blokkeren.

Citaat
Nadat we de Duitse en de Nederlandse regels hebben besproken ben ik ook eens naar de Franse verkeersregels gaan kijken ivm parkeren en stilstaan.
Volgens mij heb je de Nederlandse regels even vergeten (post 58 - 64) want daar staat zelfs letterlijk in dat je op een kruispunt niet mag stilstaan, en parkeren is automatisch ook stilstaan. (je hebt er zelfs bevestigend op geantwoord)

Citaat
http://lexius.nl/reglement-verkeersregels-en-verkeerstekens-1990-rvv-1990/hoofdstuk2/paragraaf9
§ 9. Stilstaan
Artikel 23
1. De bestuurder mag zijn voertuig niet laten stilstaan:
a. op een kruispunt of een overweg;
---  ---  ---
§ 10. Parkeren
Artikel 24
1. De bestuurder mag zijn voertuig niet parkeren:
a. bij een kruispunt op een afstand van minder dan vijf meter daarvan

Deze moto - geparkeerd aan ononderbroken zijde van een T kruispunt -  is dus altijd in overtreding.
(dus ook als die rijbaan er veel breder zou zijn)

bron en uitleg:   http://motorfiets.gratistheorie.nl/parkeren/p15.php

Vanzelfsprekend ook in antwoord van Inazuma, daar sluit ik me bij aan:
Citaat
http://www.christophoros.be/nl/forum/index.php/topic,1989.msg20137.html#msg20137
Citaat van: Inazuma
8 NOVEMBER 1968. - VERDRAG INZAKE HET WEGVERKEER

Art.  23. Stilstaan en parkeren.
3.   c) Het parkeren van een voertuig op de rijbaan is verboden :
  (i) in de nabijheid van de overwegen, kruispunten en autobus-, trolleybus- of tramhalten en wel binnen de door de nationale wetgeving voorgeschreven afstanden;

Citaat van: mazda

Ik vrees dat men een parkeerverbod OP een kruispunt indertijd (eind jaren '60) zodanig vanzelfsprekend achtte, dat het zelfs niet expliciet opgenomen is.
(maar wel verboden kan zijn via de algemene bepaling van Art 24 !)

Art. 23. 3. c) (i):
Nabijer als op het kruispunt zelf gaat niet, en op het kruispunt zelf is 100% zeker binnen de voorgeschreven afstand... van een kruispunt. Het toppunt van vanzelfsprekendheid zou ik bijna zeggen.  ;)
« Laatst bewerkt op: zondag 10 januari 2010 - 21:23:32 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline mazda

• Meer dan expert
« Reactie #242 Gepost op: zondag 10 januari 2010 - 21:39:37 »

Het blokkeren van een kruispunt heeft niets te zien met de eigenlijke discusie over de term "naastbijgelegen" in art 24.7. Niet afwijken aub.
"Gewoon vanzelfsprekend" ken ik niet als het over wetteksten gaat.

Wat de Franse wegcode stipuleert is duidelijk en zou volgens Inazuma niet voldoen aan het internationaal verdrag  dat ook door Frankrijk ondertekend werd.

De Franse invulling van het verdrag tov parkeren in de nabijheid van kruispunten geeft aan dat elk land kan bepalen waar parkeren wel of niet toegelaten is in de nabijheid van kruispunten.
Dat Nederland dit anders invult is van geen enkel belang.

Het is niet omdat je in Nederland niet op het kruisingsvlak mag parkeren dat dit in Belgie ook verboden zou zijn.

Ik bespreek alleen de Belgische situatie.  Jullie hebben er Duitsland en Nederland bijgehaald.
De enige reden waarom ik de Franse tekst aanhaal is om aan te tonen dat er landen zijn die het verdrag anders invullen dan Nederland en Duitsland.

"Naastbijgelegen dwarsrand" en "5m" vallen onder "Domestic legislation".( Door de nationale wetgeving voorgeschreven afstanden)
Als je de naastbijgelegen dwarsrand niet aan de overkant  gaat zoeken voldoet Belgie volgens Inazuma niet aan het internationaal vedrag? Frankrijk zou bijgevolg ook niet voldoen aan het internationaal verdrag?
Hoe zit dat met de andere landen buiten Duitsland en Nederland die dit verdrag hebben ondertekend?

Het verdrag zelf verbiedt het parkeren of stilstaan op een kruispunt niet.
Het verdrag vraagt enkel aan elke land een parkeerverbod uit te werken in de nabijheid van kruispunten volgens de door de nationale wetgeving voorgeschreven afstanden.

Zie verdrag van Wenen inzake wegverkeer van 8 nov 68.
ART 23
3 (a) Stilstaan en parkeren op de rijbaan is verboden.
(i) op overwegen, op oversteekplaatsen voor voetgangers en fietsers.
NERGENS STAAT DAT HET VERBODEN IS OP KRUISPUNTEN

Lees dan ART 23
3 (c) parkeren op de rijbaan is verboden.
(i) in de nabijheid van overwegen, kruispunten ....    volgens de nationale wetgeving voorgeschreven afstanden.

HIER STAAT WEL EN VOOR DE EERSTE KEER IN HET VERDRAG KRUISPUNTEN

Waarom staat overwegen bij 23  3  (a) (i) en nog eens bij 23  3  (c) (i)  ?
Omdat "op overwegen" en "in de nabijheid van overwegen" niet hetzelfde betekent.
Daarom staan kruispunten alleen bij het parkeerverbod "in de nabijheid van"    en komt de term kruispunt niet voor onder het verbod stilstaan en parkeren "op"

Als het zo vanzelfsprekend zou zijn dat je niet op een kruispunt mag parkeren, waarom is er dan wel een verbod op overwegen?
Dat is dan ook belachelijk, gezien volgens Michel vanzelfsprekend. 
Op is "er bovenop" en in de nabijheid van betekent in "de nabije omgeving" van.

« Laatst bewerkt op: zondag 10 januari 2010 - 22:36:32 door mazda »

Offline Michel

• Meer dan expert
« Reactie #243 Gepost op: zondag 10 januari 2010 - 23:30:24 »

Het blokkeren van een kruispunt heeft niets te zien met de eigenlijke discusie over de term "naastbijgelegen" in art 24.7.
Nu pas ik weer.  Dááág

De rest lees ik niet eens.
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline mazda

• Meer dan expert
« Reactie #244 Gepost op: maandag 11 januari 2010 - 08:10:10 »
Beste Michel,

Inazuma is met dit topic gestart. De discussie die wij voeren gaat erover of art 24.7 van toepassing is aan de ononderbroken zijde van T kruispunten.

Hierbij haalt Inazuma het internationaal verdrag van Wenen inzake wegverkeer aan om aan te tonen dat je niet OP een kruispunt zou mogen parkeren of stilstaan.
Het verdrag voorziet dit niet. zie art 23  3  (a) (i)  Wel op overwegen bijvoorbeeld, niet op kruispunten.
Niet te verwarren met 23  3  (c) (i)  .

Verder gaat de discussie over de vraag wat nu de naastbijgelegen rand is?   citaat Inazuma :  De term "naastbijgelegen" verwijst helemaal niet naar het aanliggende karakter van de dwarsrijbaan  ... maar naar de dichtstbijgelegen verlenging van de rand van de dwarsrijbaan.
En dat is heel wat anders.  Schrijft Inazuma in het startgedeelte van dit topic.

Ondertussen ziet hij ook wel in dat dit niet klopt.

Het probleem is dat jij buiten deze rode draad nog een andere draad laat lopen waarbij je kost wat kost wil aantonen dat het gevaarlijk en hinderend zou kunnen zijn om te parkeren op kruispunten.  Deze discussie is voor mij spijtig genoeg niet aan de orde en wel voor twee redenen:
- Het maakt de eigenlijke discussie bijna onmogelijk.
- Het heeft geen zin mij te overtuigen van het door jou gestelde probleem want dat ben ik al.

Het bizarre is dat zowel Inazuma, Sniper en Jij, Michel niet akkoord zijn met mij maar dat jullie wel alledrie op een verschillende golflengte zitten.

Hier kan je de gewenste art. opzoeken.
[PDF] Convention on Road Traffic of 8 November 1968 -
« Laatst bewerkt op: maandag 11 januari 2010 - 08:38:12 door mazda »

Offline Inazuma

• Meer dan expert
  • Figurant in schimmenspellen
« Reactie #245 Gepost op: maandag 11 januari 2010 - 11:33:50 »

Dat staat er inderdaad niet, en daar gaat het ook niet over.
Ofwel is dit een dwaze weglating weglating , ofwel ging men er - terecht - van uit dat het parkeren op een kruispunt altijd hinderlijk is en enkel toegestaan kan worden door verkeerstekens die het parkeren wel toelaten.

Maar ook aan de ononderbroken zijde van een kruispunt, nader je nog steeds een kruispunt - in elk geval volgens de Belgische rechtspraak toch.
Een parkeerverbod ook aan de ononderbroken zijde op minder dan 5m "van het kruispunt" (om het niet over "randen" te hebben) is dan ook een perfect logische verklaring voor Art 24.7 .
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline Inazuma

• Meer dan expert
« Reactie #246 Gepost op: maandag 11 januari 2010 - 11:50:28 »
Wat de Franse wegcode stipuleert is duidelijk en zou volgens Inazuma niet voldoen aan het internationaal verdrag  dat ook door Frankrijk ondertekend werd.
Volgens het internationale verdrag moet Frankrijk een afstand voorzien tot waarop er mag geparkeerd worden, en niet een arbitraire bepaling.
De Franse tekst is misschien duidelijker, de invulling ervan in de praktijk is louter subjectief.

Citaat
De Franse invulling van het verdrag tov parkeren in de nabijheid van kruispunten geeft aan dat elk land kan bepalen waar parkeren wel of niet toegelaten is in de nabijheid van kruispunten.
De Franse invulling geeft aan dat ze er daar ook met de Franse slag naar geslagen hebben, en het verdrag niet gevolgd hebben.

Citaat
Dat Nederland dit anders invult is van geen enkel belang.
Daar heb je anders wel de correcte omzetting van de verdragstekst EN de duidelijkheid inzake parkeren op een kruispunt.

Citaat
Het is niet omdat je in Nederland niet op het kruisingsvlak mag parkeren dat dit in Belgie ook verboden zou zijn.
De basis voor de regelgeving door beide landen is dezelfde : het internationale verdrag.
1 invullig is in overeenstemming met het verdrag EN klaar & duidelijk inzake parkeren op en nabij een kruispunt.
Over de andere zijn we al pagina's lang aan het discussiëren ...

Citaat
Als je de naastbijgelegen dwarsrand niet aan de overkant  gaat zoeken voldoet Belgie volgens Inazuma niet aan het internationaal vedrag?
Tot in den treure :
Ook aan de ononderbroken kant nader je een kruispunt -> bij verdrag opgelegd parkeerverbod tot op een nationaal bepaalde afstand.

Citaat
Hoe zit dat met de andere landen buiten Duitsland en Nederland die dit verdrag hebben ondertekend?
Zoek ze gerust op bij de verdragspartijen.

Citaat
Op is "er bovenop" en in de nabijheid van betekent in "de nabije omgeving" van.
Waarom pas je dan de "in de nabije omgeving" niet toe aan de overzijde van het kruispunt ... dat is toch nog altijd in de zeer dichte nabijheid.

Weg Wanbeheer.be

Offline Inazuma

• Meer dan expert
« Reactie #247 Gepost op: maandag 11 januari 2010 - 11:51:53 »
Inazuma is met dit topic gestart.
Het topic is gestart op basis van een niet onderbouwd, dogmatisch antwoord (het is zo en daarmee basta) op een vraag terzake van Sniper op wegcode.be .

Toen ik nog deel uitmaakte van Team-W moest je met dergelijke antwoorden niet afkomen.
Je onderbouwde het antwoord met wettekst of rechtspraak.
Tegenwoordig is het precies een sekte die - zonder tegenspraak - het enige ware geloof mag prediken.
« Laatst bewerkt op: maandag 11 januari 2010 - 11:55:13 door Inazuma »
Weg Wanbeheer.be

Offline mazda

• Meer dan expert
« Reactie #248 Gepost op: maandag 11 januari 2010 - 14:18:59 »
Inazuma is met dit topic gestart.
Het topic is gestart op basis van een niet onderbouwd, dogmatisch antwoord (het is zo en daarmee basta) op een vraag terzake van Sniper op wegcode.be .

Toen ik nog deel uitmaakte van Team-W moest je met dergelijke antwoorden niet afkomen.
Je onderbouwde het antwoord met wettekst of rechtspraak.
Tegenwoordig is het precies een sekte die - zonder tegenspraak - het enige ware geloof mag prediken.

Daar lijkt het wel op, ja.

Offline mazda

• Meer dan expert
« Reactie #249 Gepost op: maandag 11 januari 2010 - 15:34:31 »
citaat:
Waarom pas je dan de "in de nabije omgeving" niet toe aan de overzijde van het kruispunt ... dat is toch nog altijd in de zeer dichte nabijheid.

Antwoord:

Wat is de rol van de term"naastbijgelegen"?
Vergeet niet dat je in het begin van dit topic over de naastbijgelegen verlenging sprak en niet over de naastbijgelegen rand van de dwarsrijbaan, wat een totaal ander beeld geeft.
Jou nieuwe visie daarop was om bij T kruispunten de dwarsrand aan de overkant als de meest naastbijgelegen te beschouwen.
Ik heb geprobeerd het juiste antwoord te vinden, door al de vragen van Michel te beantwoorden volgens die nieuwe visie.
Spijtig genoeg is de logica dan ver te zoeken, zeker wat betreft kruispunten met scherpe en stompe hoeken.
Als  "naastbijgelegen" er niet zou gestaan hebben dan zou ik onmiddellijk met jou akkoord gaan.
Je verlengt dan de rand van de dwarsrijbaan om je 5m te bepalen, ongeacht aan welke kant van de weg die rand zich zou bevinden.
Maar we kunnen "naastbijgelegen" niet zomaar schrappen, je moet er dus rekening mee houden, je kan niet doen alsof "naastbijgelegen" er niet zou staan.
Het heeft geen zin om welke betekenis dan ook aan "naastbijgelegen" toe te schrijven als je het gewoon zou kunnen weglaten om hetzelfde resultaat te bekomen.

Verder stelt het verdrag geen verbod om stil te staan en te parkeren op kruispunten. art 23   3 (a) (i)

In art 23  3  (c) (i)  spreekt de tekst over "on approaches to" wat beter vertaald zou worden als "op de toegangen tot" ipv "in de nabijheid van"
 Je zou niet mogen parkeren op een zekere afstand op de toegangswegen bij het naderen van een kruispunt maar wel op het kruispunt zelf.
Als je de andere weggebruikers hun doorgang zou belemmeren door aan de onderbroken zijde op het kruispunt te parkeren dan ben je in overtreding.
Als je aan de ononderbroken (doorlopende) zijde parkeert langs de doorlopende rand van het trottoir of op de berm ben je niet in overtreding voor zover je geen andere parkeerinbreuk begaat. 

« Laatst bewerkt op: maandag 11 januari 2010 - 16:01:48 door mazda »

Offline mazda

• Meer dan expert
« Reactie #250 Gepost op: maandag 11 januari 2010 - 16:13:06 »
Waarom zou mijn visie moeten onderdoen voor de jouwe?
Misschien heb ik gelijk, misschien heb jij gelijk, misschien hebben we geen van beide gelijk en zal de rechter per omstandigheid beslissen.
Volgens mij zal de politierechter er eens goed mee lachen als je een boete zou krijgen op een T van een brede openbare weg.
Mijn interpretatie is in ieder geval evenveel waard dan de jouwe gezien de wetgeving.

Offline Michel

• Meer dan expert
« Reactie #251 Gepost op: maandag 11 januari 2010 - 16:30:44 »
Wat is de rol van de term"naastbijgelegen"?
Vergeet niet dat je in het begin van dit topic over de naastbijgelegen verlenging sprak en niet over de naastbijgelegen rand van de dwarsrijbaan, wat een totaal ander beeld geeft.
Jou nieuwe visie daarop was om bij T kruispunten de dwarsrand aan de overkant als de meest naastbijgelegen te beschouwen.
Ik heb geprobeerd het juiste antwoord te vinden[/b], door al de vragen van Michel te beantwoorden volgens die nieuwe visie.
Spijtig genoeg is de logica dan ver te zoeken, zeker wat betreft kruispunten met scherpe en stompe hoeken.

Als  "naastbijgelegen" er niet zou gestaan hebben dan zou ik onmiddellijk met jou akkoord gaan.
Je verlengt dan de rand van de dwarsrijbaan om je 5m te bepalen, ongeacht aan welke kant van de weg die rand zich zou bevinden.
Maar we kunnen "naastbijgelegen" niet zomaar schrappen, je moet er dus rekening mee houden, je kan niet doen alsof "naastbijgelegen" er niet zou staan.
Het heeft geen zin om welke betekenis dan ook aan "naastbijgelegen" toe te schrijven als je het gewoon zou kunnen weglaten om hetzelfde resultaat te bekomen.

Een paar quotes, enkele zijn zeker toepasbaar in deze "ik-moet-een-antwoord-op een vraag-discussie":

Citaat
http://users.belgacom.net/citaten/vragen.htm
VRAGEN   

Op sommige vragen kunnen we beter geen antwoord hebben, soms is ervaring veel beter.

Sommige vragen zijn alleen maar moeilijk omdat men ze stelt. A.Frossard

Als iemand zegt "Goede vraag", dan is de vraag meestal veel beter dan het antwoord dat volgt.

Vroeger begreep ik niet waarom ik op mijn vragen geen antwoord kreeg. Thans begrijp ik niet waarom ik de vragen stelde want er zijn geen antwoorden. Kafka

Het probleem van het antwoord is de vraag. Gerrit Komrij

Het antwoord is de pech van de vraag. H.Blanchot

De meest interessante antwoorden zijn die, die de vraag vernielen. Susan Sontag

Antwoorden zijn meestal afkooksels van vragen. K.Jonckheere

Ik weet al de antwoorden, maar wie wijzigt steeds de vragen?

Vaak begrijpt iemand iets zelf wel als je de juiste vraag stelt.

Als een filosoof je een antwoord geeft, versta je je eigen vraag niet meer. André Gide

"Hoe maakt u het?" is een groet, geen vraag. Guiterman

Humor geeft geen oplossing voor een vraag. De vraag zelf lost in de humor op. F.Jansen

Dat kinderen volwassen worden, kan je merken aan het feit dat ze plotseling vragen stellen die je kan beantwoorden.

Als liefde het antwoord is, wil je dan de vraag nog eens herhalen? Van Kooten en De Bie

Als je denkt dat je de oplossing hebt, was de vraag slecht geformuleerd. Gordon Robert

Het is een bewijs van bitter weinig verstand antwoorden te vinden op vragen waarop geen antwoord te geven is. Fontenelle

Men doet het altijd voorkomen of bij een vraag een antwoord hoort. Voor de wijze hoort bij de vraag een wedervraag. J.Greshoff

Je moet soms lang op de drempel van de vragen staan eer je je voet durft zetten op de trede van de antwoorden. Rilke

Sommige jaren stellen vragen en andere jaren geven antwoorden. Hurston

Men hoort slechts de vragen waarop men in staat is te antwoorden. Nietzsche

De vraag is het kuiltje dat je graaft om het antwoord in te leggen. C.van Engeland

Sommige vragen zijn zo goed dat het jammer zou zijn ze met een antwoord te verknoeien. Harry Mulisch

De vraag is dikwijls de moeder van de leugen. W.Busch

De grootste vraagtekens komen niet achter onze vragen maar achter onze zekerheden. Kadé Bruin

In een goede vraag zit het antwoord vervat en in het briljante antwoord zit een goeie vraag. Wurman

Als iemand zegt: "Goeie vraag", dan is de vraag meestal een stuk beter dan het antwoord dat volgt. Morill

Als er geen domme vragen zijn, welke vragen stellen dan de domme mensen ? Adams Scott

Geen enkele vraag hoe dikwijls ook gesteld, is belachelijk, zolang ze niet echt beantwoord wordt. W.van den Broeck

Vragen moet je oplossen voor ze gesteld worden, daarna is het te laat. A.Siegfried

Ik maak mijn vraag even af, zodat je gelijk kunt controleren of je het helemaal begrepen hebt.

Glimlach wanneer iemand je een vraag stelt waarop je geen antwoord wilt geven en zeg:"Waarom wil je dat weten?" Jackson Brown

Het is niet zo dat je alle antwoorden krijgt, de vragen verdwijnen gewoon.

De vraag is de moeder van de leugen.

Vraagstuk: "Je vader stapt van Mechelen naar Brussel aan 4km/u. Een uur later vertrekt je oom aan 6km/u. Waar zullen ze elkaar ontmoeten?" - "Ik denk in het eerste café buiten Mechelen."

Zoek voor grote vraagstukken een oplossing als ze nog klein zijn. Lao Tze

Een vraagteken is een vermoeid uitroepteken. S.Jerzy Lec

Een keer vragen, is je even schamen; nooit vragen, is je je hele leven schamen.

De twee voornaamste vragen van onze tijd: "Hoe vermager ik?" en "Waar laat ik mijn auto?" Wim Kan

"Zijn er nog vragen voor we het examen beginnen ?" - " Ja,over welk vak gaat het ?" W.van Broeckhoven

Het leven zit vol vragen. Uw bedenktijd gaat nu in. Woudstra

De wijze leert meer uit een domme vraag dan de dwaas uit een verstandig antwoord. Hohenemser
© Koning Willem I

Offline Michel

• Meer dan expert
« Reactie #252 Gepost op: maandag 11 januari 2010 - 16:48:32 »
Waarom zou mijn visie moeten onderdoen voor de jouwe?
Misschien heb ik gelijk, misschien heb jij gelijk, misschien hebben we geen van beide gelijk en zal de rechter per omstandigheid beslissen.
Volgens mij zal de politierechter er eens goed mee lachen als je een boete zou krijgen op een T van een brede openbare weg.
Mijn interpretatie is in ieder geval evenveel waard dan de jouwe gezien de wetgeving.

Verder stelt het verdrag geen verbod om stil te staan en te parkeren op kruispunten. art 23   3 (a) (i)

In art 23  3  (c) (i)  spreekt de tekst over "on approaches to" wat beter vertaald zou worden als "op de toegangen tot" ipv "in de nabijheid van"
 Je zou niet mogen parkeren op een zekere afstand op de toegangswegen bij het naderen van een kruispunt maar wel op het kruispunt zelf.
Als je de andere weggebruikers hun doorgang zou belemmeren door aan de onderbroken zijde op het kruispunt te parkeren dan ben je in overtreding.
Als je aan de ononderbroken (doorlopende) zijde parkeert langs de doorlopende rand van het trottoir of op de berm ben je niet in overtreding voor zover je geen andere parkeerinbreuk begaat.

Dus volgens jouw "interpretatie" mag men midden op een kruispunt parkeren als men maar 5 meter van de verlengingen van de naastbijgelegen dwarsranden van de dwarsrijbanen blijft ?    ::)

Tekening:
Volledig haaks KP, verlengingen idem, rijbanen zijn alle zodanig breed dat de kleine smalle auto op 5 meter van alle dwarsverlengingen staat.
Voor de langsrijbaan A is 12 meter voldoende: bvb  5 + 1,6 auto + 5
Voor de dwarsrijbaan B nemen we 14 m : bvb  5 + 3,8 + 5

B

|                                   |
________________________                                    _________________________________

A                                                     auto                                             A

_______________________                                     ______________________________
                                                          B

Citaat van: mazda
  ;D

Idem redenering, haaks T-KP, smallere rijbanen voldoende :

B

|                            |
________________________                             _________________________________

A                                                                                                      A

auto  

« Laatst bewerkt op: maandag 11 januari 2010 - 17:05:32 door Michel »
© Koning Willem I

Offline Kunde

• Meer dan expert
  • Geslacht: Man
  • Veilig verkeer begint en eindigt bij jou en mij
« Reactie #253 Gepost op: maandag 11 januari 2010 - 17:16:23 »
Citaat
Op woensdag 6 mei 2009 werd door het Commissariaat Gent Centrum van Politiezone Gent een overlastactie gehouden op verschillende locaties. In totaal werden 56 overtredingen vastgesteld.
…………..
…………..
10 onmiddellijke inningen wegens respectievelijk het negeren van het parkeerverbod E1, het parkeren op een kruispunt, het parkeren op een verdrijvingsvlak en het parkeren aan een gele onderbroken streep
…………..
……………
…………..
Michel, je moet altijd zo ver mogelijk van de as van de rijbaan parkeren; midden op een kruispunt kan dus niet. Vandaar dat het parkeren op een kruispunt wettelijk niet mogelijk is omdat je minstens vijf meter van de rand van de rijbanen, waardoor het kruispunt gevormd wordt, moet blijven. En of die rand nu voor, achter, links of rechts van je gelegen is maakt dus niet veel uit. Sorry mazda.
Verkeerseducatie: verkeren kun je leren.

Offline jo

• Meer dan expert
« Reactie #254 Gepost op: maandag 11 januari 2010 - 17:46:44 »
 :-X
« Laatst bewerkt op: dinsdag 26 januari 2010 - 00:27:31 door jo »
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien