Auteur Topic: Art 24.7 / Sniper  (gelezen 148617 keer)

Offline Inazuma

• Meer dan expert
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Art 24.7 / Sniper
« Reactie #255 Gepost op: maandag 11 januari 2010 - 18:07:32 »
Maar ook aan de ononderbroken zijde van een kruispunt, nader je nog steeds een kruispunt - in elk geval volgens de Belgische rechtspraak toch.
Je nadert het akkoord, maar rij je het ook effectief op als je aan de overzijde blijft?
Volgens de Belgische rechtspraak ten gronde wel.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline Michel

• Meer dan expert
« Reactie #256 Gepost op: maandag 11 januari 2010 - 18:43:06 »
Michel, je moet altijd zo ver mogelijk van de as van de rijbaan parkeren; midden op een kruispunt kan dus niet. Vandaar dat het parkeren op een kruispunt wettelijk niet mogelijk is omdat je minstens vijf meter van de rand van de rijbanen, waardoor het kruispunt gevormd wordt, moet blijven. En of die rand nu voor, achter, links of rechts van je gelegen is maakt dus niet veel uit. Sorry mazda.
Dat weet ik Kunde, maar adresseer dat maar aan Mazda.

Daarnaast is er ook nog eens Art 14.2 : het vrijmaken van kruispunten, maar volgens Mazda "wijk ik dan af" van de eigenlijke discussie over Art 24.7 betreft de term "naastbijgelegen".    ;D

Het blokkeren van een kruispunt heeft niets te zien met de eigenlijke discusie over de term "naastbijgelegen" in art 24.7. Niet afwijken aub.
« Laatst bewerkt op: maandag 11 januari 2010 - 18:49:14 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline sniper

• Meer dan expert
  • Geslacht: Man
« Reactie #257 Gepost op: maandag 11 januari 2010 - 19:20:45 »
ik denk dat de draad nog steeds gaat over waar het woord 'naastbijgelegen' op slaat
eens je dat goed snapt is er geen probleem meer

ik heb het al een paar keer neergepend op wat het volgens de Nederlandse taal slaat
voor de rest zoeken jullie het maar uit
better a bad day at sea
than a good day at the office

Offline mazda

• Meer dan expert
« Reactie #258 Gepost op: maandag 11 januari 2010 - 19:43:06 »

citaat Michel:
Dus volgens jouw "interpretatie" mag men midden op een kruispunt parkeren als men maar 5 meter van de verlengingen van de naastbijgelegen dwarsranden van de dwarsrijbanen blijft ?   
Antwoord: Neen, ik  hou zelfs geen rekening met die 5M aan de ononderbroken zijde, want de dwarsranden aan de overkant zijn voor mij niet naastbijgelegen.

Offline Michel

• Meer dan expert
« Reactie #259 Gepost op: maandag 11 januari 2010 - 19:49:09 »

citaat Michel:
Dus volgens jouw "interpretatie" mag men midden op een kruispunt parkeren als men maar 5 meter van de verlengingen van de naastbijgelegen dwarsranden van de dwarsrijbanen blijft ?    
Antwoord: Neen, ik  hou zelfs geen rekening met die 5M aan de ononderbroken zijde, want de dwarsranden aan de overkant zijn voor mij niet naastbijgelegen.

Dat is een uitwijkend antwoord, alle dwarsranden zijn voor mij irrelevant omdat men gewoonweg op het kruispunt zelf staat.

Antwoord nu eens echt waarom, en enkel volgens jouw interpretatie van enkel Art 24.7. (mijn interpretatie speelt geen rol)
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline mazda

• Meer dan expert
« Reactie #260 Gepost op: maandag 11 januari 2010 - 20:07:54 »
Michel, dit is geen ontwijkend of uitwijkend antwoord.
Ik  heb altijd geprobeerd om in alle eerlijkheid te antwoorden.

Offline mazda

• Meer dan expert
« Reactie #261 Gepost op: maandag 11 januari 2010 - 20:15:37 »
citaat Inazuma:
Maar ook aan de ononderbroken zijde van een kruispunt, nader je nog steeds een kruispunt - in elk geval volgens de Belgische rechtspraak toch.
Een parkeerverbod ook aan de ononderbroken zijde op minder dan 5m "van het kruispunt" (om het niet over "randen" te hebben) is dan ook een perfect logische verklaring voor Art 24.7 .

Citaat:
Antwoord hierop door Mazda:
Verder stelt het verdrag geen verbod om stil te staan en te parkeren op kruispunten. art 23   3 (a) (i)

In art 23  3  (c) (i)  spreekt de tekst over "on approaches to" wat beter vertaald zou worden als "op de toegangen tot" ipv "in de nabijheid van"
 Je ZOU niet mogen parkeren op een zekere afstand op de toegangswegen bij het naderen van een kruispunt maar wel op het kruispunt zelf.

DIT OM AAN TE TONEN HOE BELACHELIJK DE SITUATIE ZOU ZIJN LANGS DE ONONDERBROKEN ZIJDE WELTEVERSTAAN

« Laatst bewerkt op: maandag 11 januari 2010 - 20:17:16 door mazda »

Offline Inazuma

• Meer dan expert
  • Figurant in schimmenspellen
« Reactie #262 Gepost op: maandag 11 januari 2010 - 20:21:16 »
DIT OM AAN TE TONEN HOE BELACHELIJK DE SITUATIE ZOU ZIJN LANGS DE ONONDERBROKEN ZIJDE WELTEVERSTAAN
Er is IMHO echt niets belachelijk aan de Nederlandse interpretatie ...

Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline Michel

• Meer dan expert
« Reactie #263 Gepost op: maandag 11 januari 2010 - 20:22:42 »
Michel, dit is geen ontwijkend of uitwijkend antwoord.
Ik  heb altijd geprobeerd om in alle eerlijkheid te antwoorden.
idd, maar nu ik weet nog altijd niet waarom men niet in het midden van dat kruispunt (volgens mijn tekening) enkel volgens 24.7 mag parkeren.
Bekijk de geparkeerde auto als een hoekige kleine rotonde, hij hindert echt niemand...  :D

Volgens jou haal je alles erbij dat je op een kruispunt mag parkeren:

Citaat
Antwoord hierop door Mazda:
Verder stelt het verdrag geen verbod om stil te staan en te parkeren op kruispunten. art 23   3 (a) (i)

In art 23  3  (c) (i)  spreekt de tekst over "on approaches to" wat beter vertaald zou worden als "op de toegangen tot" ipv "in de nabijheid van"
 Je ZOU niet mogen parkeren op een zekere afstand op de toegangswegen bij het naderen van een kruispunt maar wel op het kruispunt zelf.

« Laatst bewerkt op: maandag 11 januari 2010 - 20:32:06 door Michel »
© Koning Willem I

Offline Michel

• Meer dan expert
« Reactie #264 Gepost op: maandag 11 januari 2010 - 20:30:06 »
Die telt niet mee  ;D
© Koning Willem I

Offline mazda

• Meer dan expert
« Reactie #265 Gepost op: maandag 11 januari 2010 - 20:38:02 »

Met de Nederlandse tekst heb ik geen probleem, die is duidelijk.
Maar stel je eens voor dat je in Belgie 5M voor en 5M na het kruispunt zou vrijlaten aan de doorlopende zijde en op het kruispunt zelf over de ganse breedte van de dwarsrijbaan zou parkeren langs de ononderbroken zijde welteverstaan, dat zou toch echt belachelijk zijn. En als je je dezelfde situatie op de berm zou voorstellen is het echt om te gieren.
Nergens staat  dat parkeren OP het kruispunt verboden is.
Dit is een van de redenen waarom ik naastbijgelegen niet aan de overkant zie en aldus geen 5M bij het naderen van het kruispunt vrijlaat.

X geparkeerde voertuigen_

_________           ____________
               |          |      
« Laatst bewerkt op: maandag 11 januari 2010 - 21:30:26 door mazda »

Offline mazda

• Meer dan expert
« Reactie #266 Gepost op: maandag 11 januari 2010 - 20:39:49 »
Die telt niet mee  ;D
Neen, want dan moesten we niet discussieren over naastbijgelegen.

Offline mazda

• Meer dan expert
« Reactie #267 Gepost op: maandag 11 januari 2010 - 20:50:49 »
citaat Michel:
idd, maar nu ik weet nog altijd niet waarom men niet in het midden van dat kruispunt (volgens mijn tekening) enkel volgens 24.7 mag parkeren.
Bekijk de geparkeerde auto als een hoekige kleine rotonde, hij hindert echt niemand...   

Antwoord Mazda:
Michel, de discussie gaat over parkeren langs de ononderbroken zijde van T kruispunten( langs de boordsteen of op de berm) en de toepassing van art 24.7.

Jou voorbeeld heeft niets met deze discussie te zien. We gaan er vanuit dat we met alle voorschriften ivm parkeren rekening houden en discussieren alleen over de toepassing van 24.7 .

Offline mazda

• Meer dan expert
« Reactie #268 Gepost op: maandag 11 januari 2010 - 21:03:05 »
citaat Kunde:
Michel, je moet altijd zo ver mogelijk van de as van de rijbaan parkeren; midden op een kruispunt kan dus niet. Vandaar dat het parkeren op een kruispunt wettelijk niet mogelijk is omdat je minstens vijf meter van de rand van de rijbanen, waardoor het kruispunt gevormd wordt, moet blijven. En of die rand nu voor, achter, links of rechts van je gelegen is maakt dus niet veel uit. Sorry mazda.

Antwoord: Het kruispunt wordt niet gevormd door de randen van de rijbanen.    Je moet geen 5 meter van de rand van de rijbanen blijven, maar welbepaald 5m van de verlenging van de naastbijgelegen rand van de dwarsrijbaan en die welbepaalde rand kan inderdaad volgens de situatie voor, achter, links of rechts van je gelegen zijn maar niet aan de overkant want dan ligt deze volgens mij niet naastbijgelegen.

« Laatst bewerkt op: maandag 11 januari 2010 - 21:32:53 door mazda »

Offline mazda

• Meer dan expert
« Reactie #269 Gepost op: maandag 11 januari 2010 - 21:24:04 »
ik denk dat de draad nog steeds gaat over waar het woord 'naastbijgelegen' op slaat
eens je dat goed snapt is er geen probleem meer

ik heb het al een paar keer neergepend op wat het volgens de Nederlandse taal slaat
voor de rest zoeken jullie het maar uit

Volgens mij zit jij nog altijd bij de naastbijgelegen verlengingen, en dan is de uitleg van naastbijgelegen vrij eenvoudig.

Maar we hebben het over de naastbijgelegen dwarsrand en niet over de naastbijgelegen verlenging.