De definitie van een kruispunt volgens datzelfde boekje, autorijden van a tot z op blz. 18 is.
HET KRUISPUNT IS EEN PLAATS WAAR TWEE OF MEER OPENBARE WEGEN SAMENLOPEN.
HET IS BEGENSD DOOR (DENKBEELDIGE) LIJNEN IN HET VERLENGDE VAN GEVELS, OMHEININGEN OF EIGENDOMMEN.
DE HELE OPENBARE WEG MAAKT ER DEEL VAN UIT, DUS OOK FIETSPADEN TROTTOIRS EN BERMEN.
Dat staat hier zwart op wit gedrukt.
Dat is niets nieuws.
Dat is de definitie uit de wegcode + het arrest van Cassatie inzake het begrip "kruispunt" .
Het bevestigt enkel maar dat het KP zonder twijfel verder loopt tot aan de overzijde van de "T".
Het is niet omdat het kruispunt verder loopt tot aan de overzijde van de "T " dat je daar rekening moet houden met de verlenging van de rand van de dwarsrijbaan.
Tot waar loopt die dwarsrijbaan bij een T kruispunt?
Loopt die dwarsrijbaan tot aan de rand van de doorlopende rijbaan bij een T kruispunt?
Loop die tot aan de overkant van de doorlopende straat terwijl er geen vervolg is gezien T kruispunt?
In welke richting zou die dwarsrijbaan dan de doorlopende rijbaan overlappen als het een schuine zijstraat betreft?
Het aanvaarden van de definitie kruispunt heeft niets te zien met de manier waarop je de randen van de dwarsrijbaan verlengd en het feit of er al dan niet een parkeerverbod zou zijn.
Voor het bepalen van de 5 meter wordt totaal geen rekening gehouden met de randen van het kruispunt.
Die randen hebben er zelfs niets mee te zien.
Bij schuine zijstraten zou je aan de ene kant zelfs binnen de randen van het kruispunt staan na het bepalen van je 5 meter en aan de andere kant meer dan 5 meter van de rand van het kruispunt.