ik heb nog nooit in een vrachtwagen gereden waar ik de eerste 5 mtr de grond niet zag
Mijn moeder ook niet (denk ik) in normale zitpositie.
Er is geen enkele reden om "den aap" te gaan uithangen op een recht stuk autosnelweg wanneer je geen manoeuvres van plan bent te doen.
anders krijg je situaties als deze.
KLIK De evolutie van deze draad bedroeft mij alsmaar meer.
Dit wellicht vanuit mijn Duitse ingesteldheid, waarbij het er in het verkeer in de eerste plaats op aankomt om ongevallen te vermijden, en niet om gelijk te hebben.
In België wordt bij een ongeval de aansprakelijkheid bepaald op basis van de overtreding(en) die een rechtstreeks oorzakelijk verband hadden met het ongeval.
Niet zo in Duitsland. Hier wordt enkel nagegaan in hoeverre elke betrokkene alles gedaan heeft wat in zijn mogelijkheden lag om het ongeval te vermijden of de gevolgen ervan minder erg te maken.
Dan begrijp ik uw reactie al helemaal niet meer.
Wie niets merkt kan ook niets ondernemen, wie wel iets merkt kan dat wel.
Wie van de 2 heeft hier iets gemerkt?
Het feit dat een personenwagenbestuurder op een autosnelweg wellicht niet trager reed dan de minimum toegestane snelheid,
Ben je daar zeker van?
Zoals ik reeds aanhaalde gaat het om een eenzijdige verklaring.
De getuigen zijn er enkel volgens die eenzijdige verklaring, die 5km is er enkel door die eenzijdige verklaring, dat inhaalmaneuvre is er enkel door die eenzijdige verklaring,...
Je zou er van versteld staan wat sommige autobestuurders uithalen dat je soms zou gaan denken...willen die nu eigenlijk platgereden worden of wat is dat hier.
-Inhalen via de pechstrook
-Inhalen via een oprit
-vertrekken van op de pechstrook
...
Wanneer ze gas geven stoort mij dat in de verste verte niet maar als ze dat doen enkel en alleen om diene kamion niet voor hun neus te hebben en dan trager te gaan rijden zit het ertegen. (hint)
Wanneer ze dat dan nog eens doen op een plaats waar niemand het verwacht, en het dus ook niet ziet, om dan heel kort ervoor in te voegen heb je de kans dat de chauffeur het niet gezien heeft want nu en dan moet je ook eens vooruit kijken en niet voortdurend door je zijraam of je spiegels.
doch niet snel genoeg naar de zin van een vrachtwagenbestuurder, wordt hier als een goede reden voor de vrachtwagenbestuurder erkent om die personenwagen dan maar aan te rijden en 5 km mee te nemen. Ook maar enige veilige afstand tot zijn voorligger houden, ongeacht tegen welke snelheid die rijdt, is dus blijkbaar totaal niet meer de plicht van een vrachtwagenbestuurder.
De plicht wel. Enige voorwaarde is dat men het gezien heeft ook.
Zelfs Marc vindt het maar doodnormaal dat een vrachtwagenbestuurder de geluidssignalen van andere bestuurders niet waarneemt door de radio, de CD speler, en telefonisch contact (en wellicht ook door CB contact). Waarschijnlijk vindt Marc het dan ook maar normaal dat een dergelijke vrachtwagenbestuurder ook het speciaal geluidstoestel van prioritaire voertuigen niet meer hoort, met alle rampzalige gevolgen vandien.
Ik kan je verzekeren Jozef, in dergelijke vrachtwagen op de autosnelweg in een open vlakte mogen er nog 10 voertuigen van de hulpdiensten met alle mogelijke toeters en bellen achter je aan rijden aan een snelheid van 80km/u, de enige manier om waar te nemen is kijken in je spiegels. Zelfs zonder radio, CD of wat dan ook.
Er wordt hier verwacht van een personenwagenbestuurder dat hij, wanneer hij merkt dat een vrachtwagen hem te dicht nadert, zijn snelheid vermeerdert.
Er wordt hier verwacht van een personenwagebestuurder....
Hier wordt enkel nagegaan in hoeverre elke betrokkene alles gedaan heeft wat in zijn mogelijkheden lag om het ongeval te vermijden of de gevolgen ervan minder erg te maken.
en dat heeft niks met nationaliteit ofzo te maken.
De gevolgen voor de bestuurder en de passagiers van de betrokken personenwagen worden hier enorm geminimaliseerd. Beseffen jullie wel hoeveel angsten deze mensen maar liefst 5 km lang hebben uitgestaan, en hoeveel jaren ze daar nog de psychische gevolgen zullen van dragen, terwijl de vrachtwagenbestuurder er hooguit met een boete zal vanaf komen?
Wie zou er dus best zijn rijbewijs inleveren?
Marc, als jij je veilig voelt tussen de beroepschauffeurs, dan wens ik jou van harte het enorm grote geluk toe dat je nodig zult hebben om niet ooit door toedoen van een beroepschauffeur in een rolstoel of in een lijkkist te belanden. Want zeer vele beroepschauffeurs gedragen zich alles behalve professioneel in het verkeer (met als eeuwig excuus de werkdruk, maar in werkelijkheid heel andere oorzaken, zoals de voorrang van de sterkste).
Citaat Marc
Bekijk verder het aantal ongevallen op het totaal aantal gereden kilometers en men merkt het verschil tussen amateurs en beroepschauffeurs. Ik voel me alleszins veiliger tussen beroepschauffeurs. Heb er absoluut geen angst van en breng ze ook niet in benarde situaties. En uiteraard, onder alle weggebruikers heeft men cowboys.
Ik in ieder geval bij de meesten wel.