Auteur Topic: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)  (gelezen 906076 keer)

0 leden en 11 gasten bekijken dit topic.

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #510 Gepost op: maandag 17 mei 2010 - 15:47:55 »
Ik baseer me enkel op wat ik in de voorbije 50 jaar ontelbare keren in het verkeer gezien heb.

Zeg je nu dat automobilisten minder overtredingen maken, soms?  Hoog tijd dat je dan es naar de oogarts gaat!  Rij bvb maar eens in 't weekend rond, wat je dan allemaal ziet!  En 't zijn dan heus niet enkel jongeren, hoor die dan levensgevaarlijke strapatsen uithalen.  Of in de week, rij maar eens met me mee  de Antwerpse Ring op bvb.  En weet me eens te zeggen hoe keurig de automoblisten rijden!  Dat jij overigens nog nooit met een vrachtwagen gereden hebt, is mij al lang duidelijk.  Al eens geprobeerd om vijftig meter afstand te houden op je voorligger?  Nee?  Ik wel, dagelijks zelfs.  Raad eens hoever ik kan rijden vooraleer er minstens drie, vier personenauto's zich komen tussenproppen, me de pas afsnijden, noem maar op?  Raad eens?  Of ga bvb maar eens je kinderen te voet naar school brengen.  En kijk dan maar eens rond je heen, hoe "perfect" die auto's zich daar (en elders ook) gedragen.  Weet 't me maar es te zeggen, dan.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #511 Gepost op: maandag 17 mei 2010 - 15:51:40 »
Als ik verneem dat er voor de zoveelste keer een vrachtwagenbestuurder op de staart van een file ingereden is, dan verwijt ik hem dat. Ook als het voor de zoveelste keer weer eens tot een kop-staartaanrijding tussen vier of meer vrachtwagens komt, is het overduidelijk dat er veel te weinig afstand gehouden werd.

Maar als een bestelwagen tegen aanzienlijk lagere snelheid plots invoegt vlak vóór een vrachtwagen, dan zal ik de laatste zijn om die vrachtwagenbestuurder ook maar enig verwijt te maken als hij die bestelwagen platwalst.

Dan zal 't wel weer een "camion zijn die teveel uren gereden heeft", en dan is 't een kop-staartaanrijding waarbij die camion op die bestelwagen is ingereden.  En dan ben jij de eerste om hem publiekelijk te lycnhen, terwijl je je daarbij hoegenaamd niet laten storen de ware toedracht van de feiten
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #512 Gepost op: maandag 17 mei 2010 - 15:54:42 »
Dat jij overigens nog nooit met een vrachtwagen gereden hebt, is mij al lang duidelijk.

Rijbewijs C+E. Rijschoolinstructeur C+E geweest bij de BSD (Belgische Strijdkrachten in Duitsland).  ;)
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #513 Gepost op: maandag 17 mei 2010 - 16:08:20 »
HAHAHAHAHAHA. Dat dacht ik al.  M'n beste, ik kan je wel verzekeren dat in de rijschool hooguit de basis gelegd kan worden.  En je pas écht met een vrachtwagen leert rijden in het échte beroepsleven.  Ik durf je wel te wedden dat ik dagelijks maneuvers moet doen, die minstens de helft van de rijschoolinstructeurs nooit zullen aankunnen.  De bewijzen daarvan heb ik al mer dan eens ondervonden, toen we nieuwe collega's moesten opleren.  De meesten haken voortijdig af.  Dat zijn maneuvers waarvan ik zeker ben dat geen enkele rijschool ze op dit moment aanleert.  Ook het laden van, en rijden met een vloeistof (in mijn geval melk), dat leer je heus in geen enkele rijschool.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #514 Gepost op: maandag 17 mei 2010 - 16:28:00 »
Maar een zatlap die met z'n auto twee fietsers van de wegmaait, da's maar een fait divers. 
Dat wordt het pas als je dit als verpleegster met 5 fietsers doet.
Je wordt dan niet aangehouden, en er is niets terug te vinden in de pers dat je rijbewijs onmiddellijk ingetrokken werd, ook al beweer je dat je zelfs 5 fietsers op een fietsad niet ziet aankomen.

Verpleegsters zijn brave mensen, en dan is het zo erg niet dat ze je (kinderen) van de baan maaien ...
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #515 Gepost op: maandag 17 mei 2010 - 16:32:15 »

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #516 Gepost op: maandag 17 mei 2010 - 16:33:00 »
HAHAHAHAHAHA. Dat dacht ik al.

Neen, dat dacht je niet: je was ervan overtuigd dat ik nog nooit een vrachtwagen bestuurd had, en daarmee zat je er dus wel degelijk glad naast.

Citaat
M'n beste, ik kan je wel verzekeren dat in de rijschool hooguit de basis gelegd kan worden.  En je pas écht met een vrachtwagen leert rijden in het échte beroepsleven.

Als je het rijgedrag van vele beroepschauffeurs als "écht rijden" beschouwt, dan ben ik blij dat ik dat nooit aangeleerd heb.

Ik haalde al het voorbeeld aan van het verboden en hinderlijk inhalen dat door de meeste vrachtwagenbestuurders toegepast wordt.

De Duitse Polizei heeft de noodzaak ingezien van het gebruik van anonieme verhoogde voertuigen om te kunnen zien wat de vrachtwagenbestuurders in hun cabine zoal uitspoken... het is gewoon dweilen met de kraan open om ze aan de kant te zetten.

Citaat
Ik durf je wel te wedden dat ik dagelijks maneuvers moet doen, die minstens de helft van de rijschoolinstructeurs nooit zullen aankunnen.

O ja?

Op mijn vrachtwagen van 1946 bij het leger had ik niet al die snufjes waarover jij nu beschikt.

Geen gesynchroniseerde versnellingen. Geen servostuur.

Een cabine die smaller was dan de laadbak, en achteraan een korte aanhanger (electrogroep). Als je een hoekje van de aanhanger bij het achteruitrijden in een buitenspiegel zag verschijnen, was het al te laat om nog bij te sturen. Ooit heb ik er nochtans in een doodlopende weg ongeveer 500 meter moeten mee achteruitrijden.

Citaat
Ook het laden van, en rijden met een vloeistof (in mijn geval melk), dat leer je heus in geen enkele rijschool.

Inderdaad. Ieder zijn stiel. Jij kunt met melk rijden, maar van het vervoer van gevaarlijke stoffen heb je wellicht ook geen kaas gegeten.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline KV

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.441
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #517 Gepost op: maandag 17 mei 2010 - 16:45:04 »
Die huurkarts zijn dan al serieus afgeleefd want vroeger kon je daar wel mee de bocht uit glijden :D

Er zat ook merkelijk een verschil in de karts, mij lijkt het logisch dat als je er twee dezelfde hebt, de lichtste persoon het snelst zal kunnen gaan.
Vergeet niet dat een zwaarder persoon meer grip heeft; als hij dan nog een beetje handig is in het verplaatsen van zijn gewicht én zolang de motor krachtig genoeg is om vlot te versnellen met zijn gewicht, dan kan een zwaarder persoon wel eens sneller zijn dan een lichtere  :)

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #518 Gepost op: maandag 17 mei 2010 - 16:46:39 »
Als je het rijgedrag van vele beroepschauffeurs als "écht rijden" beschouwt, dan ben ik blij dat ik dat nooit aangeleerd heb.

Ik haalde al het voorbeeld aan van het verboden en hinderlijk inhalen dat door de meeste vrachtwagenbestuurders toegepast wordt.

De Duitse Polizei heeft de noodzaak ingezien van het gebruik van anonieme verhoogde voertuigen om te kunnen zien wat de vrachtwagenbestuurders in hun cabine zoal uitspoken... het is gewoon dweilen met de kraan open om ze aan de kant te zetten.

Net zoals het dweilen met een open kraan is om alle automoblisten te beboeten die zich niet aan de wegcode houden!  Je moet hier met je auto al erg vreselijke dingen uitspoken vooraleer de toevallig passerende combi je aan de kant zet.  Ik rij zowel met de auto als met de camion, en merk 't verschil heus wel.  Ga maar eens aan een schoolpoort staan, dan zie je pas hoe "verstandig" er velen met hun auto (en hun kinderen) omgaan.  Dat zal jou natuurlijk wel worst wezen.

Bericht gewijzigd door Rafael: Ik heb je citaat goed gezet, je hele bericht was 1 citaat en dat leek me niet de bedoeling ;)
« Laatst bewerkt op: maandag 17 mei 2010 - 16:59:49 door Rafael »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #519 Gepost op: maandag 17 mei 2010 - 16:51:14 »

Citaat
Ik durf je wel te wedden dat ik dagelijks maneuvers moet doen, die minstens de helft van de rijschoolinstructeurs nooit zullen aankunnen.
O ja?

Op mijn vrachtwagen van 1946 bij het leger had ik niet al die snufjes waarover jij nu beschikt.

Geen gesynchroniseerde versnellingen. Geen servostuur.

Een cabine die smaller was dan de laadbak, en achteraan een korte aanhanger (electrogroep). Als je een hoekje van de aanhanger bij het achteruitrijden in een buitenspiegel zag verschijnen, was het al te laat om nog bij te sturen. Ooit heb ik er nochtans in een doodlopende weg ongeveer 500 meter moeten mee achteruitrijden.

Ja!  In 't verleden al genoeg van die mannen gezien, instructeurs, beroepsmilitairen.  Tot we 't in de praktijk zagen, zelfs de voor ons relatief eenvoudige opritten zaten ze al te zweten.  Er zat gewoonlijk 1 constante in: zij die vooraf beweerden dat ze 't allemaal wel konden, bakten er in de praktijk NUL KOMMA NUL van, en hielden 't geen twee weken vol.  En als ze 't langer volhielden, dan werden ze na een tijdje noodgedwongen de laan uitgestuurd omdat ze veel te veel brokken maakten
Bericht gewijzigd door Rafael: Ik heb je citaat goed gezet, je hele bericht was 1 citaat en dat leek me niet de bedoeling ;)
« Laatst bewerkt op: maandag 17 mei 2010 - 17:14:13 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #520 Gepost op: maandag 17 mei 2010 - 17:00:16 »
Vergeet niet dat een zwaarder persoon meer grip heeft;
Maar anderzijds ook meer grip nodig heeft om in de bocht te blijven ... en meer vermogen nodig heeft om nadien te versnellen.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #521 Gepost op: maandag 17 mei 2010 - 17:19:31 »
Dat wordt het pas als je dit als verpleegster met 5 fietsers doet.
Je wordt dan niet aangehouden, en er is niets terug te vinden in de pers dat je rijbewijs onmiddellijk ingetrokken werd, ook al beweer je dat je zelfs 5 fietsers op een fietsad niet ziet aankomen.

Verpleegsters zijn brave mensen, en dan is het zo erg niet dat ze je (kinderen) van de baan maaien ...

Voilà.  Die camionneur die destijds in Schilde een heel gezin van de baan maaide, dat was dagenlang een hot item, zelfs op de televisie etc.  Niet dat die man bij mij op veel sympathie moet rekenen (had gedronken, reed te snel).  Die verpleegster, tja, och god, och here, 't is toch zo'n goed meiske, die had nu toch wel pech, zeker.  En voor die fietsers is het dan plots half zo erg.  En zo wordt er in dit land steeds vaker met twee maten en twee gewichten gewerkt.  Jammer dat sommigen op dit forum hier vertikken om dat in te zien.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #522 Gepost op: maandag 17 mei 2010 - 17:22:24 »
Ja!  In 't verleden al genoeg van die mannen gezien, instructeurs, beroepsmilitairen.  Tot we 't in de praktijk zagen, zelfs de voor ons relatief eenvoudige opritten zaten ze al te zweten.  Er zat gewoonlijk 1 constante in: zij die vooraf beweerden dat ze 't allemaal wel konden, bakten er in de praktijk NUL KOMMA NUL van, en hielden 't geen twee weken vol.  En als ze 't langer volhielden, dan werden ze na een tijdje noodgedwongen de laan uitgestuurd omdat ze veel te veel brokken maakten.

8 maanden rijschoolinstructeur C+E geweest. Meermaals deelgenomen aan legermaneuvers in bijzonder moeilijk terrein.

Geen schrammetje opgelopen. En al mijn kandidaten zijn geslaagd voor hun praktijkexamen.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline KV

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.441
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #523 Gepost op: maandag 17 mei 2010 - 18:18:15 »
Vergeet niet dat een zwaarder persoon meer grip heeft;
Maar anderzijds ook meer grip nodig heeft om in de bocht te blijven ... en meer vermogen nodig heeft om nadien te versnellen.
Dat is ook waar, maar als je een beetje met je gewicht werkt kan je de kart in sommige bochten "verzetten"

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #524 Gepost op: maandag 17 mei 2010 - 23:07:41 »
8 maanden rijschoolinstructeur C+E geweest. Meermaals deelgenomen aan legermaneuvers in bijzonder moeilijk terrein.

Geen schrammetje opgelopen. En al mijn kandidaten zijn geslaagd voor hun praktijkexamen.

Een rijschoolinstructeur zijn, is een heel andere stiel dan vrachtwagenchauffeur zijn zelf.  Daarvoor zijn een aantal bekwaamheden vereist (geduld, methodiek om dingen bevattelijk aan te leren, mensenkennis etc.)  Maar dat is in generlei manier een bewijs dat je ook een goeie vrachtwagenchauffeur bent.  Net zo min als een bekwame vrachtwagenchauffeur pe sé een goeie instructeur zou zijn.  Als die bvb te snel z'n geduld verliest, is er geen kandidaat die 't lang bij hem volhoudt.  Omgekeerd is echter zeer zeker ook waar.  Een goeie instructeur rijbewijs C zijn, is géén garantie om een bekwame vrachtwagenchauffeur te zijn.  Nog eens: al méér dan genoeg gezien in 't verleden.  Zowel militairen als (ex-)instructeurs.  De meeste hielden niet overdreven lang vol, en trokken ferme oogskes toen ze zagen welke maneuvers wij elke dag moeten uitvoeren bijvoorbeeld.  Zij die eraan begonnen met de mentaliteit van "'Ik heb alles al gezien en ik zal die mannen hier es leren wat ik allemaal kan" vielen gemiddeld binnen minder dan twee weken behoorlijk door de mand. En dan bedoel ik echt wel BEHOORLIJK met hoofdletters.  Meer dan eens van zulke mannen het stuur terug moeten overnemen, en (nog maar eens) voordoen hoe je bij deze of gene leveraar den hof moet oprijden.  Ofwel moesten we vaststellen dat ze nooit hun ronde konden afwerken binnen het voorziene tijsbestek.  Ze verloren veel te veel tijd bij hun maneuvers.  Je referenties maken dan ook niks, nul, noppes, nada indruk op mij, sorry hoor.

Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone