HAHAHAHAHAHA. Dat dacht ik al.
Neen, dat dacht je niet: je was ervan overtuigd dat ik nog nooit een vrachtwagen bestuurd had, en daarmee zat je er dus wel degelijk glad naast.
M'n beste, ik kan je wel verzekeren dat in de rijschool hooguit de basis gelegd kan worden. En je pas écht met een vrachtwagen leert rijden in het échte beroepsleven.
Als je het rijgedrag van vele beroepschauffeurs als "écht rijden" beschouwt, dan ben ik blij dat ik dat nooit aangeleerd heb.
Ik haalde al het voorbeeld aan van het verboden en hinderlijk inhalen dat door de meeste vrachtwagenbestuurders toegepast wordt.
De Duitse Polizei heeft de noodzaak ingezien van het gebruik van anonieme verhoogde voertuigen om te kunnen zien wat de vrachtwagenbestuurders in hun cabine zoal uitspoken... het is gewoon dweilen met de kraan open om ze aan de kant te zetten.
Ik durf je wel te wedden dat ik dagelijks maneuvers moet doen, die minstens de helft van de rijschoolinstructeurs nooit zullen aankunnen.
O ja?
Op mijn vrachtwagen van 1946 bij het leger had ik niet al die snufjes waarover jij nu beschikt.
Geen gesynchroniseerde versnellingen. Geen servostuur.
Een cabine die smaller was dan de laadbak, en achteraan een korte aanhanger (electrogroep). Als je een hoekje van de aanhanger bij het achteruitrijden in een buitenspiegel zag verschijnen, was het al te laat om nog bij te sturen. Ooit heb ik er nochtans in een doodlopende weg ongeveer 500 meter moeten mee achteruitrijden.
Ook het laden van, en rijden met een vloeistof (in mijn geval melk), dat leer je heus in geen enkele rijschool.
Inderdaad. Ieder zijn stiel. Jij kunt met melk rijden, maar van het vervoer van gevaarlijke stoffen heb je wellicht ook geen kaas gegeten.