Auteur Topic: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)  (gelezen 906079 keer)

0 leden en 13 gasten bekijken dit topic.

Offline sniper

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.571
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #870 Gepost op: dinsdag 03 augustus 2010 - 08:29:20 »
Om die snelheid te drukken en dit soort ongevallen in de toekomst te vermijden, heb ik vandaag op treden 1, 3, 5, 7, 9, 11 en 13 afwisselend links en rechts een bloempot geplaatst, en op treden 2, 4, 6, 8 en 12 over de volle breedte een losse driedubbelgevouwen keukenhanddoek gelegd. Dit zou de trapgebruikers er psychologisch moeten toe aanzetten om hun snelheid te matigen.

Ik hou jullie op de hoogte van de resultaten !
dat is gevaarlijk
mijn echtgenote had op onze trap ook een chicane aangebracht
ik heb er een gebroken teen aan overgehouden toen ik met onaangepaste snelheid naar beneden ging
better a bad day at sea
than a good day at the office

Offline Jari

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 450
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #871 Gepost op: dinsdag 03 augustus 2010 - 10:48:17 »
Haha, nee, dat wist ik niet Jozef! Weer zo typisch he...
(is van voor mijnen tijd he :P)

Offline Jari

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 450
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #872 Gepost op: dinsdag 03 augustus 2010 - 10:57:45 »
    • De rechterrijstrook is enkel voor vrachtwagens - de middenste en de linker voor personenwagens.
    • Rij elkaar zo vaak mogelijk klem, inhalen doe je ook met 1 km/u snelheidsverschil
    • Verder op vorige: wanneer iemand op de rechterrijstrook van de 3 een vrachtwagen nadert en naar het midden wil, blijf jij hardnekkig in het midden hangen zodat de rechtse toch moet remmen, ook al is de linkse hélémaal leeg. Het zal die rechtse leren om op de vrachtwagenstrook te rijden.

    Ik moest hier echt aan denken deze ochtend... Ik reed op de rechterrijstrook en die links naast mij wou me er ook niet tussen laten... Ofja, "tussen", hij reed er zowat alleen... Irritant!

    Offline Rafael

    • Meer dan expert
    • *****
    • Berichten: 2.499
    • Geslacht: Man
    Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
    « Reactie #873 Gepost op: dinsdag 03 augustus 2010 - 11:05:31 »

    Offline Inazuma

    • Meer dan expert
    • *****
    • Berichten: 5.603
    • Figurant in schimmenspellen
    Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
    « Reactie #874 Gepost op: dinsdag 03 augustus 2010 - 11:11:31 »
    Het bordje "einde fietspad" had daar dan ook niet mogen staan?
    Er is geen enkel bord dat het einde van een fietspad kan aangeven ...
    Er staat wel een aanwijzingsbord, maar waar lees je in de wegcode dat dergelijk bord een gebodsbord opheft ???

    (Vlak na de brug is een zijstraat met doorgetrokken fietspad, na het KP staat er een D7 : verplicht fietspad.)
    Weg Wanbeheer.be

    De overheid als verkeersovertreder

    wooter

    • Gast
    Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
    « Reactie #875 Gepost op: dinsdag 03 augustus 2010 - 11:36:12 »
    ... en uiteraard nog volop verder knallen aan 120 km/u.. Wat mij betreft; rijbewijs afpakken van zulke individuen. Maar helaas...
    Het problem is (met uitzondering van het gebruik van dimlichten)...

    Jaren terug was ik overtuigd Dunlop rijder. Beste banden ooit. Dunlop SP Sport 9000 op alle wielen. Plakte op de weg.

    Maar verdorie, een goeie stortbui en ik werd voorbij gesneld door idioten in kleine hatchbacks. Idioten! Zo hard! dit terwijl je toch duidelijk moest voelen dat je bij zo een weer nauwelijks grip hebt!

    En toen kocht ik mij een andere wagen, en daar zaten Michelin Pilot Sports op. De voorste banden al breder dan de banden van mijn vorige auto. De achterste nog eens 3 cm breder!

    En plots was ik het die aan 120 bleef doorrijden terwijl iedereen met de vier pinkers op de pechstrook stond. Ah ja, grip genoeg! En door een laagje RainX of een vers walxlaagje moest ik zelfs min ruitewissers niet gebruiken!

    Dus ja... Wie is er nu zot? :)

    Offline Rafael

    • Meer dan expert
    • *****
    • Berichten: 2.499
    • Geslacht: Man
    Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
    « Reactie #876 Gepost op: dinsdag 03 augustus 2010 - 12:27:59 »

    Offline jo

    • Meer dan expert
    • *****
    • Berichten: 4.299
    Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
    « Reactie #877 Gepost op: dinsdag 03 augustus 2010 - 18:54:17 »
    maar wel omdat ik geen zin had om op de linkerstrook verrast te worden door iemand die zonder licht naar links komt aan een beduidend lagere snelheid.
    Denk dat dat het belangrijkste is.
    Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

    Offline Inazuma

    • Meer dan expert
    • *****
    • Berichten: 5.603
    • Figurant in schimmenspellen
    Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
    « Reactie #878 Gepost op: donderdag 05 augustus 2010 - 10:31:08 »
    Niet omdat ik iets aan mijn wagen op fietsbandjes (eco banden, lachen) merkte,
    Smallere banden zijn goed bij veel water.
    Mijn (Michelin) ecobandjes verwerken hopen water even goed als hun sportievere familiegenoten voordien - ze remmen alleen niet zo goed op nattigheid

    Trouwens ook niet als het maar een normale bui is met een dun laagje water op de weg.
    Hun grootste tekortkoming IMO, en de reden dat er waarschijnlijk terug sportiever spul gaat ondergaan in de toekomst.
    Weg Wanbeheer.be

    De overheid als verkeersovertreder

    Offline Rafael

    • Meer dan expert
    • *****
    • Berichten: 2.499
    • Geslacht: Man
    Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
    « Reactie #879 Gepost op: vrijdag 06 augustus 2010 - 10:35:33 »

    Offline jozef

    • Administrator
    • Meer dan expert
    • *****
    • Berichten: 12.597
    • Geslacht: Man
    • Viva Bavaria !
    Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
    « Reactie #880 Gepost op: vrijdag 06 augustus 2010 - 18:17:49 »
    De standaard verkeersagressie als in vuist opsteken, middenvinger opsteken, roepen, ... wijzigt vaker en vaker in uitstappen en er op willen kloppen.

    Daarom rijd ik in België altijd met vergrendelde deuren. En ik heb het me al enkele keren niet beklaagd.
    "Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

    Offline Inazuma

    • Meer dan expert
    • *****
    • Berichten: 5.603
    • Figurant in schimmenspellen
    Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
    « Reactie #881 Gepost op: zaterdag 07 augustus 2010 - 21:17:52 »
    De standaard verkeersagressie als in vuist opsteken, middenvinger opsteken, roepen, ... wijzigt vaker en vaker in uitstappen en er op willen kloppen. Vreemde is dat dit meestal (in mijn geval toch) oudere mannen zijn.
    Verkeersagressie en zeker uitstappen is een gevaarlijke bezigheid.
    Je weet nooit wie er in de andere auto zit.

    Ik heb weet van 2 gevallen met fysieke agressie in mijn omgeving - 1 had ik namelijk zelf aan de hand  8)
    Die zijn allebei slecht afgelopen voor de agressor.

    Weg Wanbeheer.be

    De overheid als verkeersovertreder

    Offline Rafael

    • Meer dan expert
    • *****
    • Berichten: 2.499
    • Geslacht: Man
    Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
    « Reactie #882 Gepost op: zaterdag 07 augustus 2010 - 23:21:18 »

    wooter

    • Gast
    Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
    « Reactie #883 Gepost op: zondag 08 augustus 2010 - 09:35:33 »
    Ik ben ook al een paar keer gaan lopen, maar eigenlijk lijkt het devies te zijn om zelf effectief ook uit je wagen te komen. Het voordeel wat je dan hebt is dat je tegenpartij al uit z'n wagen is, terwijl jij nog een verloren zaklamp, momentsleutel of krik kan oppikken... :)

    Maar meestal heb ik gewoon geen zin in spelen en wil ik gewoon verder zijn met mijn bezigheden, en dat is niet compatibel met op de pechstrook wat gaan rollebollen...

    Jij krijgt ze dan nog achter je aan omdat je claxonneert... De laatste werd gewoon pissig dat ie ondanks het gebumperkleef maar door gebrek aan verkeersinzicht twee keer zich vast reed achter een vrachtwagen en mij dus voor liet gaan :)
    « Laatst bewerkt op: zondag 08 augustus 2010 - 09:38:16 door wooter »

    Offline jozef

    • Administrator
    • Meer dan expert
    • *****
    • Berichten: 12.597
    • Geslacht: Man
    • Viva Bavaria !
    Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
    « Reactie #884 Gepost op: zondag 08 augustus 2010 - 16:16:35 »
    Eén keer heb ik er eens ene op andere inzichten kunnen brengen door hem te vragen: "Wat is't, jong, moet ik mijn hond loslaten?" (Het was al donker, hij had niet kunnen zien wat voor een hond ik heb.)
    "Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."