Dat maak ik toch tamelijk duidelijk door "aan te leggen", ttz duidelijk aanstalten te maken achteruit erop te willen. En da's toch redelijk duidelijk. Hoe verklaar je anders dat er genoeg zijn die mijn intenties in dezelfde situatie wél snappen? Trouwens, een auto die dan al net voor die oprit kan staan, dat kan maar 1 ding betekenen. Die heeft onvoldoende afstand gehouden. Punt. Da's iets dat ik vaak genoeg merk. Dan weet ik al dat er een hof zit aan te komen waar ik op moet, en zie ik m'n camera er al ene boenk op m'n bumper zitten. Tja, dan heeft die m'n pinkers, en remlichten natuurlijk niet gezien, en rijdt die zichzelf vast ook. Zo ene probeer meestal wat uit z'n tent te lokken. Efkes op voorhand al wat vertragen, in de hoop dat ie me al voorbijgaat voordat ik die hof bereik. Ben ik er meteen vanaf, da's nog 't simpelste.
In het hectische verkeer van vandaag de dag is goede wil gewoon vaak erg ver zoek in dit landje. Eenmaal in de auto (of ander vervoersmiddel of zelfs te voet), en andere weggebruikers worden prompt aanzien als de vijand in persoon. En die moet te vuur en te zwaard bestreden worden, blijkbaar.
Ik verzeker je, moest je zelf ooit met een camion rijden, je je snel genoeg zult afvragen "Allé, wat moet ik nu nog doen om 't sommigen aan hun verstand te brengen dat ik hier even achteruit op wil?
Hoe komt het overigens volgens u dat men in het buitenland véél minder vaak op dergelijk onbegrip/onwil euh botst? 't Antwoord is nochtans simpel: een minimum verkeersinzicht, ietwat gezond verstand. Méér is er daartoe écht niet nodig.
Het gebeurt me zelfs vaak dat wanneer ik met m'n auto zo'n camion de gelegenheid geef, er al een achterligger ongeduldig begint te worden. Tsja.