Auteur Topic: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)  (gelezen 906133 keer)

0 leden en 17 gasten bekijken dit topic.

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3180 Gepost op: woensdag 30 januari 2013 - 10:48:56 »
So?

Wanneer ik de factuur zie die we kregen bij de stormschade vorige zomer wil ik direct vrijwilliger worden.

Ik betwijfel of er van dat geld van die factuur veel geld in de portemonnee van die vrijwilligers zou terechtkomen.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3181 Gepost op: woensdag 30 januari 2013 - 11:05:29 »
So?

Wanneer ik de factuur zie die we kregen bij de stormschade vorige zomer wil ik direct vrijwilliger worden.

Ik betwijfel of er van dat geld van die factuur veel geld in de portemonnee van die vrijwilligers zou terechtkomen.

De precieze bedragen weet ik niet meer maar het stond er gedetailleerd in per persoon en functie en de minst betaalde kreeg meer dan dubbel van wat ik per uur kreeg.
De duurste zelfs dik €45/u.
Jammer dat ik weg werken was anders had ik dik verdiend met de helft van de prijs om zelf de los gewaaide dakgoot er af te halen.

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3182 Gepost op: woensdag 30 januari 2013 - 17:18:30 »
Voor jou handig. Voor mij nutteloos. 100000 km-onderhoud er net op zitten met de RT.
Is ook zo met de auto-keuring, wooter.
Voor velen is ze overbodig, voor sommigen duidelijk niet streng genoeg ...

Voer het NL systeem maar in, APK terwijl je auto toch al op onderhoud is.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3183 Gepost op: woensdag 30 januari 2013 - 17:49:42 »
Voor mij hoeft die keuring ook niet, mijn gerief zal in orde zijn, daarstraks met de auto ineens de pinker heel rap, uitgestapt even gekeken, achterpinker kapot, die is al vervangen.
Maar waarom het wel moet, omdat die kiekens die het niet zo nauw nemen in C jouw veiligheid in gevaar brengen.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3184 Gepost op: donderdag 31 januari 2013 - 11:25:05 »
Vanmorgen naar keuring geweest met corolla.
Eerst 2 nieuwe banden laten opleggen.

Geen enkele opmerking.

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3185 Gepost op: zondag 03 februari 2013 - 20:32:47 »
Daarnet wat gaan meehelpen bij de wandeling die de wandelclub waarvan m'n schoonvader voorzitter is, organiseerde.

We proberen de gasten zo goed mogelijk op te vangen, en te voorzien in gratis parkeergelegenheid (zo houden we het anderzijds ook nog wat aangenaam voor de buurtbewoners die dag).  Vanaf de A12 was er voorzien in grote bewegwijzering aan ieder kruispunt.  >>> hier mochten we links de parking gebruiken van de supermarkt, die op zondag gesloten is.  Het schooltje aan de rechterkant is intussen gesloopt, en ligt al jaren braak.  Van het gemeentebestuur, kregen we toelating om dit terrein ook mee te gebruiken als parking.  Enfin, twee medewerkers met een fluohesje hebben hier postgevat, om de wandelaars op te vangen, en ervoor te zorgen dat het parkeren toch iets of wat ordentelijk gebeurt.  We hadden er ook nog een koeien van letters groot plakkaat aangebracht met een pijlen naar de startzaal.  En toch zag je nog wandelaars die probeerden de supermarkt binnen te gaan, in de waan dat daar de inschrijvingen zouden plaatsvinden.

Of vragen:

- Waar is de inschrijving?     (Edit >>> hier zaaltje recht over POST, bord C3 staat er niet meer, wegenwerken enkele jaren geleden)
- Welnu: als u hier buiten gaat, daar 100 m verder, aan de verkeerslichten gaat u de feestzaal binnen.  Daar zijn de inschrijvingen en vertrekt de wandeling.
==> Dàt was te ver voor die kerel.  Stapt terug in z'n auto, en gaat kijken of er daar geen parkeerplaats vlak voor de deur.  Komt een half uur naderhand moedeloos toe, en beslist om zich dan toch maar hier te parkeren.  Dik tegen z'n goesting.  Wandelaars wandelen blijkbaar niet altijd zo graag.  :D

We gaven zeker niemand een bevel.  We letten er een beetje op, of mensen doorrijden, dan wel of ze vertragen en wat lijken te zoeken.  Op een zeker ogenblik een sliertje van zo'n 4 auto's, waarvan de eerste vertraagde.  Beetje vertragen, beetje zoeken, dus onze medewerker gaf een uitnodigend teken dat hier idd de parking is.  De eerste rijdt de parking op.  De tweede volgt, de derde aarzelend, de vierde ook.  De derde stopt, rijdt weer verder.  Stopt weer, blokkeert gans den boel.  De tweede medewerker stond met handen en voeten teken te doen waar ze kon parkeren.  Geen reactie.  Uiteindelijk rijdt ze gans de parking ten einde.  Stopt.  Keert weer, enfin geen kat die er nog aan uit kon wat ze nu eigenlijk van plan was.  Uiteindelijk kon een medewerker tot bij haar geraken, om de knoop wat te ontwarren.

- Welke omleiding is hier aan de hand ?
- Omleiding ?  Neen, hier is gewoon de parkeergelegenheid voor de wandeldag.
- (bedremmeld)  Ah?  Wandeldag? Jama, 'k moet ekik hier helemaal niet zijn....
-  ::)  Waarom rijdt u dan die parking op?  't Staat hier nu toch in grote letters op: PARKING WANDELTOCHT ?  Kijk, die andere auto's rijden toch ook gewoon door, zij draaien toch ook de parking niet op?
- Jama ja, den dieje voor mij reed OOK die parking op.
- Ja, dat kan kloppen.  Dat zijn wandelaars hé mevrouw.  Kijk, ze zijn bezig hun wandelschoenen aan te trekken.
Haar maar wat laten kalmeren, en ze nog efkes vriendelijk geholpen om de parking iets of wat veilig te verlaten.  Hopelijk passeert zij nooit in Lichtaart, of ze rijdt nog los de parking van Bobbejaanland op.  En dan kost het haar nog ne jeton ook om er weer af te geraken.  :D


Oh ja, ongevraagd heeft de wijkagent >>> hier ook postgevat aan de startzaal.  Hij stond aan de oversteekplaats waar die rode vrachtwagen nu rijdt.  Telkens er een groepje wandelaars wou vertrekken, wachtte hij tot het autoverkeer rood kreeg, en de voetgangers groen.  Dan zette hij welgeteld twee stappen de rijbaan op, en hield 1 arm horizontaal.  Nu nog een uitnodigend knikje naar de wandelaars, dat ze konden oversteken.   En vervolgens ging hij weer schuilen, of een kop soep drinken die hem aangeboden werd.  'k Denk dat hij méér soep gedronken heeft dan al de andere medewerkers samen.  Goed verdiend, volgens mij.  :D  Soit, we gaan er onze slaap nu ook weer niet voor laten.
« Laatst bewerkt op: zondag 03 februari 2013 - 22:43:58 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3186 Gepost op: maandag 04 februari 2013 - 09:43:33 »

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3187 Gepost op: maandag 04 februari 2013 - 16:25:24 »
Vind je het gek dat vrachtwagens dus gewoon doorzetten?
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3188 Gepost op: maandag 04 februari 2013 - 16:37:24 »

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3189 Gepost op: dinsdag 05 februari 2013 - 00:59:47 »
Beste mensen, laten we toch de prioriteiten in het wegverkeer niet vergeten.

Het allerbelangrijkste, ten allen tijde en in alle omstandigheden, is en blijft toch het vermijden ongevallen, en vooral van verkeersslachtoffers.

Geen enkele fout van een andere verkeersdeelnemer kan het ooit verantwoorden om desondanks niet alles te doen om een aanrijding te vermijden.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3190 Gepost op: vrijdag 08 februari 2013 - 04:11:53 »
Ik heb het vlaggen.
Blijkbaar sta ik nu geregistreerd als pleger van vluchtmisdrijf.
Gisteren een mail toegekomen bij de opdrachtgever van mijn baas en verstuurd door de politie van Halle.
Op 13 september 2012, dus meer dan 2 maanden geleden, zou ik betrokken geweest zijn in een verkeersongeval in de RUE AVIATEUR HUENS
1330  RIXENSART.


Slachtoffer zou dit gaan aangeven hebben met getuigen dat ik na het ongeval zou doorgereden hebben.
Ook staat er nog bij dat het ongeval zou gebeurd zijn om 21.30u.
Voor de rest heb ik er het raden naar wie, wat, hoe, de ernst, gewonden???? ...
Ik heb wel een bewijs, via automatische telefoonregistratie, dat ik die plaats waar het ongeval zou gebeurd zijn pas verlaten heb om 22.38u.
Dus ruim een uur later.

Afwachten dus wat het nu weer zal worden.


UPDATE:

Een dikke week later ben ik zelf, op vraag van mijn vroegere baas, naar het politiebureel geweest om een verklaring af te leggen.
Daar ben ik onverrichter zake wandelen gestuurd omdat zij van niks wisten en nergens iets over het voorval konden terugvinden.

Wachten dus op een uitnodiging om een verklaring te gaan afleggen.

Die uitnodiging is er ondertussen telefonisch gekomen en ik ben er onmiddellijk, nieuwsgierig dat ik ben, naartoe gereden.
Blijkt dus wel degelijk te gaan om het voorval dat ik al vermoedde.
Een Afrikaanse dame met een grijze SUV die beweerd dat ik haar aangereden heb.
Dat klopt dus NIET.

Wat er wel gebeurd is is dat ik, zoals aangegeven in onze roadboek, vooruit de parking was opgereden om dan zo achteruit tegenhands naar de kaai te rijden.
Eens de parking opgereden merkte ik dat er verschillende auto's fout geparkeerd stonden waardoor ik onmogelijk achteruit naar de loskaai kon rijden.
Tijdens die manoeuvres kwam die dame met haar SUV, alsof ze door de duivel hemzelf werd achterna gezeten, de parking opgereden en miste met haar spiegel nog net mijn oplegger om daarna ter hoogte van mijn cabine op twee (2) parkeerplaatsen neer te ploffen om naar de nachtwinkel aan de overkant van de straat te stappen.
Ik had dat voertuig nog eens goed bekeken omdat ik het vreemd vond, met dergelijke rijstijl, dat er niets van schade aan het voertuig te zien was.

Ondertussen was ik achteruit terug de straat op gemanoeuvreerd met de bedoeling iets verder rechtsomkeer te maken en met de hand naar de loskaai te komen.
Toen ik op straat was en vooruit begon te rijden om ergens een plaats te zoeken om rechtsomkeer te maken zag ik dat ze al weer afkwam met haar voertuig en op dezelfde manier alsof ze de parking was opgereden.
Ik dacht nog "die zotte doos, sebiet zit ze achter me en rijd ze nog tegen mij aan" wat nog geen 100 meter verder dus effectief gebeurd is.
Ik voelde precies iets en zette me aan de kant met mijn gevaarlichten op.
Het zou me zelfs niet verwonderen dat ze er 2 keer tegen gereden heeft.
Ik zet de handrem op en grijp naar de papieren om in te vullen, eigenlijk niet echt zeker of ze er wel tegen gereden heeft hou ik haar in de gaten door mijn spiegels.
Dan merk ik dat ze een stukje achteruit rijd om mij rechts, in volle vaart terug, voorbij te rijden en aan de horizon te verdwijnen.
Voor zo ver ik kon zien door mijn spiegels was er geen schade aan haar voertuig en aan de oplegger was er ook niets te zien en dus twijfelde ik "heeft ze er nu tegen gezeten of niet ? ? ?
Niemand die stopte of iets zei, niks.  ???
Dus mij maar gekeerd en die 100 meter terug gereden en verder gedaan met mijn werk.

Blijkt nu dat er een kras/deukje in haar bumper en motorkap zou zijn. Meer niet.
Meer details kreeg ik niet.
Wel dat er nu helemaal geen sprake meer zou zijn van getuigen.

Word dus vervolgd ...

wooter

  • Gast
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3191 Gepost op: vrijdag 08 februari 2013 - 10:53:37 »
Dus die madam rijdt weg en beschuldigt u van vluchtmisdrijf. LOL :D

Maar hoe ga je je daarin verdedigen als het woord tegen woord is...

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3192 Gepost op: vrijdag 08 februari 2013 - 21:25:11 »
Blijkt nu dat er een kras/deukje in haar bumper en motorkap zou zijn. Meer niet.
Meer details kreeg ik niet.
Wel dat er nu helemaal geen sprake meer zou zijn van getuigen.

Geen enkel bewijs dus dat jouw oplegger er zou bij betrokken geweest zijn.

Bovendien: de motorkap van een SUV beschadigd kan misschien nog, maar de bumper? Daarvoor zit de achterbumper van een oplegger wel wat te hoog.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3193 Gepost op: vrijdag 08 februari 2013 - 22:26:10 »
Niet noodzakelijk Jozef, onze diepladers hebben bvb. geen bumper en die hangen maar cm of 20 van de grond, onze plateauwagens daar zit die bumper ook niet hoger dan 40cm.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3194 Gepost op: zaterdag 09 februari 2013 - 18:44:32 »
Niet noodzakelijk Jozef, onze diepladers hebben bvb. geen bumper en die hangen maar cm of 20 van de grond, onze plateauwagens daar zit die bumper ook niet hoger dan 40cm.

Juist, dat had ik even over het hoofd gezien.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."