Auteur Topic: TOPIC : POLITIE  (gelezen 415039 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #885 Gepost op: vrijdag 19 april 2013 - 16:11:09 »
Moet je die reacties lezen.  "In de kleuterschool leerden wij eerst rechts en dan links te kijken".  In Engeland zou ik dat in die volgorde doen, ja.  Ofwel is er iets mis met wat ze hem op de kleuterschool hebben geleerd, ofwel heeft hij z'n lesje toch niet goed onthouden.  Hoe dan ook: hopelijk gaat hij 't in de toekomst omgekeerd doen om te beginnen.  Ofwel is hij vroeg of laat de volgende die opgeschept wordt.  Stomweg omdat hij naar de verkeerde kant keek.

Als je van een tram stapt, komt daar meestal wel niemand van links aangereden...  ;D

Citaat
Als er geen vluchtheuvel was, maken ze van hem nog een dader ipv slachtoffer ....

Je gaat het zien: haar collega's gaan beweren dat die agente een arm opgestoken heeft toen ze zag dat die automobilist haar niet meer kon vermijden, en hij desondanks niet tijdig gestopt is. Geen gepast gevolg geven aan het bevel van een bevoegd persoon: 4de graadsovertreding!
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Ex-politiebaas Koekelberg weer beticht van fraude
« Reactie #886 Gepost op: vrijdag 19 april 2013 - 16:16:14 »
Citaat van: GVA
Ex-politiebaas Koekelberg weer beticht van fraude

De voormalige grote baas van de federale politie, Fernand Koekelberg, is vorige week door de onderzoeksrechter in Brussel schriftelijk in kennis gesteld van het feit dat hij wordt beschuldigd van geknoei bij overheidsopdrachten na een onderzoek van het Comité P. [...]

http://www.gva.be/nieuws/binnenland/aid1369829/ex-politiebaas-koekelberg-weer-beticht-van-fraude.aspx

en:

Citaat
Fernand Koekelberg wordt in een ander dossier, bij het parket van Namen, beschuldigd van verkrachting.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #888 Gepost op: zondag 21 april 2013 - 15:22:11 »
Wijkagent verkracht jonge vrouw bij huisbezoek
http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=DMF20130418_00546586&_section=47235766&utm_source=nieuwsblad&utm_medium=newsletter&utm_campaign=regio-dg

Een land waar de postbode, de melkboer en de loodgieter betrouwbaarder zijn dan de wijkagent...  :'(
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #889 Gepost op: donderdag 25 april 2013 - 16:47:21 »

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #890 Gepost op: donderdag 25 april 2013 - 18:07:14 »
Politiestaat in wording
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #891 Gepost op: donderdag 25 april 2013 - 18:48:06 »
Het probleem is dat de betrokken flikken achteraf altijd kunnen beweren dat ze bezig waren met een dringende opdracht, ook al wordt dat al moeilijk verdedigbaar als ze fout parkeren om frieten of pizzas te kopen.

Maar het lijdt niet de minste twijfel dat het bij de flikken schering en inslag is om misbruik te maken van hun functie en onverantwoord fout te parkeren.

Het zijn de grenzeloze arrogantie en het gebrek aan plichtsbesef dat vele flikken kenmerkt.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #892 Gepost op: donderdag 25 april 2013 - 19:01:54 »
Ze hebben dan toch al door dat de brave burger het niet langer pikt dat zij zélf vrolijk en geregeld onnodig zware inbreuken begaan, waarvoor ze anderen zonder pardon beteugelen.  Alleen, ipv dan gewoon een beetje correcter te parkeren, gaan ze nu een heksenjacht openen op iedereen die het aandurft om hun wangedrag vast te leggen.  Klasse !

Mag je hen of hun auto's fotograferen?  Is dat mogelijks geen inbreuk op hun privacy? 
==> Hmm, ik was net een kiekje aan het nemen van de omgeving.  Ik kan er ook niet aan doen dat ik dan toevallig ook een foutgeparkeerde combi mee fotografeer hé.   :D

Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #893 Gepost op: vrijdag 26 april 2013 - 20:26:50 »
Ze hebben dan toch al door dat de brave burger het niet langer pikt dat zij zélf vrolijk en geregeld onnodig zware inbreuken begaan, waarvoor ze anderen zonder pardon beteugelen.  Alleen, ipv dan gewoon een beetje correcter te parkeren, gaan ze nu een heksenjacht openen op iedereen die het aandurft om hun wangedrag vast te leggen.  Klasse !

Wees gerust, Bert: over het verhoogde ongenoegen van de burger over hun wangedrag zullen ze zich alleen maar vergenoegen, en het zal hen nog meer aanzetten tot het pesten van de burger die hun fout geparkeerde voertuigen fotografeert, maar alleszins niet tot een meer verantwoord gedrag.

Ze weten maar al te goed wat de Belg telkens weer doet bij mistoestanden: eens vloeken, en verder boeren.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #894 Gepost op: woensdag 01 mei 2013 - 22:13:12 »
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #895 Gepost op: donderdag 02 mei 2013 - 08:04:50 »
Volgens het Nieuwsblad:

* PV's van vrienden en kennissen werden vervalst
* Computermateriaal voor privégebruik werd gekocht met geld van het korps
* Blaastesten werden gemanipuleerd of gewoonweg niet afgenomen (terwijl het PV van de aanrijding vermeldde dat de zatte chauffeur wél geblazen heeft, en negatief blies)
* Agenten veroorzaakten een aanrijding en verwisselden nummerplaten (verzekeringsfraude)

Het gaat om 7 of 8 agenten, onder wie de korpschef.  Oh ja, die laatste staat al 2 maanden op non-actief omdat het comité P acht hem onbekwaam acht....

Het gaat in dit landje gewoon van kwaad naar erger.  >:(
« Laatst bewerkt op: donderdag 02 mei 2013 - 08:12:29 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #896 Gepost op: donderdag 02 mei 2013 - 15:47:32 »
Het gaat in dit landje gewoon van kwaad naar erger.  >:(

Dat mag je wel zeggen.

Er zal overal al wel eens iets mislopen, maar de Belgische politie is intussen toch wel zowat een katastrofe in het kwadraat geworden. En die gasten zijn dan ook nog vetbetaald met het geld van de belastingbetaler.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #897 Gepost op: vrijdag 03 mei 2013 - 12:38:38 »
Ze begrijpen al die commotie niet.  En ze vinden dat hun proces al op voorhand gemaakt is, nu de media hier uitgebreid aandacht aan besteedt.  Tsja, ik zal er weer te lomp voor zijn.  Maar nou breekt m'n klomp toch.  Zélf jarenlang staan liegen en bedriegen dat 't gewoon geen naam meer heeft, en dan nu een beetje gaan janken dat .... ze geen eerlijk proces meer kunnen krijgen door die media-aandacht ?  :o

Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

wooter

  • Gast
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #898 Gepost op: vrijdag 03 mei 2013 - 19:24:25 »
Maar die mannen krijgen geen eerlijk proces. Het eerste wat de rechter bij het bepalen van de strafmaat in overweging gaat nemen is het feit dat ze al een tijd geschorst zijn...

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #899 Gepost op: vrijdag 03 mei 2013 - 23:36:59 »
Maar die mannen krijgen geen eerlijk proces. Het eerste wat de rechter bij het bepalen van de strafmaat in overweging gaat nemen is het feit dat ze al een tijd geschorst zijn...

En dat het flikken zijn, zodat hij opschorting van straf zal overwegen.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."