Auteur Topic: TOPIC : POLITIE  (gelezen 415040 keer)

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Twintiger klaagt politie aan voor opsluiting
« Reactie #900 Gepost op: zaterdag 18 mei 2013 - 14:58:04 »
Citaat van: GVA
Twintiger klaagt politie aan voor opsluiting

Student Pieter De Wachter (23) uit Bonheiden heeft bij het Comité P klacht ingediend tegen de Mechelse politie.

http://www.gva.be/regio-mechelen/mechelen/twintiger-klaagt-politie-aan-voor-opsluiting-2.aspx
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #901 Gepost op: zaterdag 18 mei 2013 - 21:59:38 »
In de papieren versie van Het Nieuwsblad, laat Bart Somers zich weer van z'n goeie kant zien.  "Iedereen is onschuldig, tot bewijs van schuld.  En dat geldt ook voor de agenten, ik wacht dus het onderzoek af".  Voilà, diplomatisch m'n pollekes er van tussen getrokken,, zie.  Zoals het nen echte Belgische politieker betaamt.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #902 Gepost op: dinsdag 21 mei 2013 - 15:32:32 »
Als achttienjarige heb ik ook iets gelijkaardigs meegemaakt.
Uiteindelijk resultaat, toen nog met gerechtelijke politie, heeft 1 van ons drie blijkbaar een brief gekregen, die ik nooit gezien heb, met een uitleg die er eigenlijk op neer kwam dat het hele zaakje in de doofpot beland is.
Nooit meer iets van gehoord.

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #903 Gepost op: vrijdag 31 mei 2013 - 15:43:20 »
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Politieagenten staan terecht voor mishandeling daklozen
« Reactie #904 Gepost op: woensdag 05 juni 2013 - 00:02:53 »
Citaat van: GVA
Politieagenten staan terecht voor mishandeling daklozen

Voor de Brusselse correctionele rechtbank begint woensdagnamiddag het proces tegen 13 agenten van de federale politie. [...]

http://www.gva.be/nieuws/binnenland/aid1397694/politieagenten-staan-terecht-voor-mishandeling-daklozen.aspx

Valse PV's, vrouwelijke agenten die er genoegen in schepten om dakloze mannen herhaaldelijk in hun testikels te schoppen... en dat moet dan een federale politie voorstellen!
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #905 Gepost op: woensdag 05 juni 2013 - 09:31:54 »
Citaat
Een veertiende verdachte genoot uiteindelijk de gunst van opschorting.
 

Typisch. 
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #906 Gepost op: woensdag 05 juni 2013 - 13:33:16 »
Citaat
Een veertiende verdachte genoot uiteindelijk de gunst van opschorting.
 

Typisch. 

Die heeft tegen de rechter gezegd: "Er zijn veel smeerlappen bij de flikken, hoor mijnheer de voorzitter. Ikke zo niet, maar die anderen..."
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Verkeerspolitie zet collega's aan de kant
« Reactie #907 Gepost op: dinsdag 11 juni 2013 - 11:58:04 »
Citaat van: GVA
Verkeerspolitie zet collega's aan de kant

Het zit er bovenarms op binnen de lokale politie van Antwerpen. [...]

http://www.gva.be/regio-antwerpen-stad/verkeerspolitie-zet-collega-s-aan-de-kant.aspx

Ach ja: flikken flitsen en aan de kant zetten, dat kan natuurlijk niet, die staan immers boven de wet.

Prioritair rijden is immers niet nodig als je als flik collega's bijstand moet verlenen. Neen, prioritair rijden, dat dient alleen om frieten en pizza te halen.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #908 Gepost op: woensdag 12 juni 2013 - 13:22:38 »
Nu heeft de verkeerspolitie eindelijk 's de échte verkeerscriminelen beteugeld, en dan is het wéér niet goed ....   :D
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #909 Gepost op: woensdag 12 juni 2013 - 18:30:35 »
Nu heeft de verkeerspolitie eindelijk 's de échte verkeerscriminelen beteugeld, en dan is het wéér niet goed ....   :D

Jawel hoor, ik vind het heel goed dat wie wegpiraten beteugeld werden. Ze hadden er maar niet moeten van uitgaan dat ze boven de wet zouden staan en zich ook niet prioritair rijdend overtredingen mochten veroorloven.

Alleen nog zien hoe het afloopt.

Bij mijn vader werkte vroeger een gepensioneerd zwaantje van de voormalige rijkswacht (die waren op 45 gepensioneerd). Ooit had hij een wagen van het Hof aan de kant gezet en de bestuurder geverbaliseerd, omdat die een doorlopende witte streep overschreden had. Dat had hij niet gedaan omdat het een wagen van het Hof was. Voor hem waren alle Belgen gelijk voor de wet, en ging louter daarom iedere bestuurder die hij een doorlopende witte streep zag overschrijden, "den boek op".
Nog geen kwartier later werd hij via de boordradio teruggeroepen naar de kazerne, en mocht hij 2 weken niet meer buiten komen.

Ook dát is België.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #910 Gepost op: woensdag 12 juni 2013 - 18:57:07 »
Ach heb zo een verre nicht die bij de politie ging, 1é dag schreef ze de burgemeester op omdat die over een volle lijn ging, iedereen gelijk voor de wet was haar moto.
Paar weken later vroeg ze met welke nummerplaten we reden, ze wou ons niet zomaar bekeuren. ;D
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #911 Gepost op: donderdag 13 juni 2013 - 15:16:33 »
Ach heb zo een verre nicht die bij de politie ging, 1é dag schreef ze de burgemeester op omdat die over een volle lijn ging, iedereen gelijk voor de wet was haar moto.
Paar weken later vroeg ze met welke nummerplaten we reden, ze wou ons niet zomaar bekeuren. ;D

Ach ja, de typische integriteit van een Belgische politiebeamte...

Mijn medeleven, jo. Familie kan je helaas niet kiezen.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #912 Gepost op: donderdag 13 juni 2013 - 21:39:41 »
De websites van de lokale politie liggen blijkbaar onder vuur.

[urlhttp://www.standaard.be/cnt/DMF20130613_00622163[/url]

Waarschijnlijk een DDOS aanval die de server op zijn knieën heeft gedwongen.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #913 Gepost op: vrijdag 14 juni 2013 - 02:47:35 »
Eerlijk gezegd kampt de Polizei hier in Duitsland ook met het probleem dat ze een alsmaar kleiner percentage van de  toenemende cybercriminaliteit kunnen oplossen.

De daders zijn al lang geen amateur-hackers op een zolder meer, doch georganiseerde bendes.

Ik heb veel kritiek op de Belgische politie. Doch wie levert het ook maar enig voordeel op om de websites van de lokale politie te saboteren? Kunnen gasten die zo intelligent zijn dat ze daartoe in staat zijn, dan echt geen doeltreffendere acties bedenken om de overtalrijke rotte appels bij de Belgische politie eens duchtig door het slijk te sleuren, waarbij de agenten die te goeder trouw zijn - want die zijn er gelukkig nog steeds - ontzien worden?
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #914 Gepost op: donderdag 20 juni 2013 - 08:45:29 »
http://www.gva.be/nieuws/in-de-rand/aid1406900/belgische-politiewagen-rijdt-49-km-u-te-snel-video.aspx
http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=DMF20130620_00629699&utm_source=facebook&utm_medium=social&utm_term=nieuwsblad&utm_content=article&utm_campaign=seeding

Op zich is het mss nog niet eens zo grellig op deze snelweg, maar mij gaat 't om het principe.  Zélf eerst staan flitsen en anderen den boek op zwieren.  En er daarna geen probleem van maken om zelf  vrolijk dik 49 km/u te snel te vlammen.....  
« Laatst bewerkt op: donderdag 20 juni 2013 - 09:35:19 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone