Auteur Topic: TOPIC : POLITIE  (gelezen 415066 keer)

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #990 Gepost op: zondag 15 september 2013 - 15:44:11 »
En dan die uitleg: "De schuld van de laffe houding van de werkgever".  Not quite.  Als ik morgen tegengehouden word, omdat het voertuig niet in orde is, of overladen is, of whatever, dan moet ik ook niet afkomen met als excuus dat het aan mijnen baas ligt.  Dan is hun antwoord ook (terecht) dat IK als chauffeur te allen tijde verantwoordelijk blijf.   Nu ze zélf hangen, ligt het natuurlijk aan de werkgever.  Duh!

Men maakt regels voor anderen, en uitzonderingen voor zichzelf.

Meer moet je aan het forum van wegcode.be niet onthouden.
Dat was de essentie ervan.
En van gans deze draad.
11 pagina's erbij ... wow.


Het gaat al lang niet meer om een paar rotte appels.
De mand is rot, en de verse oogst hangt al rot aan de bomen ...
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #991 Gepost op: zondag 15 september 2013 - 15:47:44 »
Bij een ongeval met louter stoffelijke schade, en het EAF wordt gezamenlijk ingevuld en ondertekend, pleegt men toch geen vluchtmisdrijf?

Neen, dan doet men gezamelijk de veststellingen.
En ga je akkoord met wat daarop staat - als je tekent ...
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #992 Gepost op: zondag 15 september 2013 - 16:14:55 »
Men maakt regels voor anderen, en uitzonderingen voor zichzelf.

Meer moet je aan het forum van wegcode.be niet onthouden.

Juist. En uitgerekend flikken waren daar meester in bij wegcode.be (vooral dan op het gesloten politiegedeelte van het forum).
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #993 Gepost op: zaterdag 21 september 2013 - 13:20:47 »
Diefstal betekent in de privé doorgaans onmiddellijk ontslag.

Niet bij de politie echter !
Daar gelden andere normen en waarden ...

http://www.gva.be/nieuws/binnenland/aid1457438/ruim-560-agenten-gesanctioneerd-in-2012.aspx

Citaat van: GvA
Vorig jaar kregen 562 politiemensen een sanctie opgelegd

Er werden ook 12 agenten betrapt op diefstal. Twee van hen werden de laan uitgestuurd.


FYI : dit gaat dus niet over veroordeelde politiemensen, maar over intern gesanctioneerden.
« Laatst bewerkt op: zaterdag 21 september 2013 - 13:23:22 door Inazuma »
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #994 Gepost op: zaterdag 21 september 2013 - 13:27:14 »
Ex-cop, maar de streken nog niet verleerd ...

http://www.gva.be/regio-antwerpen-zuid/lier/tim-tubbax-krijgt-werkstraf-voor-slagen-aan-lichttechnicus.aspx

De sloomheid van justitie als strafverlichting ... maar enkel voor criminelen, niet voor weggebruikers !

Citaat van: GvA
Hoewel Tubbax al eerder veroordeeld werd voor gelijkaardige feiten, kreeg hij toch een lichtere straf, omdat het hof rekening hield met de verstreken tijd sinds de feiten.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #995 Gepost op: zaterdag 21 september 2013 - 21:17:58 »
Er wordt blijkbaar verdacht stillekes gezwegen over het aantal flikken, waarvan feiten bekend zijn en die nooit gesanctioneerd werden.  Hoeveel zouden dat er zijn ?
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #996 Gepost op: dinsdag 24 september 2013 - 16:29:59 »
In beroep ... moet nog op de rol komen, dus kan nog wel ff duren.  Ongeval dateert van 2009 ..... geweldig voor de zwaargewonde tegenpartij, toch ?

Les 1 in rechtszaken met de overheid en overheidsdiensten : ze gaan altijd in beroep bij veroordeling.
Zijn hun  centen toch niet.


Ja, da's me wel bekend.  Maarreuhm .... 4 jaar .... is er wel euh lichtjes over.  Mijn persoonlijke mening, dan.  Als ik vergelijk met Nederland, moordenaar van Pim Fortuyn in zowat 1 jaar tijd voor de rechter gebracht én berecht .....
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #997 Gepost op: dinsdag 24 september 2013 - 17:45:18 »
Die verkrachters in India binnen de maand, dat is dan een onderontwikkelingsland?
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #998 Gepost op: dinsdag 24 september 2013 - 21:18:33 »
Er wordt blijkbaar verdacht stillekes gezwegen over het aantal flikken, waarvan feiten bekend zijn en die nooit gesanctioneerd werden.  Hoeveel zouden dat er zijn ?

Rekening houdend met het feit dat het korps uit ± 40.000 flikken bestaat, schat ik dat het er minstens 10 keren meer moeten zijn.

Dan spreek ik nog niet van misdrijven zoals verkeersovertredingen, want dan moeten we bij ± 99% van de flikken uitkomen.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #999 Gepost op: woensdag 25 september 2013 - 12:28:23 »
Ja, da's me wel bekend.  Maarreuhm .... 4 jaar .... is er wel euh lichtjes over.  Mijn persoonlijke mening, dan.  Als ik vergelijk met Nederland, moordenaar van Pim Fortuyn in zowat 1 jaar tijd voor de rechter gebracht én berecht .....
En na 4 jaar wordt dan de straf verminderd - of dwingt men die nadien af - omdat de rechtsgang zo lang geduurd heeft.


Gelieve een redelijk functionerende rechtsstaat niet te verwarren met een bananenkoninkrijk / Royaume Banana, Bert ...
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1000 Gepost op: woensdag 25 september 2013 - 12:34:46 »
Die verkrachters in India binnen de maand, dat is dan een onderontwikkelingsland?
Daar gaan ze dan weer zo snel, dat je je de vraag kan stellen of het onderzoek wel grondig gebeurd is en ze de juiste kwieten achter de tralies hebben zitten ...

Maar in principe moet dat ook hier kunnen.
Schaf gewoon de ganse zever met onderzoeksrechters af, en leg gelijke straffen op bij gelijke misdrijven.

De onderzoeksrechter wordt dan ineens ook de feitenrechter.
Die oordeelt nu ook al over de feiten hé, zelfs op tegenspraak, om te beslissen of je aangehouden blijft of niet.
Feiten begaan volgens de (onderzoeken)rechter = die straf.
Punt.
Niet akkoord, kan je nadien in beroep gaan .... maar blijf je intussen wel zitten.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Agenten zelf te vaak dronken achter stuur
« Reactie #1002 Gepost op: zondag 29 september 2013 - 14:35:56 »
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Ex-politieman riskeert celstraf voor cannabisplantage
« Reactie #1003 Gepost op: woensdag 02 oktober 2013 - 16:05:12 »
Job weg, dat wil niet zeggen dat je stopt met andere lukratieve bezigheden

Bron en © : GvA.be
Citaat
Ex-politieman wordt vervolgd voor aandeel in xtc- en amfetaminetransport naar Zwitserland.
 Samen met Blorim R. (39) uit Antwerpen zou hij ook een cannabisplantage hebben uitgebaat.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Slachtoffer van politiegeweld moet zelf voor rechter verschijnen
« Reactie #1004 Gepost op: donderdag 03 oktober 2013 - 15:33:11 »
Citaat van: GVA
Slachtoffer van politiegeweld moet zelf voor rechter verschijnen

De kamer van inbeschuldigingstelling (KI) in Antwerpen heeft Nik G. uit Turnhout donderdag naar de correctionele rechtbank van Antwerpen verwezen voor weerspannigheid. [...]

http://www.gva.be/regio-antwerpen-stad/antwerpen/slachtoffer-van-politiegeweld-moet-zelf-voor-rechter-verschijnen.aspx

Wat weer maar eens aantoont dat de misdrijven van de flikken aangemoedigd wordt door een rechterlijke macht die hen de hand boven het hoofd houdt.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."