Auteur Topic: TOPIC : POLITIE  (gelezen 415042 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1110 Gepost op: zondag 02 maart 2014 - 18:21:39 »
Een huis doorzoeken, op zoek naar sporen/aanwijzingen mbt de vermiste.  En daarbij .... diens stoffelijk overschot niet ontdekken ?  Faut le faire !
l' histoire se répète ... alleen maakt het dit keer waarschijnlijk niets uit voor het slachtoffer.

Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1111 Gepost op: zondag 02 maart 2014 - 19:33:50 »
l' histoire se répète ... alleen maakt het dit keer waarschijnlijk niets uit voor het slachtoffer.

Afgezien dan van het feit, dat hoe verder het stoffelijk overschot in ontbinding is, hoe moeilijker het sporenonderzoek naar de dader(s) wordt.  En hoe minder recent het tijdstip van overlijden, hoe moeilijker het evt. buurtonderzoek wordt.  Want hoe vager de herinneringen van mensen in de buurt  ....
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1112 Gepost op: maandag 03 maart 2014 - 09:16:04 »
http://www.autokanaal.be/nieuws/aid1543962/politiewagens-versleten-eentje-schiet-in-brand-andere-verliest-wiel.aspx?utm_source=gva&utm_medium=link&utm_campaign=homepage_blokonder

Let op het voertuig dat men als voorbeeld toont:

spiegel gebarsten, banden in rotslechte staat (iets waarvoor ze de burger vrolijk beboeten), een schuifdeur die niet meer opent ,....  Hooguit een beetje oplapwerk links en rechts en rijden met dat ding.  Dan nog dat voorbeeldje van een voertuig van de federale reserve: tijdens de begeleiding van een geldtransport werden de inzittenden plots voorbijgestoken door .... hun eigen wiel, jawel.

Nu ja, de voertuigen zijn al even rot als het korps dat ermee rijdt, zeker?
« Laatst bewerkt op: maandag 03 maart 2014 - 09:18:04 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1113 Gepost op: maandag 03 maart 2014 - 11:56:19 »
Nu ja, de voertuigen zijn al even rot als het korps dat ermee rijdt, zeker?

En blijkbaar even rot als de kluchtzangers van de werkplaats. Want een wiel komt niet zomaar los van een auto.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Dit wordt lachen !
« Reactie #1114 Gepost op: woensdag 05 maart 2014 - 07:42:17 »
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1115 Gepost op: woensdag 05 maart 2014 - 10:21:06 »
Wie dus te lomp is om te slagen in de kwalificatieproeven voor de politie, kan nog altijd een job van paarse jas ambiëren gedurende drie jaar.  Na minstens 3 jaar, en mits de burgemeester 's goed over de bil wrijven, kan men nog altijd tot het korps van de blauwbloezen toetreden en alvast alcohol- en snelheidscontroles uitvoeren.  En hun vaststellingen gaan dan nog omgekeerde bewijswaarde hebben ook.  Jongens, toch.

Nu ja.  Als de échte flikken dat jobke (ook weer) maar niet hoeven te doen, nietwaar ?

Om te lachen ?  Neen: om te bleiten, ja.
« Laatst bewerkt op: woensdag 05 maart 2014 - 10:31:42 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1116 Gepost op: woensdag 05 maart 2014 - 11:04:34 »
Ik heb al stadswachten betrapt die om 10:00 's morgens blikken bier aan het binnengieten waren in de winkel van een tankstation. Om 11:30 staan ze dan aan een schoolpoort om voetgangers over te helpen/het verkeer te hinderen. Ze kunnen dan gelijk alcoholtests bij zichzelf afnemen!
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1117 Gepost op: woensdag 05 maart 2014 - 20:26:19 »
Ik heb al stadswachten betrapt die om 10:00 's morgens blikken bier aan het binnengieten waren in de winkel van een tankstation. Om 11:30 staan ze dan aan een schoolpoort om voetgangers over te helpen/het verkeer te hinderen. Ze kunnen dan gelijk alcoholtests bij zichzelf afnemen!

Gek genoeg lijkt het me zelfs niet strafbaar om met een peer aan het verkeer te regelen ...  ???
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
straffe flikken, straf PV
« Reactie #1118 Gepost op: woensdag 12 maart 2014 - 14:16:54 »
http://www.juridischforum.be/forum/viewtopic.php?f=35&t=54413

Verweerder, betwist niet het foutparkeren.  De boete daarvan + takelokosten aanvaardt ze.  Maar ze krijgt nog een derdegraadsovertreding aangesmeerd ook, wegens het niet naleven van het bevel van een bevoegd persoon.

een overtreding van de 3e graad "krachtens artikel 3.2° van KB 30-09-2005: Art. 4.4.al.1.. Elke bestuurder van een stilstaand of geparkeerd voertuig moet dit verplaatsen zodra hij daartoe door een bevoegd persoon aangemaand wordt."



Maarrrr .....  bij hun vaststellingen, schrijft diezelfde verbalisant wél, dat ze dat ze de eigenaar niet konden bereiken:

"Alle pogingen om alsnog de eigenaar of bestuurder van het voertuig te contacteren en het voertuig te laten verplaatsen waren negatief".


Straf hé: een bevel kunnen geven aan iemand die je niet eens kan contacteren ?   :D


Ze probeert dan de dienst op het commissariaat te bereiken, en krijgt daar natuurlijk weer een sterk staaltje van hun mateloze arrogantie te horen:

Citaat
Ze hebben me doorverbonden met de dienst boetes. Daar hebben ze me gezegd: 'ze zullen u hebben proberen contacteren'.
Op mijn vraag waarom artikel 4.4.al.1., kreeg ik als antwoord: 'de situatie zal wel zo zijn geweest anders stond het er niet op'.


Dus madammeke, niet zagen hé.  Het zal wel zo geweest zijn, anders stond het er zo niet op .....    

Juist, ja.  Als er staat dat ze de eigenaar/bestuurder niet konden contacteren, dan zal dat inderdaad wel zo zijn.  >:(


Onnozelaars !
« Laatst bewerkt op: woensdag 12 maart 2014 - 15:33:38 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1119 Gepost op: woensdag 12 maart 2014 - 18:16:09 »
Ach het zijn maar een paar rotte appels..... :-X
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1120 Gepost op: woensdag 12 maart 2014 - 22:49:46 »
Inderdaad weer maar eens valsheid in geschrifte in een authentieke akte (PV) en de welbekende mateloze arrogantie van een stelletje ongeregeld.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: straffe flikken, straf PV
« Reactie #1121 Gepost op: donderdag 13 maart 2014 - 01:25:38 »
Straf hé: een bevel kunnen geven aan iemand die je niet eens kan contacteren ?   :D

Subliem ...

Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Politie wordt herkenbaar aan nummer van acht cijfers
« Reactie #1122 Gepost op: donderdag 13 maart 2014 - 13:15:26 »
Citaat van: GVA
Politie wordt herkenbaar aan nummer van acht cijfers

[...] Nu dragen de agenten nog een plaatje met hun naam, maar in de toekomst wordt dat in een aantal gevallen een nummer. [...]

http://www.gva.be/nieuws/binnenland/aid1551583/politie-wordt-herkenbaar-aan-nummer-van-acht-cijfers.aspx

Dat nummer kan natuurlijk geen mens onthouden. Zo kunnen ze nog wat meer het varken uithangen.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1123 Gepost op: zaterdag 15 maart 2014 - 00:54:32 »
Leuk, zoals in grote bedrijven en gevangenissen " NUMMER!!! (want uw naam interesseert me niet)".  ;D ;D ;D

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1124 Gepost op: zondag 16 maart 2014 - 11:06:36 »
Celnummer  ???

Citaat
Twee agenten van de Brusselse spoorwegpolitie zitten sinds vrijdagnamiddag in de cel omdat ze een dakloze man hebben vernederd en bestolen.

bron en © : GvA.be


NOG maar eens ...
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder