Auteur Topic: TOPIC : POLITIE  (gelezen 415044 keer)

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Offline diane

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 500
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1425 Gepost op: zondag 08 februari 2015 - 23:50:10 »
Nooit iemand veroordelen voor je in iemand zijn mocassins hebt gestaan, Bert.

In dergelijk krapul hun mocassins, WIL ik hoegenaamd niet staan.

U gaat voort op de persberichten.

Wel, als zij menen dat er hen in de media onrecht aangedaan is, hadden ze al lang een reactie kunnen plaatsen.  Bij gebreke daaraan, trek ik m'n conclusies wel.

Wie zegt dat er geen foutvermelding in het huiszoekingsbevel stond?
Wie zegt dat in de verklaringen geen foutief appartementsdeur is vermeld of een verkeerde beschrijving van de plaats toestand is gegeven ?

Wie zegt er dat dat wél zo was ?  En ALS het dan al het geval was, hadden ze dat heus wel in een reactie meegedeeld.

Enneuh.  Dat ze een naakte man tegen de muur kwakten, hem geblinddoekt en gehandboeid hebben .... zou dat mss ook nog in 1 of ander bevel kunnen gestaan hebben ?  Zelfs al stonden die sjarels bij de juiste, aan te houden crimineel.  De Middeleeuwen zijn alweer eventjes voorbij.  Dergelijke baldadigheden, zijn op geen enkele manier goed te praten.  Hij is naakt, ongewapend, .... dan kan het écht wel op een iets menselijkere manier om hem aan te houden, of niet soms ?

Blijkbaar begrijpt onze politie nog altijd in de verste verte niet wat het betekent om dwangmiddelen/dwangtechnieken slechts te hanteren, op een manier die iets of wat in proportie staat tot het gevaar dat er uitgaat van degene die gearresteerd of gekalmeerd moet worden.  Ze hebben hun lesje sedert Jonathan Jacob dus blijkbaar nog altijd niet geleerd.  Want opnieuw worden dwangmiddelen buiten alle proporties gebruikt tegen een naakte, weerloze man.  Dit alles nog los van het feit dat ze grandioos de verkeerde te pakken hadden.

Het is te lezen, Bert, dat je nog nooit oog in oog hebt gestaan met zware criminaliteit. Niet iedereen slaapt netjes in een pyjama. En als je niet onmiddellijk overmeestert in zijn blootje, laat je mogelijk de kans mooi dat hij plots naar een wapen grijpt dat onder het hoofdkussen verborgen ligt. Er bestaat nog zoiets als informatiestop naar de media toe.

En vergelijk aub appelen met appelen en peren met peren, Bert. Deze feiten staan zeker en vast niet in proportie met de feiten in Mortsel.

Zoals u het voorstelt, eerst vragen om zich netjes aan te kleden, vragen of je op het goede adresje bent om vervolgens het risico te lopen om neer geknald te worden. Neen dank u man. Ik heb ook man, kinderen en kleinkinderen zoals velen...Al weten wij als er een geüniformeerde neervalt, het maar dikwijls een klein artikel is. En waar ik in de verste verte geen enkel medelijden mee heb dan zijn het wel drugsfeiten en dealers. Daar zijn al meer dan voldoende familieleden het slachtoffer van geworden.
« Laatst bewerkt op: zondag 08 februari 2015 - 23:53:47 door diane »
Wat baten kaars en bril als de uil niet zien wil.

Offline diane

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 500
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1426 Gepost op: maandag 09 februari 2015 - 00:38:18 »
En hier een half naakte ongewapende.... Alleen met broekie....

https://www.youtube.com/watch?v=JQ0Pulc7m0w

Wat baten kaars en bril als de uil niet zien wil.

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1427 Gepost op: maandag 09 februari 2015 - 08:18:55 »
Het is te lezen, Bert, dat je nog nooit oog in oog hebt gestaan met zware criminaliteit.


Daar weet u nu eens ab-so-luut geen barst van.

Jazeker, in eigen familie ook gezien wat eerst hard, en later soft drugs zoal aanrichten.  En dit zowel met de verslaafde, wiens ganse lichaam naar de knoppen gaat, als voor het ganse gezin, dat compleet ontwricht wordt wanneer de verslaafde criminele wegen bewandelt om aan geld te komen voor die verslaving.

Niet iedereen slaapt netjes in een pyjama. En als je niet onmiddellijk overmeestert in zijn blootje, laat je mogelijk de kans mooi dat hij plots naar een wapen grijpt dat onder het hoofdkussen verborgen ligt.


Ik blijf dergelijke handelswijzen hoe dan ook volstrekt onaanvaardbaar vinden.  Het zijn en blijven mensen.  Dat men een te overmeesteren iemand aanvankelijk niet de kans wil geven naar een wapen te grijpen, daar kan ik nog inkomen.    Maar het is toch op geen enkele manier goed te praten, hoe dergelijk krapul (en dan druk ik mij braaf uit) die man is blijven behandelen, terwijl dat al lang niet meer nodig was.  Naakt, tegen de muur kwakken, boeien, blinddoeken.  Daar zitten verschillende handelingen bij, die al lang volstrekt overbodig zijn, daar dan al lang duidelijk is dat er geen gevaar meer van die man kan uitgaan.

Het is wel bijzonder triestig gesteld als dergelijke bende heetgeblakerde idioten onze maatschappij moeten dienen en beschermen.  De Middeleeuwen zijn al lang voorbij, dus er zijn véél humanere manieren om die man veilig te overmeesteren, toch zeker van zodra duidelijk is dat hij ongewapend is.  Of niet meer in de mogelijkheid is nog een wapen te grijpen.

Er bestaat nog zoiets als informatiestop naar de media toe.

Voor onze blauwbloezen, is dat mss maar goed ook.  Joost mag weten welke baldadigheden er nog aan 't licht zouden zijn gekomen.  En oh ja, wat lezen we nu vandaag in de krant (papieren versie HLN) ?  Juist: twee onderzoeken naar blauwbloezen die in sociale media hun beroepsgeheim geschonden hebben. 

En vergelijk aub appelen met appelen en peren met peren, Bert. Deze feiten staan zeker en vast niet in proportie met de feiten in Mortsel.

In beide gevallen, is er onnodig en volstrekt buitensporig geweld gebruikt tegen een naakte, weerloze man.  In het eerste geval, ging het om een hulpbehoevend iemand, ipv om een crimineel.  In het tweede geval, ging het om een onschuldig iemand (oeps: verkeerde deur).  Maar kom, hip, hip, hoera, kus van de juf, en een bank vooruit voor onze blauwbloezen !  Want hier is er geen dode gevallen. 

Ik kan het op geen enkele manier goedpraten dat ze eerst het verkeerde appartement binnenvallen en een 86 jarige vrouw op hun geweten hebben, die in shock geraakt.  En evenmin kan ik een manier vinden om het goed te praten dat ze uitgerekend de daaropvolgende dag opnieuw een verkeerd appartement binnenvallen en daarbij een weerloze, naakte man tegen de muur kwakken, hem blinnddoeken en boeien. 

U mag van mij gerust menen dat dat krapul nog een medaille verdient voor moed en zelfopoffering.  Op staande voet ontslag wegens dwingende redenen, is voor mij daarentegen al veel gepaster.  Om niet te zeggen: den bak in met zo'n krapul.
« Laatst bewerkt op: maandag 09 februari 2015 - 08:53:18 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1428 Gepost op: maandag 09 februari 2015 - 12:47:26 »
Diane, politiebeamten moeten ook in de meest stresserende omstandigheden zichzelf kunnen beheersen en hun machtsvertoon aanpassen aan de omstandigheden. Ik neem aan dat jij als douanebeamte dat ook tot je plicht rekent. Maar daar brengen de met jou en mijn belastingen vetbetaalde flikken helaas maar bitter weinig van terecht.

Ik heb geen medelijden met een roekeloze flik uit Beersel die uit een combi sprong op een plaats waar ze wist dat er zich een met een Kalaschnikow bewapende zware crimineel bevond.

Je moet hier in Duitsland bij een verkeerscontrole maar eens proberen om je papieren uit je binnenzak te halen zonder je jas om te keren en je binnenzak te tonen: dan krijg je meteen een pistool tegen je slaap gedrukt. Maar in België voerde een politiebeamte in het donker, alleen, 50 meter verder dan haar collega's, mijn recentste verkeerscontrole uit.

Maar het omgekeerde gebeurt helaas even dikwijls.

Hoe beestachtig werd Marc behandeld toen zijn motorfiets volkomen onrechtmatig aangeslagen werd?

Was een dure inzet van een helikopter nodig om jullie van de weg te plukken toen Marc alleen maar een gevaarlijke vangrail ging inspecteren?

Mortsel was inderdaad nog veel erger: daar is het tot een regelrechte moord door de bottinekes op een naakte ongewapende geesteszieke gekomen.

Zoals  Bert aangeeft: als een naakte ongewapende man tegen de muur gekwakt werd, terwijl er waarschijnlijk al enkele vuurwapens op hem gericht waren, waarom was het dan nodig om hem nog langer als een gevaarlijke crimineel te behandelen? Dit heeft niets meer met veiligeid te maken, dit is louter nog schaamteloos barbaars machtsvertoon.

In de Verenigde Staten dient een slachtoffer van dergelijk ongebreideld politiegeweld probleemloos een schadeclaim van enkele miljoenen dollars in.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Parket wil agenten vervolgen in zaak-Vera Van Laer
« Reactie #1429 Gepost op: maandag 09 februari 2015 - 12:49:51 »
Citaat van: GVA
Parket wil agenten vervolgen in zaak-Vera Van Laer

Het parket-generaal van Antwerpen wil Marc De Schutter en enkele Antwerpse politieagenten voor het hof van assisen brengen wegens betrokkenheid bij de moord op Vera Van Laer in 1996. [...]

http://www.gva.be/cnt/dmf20150208_01518184/parket-wil-agenten-vervolgen-in-zaak-vera-van-laer
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline diane

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 500
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1430 Gepost op: maandag 09 februari 2015 - 15:22:46 »
Het is te lezen, Bert, dat je nog nooit oog in oog hebt gestaan met zware criminaliteit.


Daar weet u nu eens ab-so-luut geen barst van.

Jazeker, in eigen familie ook gezien wat eerst hard, en later soft drugs zoal aanrichten.  En dit zowel met de verslaafde, wiens ganse lichaam naar de knoppen gaat, als voor het ganse gezin, dat compleet ontwricht wordt wanneer de verslaafde criminele wegen bewandelt om aan geld te komen voor die verslaving.

Niet iedereen slaapt netjes in een pyjama. En als je niet onmiddellijk overmeestert in zijn blootje, laat je mogelijk de kans mooi dat hij plots naar een wapen grijpt dat onder het hoofdkussen verborgen ligt.


Ik blijf dergelijke handelswijzen hoe dan ook volstrekt onaanvaardbaar vinden.  Het zijn en blijven mensen.  Dat men een te overmeesteren iemand aanvankelijk niet de kans wil geven naar een wapen te grijpen, daar kan ik nog inkomen.    Maar het is toch op geen enkele manier goed te praten, hoe dergelijk krapul (en dan druk ik mij braaf uit) die man is blijven behandelen, terwijl dat al lang niet meer nodig was.  Naakt, tegen de muur kwakken, boeien, blinddoeken.  Daar zitten verschillende handelingen bij, die al lang volstrekt overbodig zijn, daar dan al lang duidelijk is dat er geen gevaar meer van die man kan uitgaan.

Het is wel bijzonder triestig gesteld als dergelijke bende heetgeblakerde idioten onze maatschappij moeten dienen en beschermen.  De Middeleeuwen zijn al lang voorbij, dus er zijn véél humanere manieren om die man veilig te overmeesteren, toch zeker van zodra duidelijk is dat hij ongewapend is.  Of niet meer in de mogelijkheid is nog een wapen te grijpen.

Er bestaat nog zoiets als informatiestop naar de media toe.

Voor onze blauwbloezen, is dat mss maar goed ook.  Joost mag weten welke baldadigheden er nog aan 't licht zouden zijn gekomen.  En oh ja, wat lezen we nu vandaag in de krant (papieren versie HLN) ?  Juist: twee onderzoeken naar blauwbloezen die in sociale media hun beroepsgeheim geschonden hebben. 

En vergelijk aub appelen met appelen en peren met peren, Bert. Deze feiten staan zeker en vast niet in proportie met de feiten in Mortsel.

In beide gevallen, is er onnodig en volstrekt buitensporig geweld gebruikt tegen een naakte, weerloze man.  In het eerste geval, ging het om een hulpbehoevend iemand, ipv om een crimineel.  In het tweede geval, ging het om een onschuldig iemand (oeps: verkeerde deur).  Maar kom, hip, hip, hoera, kus van de juf, en een bank vooruit voor onze blauwbloezen !  Want hier is er geen dode gevallen. 

Ik kan het op geen enkele manier goedpraten dat ze eerst het verkeerde appartement binnenvallen en een 86 jarige vrouw op hun geweten hebben, die in shock geraakt.  En evenmin kan ik een manier vinden om het goed te praten dat ze uitgerekend de daaropvolgende dag opnieuw een verkeerd appartement binnenvallen en daarbij een weerloze, naakte man tegen de muur kwakken, hem blinnddoeken en boeien. 

U mag van mij gerust menen dat dat krapul nog een medaille verdient voor moed en zelfopoffering.  Op staande voet ontslag wegens dwingende redenen, is voor mij daarentegen al veel gepaster.  Om niet te zeggen: den bak in met zo'n krapul.

Over de Antwerpse botinnen heb ik en Marc ook mijn mening, Bert. En als u die wil kennen dan schrijf ik het hier ook meteen. Opdoeken die handel. Toen Marc ambulancier was is hij samen met zijn collega ook op één geflipte BBT'er gestoot. Verder hoef je geen 86 jaar te zijn om in shock te geraken. U weet ook niet in welk milieu zij dienden op te treden, Bert. Ik blijf erbij, ik kan uw standpunt op veel punten hier (in dit topic uiteraard) niet delen. Het spijt mij.

Hoewel ik de eerlijkheid heb om wantoestanden ook te bekritiseren wat lokale en federale politie aangaat.

En zij die dit apparaat moeten controleren, hebben in het verleden ook al bewezen niet zuiver op de graat te zijn. Corrupte in alle geledingen in dit land is eenvoudig weg niet meer te voorkomen noch uit te sluiten. Zij die het aankaarten worden er voor afgestraft. Of worden van het dossier afgehaald.

Voor jou en Jozef ben ik blij dat alles niet in het openbaar verschijnt. Want ik heb de indruk dat het gewoon hopeloos is om tegen jullie in te gaan wat de verdediging van een collega of politieambtenaar betreft. Jullie kunnen gewoon het kaf van het koren niet meer scheiden. Dat is voor mij een zeer trieste vaststelling.

Over de bende van Nijvel wordt met geen woord meer gerept. Daar zijn pas onregelmatigheden en vaststellingen die regelrecht in het milieu van de toenmalige Rijkswacht wijzen. 

En als men eerlijk is, weet men verdomd goed hoe ik te keer ben gegaan tegen krapuul wat men wel degelijk krapuul kan noemen. Vandaar ons dossier terug richting CP ivm I.B.. Jozef kent het dossier wel degelijk.

Citaat van: Jozef
Het parket-generaal van Antwerpen wil Marc De Schutter en enkele Antwerpse politieagenten voor het hof van assisen brengen wegens betrokkenheid bij de moord op Vera Van Laer in 1996. [...]

Dit zou me nou eens echt verwonderen mochten de drie goddelijke deugden niet vervolgd worden.

Als ik de tijd heb zal ik citeren wat een officier van de federale gerechtelijke politie heeft geschreven....     
Wat baten kaars en bril als de uil niet zien wil.

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1431 Gepost op: maandag 09 februari 2015 - 15:40:12 »
Is dat nog justitie, of justitiële archeologie ?
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1432 Gepost op: maandag 09 februari 2015 - 17:39:36 »
Voor jou en Jozef ben ik blij dat alles niet in het openbaar verschijnt. Want ik heb de indruk dat het gewoon hopeloos is om tegen jullie in te gaan wat de verdediging van een collega of politieambtenaar betreft. Jullie kunnen gewoon het kaf van het koren niet meer scheiden. Dat is voor mij een zeer trieste vaststelling.

Wees gerust, Diane: ik heb zo nu en dan het geluk gehad om in België contact te hebben met correcte, gedienstige, beleefde en zelfs vriendelijke politiebeamten, die ik nog altijd zeer waardeer.

Het zijn helaas alsmaar meer uitzonderingen geworden die de regel bevestigen, waardoor het inderdaad zeer moeilijk wordt om nog wat koren onder het kaf te vinden.

Overigens ben ik er mij bewust van dat de mistoestanden bij de politie welke we hier aankaarten, nog maar een heel klein topje van de ijsberg zijn. Als je na een paar pintjes eens met een al wat oudere politiebeamte kunt praten, dan kom je nog veel ergere dingen te weten.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1433 Gepost op: maandag 09 februari 2015 - 19:22:42 »
Over de Antwerpse botinnen heb ik en Marc ook mijn mening, Bert. En als u die wil kennen dan schrijf ik het hier ook meteen. Opdoeken die handel. Toen Marc ambulancier was is hij samen met zijn collega ook op één geflipte BBT'er gestoot. Verder hoef je geen 86 jaar te zijn om in shock te geraken. U weet ook niet in welk milieu zij dienden op te treden, Bert. Ik blijf erbij, ik kan uw standpunt op veel punten hier (in dit topic uiteraard) niet delen. Het spijt mij.

Dat hoeft je niet te spijten.  Ieder mag gerust een eigen mening hebben, toch ?

Voor jou en Jozef ben ik blij dat alles niet in het openbaar verschijnt. Want ik heb de indruk dat het gewoon hopeloos is om tegen jullie in te gaan wat de verdediging van een collega of politieambtenaar betreft. Jullie kunnen gewoon het kaf van het koren niet meer scheiden. Dat is voor mij een zeer trieste vaststelling.

Euh ja, het wordt voor mij idd. steeds moeilijker om het kaf van het koren te scheiden.  Hoeveel bladzijden telt deze draad intussen ?  Toch genoeg, om in te zien dat het hier al lang niet meer gaat om louter een paar rotte appels gaat, die al het gave fruit te schande te maken.

Nu wil ik niet zo ver gaan, om te stellen dat ons korps alleen maar uit 39.000 rotte appels zou bestaan.  Zeer zeker, zullen er bekwame, integere agenten rondlopen.  Maar het aantal dat zwaar over de schreef gaat, is gewoon te groot geworden.  En de strapatsen bijwijlen té schandelijk.

« Laatst bewerkt op: maandag 09 februari 2015 - 21:02:28 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1434 Gepost op: dinsdag 10 februari 2015 - 15:37:49 »
Zeer zeker, zullen er bekwame, integere agenten rondlopen.  Maar het aantal dat zwaar over de schreef gaat, is gewoon te groot geworden.  En de strapatsen bijwijlen té schandelijk.

Dat is inderdaad waarom het hier gaat.

De meeste bezoekers, en zeker de actieve forumleden, kennen vrijwel geen enkele (op I.B. na uiteraard) van de individuele politiebeamten waarover het hier gaat. Het is ons dan ook geenszins om individuele aanvallen te doen. Wel om het geheel van het politieapparaat, dat dermate ondermaats blijkt te functioneren, dat het nog amper zijn naam waard is.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline diane

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 500
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1435 Gepost op: dinsdag 10 februari 2015 - 17:42:31 »
Sta me toe te zeggen dat het negatieve van de politie nog steeds de minderheid vormt tov het positieve.

Ik merk ook grote verschillen van korps tot korps. Justitie heeft ook een zware hand in de mildheid van bestraffing van politieambtenaren t.o.v. burgers. Dat staat ook beschreven in één der jaarverslagen van het Comité P. Ik heb ook problemen met corruptie. Inspecteurs die voorgeleid werden, aangehouden en vervolgens veroordeeld werden. Maar nog steeds hun ambt uitvoeren. Hier ben ik de duidelijke mening toegedaan dat deze niet kunnen functioneren als beëdigd ambtenaar. Hun ontrouwheid is reeds bewezen, maar toch.

Men werkt het in de hand. Een gewezen inspecteur van de politiezone rupel die veroordeeld werd voor drugsfeiten en dergelijke en uit zijn ambt werd gezet. Begrijpe wie kan dat zulk iemand opnieuw in dienst is genomen bij een vrijwillig brandweerkorps in die zelfde Rupel zone. Geen haan die daar verder over kraait. Politieke inmenging!!!

Het is aan aanrader om de onthullingen van Cois Kind erop na te lezen. Een gerechtelijk politiecommissaris dat het onderzoek heeft gedaan binnen de politiezone rupel. Een sterke persoonlijkheid dat geen blad voor de mond neemt maar zijn ervaringen in zijn politie carrière voluit schrijft.

Van rijkwachter, vervolgens bij de groep Diane, naar de gemeentepolitie Borgerhout om uiteindelijk bij de gerechtelijke politie te komen en te eindigen als gerechtelijk politiecommissaris in moordonderzoeken en zwaar banditisme.

Ik zal er een nieuw topic over openen. Het kan jullie misschien wat gemoedsrust geven over mijn visie inzake politie. Misschien het misverstand oplossen wat tussen mij, Bert en Jozef gerezen is.

« Laatst bewerkt op: dinsdag 10 februari 2015 - 18:36:16 door diane »
Wat baten kaars en bril als de uil niet zien wil.

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1436 Gepost op: dinsdag 10 februari 2015 - 18:23:44 »
gerechtelijk politiecommissaris dat het onderzoek heeft gedaan binnen de politiezone rupel. Een sterke persoonlijkheid dat geen blad voor de mond neemt maar zijn ervaringen in zijn politie carrière voluit schrijft.
uit de tijd dat daar zo ongeveer 10% van het korps veroordeeld was ?
gaande van gesjoemel bij takelen tot drugs en IIRC zelfs moord ... ?
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline diane

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 500
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1437 Gepost op: dinsdag 10 februari 2015 - 18:37:55 »
gerechtelijk politiecommissaris dat het onderzoek heeft gedaan binnen de politiezone rupel. Een sterke persoonlijkheid dat geen blad voor de mond neemt maar zijn ervaringen in zijn politie carrière voluit schrijft.
uit de tijd dat daar zo ongeveer 10% van het korps veroordeeld was ?
gaande van gesjoemel bij takelen tot drugs en IIRC zelfs moord ... ?

Jawel, Inazuma.
Wat baten kaars en bril als de uil niet zien wil.

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1438 Gepost op: dinsdag 10 februari 2015 - 19:42:28 »
stichtende literatuur, dat moet ik eens opzoeken   ;)
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1439 Gepost op: woensdag 11 februari 2015 - 17:15:27 »
Misschien het misverstand oplossen wat tussen mij, Bert en Jozef gerezen is.

Ik zie geen misverstand, beste Diane.

We hebben enkel een andere visie over hoe het gesteld is met de Belgische politie. En het is een verrijking voor het forum als verschillende meningen hier op een aangename manier met elkaar kunnen geconfronteerd worden. We hoeven daarbij zelfs niet tot dezelfde conclusie te komen. Ik herinner me nog hoe verdrietig ik 55 jaar geleden was toen iemand me verteld heeft wie Sinterklaas is.

De ene mens is in zijn leven al meer in contact gekomen met de politie dan de andere, en de ene is daarbij op interessantere exemplaren gevallen dan de andere. Een dergelijke subjectieve indruk kan natuurlijk nooit volstaan om zich een beeld te vormen van een organisatie met ongeveer 40.000 leden.

Het Comité P mag dan misschien niet vrij van kritiek zijn, maar zijn jaarverslagen geven toch een algemeen beeld van het hele politiekorps. En dat algemeen beeld is helaas al vele jaren vrij ongunstig. Waarbij we dan moeten bedenken dat de werkelijkheid veel erger is. Lang niet iedereen dient immers een klacht in als een politiebeamte hem onheus behandelt, of denkt dat Intern Toezicht hem zal helpen.

Comité P - jaarverslag 2013

Enkel wat de vervolgde politiebeamten betreft, lezen we daar:

Misdaden en wanbedrijven die de door de Grondwet gewaarborgde rechten schenden

- Wederrechterlijke c.q. willekeurige aanhouding
- Daden van willekeur
- Woonstschennis

Misdaden en wanbedrijven tegen de openbare trouw

- Valsheid als ambtenaar
- Valsheid als particulier
- Valsheid in informatica
- Inmenging
- Valse naam aannemen in het openbaar

Misdaden en wanbedrijven tegen de openbare trouw, gepleegd door personen die een openbaar ambt uitoefenen

in de uitoefening van hun functie

- Samenspanning van ambtenaren
- Verduistering
- Vernietiging van een akte
- Knevelarij
- Belangenneming
- Omkoping
- Misbruik van gezag
- Geweld zonder wettige reden

buiten de uitoefening van hun functie

- Weerspannigheid
- Smaad
- Geweld
- Openbare veilingen
- Telefonisch afluisteren

Misdaden en wanbedrijven tegen de openbare veiligheid

- Vereniging van misdadigers
- Bedreigingen

Misdaden en wanbedrijven tegen de orde der familie en tegen de openbare zedelijkheid

- Aanranding van de eerbaarheid
- Verkrachting
- Prostitutie c.q. aanzetten tot ontucht
- Beelden strijdig met de goede zeden
- Kinderpornografie
- Openbare zedenschennis

Misdaden en wanbedrijven tegen personen

- Slagen en verwondingen
- Intrafamiliaal geweld
- Toedienen van schadelijke stoffen
- Doodslag c.q. moord
- Onmenselijke c.q. onterende behandeling
- Schuldig verzuim
- Niet afgeven van kinderen
- Ontvoering en heling van minderjarigen
- Woonstschennis
- Belaging
- Laster c.q. eerroof c.q. lasterlijke aangifte
- Beledigingen
- Beroepsgeheim

Misdaden en wanbedrijven tegen eigendommen

- Diefstal
- Huisdiefstal
- Diefstal door een openbaar ambtenaar
- Afpersing
- Misbruik van vertrouwen
- Oplichting
- Informaticafraude
- Heling
- Bedrieglijke verberging
- Brandstichting
- Vernieling c.q. beschadiging

Misdrijven tegen de vertrouwelijkheid, integriteit en beschikbaarheid van informaticasystemen en van de gegevens die door middel daarvan opgeslagen, verwerkt of overgedragen worden

- Databanken

Verkeer

- Alcoholintoxicatie
- Dronkenschap aan het stuur
- Slagen en verwondingen
- Vluchtmisdrijf
- Snelheidsovertreding
- Geen technisch keuringsbewijs
- Geen verzekering
- Andere

Bijzondere wetten

- BTW-wetboek
- Wetboek van de inkomstenbelastingen
- Sociaal strafwetboek
- Drugswet
- Besluitwet dronkenschap
- Antiracismewet
- Rijksregisterswet
- Wet politieamt
- Wet verwerking persoonsgegevens
- Wet welzijn werknemers
- Wet kruispuntbank
- Belgacomwet
- Wapenwet
- Antinamaakwet
- KB verklaringen in verband met subsidies, vergoedingen en toelagen
- KB Rookverbod in openbare plaatsen
- KB bevolkingsregisters
- Bosdecreet
- Vlaamse wooncode

Toch al geen slechte palmares voor mensen die trouw gezworen hebben aan de wetten van het Belgische volk en betrouwbaar zouden moeten zijn, ook al is dit slechts het topje van de ijsberg.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."