Auteur Topic: TOPIC : POLITIE  (gelezen 415066 keer)

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Agent federale politie vervolgd voor mogelijk antisemitische uitspraken
« Reactie #1680 Gepost op: donderdag 08 oktober 2015 - 17:56:00 »
Citaat van: GVA
Agent federale politie vervolgd voor mogelijk antisemitische uitspraken

De agent plaatste toen een Facebookpost waarin hij schreef dat de gruweldaden van Israël die van Hitler overtroffen en dat hij begreep waarom Hamas daar de verkiezingen won. Hij vergeleek de voormalige Israëlische premier Ariel Sharon ook met Khadaffi en Hitler en maakte de Joden uit voor tuig en honden.

De agent zelf vroeg om de vrijspraak.

http://www.gva.be/cnt/dmf20151007_01907550/agent-federale-politie-vervolgd-voor-mogelijk-antisemitische-uitspraken

Uitgerekend bij de politie vind je telkens weer mensen waarvan je je amper kan voorstellen hoe ze zo laag kunnen gevallen zijn.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Agent met 2 promille crasht tegen gevel
« Reactie #1681 Gepost op: maandag 12 oktober 2015 - 08:31:17 »
Citaat van: GVA
Agent met 2 promille crasht tegen gevel

De politieman was in het verleden al betrokken bij een ander zwaar ongeval.

http://www.gva.be/cnt/dmf20151011_01914051/agent-met-2-promille-crasht-tegen-gevel

Tja, als je zó zat wil rijden, volstaat het natuurlijk niet dat je weet waar er alcoholcontroles gehouden worden.

Gelukkig is hij de enige gekwetste.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1682 Gepost op: maandag 12 oktober 2015 - 08:33:56 »
Citaat
Of er verdere strafmaatregelen volgen, is nog niet duidelijk.

Voor een goed verstaander: neen, dus.  Different day, same shit.

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20151011_01914309?utm_source=facebook&utm_medium=social&utm_term=nieuwsblad&utm_content=article&utm_campaign=seeding

Citaat
Hij zei een paar keer: Sorry, het was niet mijn bedoeling om in die gevel te rijden.

Ook weer nen uitleg.  't Zou er begot nog moeten bijkomen ook, dat hij er met opzet tegen geknald was.
« Laatst bewerkt op: maandag 12 oktober 2015 - 08:37:20 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1683 Gepost op: dinsdag 13 oktober 2015 - 01:26:15 »
Vroeger was de politie uw vriend
Nu zijn ze uw drinkebroers
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Trajectcontrole bewijst dat man onterecht een boete kreeg
« Reactie #1684 Gepost op: dinsdag 13 oktober 2015 - 11:35:39 »
Citaat van: GVA
Trajectcontrole bewijst dat man onterecht een boete kreeg

http://www.gva.be/cnt/dmf20151012_01916226/trajectcontrole-bewijst-dat-man-onterecht-een-boete-kreeg

De man kan met beelden van een trajectcontrole tussen Brecht en Sint-Job-in-’t-Goor bewijzen dat hij rond het tijdstip van de vermeende overtreding op die plaats in Schaarbeek niet kon zijn. Desondanks weigert de politie hiermee rekening te houden, en krijgt hij in de plaats van een boete een (duurder) voorstel tot minnelijke schikking. Onnozel mannekes!

Als je je werk niet of slecht wil uitvoeren, kun je blijkbaar nergens beter terecht dan bij de politie.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1685 Gepost op: dinsdag 13 oktober 2015 - 15:03:43 »
Een goede twee jaar geleden heb ik zo een onterechte parkeerboete gekregen. Deze heb ik aangevochten omdat ik en de auto niet ter plekke konden zijn. Ik had hiervoor vele getuigen en ook wat foto en videomateriaal (ik was aanwezig op een huwelijksviering). Het is nu meer dan een jaar geleden dat ik er nog iets over gehoord heb. Vermoedelijk komt er niets meer van.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1686 Gepost op: dinsdag 13 oktober 2015 - 16:11:38 »
Het is nu meer dan een jaar geleden dat ik er nog iets over gehoord heb. Vermoedelijk komt er niets meer van.

Maar ze vinden het natuurlijk niet nodig om jou mede te delen hoever het staat. Gestampte boeren!
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1687 Gepost op: woensdag 14 oktober 2015 - 13:16:51 »
Is toch altijd zo ?  Het parket laat niet in z'n kaarten kijken.  Het kan meerdere maanden tot net geen jaar duren eer je gedagvaard wordt.  Al die tijd, blijft betrokkene gewoonweg in het ongewisse of er alsnog een dagvaarding komt, dan wel of het parket besloten heeft de zaak te seponeren.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Politieman lost per ongeluk een schot met een machinepistool
« Reactie #1688 Gepost op: vrijdag 16 oktober 2015 - 00:55:13 »
Uit DS

http://www.standaard.be/cnt/dmf20151015_01921720

Ik had gehoopt dat iemand die een machinepistool mag dragen in een openbare plaats wel beter getraind was! Het wordt echt al te gek wanneer politie en wapens samenkomen!
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1689 Gepost op: vrijdag 16 oktober 2015 - 15:32:32 »
Man, man, man .... de Antwerpse flikken weer op hun best zelle:

http://www.dewereldmorgen.be/artikel/2015/10/15/agenten-vallen-antwerpse-creche-binnen

Met veel machtsverstoon een kindercrèche binnenstormen.  Klasse !  Nu, qua educatieve waarde kan het alvast wel tellen: nu weten die kindertjes tenminste wat voor een bende dolgedraaide machtswellustelingen onze Belgische flikken zijn.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1690 Gepost op: vrijdag 16 oktober 2015 - 15:47:43 »
Onmiddellijk klacht indienen! Dit kan gewoonweg niet door de beugel. Moest ik een kind in die crêche hebben dan deed ik dat onmiddellijk. Vooral nu we weten uit mijn post 2 berichten terug dat de politie niet echt goed met hun wapens kan omgaan. Stel je voor dat ze daar ook 'per ongeluk' een schot hadden gelost!
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1691 Gepost op: vrijdag 16 oktober 2015 - 22:53:35 »
Man, man, man .... de Antwerpse flikken weer op hun best zelle:

http://www.dewereldmorgen.be/artikel/2015/10/15/agenten-vallen-antwerpse-creche-binnen

Met veel machtsverstoon een kindercrèche binnenstormen.  Klasse !  Nu, qua educatieve waarde kan het alvast wel tellen: nu weten die kindertjes tenminste wat voor een bende dolgedraaide machtswellustelingen onze Belgische flikken zijn.

Maar volgens de politie is er niets verkeerd gelopen. Als je weigert een probleem te erkennen, ga je het natuurlijk nooit kunnen oplossen.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Antwerpse agenten krijgen Nederlandse rij- en schietopleiding
« Reactie #1692 Gepost op: dinsdag 20 oktober 2015 - 17:23:41 »
Citaat van: GVA
Antwerpse agenten krijgen Nederlandse rij- en schietopleiding

http://www.gva.be/cnt/dmf20151019_01927234/antwerpse-agenten-krijgen-nederlandse-rij-en-schietopleiding

Eindelijk geeft men toe dat er in België zelfs geen degelijke opleiding voor gemotoriseerde agenten bestaat. Al die jaren zijn ze dus maar als amateurs te werk gegaaan. Klasse!
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1693 Gepost op: dinsdag 20 oktober 2015 - 22:28:12 »
Maar ja wat is een goede opleiding? Ik reed daarstraks in Drongen een mobilhome voorbij waar reklaam op stond : vervolmakingscursussen, slipcursussen voor beginnende en ervaren motards.
Niks aan de hand, goed bezig alleen zou ik met die mobilhome niet op 5-7 meter achter een vrachtwagen blijven hangen, met niks niet, zo'n gasten gaan het dan eens uitleggen.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Antwerpse agenten krijgen Nederlandse rij- en schietopleiding
« Reactie #1694 Gepost op: woensdag 21 oktober 2015 - 09:15:35 »
Citaat van: GVA
Antwerpse agenten krijgen Nederlandse rij- en schietopleiding

http://www.gva.be/cnt/dmf20151019_01927234/antwerpse-agenten-krijgen-nederlandse-rij-en-schietopleiding

Eindelijk geeft men toe dat er in België zelfs geen degelijke opleiding voor gemotoriseerde agenten bestaat. Al die jaren zijn ze dus maar als amateurs te werk gegaaan. Klasse!

Het gaat dus niet enkel om een rij-opleiding, maar ook om een schietopleiding.  Mss moet men dit initiatief maar uitbreiden naar het ganse korps, en niet enkel mbt de combinatie motorrijden/bediening vuurwapen ?  Hadden we daar in het Brussels Justitiepaleis immers gene flik die per ongeluk schoot met zijn machinepistool ?

Het béste aan de reportage vond ik nog de slotwoorden van de journalist:

Citaat
De docenten zijn Nederlanders.  In Nederland bestaat deze opleiding al 10 jaar.  In ons land is de opleiding nieuw én .... niet verplicht
« Laatst bewerkt op: woensdag 21 oktober 2015 - 09:21:40 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone