De SP.a-Spirit heeft het toch geen goed gedaan.
Die staan waarschijnlijk voor een remonte.
't Is crisis nu, itt de gloriejaren 2007 / 2008 , en de federale verkiezingen (normaal 2011, en Leterme gaat dat halen door vooral niks "gevaarlijk" te doen) worden de eerste verkiezingen na het begin van de crisis.
1.500.000 mensen die van een RVA uitkering leven (werkloos, brugpensioen), en dat is voor de sp-a belangrijk potentiëel kiesvee omdat die bevolkingsgroep de sociale vergoedingen waarop ze teert wil behouden - ondertussen vinden sommige sectoren nog altijd geen werkvolk ...
In crisistijd wordt er nogal gemakkelijk teruggegrepen naar de "vertrouwde waarden" - de 3 traditionele machtspartijen dus.
De heer Van Coillie informeert naar één van de voorwaarden voor omvorming van bebouwde kommen in zones 30, vermeld in het MB van 04/04/2003: geen wegen met B9.
Hu, ik vind geen MB inzake verkeer op die datum, niet op afkondigingsdatum, niet op publicatiedatum
De voorwaarden voor invoering van een zone 30 zijn trouwens weggevallen in april 2004 ...
http://wegcode.be/wet.php?wet=55Bij de federale verkiezingen in 2003 werd hij Minister van Mobiliteit en Sociale Economie in de federale regering-Verhofstadt II. De veralgemeende invoering van een zone 30 in de omgeving van scholen vindt hij zelf zijn mooiste verwezenlijking op het vlak van de verkeersveiligheid.
Net de verwezenlijking was het grootste probleem.
Het idee op zich was nog verdedigbaar, maar de uitwerking heeft in hoofdzaak geleid tot permanente en daardoor een groot deel van de tijd onzinnige zones 30, of uitbreidingen van permanente zones 30.

2007 was CD&V mt NVA erbij, maar dat zal in 2011 niet meer zo zijn - dat is al een opdoffer zonder verkiezingen, de winst was overigens "ongeveer de VU".
LDD en Vlaams Belang gaan vrij waarschijnlijk in de hoek zitten waar er klappen gaan vallen - tenzij ze onderling kiezers gaan uitwisselen, maar vergeet niet dat de aangroei aan Vlaams Belang kiezers vaak weggelopen socialisten waren.
Die kerel Peetermans is gewoon natte vinger en wat warme lucht, maar als de CD&V volhardt gaat het hun toch geen goed doen.
De Partij die de algemene 90 naar 70 kmh invoert gaat er niet goed van zijn...
Pas maar op, die speelt volop in op de schijnheilige verontwaardiging inzake verkeersveiligheid : iedereen vindt dat men in "zijn" straat trager en veiliger moet rijden, maar eens de straat uit geldt dat natuurlijk niet meer ...
Vergeet ook niet dat er maar half zoveel auto's als inwoners zijn - een aanzienlijk deel van de bevolking heeft géén auto ...
Een voor een
"welvaartsstaat" onwaarschijnlijk deel omdat ze dat gewoon niet (meer) kunnen betalen - kiezers die wel eens voor een ruk naar links kunnen gaan zorgen omdat het versterken van de pamper-maatschappij hen bijkomende garanties biedt ...