Auteur Topic: Binnenkort speekseltests om drugsgebruik vast te stellen  (gelezen 1874 keer)

Offline JC

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Geslacht: Man
Binnenkort speekseltests om drugsgebruik vast te stellen
« Gepost op: vrijdag 23 april 2010 - 14:49:16 »
Uit De Standaard:

Citaat
Binnenkort speekseltests om drugsgebruik vast te stellen

Krantenartikel verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.

Eindelijk, als men dit serieus doet gaat dit een ander licht werpen op de weekend ongevallen.
« Laatst bewerkt op: zondag 07 augustus 2011 - 11:12:41 door jozef »
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline Inazuma

• Meer dan expert
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Binnenkort speekseltests om drugsgebruik vast te stellen
« Reactie #1 Gepost op: vrijdag 23 april 2010 - 15:08:34 »
Is een openbare aanbesteding een lopende zaak ?
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline modano

• Doorzetter
  • **
« Reactie #2 Gepost op: vrijdag 23 april 2010 - 15:12:48 »
Is een openbare aanbesteding een lopende zaak ?

Hopelijk zal de politieke crisis niet zo lang duren  :-\

edit: definitie volgens internet: de lopende zaken zijn die welke reeds in uitvoering zijn en waarvan de afhandeling geen belangrijke beleidskeuzes impliceert. Dus waarschijnlijk wel.
« Laatst bewerkt op: vrijdag 23 april 2010 - 15:26:17 door modano »

Offline Inazuma

• Meer dan expert
  • Figurant in schimmenspellen
« Reactie #3 Gepost op: vrijdag 23 april 2010 - 19:57:36 »
edit: definitie volgens internet: de lopende zaken zijn die welke reeds in uitvoering zijn en waarvan de afhandeling geen belangrijke beleidskeuzes impliceert. Dus waarschijnlijk wel.
De beleidskeuze kost dan wel geld voor de aankoop van die tests ...
Is iets in uitvoering als je biedingen gevraagd hebt en dus nog een leverancierskeuze moet maken ? Ik denk eerlijk gezegd dat dat wat te vroeg is daarvoor.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline bibi585

• Meer dan expert
« Reactie #4 Gepost op: zaterdag 24 april 2010 - 01:58:43 »
Citaat
De oproep voor biedingen werd uitgeschreven en momenteel worden tests gehouden om de fabrikant te bepalen die belast zal worden met het leveren van de sondes aan de politie. De wettekst die de politie moet toelaten dergelijke controles uit te voeren is reeds verschenen.

"Belast" ???
Ik denk eerder aan een winnaar van de jackpot.

wooter

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: zaterdag 24 april 2010 - 22:12:52 »
Eindelijk, als men dit serieus doet gaat dit een ander licht werpen op de weekend ongevallen.
En ik denk eerlijk dat dat dik gaat tegenvallen...

Ongeveer 900 doden per jaar.  Dat is 2,45 per dag. Er zijn iets meer in een weekend dan in de week, maar het scheelt niet veel.  Zeg 2 per werkdag, 4 per weekenddag. 8 doden per weekend, 10 per werkweek.

Van die 8 weekenddoden, zijn er gemiddeld 2 motorrijders.  Meer in de lente en zomer, minder in de herfst.  Komen vooral om in de ardennen, en zijn aan het touren.  Pakweg 4 gewone ongevallen, als je de regelmaat van 2 gewone doden per werkdag volgt. En dus 2 die nieuw zijn, en ten tijde van het normale discotheekrijden op de baan zitten.  Ervan uitgaande dat op dat moment 20% zat rondrijdt (voorzichtige schatting) en de zatten sneller een accident maken, zit je aan 1 zatte chauffeur en eentje die misschien aan de drugs zit. Of nuchter is en gewoon in slaap viel.

Offline bert.covens

• Meer dan expert
  • May we ? Mais oui !
« Reactie #6 Gepost op: zaterdag 24 april 2010 - 22:32:48 »
Stel je nu dat het de moeite niet loont om bestuurders te controleren op rijden onder invloed van drugs/bepaalde geneesmiddelen?
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone