Auteur Topic: Snelheidsbegrenzer bestelwagens lijkt er te komen  (gelezen 10379 keer)

Offline bibi585

• Meer dan expert
  • Geslacht: Man
Re: Snelheidsbegrenzer bestelwagens lijkt er te komen
« Reactie #45 Gepost op: woensdag 30 juni 2010 - 02:03:44 »
De postbode deed dat vroeger dagelijks - al was het dan niet met bijna een kilo oud papier per bus.

Indien je liever dat "oud papier" niet hebt is daar een eenvoudige oplossing voor.
Een klein stickertje gratis af te halen op het gemeentehuis en duidelijk zichtbaar op de brievenbus kleven en van het grootste deel ben je vanaf.
Voor mijn part, hoe meer stickertjes hoe liever = minder werk voor dezelfde vergoeding. ;)

Onze post was voor 9 uur binnen, en het moest al dik tegenvallen voor de verpakking beschadigd was.
Nu is het vaak na de middag, en is beschadiging van verpakking én inhoud eerder de regel dan uitzondering indien De Post ... sorry bpost, in de behandeling betrokken is.
(Verzendig per commerciële pakjesdienst komt doorgaans merkelijk beter toe.)
Hoezo, vooruitgang ?

Mijn schoonvader is een gepensioneerde postbode (36 jaar dienst) en ik ex-vrachtwagenchauffeur die ook al 41 jaar een brievenbus aan mijn voordeur heeft, ken er (bijna) alles van. ;)
Tijdens mijn kinderjaren woonden we op het dorp vlak voor het, ondertussen verdwenen, postkantoor en hadden we de post altijd voor 7.00u 's morgens.
De laatste 20 jaar niet meer voor gehad.

Nu, aan al deze toestanden gaat een snelheidsbegrenzer volstrekt niets verhelpen, want die laat nog steeds veel te hoge snelheden toe in zones 30 en BBK, en heeft 0,0 invloed op het rijgedrag bij lagere snelheden ...

Nu hoor ik je "klappen".
Dat argument gebruikte ik indertijd al bij de invoering van de snelheidsbegrenzers bij vrachtwagens.
De verkeersv(ui)eiligheid heeft er ondertussen al zwaar onder te leiden gehad en de schatkist dik aan verdiend.