Auteur Topic: Implodering wegcode.be ?  (gelezen 34874 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Implodering wegcode.be ?
« Reactie #30 Gepost op: vrijdag 27 augustus 2010 - 22:28:21 »
Er staat intussen wel degelijk een link naar GRO....

Inderdaad. Ofwel heeft Eugeen op zijn poot gespeeld, ofwel hebben ze het hier gelezen.  :D
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Implodering wegcode.be ?
« Reactie #31 Gepost op: zaterdag 28 augustus 2010 - 23:31:00 »
Citaat
We proberen in het volgende weekend terug on line te zijn.
Zonder datum erbij is dat natuurlijk een veilig statement ...
Bijna zondag, nog niet terug online .
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Implodering wegcode.be ?
« Reactie #32 Gepost op: zondag 29 augustus 2010 - 10:51:48 »
Et voilà, de vraagbaak is weer online.....
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: Implodering wegcode.be ?
« Reactie #33 Gepost op: maandag 30 augustus 2010 - 03:57:32 »
En de notificaties ook. ;D

Offline sub-sti-tuut

  • Doorzetter
  • **
  • Berichten: 87
Re: Implodering wegcode.be ?
« Reactie #34 Gepost op: woensdag 01 september 2010 - 17:38:58 »
Et voilà, de vraagbaak is weer online.....
Geef toe dat als ze iets zeggen ze het dan ook doen.
"In het volgende weekend" en dan "zondagmorgen (van dat weekend)" al klaar ...
Op deze site zijn al dingen gezegd waarvan -tot nu toe toch- niets is gekomen.

Ik bezie het dat ze slachtoffer zijn van hun eigen succes ...
Mss enkele beslissingen genomen in het verleden die op dat moment gerechtvaardigd bleken te zijn maar achteraf fout.
Het zijn en blijven mensen, geen robotten. Errarum humanum est, nietwaar ?
En je weet : wie niets doet, doet niets fout hé.  :)


Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Implodering wegcode.be ?
« Reactie #35 Gepost op: woensdag 01 september 2010 - 17:45:18 »
Ik bezie het dat ze slachtoffer zijn van hun eigen succes ...

Dat er dan nog bij, want het is een "succes" dat ik niemand toewens.

Citaat
En je weet : wie niets doet, doet niets fout hé.  :)

Juist. Sommigen zouden dan ook beter niets doen.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Implodering wegcode.be ?
« Reactie #36 Gepost op: woensdag 01 september 2010 - 17:50:32 »
Op deze site zijn al dingen gezegd waarvan -tot nu toe toch- niets is gekomen.

Welke dingen dan zoal?
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline sub-sti-tuut

  • Doorzetter
  • **
  • Berichten: 87
Re: Implodering wegcode.be ?
« Reactie #37 Gepost op: woensdag 01 september 2010 - 18:14:35 »
Welke dingen dan zoal?
 
De site-countdown die plots verdween, stinkende potjes die open en bloot getrokken gingen worden, een site en/of artikels in de pers die allerlei fraais aan de kaak ging stellen, ... allemaal gekoeld zonder blazen ?


Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Implodering wegcode.be ?
« Reactie #38 Gepost op: woensdag 01 september 2010 - 18:26:57 »
Die stinkende potjes stonden vroeger op Wegcode, dan hebben ze het forum maar dicht gedaan. >:(
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Implodering wegcode.be ?
« Reactie #39 Gepost op: donderdag 02 september 2010 - 17:41:43 »
@sub-sti-tuut:

Er zijn belangrijkere aspecten die de kwaliteit van een site bepalen dan het naleven van deadlines.

Als een deelnemer meldt dat hij het deksel van stinkende potjes zou kunnen lichten, doch uiteindelijk, gezien zijn terroristische ervaringen met de overheid in het verleden, beslist om dat vooralsnog niet te doen, denk ik niet dat Christophoros daarvoor iets kan verweten worden.

Ten slotte: aarzel vooral niet om ook eens een posting met enige meerwaarde voor een sociaal, hoffelijk, vlot en veilig wegverkeer te schrijven.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline sub-sti-tuut

  • Doorzetter
  • **
  • Berichten: 87
Re: Implodering wegcode.be ?
« Reactie #40 Gepost op: donderdag 02 september 2010 - 20:41:04 »
Citaat van: jozef
Er zijn belangrijkere aspecten die de kwaliteit van een site bepalen dan het naleven van deadlines.
Inderdaad, maar belofte maakt schuld ...
Men kan veel beloven en weinig geven maar dat doet de zotten in vreugde leven, niet ?

Als een deelnemer meldt dat hij het deksel van stinkende potjes zou kunnen lichten, doch uiteindelijk, gezien zijn terroristische ervaringen met de overheid in het verleden, beslist om dat vooralsnog niet te doen, denk ik niet dat Christophoros daarvoor iets kan verweten worden.
Ik heb niet gezegd dat de site Christophoros dat verklaarde, maar dat er op de site gezegd was dat er stinkende potjes gingen geopend worden en dat nog steeds niet gedaan werd.
Het was ook niet van "zou kunnen lichten", er werd gesteld dát het ging worden gelicht zonder evenwel een tijdstip op te kleven, zo ook de aangekondigde countdown.
Ten andere : als ik recht in mijn schoenen zou staan over een zaak en over dé bewijzen beschik, zou ik zeker actie ondernemen ...
Niet bedoeld om een steen te gooien naar die persoon, eerder om aan te tonen dat de site wegcode-be wel deed wat ze beloofde te doen en dat die reeds lang beloofde potjes dicht blijven, niettemin deze groots werden aangekondigd.

Citaat van: jozef
Ten slotte: aarzel vooral niet om ook eens een posting met enige meerwaarde voor een sociaal, hoffelijk, vlot en veilig wegverkeer te schrijven.
Bedankt voor het aanbod Jozef, maar no offence : als ik de postings overloop in de subfora, is dat gewoon verloren moeite.
Ik heb er al enige keren over gedacht om wat tegengas te geven in sommige berichten, maar had al snel door dat het nutteloos was. 
Zowat het overgrote deel van de postings breken wel iets af : is het niet de verkeerstoestand (wegen, borden, inrichtingen, ...), mankeert er wel iets bij het verkeer (deelnemers in welke vorm dan ook), of zal het wel de wegbeheerder zijn (lokaal of federaal vlak), anders wel de politie of een ander instituut dan wel een andere website of personen van die website, zelfs personen van dit forum.
Okee, het is hier in België niet perfect en men maakt er dikwijls een potje van, maar de negativiteit dat er hier wordt aan gegeven ...
Ofwel wordt de indruk gewekt dat er hier dé specialisten zitten en wordt er gegoocheld met eigen ervaringen, meningen en statistieken.
Je weet ook : eigen ervaringen en meningen zijn dikwijls overroepen dan wel overschat, statistieken kan je interpreteren zoals het je uitkomt : is het glas half-vol of half-leeg ?  ;)
Maar nogmaals : ik wens geen steen te gooien naar iemand, maar dit is mijn indruk.
Ik stel vast sinds mijn registratie dat er hier amper nieuwe leden komen.
Mijn inziens bestaat het hier uit een harde kern van een 20tal mensen die geregeld on-line komt, wat over het verkeer klaagt en zaagt en daar blijft het bij.
De persoon Inazuma heb ik 1 actie weten ondernemen met die fiets-tap, en terecht, dat is alles.
Dat heeft een snel gevolg gehad want die reclameborden waren na een paar dagen uit het verkeersbeeld weg.
Meer nog : tot nu toe heb ik niemand bezig gezien of gehoord met of over dat ding, die fiets-tap is mooi onder de mat geveegd !
Dat is de enige persoonlijke actie die ik heb gelezen ondernomen te zijn.
Waarschijnlijk zitten hier grotendeels -of misschien wel allemaal- ex-leden van de andere verkeerssites omdat daar de discussies niet meer mogelijk zijn ?
Het negatieve moet en zal men aan de kaak stellen en men pluist alles tot op de draad uit.
Als men al positieve verkeersgebeurtenissen plaatst, zal men dit uiten als zijnde "gewoon het werk doen dat men moet doen". 
Is het al overwogen om zelf iets op te starten dat ten goede komt van het verkeer, niet enkel een forum waar men alles op de korrel neemt.
Zoals wegcode-be en dat gro-forum ook van nul zijn opgestart ... met de kennis, ervaringen, meningen en kunde die men hier zegt te hebben, moet dat toch mogelijk zijn ? 



Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Implodering wegcode.be ?
« Reactie #41 Gepost op: donderdag 02 september 2010 - 22:04:10 »
sub-sti-tuut, er vallen hier jaarlijk dubbel zoveel verkeersdoden als in NL.
We moeten dus niet echt meer gaan aantonen dat het hier grondig misloopt.
En we moeten niet à la Verhofstadt onze kop in het zand steken en gaan doen dat het hier toch zo goed gaat in zijn modelstaat.
Er worden bijgevolg talloze situaties gemeld waarin het mis gaat, en niet zelden doordat de overheid of haar ambtenaren zelf de eigen regels niet naleeft of naleven.

Het zou veel leuker zijn als die overheden en hun personeel allemaal deden wat ze horen te doen, en een degelijk verkeersbeleid zouden uitwerken.
Dan was er geen nood aan om er op te klagen.

Het ergst van al is dat deze Belgische ziekte naar het buitenland over aan het waaien is.
NRW / Hessen staan intussen ook stilaan vol zinloze bordjes "70" en "50" en het verkeersgedrag bij onze oosterburen is overduidelijk aan het verbelgen.
Komt niet goed op termijn.


De persoon Inazuma heb ik 1 actie weten ondernemen met die fiets-tap, en terecht, dat is alles.
Ik heb ondertussen al wel wat meer op mijn palmares staan.  ;D
Direct of langs omwegen.
En er gaat nog meer op komen.

De enige vraag is of het Parket gaat meewerken - het gaat immers in alle gevallen om strafbare feiten .
Maar als ik zie wat er allemaal zonder verder (strafrechterlijk) gevolg geseponeerd wordt, dan is dat ook weer niet bepaald om vrolijk van te worden.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Implodering wegcode.be ?
« Reactie #42 Gepost op: vrijdag 03 september 2010 - 01:53:08 »
@ sub-sti-tuut:


Ik ben er vast van overtuigd dat Joeri oprecht de wens en het voornemen had om de site zo spoedig mogelijk te ontwikkelen, en dat nog altijd zo is.

Zijn leven is evenwel op korte tijd zodanig geëvolueerd, dat het hem alvast nog momenteel aan de tijd ontbreekt om die wens te verwezenlijken.

Dit zijn dingen die zich nu eenmaal kunnen voordoen, en waarvoor ik begrip en respect kan opbrengen.

Het zijn gegevens van een geheel ander gehalte dan de site die achter de schermen toegaf dat het nogal laat publiceren van nieuwe rijbewijswetgeving te wijten was aan terrasjesbezoek, maar in het publiek ons er volkomen onterecht van beschuldigde dat wij terzake voorbarig zouden gehandeld hebben.


Marc Annemans was inderdaad van plan om de deksels van een aantal vuile potjes te lichten (en ik kan je verzekeren dat hij er kent en kan bewijzen), doch zijn echtgenote heeft hem dit ontraden. Ik kan voor haar standpunt heel veel begrip opbrengen.

In een democratische rechtsstaat zou het moeten mogelijk zijn om dergelijke mistoestanden aan te klagen zonder daardoor het slachtoffer te worden van terreurdaden.

Dat dit in België helaas niet mogelijk is, hebben Marc en zijn echtgenote Diane in het verleden zeer intensief ondervonden. En "il n'y a que les fous qui ne changent jamais d'idée" zegt men in het Frans.

Als je in België een pannekoek wil omdraaien, is de kans groot dat hij eerst tegen de zoldering blijft plakken, en je hem vervolgens op je hoofd krijgt.


In verband met wat je onze negativiteit noemt, is het zo dat er maar bitter weinig verheugends te melden valt over het beleid van het wegverkeer en wat er daar dagelijks te zien valt.

Christophoros onderscheidt zich grondig van verkeerssites die heel wat minder nobele doelstellingen nastreven dan ze verkondigen, het zich niet kunnen veroorloven om bepaalde organisaties tegen hun kar te rijden, als struisvogels de kop in het zand steken, niet vies zijn van bendevorming en chantage, en leven van de schouderklopjes die er elkaar gegeven worden.

Wil men een steentje bijdragen tot een beter wegverkeer in België, dan dient men de eerlijkheid en de verantwoordelijkheidszin op te brengen om de bestaande overtalrijke problemen niet onder de mat te vegen, doch ze te erkennen zonder er doekjes voor het bloeden rond te doen. Slechts van daaruit kunnen suggesties ter verbetering met een kans op welslagen gedaan worden, wat hier ook zeer dikwijls gebeurd.

Louter in dit kader, en geenszins met het oogmerk ze te schaden, worden hier ook geen andere verkeerssites ontzien die niet zelden mensen op een gevaarlijk spoor zetten, wat ons evenwel niet in dank afgenomen wordt.

Wij wisselen hier inderdaad voornamelijk van gedachte over mistoestanden in het Belgische wegverkeer. Want wat zou de meerwaarde zijn van een posting waarin een auteur vertelt dat hij er zich over verheugd heeft dat hij die dag een kruispunt gezien heeft waar het verkeer door verkeerslichten geregeld werd, en de ene richting rood had terwijl de andere groen had?

Zoals op ieder forum, bestaat de vaste kern hier uit een beperkt aantal van het totaal aantal geregistreerde leden. Zowel de vaste kern als het totaal aantal geregistreerde leden zijn eerder beperkt. Dat heeft volgens mij verschillende oorzaken:

- het feit dat er nog geen eigenlijke website online is.

- het feit dat het aantal Nederlandstaligen in België slechts ongeveer 6 miljoen bedraagt (een gelijkaardige Duitse site heeft een potentieel van 100 miljoen mensen), en er daarvan slechts bijzonder weinigen interesse hebben voor het wegverkeer.

- het feit dat, in tegenstelling tot wij, die hier in het publiek onze mening uiten over andere verkeerssites, deze laatste niets onverlet laten om als reactie daarop onze goede naam te bekladden, maar dan wel niet in het publiek.

- het feit dat wegcode.be, volkomen ten onrechte, beschouwd wordt als "de" site voor verkeersinformatie.

Het neemt niet weg dat ik hier alvast de inbreng van vrijwel alle deelnemers van de vaste kern en de manier waarop deze gebeurt, bijzonder naar waarde weet te schatten. Kwaliteit is voor mij dan ook belangrijker dan kwantiteit.


Je staat bij het opzetten van een website altijd onvermijdelijk voor een aantal keuzes. Eén daarvan zijn je prioriteiten.

Ik had kunnen kiezen voor een site met zoveel mogelijk bezoekers, pageviews en bekendheid, en waar in functie daarvan de informatie die er gepubliceerd wordt en mag verschijnen bepaald wordt.

Maar dan zou Christophoros mijn geesteskind niet geweest zijn, want daarvoor ligt de verkeersveiligheid me namelijk te nauw aan het hart, omdat ik me de ellende kan voorstellen die elk verkeersongeval met één of meer zwaargekwetsen, voor de rest van hun leven verminkten of doden veroorzaakt voor hun dierbaren.

Jazeker, 1.000 wegverkeersdoden per jaar is nog niet eens 0,01% van de Belgische bevolking. Maar dat maakt het er voor elke individuele familie die ermee geconfronteerd wordt niet minder erg.

In plaats daarvan heb ik dan ook gekozen voor een site met een forum die in volstrekte onafhankelijkheid opereert en waar, mits wederzijds respect voor elkaar, met de ruimst wettelijk toegestane vrije meningsuiting van gedachte kan gewisseld worden, ook al maakt hij zich daardoor weinig geliefd bij organisaties met andere doelstellingen.

Kwaliteit is en blijft voor mij belangrijker dan kwantiteit. Want zoals Sir Henry Royce destijds zei: "Quality will remain long after the price is forgotten."


Toch nog een vraagje aan jou: waarom acht je het nutteloos als je wat tegengas zou geven in sommige draden?

Ik zou niets liever hebben. Het gaat er op dit forum niet om gelijk te halen. Wanneer ze goed beheerst wordt, kan een confrontatie van uiteenlopende meningen en standpunten voor alle betrokken partijen zeer verrijkend zijn.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline sub-sti-tuut

  • Doorzetter
  • **
  • Berichten: 87
Re: Implodering wegcode.be ?
« Reactie #43 Gepost op: vrijdag 03 september 2010 - 20:20:29 »
Het zou veel leuker zijn als die overheden en hun personeel allemaal deden wat ze horen te doen, en een degelijk verkeersbeleid zouden uitwerken.
Dan was er geen nood aan om er op te klagen.
Je hebt groot gelijk, maar je kan dit ook een beetje omdraaien ...
Als iedereen doet wat hij/zij dient te doen (op alle vlakken) waren er geen ingewikkelde constructies nodig.
Goed voorbeeld op verkeersvlak is ons huidig verkeersreglement : is er een achterpoortje wordt dit halfslachtig dichtgemaakt zodat de poort wel dicht is maar er 5 kleinere gaten zijn, die na een tijd op hun beurt worden gedicht maar er 10 nog kleinere gaten zijn. Ik denk soms dat het woordje "uitgezonderd" en "behalve" de meestgebruikte woorden zijn in het verkeersreglement.  :D
En er is veel goede wil in de lagere regionen maar als hun oversten tegenwerken omdat het hun niet uitkomt of deze een ander kleurtje voert (politiek, geen huidskleur).
Of de stroeve hiërarchie dient gevolgd te worden ... en dan sneuvelt er hier een beetje en daar een beetje, een belangengroep heeft een zure oprisping, een politieke partij wil haar kiezers tegemoetkomen, het kost wat teveel geld en op 't einde heb je nog minder dan de helft over van wat eens een goed voorstel was.
Je stuurt een kaas op en die komt terug vol gaten. En het verkeerreglement was ooit een goede kaas ...
Een andere mogelijkheid is gewoon de ijskast in, zoals het rijbewijs met punten.

Citaat van: Inazuma
Het ergst van al is dat deze Belgische ziekte naar het buitenland over aan het waaien is.
NRW / Hessen staan intussen ook stilaan vol zinloze bordjes "70" en "50" en het verkeersgedrag bij onze oosterburen is overduidelijk aan het verbelgen.
Komt niet goed op termijn.
Inderdaad, dat ervaar ik ook de laatste jaren ginder.

Citaat van: Inazuma
De enige vraag is of het Parket gaat meewerken - het gaat immers in alle gevallen om strafbare feiten .
Ik wens je alvast succes.

Offline sub-sti-tuut

  • Doorzetter
  • **
  • Berichten: 87
Re: Implodering wegcode.be ?
« Reactie #44 Gepost op: vrijdag 03 september 2010 - 22:12:47 »
Ik ben er vast van overtuigd dat Joeri oprecht de wens en het voornemen had om de site zo spoedig mogelijk te ontwikkelen, en dat nog altijd zo is.
Zijn leven is evenwel op korte tijd zodanig geëvolueerd, dat het hem alvast nog momenteel aan de tijd ontbreekt om die wens te verwezenlijken.
Dit zijn dingen die zich nu eenmaal kunnen voordoen, en waarvoor ik begrip en respect kan opbrengen.
En gelijk heeft hij, maar dit kon dan gemakkelijk vermeld worden, een beetje feedback dan wist iedereen ervan.
Er is een leven buiten het forum, gelukkig maar.

Citaat van: Jozef
Marc Annemans was inderdaad van plan om de deksels van een aantal vuile potjes te lichten (en ik kan je verzekeren dat hij er kent en kan bewijzen), doch zijn echtgenote heeft hem dit ontraden. Ik kan voor haar standpunt heel veel begrip opbrengen
Dat was de naam die ik bedoelde. Maar ook hij kon dat vermeld hebben dat hij ervan afzag.
Nu is het net of er gaat -ooit- iets komen, maar 't blijft weg, dus was het blijkbaar maar gebakken lucht (gelezen door een buitenstaander als ik).

Citaat van: Jozef
In een democratische rechtsstaat zou het moeten mogelijk zijn om dergelijke mistoestanden aan te klagen zonder daardoor het slachtoffer te worden van terreurdaden.
Zou moeten ... inderdaad. Het is vooral de laatste jaren in België blijkbaar zo dat daders van een misdrijf of misdaad meer rechten hebben dan slachtoffers.
Zo ook bvb asielzoekers, vluchtelingen, ... die het beter hebben dan de eigen minder begoede bevolking. 

Citaat van: Jozef
In verband met wat je onze negativiteit noemt, is het zo dat er maar bitter weinig verheugends te melden valt over het beleid van het wegverkeer en wat er daar dagelijks te zien valt.
Daar geef ik je volledig gelijk in, en toch is het niet al negatief wat de klok slaat en net dát lees ik hier altijd terug, niet of zeer weinig van de positieve zaken die er zijn.
En dan heb ik het niet over juist werkende groen-oranjegeel-rood-groen lichten op een kruispunt ...  ;D

Citaat van: Jozef
- het feit dat er nog geen eigenlijke website online is.
- het feit dat het aantal Nederlandstaligen in België slechts ongeveer 6 miljoen bedraagt (een gelijkaardige Duitse site heeft een potentieel van 100 miljoen mensen), en er daarvan slechts bijzonder weinigen interesse hebben voor het wegverkeer.
- het feit dat, in tegenstelling tot wij, die hier in het publiek onze mening uiten over andere verkeerssites, deze laatste niets onverlet laten om als reactie daarop onze goede naam te bekladden, maar dan wel niet in het publiek.
- het feit dat wegcode.be, volkomen ten onrechte, beschouwd wordt als "de" site voor verkeersinformatie.
Puntje 1 : Ik denk inderdaad dat dit hét grootste puntje is, het ontbreken van een site.
Puntje 2 : Dit geldt ook voor die andere sites, vind ik, België/Vlaanderen/Wallonië/Brussel is even groot voor hen als voor een ander.
Vergelijken met Duitsland -wat hier blijkbaar graag gedaan wordt- is dan nutteloos in mijn gedacht.
Het land is veel groter met veel meer inwoners dus logischerwijs een groter potentieel voor eender welke website.
Puntje 3 : Kan ik niet over oordelen.
Puntje 4 : Wel, de ene verkeerssite is "zo staat het letterlijk in de wet, punt andere lijn", de andere is eigenlijk hetzelfde maar leesbaarder uitgelegd om door een praktijkexamen te geraken. Dat is mijn opvatting als ik de twee sites overloop. En dan is het voor de eerste makkelijk zat als je op dat vlak de enige bent met zo'n massa info op uw site om een naam te maken.
Op een (tuning)forum gebruik ik voor vragen die er gesteld worden veel van die site net omdat het de wettelijke teksten zijn waar je niet naast kan (er ís er geen andere site met zulke info).
Zó is het en niet anders, hoe onlogisch het ook moge klinken.
Voldoe je aan die regels is 't okee, volg je de regels niet moet je achteraf niet afkomen als de technische keuring het wel opmerkt.

Citaat van: Jozef
Maar dat maakt het er voor elke individuele familie die ermee geconfronteerd wordt niet minder erg.
Sta ik 100% achter, ieder gezin heeft zelf of toch al zeker in de nabije omgeving zoiets ergs meegemaakt.
Dat zoiets je leven bijblijft kan ik enkel beamen.

Een ding begrijp ik niet zo goed : je woont zo'n eind weg in Duitsland, komt amper naar België, toch ligt de verkeersveiligheid hier je nauw aan het hart.
Zou je dan beter niet een Duitse versie maken waar je ongetwijfeld meer vruchten van zou plukken ?
Je bent naar eigen zeggen, op een paar dagen per jaar na, nooit in België, waarom dan zoveel moeite in iets steken waar je omzeggens niets van terug kunt krijgen ?
Terwijl je mijn inziens bij een Duitse versie veel meer mensen kan bereiken omdat het in je directe leefomgeving is en waar je veel beter de impact van zult ondervinden ... 

Citaat van: Jozef
Toch nog een vraagje aan jou: waarom acht je het nutteloos als je wat tegengas zou geven in sommige draden?
Ik zou niets liever hebben. Het gaat er op dit forum niet om gelijk te halen.
Wanneer ze goed beheerst wordt, kan een confrontatie van uiteenlopende meningen en standpunten voor alle betrokken partijen zeer verrijkend zijn.
Om er een recent aan te reiken : Jari en de situatie met het wettelijk kruisen, ze legt uit hoe en waarom en wordt net niet neergesabeld na enige tijd in een posting.
Ik versta waarom zij het zo doet (vanuit het verkeersreglement geef ik haar gelijk), ik versta ook waarom Wouter zo reageert (vanuit de dagdagelijkse praktijk geef ik hem weer gelijk), maar de manier van reageren ... Laat haar dan toch zo verder doen en misschien past ze zich wel aan aan de dagdagelijkse ervaring dat het verkeersreglement en de praktijk niet overeen komen en het op een andere maar niet-wettelijke manier (bvb dat verkeerd kruisen) vlotter werkt.
En zo zijn er nog een aantal topics waar ik dan denk van "mensen, net of jullie zo'n heilige boontjes zijn, jullie doen dus altijd alles hoe het zou moeten gaan, hoe onnozel de regels ook opgesteld zijn ?".
Vooral in topics met een snelheidsgegeven in ... ofwel rijden ze te traag ofwel te snel, te wild, te onregelmatig, ...
Ik probeer steeds situaties van twee kanten te zien en een aantal van zo'n topics getuigen van cru eenrichtingsverkeer te zijn, "ik heb mijn gedacht en dat is juist ook al bewijs jij dat ik verkeerd ben".
Om daar dan mijn Latijn in te steken en te gaan tussen wringen in een ja/nee-spelletje ... bedankt maar toch niet.
Kinderen stoppen na een tijdje ook met zeuren over iets waar ze denken gelijk te hebben.  :)
Misschien in de toekomst, wie weet, never say never ...