Auteur Topic: Voor of tegen regionaal verkeersbeleid?  (gelezen 9489 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Voor of tegen regionaal verkeersbeleid?
« Reactie #30 Gepost op: woensdag 19 januari 2011 - 23:16:31 »
Wat is volgens jou dan een regionaal probleem ?

In Vlaanderen bijvoorbeeld is er geen behoefte aan een verkeersbord dat verplicht om sneeuwkettingen op te leggen.

Er zijn ook geen regels nodig voor het kruisen op een smalle bergweg.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Voor of tegen regionaal verkeersbeleid?
« Reactie #31 Gepost op: woensdag 19 januari 2011 - 23:55:46 »
Wat is volgens jou dan een regionaal probleem ?

In Vlaanderen bijvoorbeeld is er geen behoefte aan een verkeersbord dat verplicht om sneeuwkettingen op te leggen.

Er zijn ook geen regels nodig voor het kruisen op een smalle bergweg.
Nee maar hier heb je wel dat het grootste voertuig voorrang heeft, desnoods met aandringen maar voorrang zal hem hebben. ::)
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline sniper

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.571
  • Geslacht: Man
Re: Voor of tegen regionaal verkeersbeleid?
« Reactie #32 Gepost op: donderdag 20 januari 2011 - 00:47:23 »
In Vlaanderen bijvoorbeeld is er geen behoefte aan een verkeersbord dat verplicht om sneeuwkettingen op te leggen.

Er zijn ook geen regels nodig voor het kruisen op een smalle bergweg.
of dat bord mbt sneeuwkettingen nu in onze wegcode staat of niet, stoort mij niet
en dat kruisen op smalle bergwegen kan je ook toepassen op smalle polderwegen
better a bad day at sea
than a good day at the office

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: Voor of tegen regionaal verkeersbeleid?
« Reactie #33 Gepost op: donderdag 20 januari 2011 - 04:26:27 »
Wat is volgens jou dan een regionaal probleem ?

In Vlaanderen bijvoorbeeld is er geen behoefte aan een verkeersbord dat verplicht om sneeuwkettingen op te leggen.

Er zijn ook geen regels nodig voor het kruisen op een smalle bergweg.
Nee maar hier heb je wel dat het grootste voertuig voorrang heeft, desnoods met aandringen maar voorrang zal hem hebben. ::)

Of het zwaarste of diegene die bergop rijd en dat is hier niet alleen, dat is overal zo. ;)
Tenzij plaatselijke regels de boel in de war sturen en dat is wel typisch aan Vlaanderen.

Offline mazda

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.355
Re: Voor of tegen regionaal verkeersbeleid?
« Reactie #34 Gepost op: donderdag 20 januari 2011 - 08:59:15 »
Eenvoudige basisregels over kruisen op bergwegen, een bord met sneeuwkettingen enz zullen zeker moeten opgenomen worden in de europese wegcode.
Zoals ook uniforme regels voor gebruik van de pinker op rotondes.
De regionalisering van het verkeersbeleid heeft enkel te maken met wie, waar (regio) verkeerstekens plaatst die meer nodig zijn in de ene regio dan de andere.
En hoe men de weg inricht volgens de noden van de streek. Fietspaden, stroken voor traag vervoer in de bergen enz.
Maar stroken voor traag vervoer of fietspaden wel overal waar ze zijn aangebracht op dezelfde manier in heel Europa.
Niet in het ene land een toelating mits een bordje bij te plaatsen om in tegenovergestelde richting te mogen fietsen onder strenge voorwaarden (fietspad buiten de rijbaan)waar in een ander land die mogelijkheid niet bestaat of net misbruikt wordt.
Ook voor parkeren zijn een aantal basisregels en borden voldoende.
Duidelijke regels en plaatsingsvoorwaarden met strenge normen voor alle verkeerstekens en controle daarop.
Zo weinig mogelijk afwijkingen op reeds bestaande afwijkingen en zo weinig mogelijk zoneborden.
Alle zuivere regels behouden en zorgen dat eenieder deze kan toepassen.
Zeer VELE regeltjes uit de Belgische wegcode zullen moeten plaatsmaken voor een PAAR andere basisregels waar in andere landen ook nood aan is om tot uniformisering te komen.

De basiswegcode moet zodanig zijn opgesteld dat als je naar een ander land rijdt niet eerst de wegcode van dat land moet gaan nalezen. (binnen Europa)
De tijd dat de auto alleen gebruikt werd om rond de kerktoren te rijden is allang voorbij.
Belgen rijden massaal de grens over.

Dus ben ik voor de regionalisering van het verkeersbeleid, want er is een duidelijk verschil tussen de noden op de boeren buiten ergens in de bergen, dan in een verstedelijkt gebied.
Wel volgens Europees vastgestelde normen, geen fantasietjes.
Ik ben volledig tegen een regionale wegcode.
« Laatst bewerkt op: donderdag 20 januari 2011 - 09:18:18 door mazda »

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Voor of tegen regionaal verkeersbeleid?
« Reactie #35 Gepost op: donderdag 20 januari 2011 - 10:23:44 »
Wat is volgens jou dan een regionaal probleem ?

In Vlaanderen bijvoorbeeld is er geen behoefte aan een verkeersbord dat verplicht om sneeuwkettingen op te leggen.

Er zijn ook geen regels nodig voor het kruisen op een smalle bergweg.
Nee maar hier heb je wel dat het grootste voertuig voorrang heeft, desnoods met aandringen maar voorrang zal hem hebben. ::)

Of het zwaarste of diegene die bergop rijd en dat is hier niet alleen, dat is overal zo. ;)
Tenzij plaatselijke regels de boel in de war sturen en dat is wel typisch aan Vlaanderen.
Was eigenlijk ironisch bedoeld, als je bvb. met een Patrol onderweg bent dwing je gewoon je voorrang af of je hem nu hebt of niet.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline Kunde

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 542
  • Geslacht: Man
  • Veilig verkeer begint en eindigt bij jou en mij
Re: Voor of tegen regionaal verkeersbeleid?
« Reactie #36 Gepost op: donderdag 20 januari 2011 - 11:48:40 »
Citaat
bvb. met een Patrol onderweg bent dwing je gewoon je voorrang af
Daarvoor koop je toch een SUV om asociaal rijgedrag te kunnen botvieren.
Verkeerseducatie: verkeren kun je leren.

Offline sniper

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.571
  • Geslacht: Man
Re: Voor of tegen regionaal verkeersbeleid?
« Reactie #37 Gepost op: donderdag 20 januari 2011 - 12:24:46 »
Daarvoor koop je toch een SUV om asociaal rijgedrag te kunnen botvieren.
niet echt
het zijn de enige voertuigen die aangepast zijn voor de belgische wegen
better a bad day at sea
than a good day at the office

wooter

  • Gast
Re: Voor of tegen regionaal verkeersbeleid?
« Reactie #38 Gepost op: donderdag 20 januari 2011 - 12:41:50 »
Je hoeft nog niet eens een indrukwekkende SUV te hebben om presence te hebben. Als ik met de auto ben knalt iedereen er zich vrolijk voor mij in. Ben ik met de motorfiets, schiet iedereen zo snel naar het rechtervak dat ik in mijn achteruitkijkspiegels een prioritair voertuig verwacht...

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Voor of tegen regionaal verkeersbeleid?
« Reactie #39 Gepost op: donderdag 20 januari 2011 - 13:15:41 »
In Vlaanderen bijvoorbeeld is er geen behoefte aan een verkeersbord dat verplicht om sneeuwkettingen op te leggen.

Er zijn ook geen regels nodig voor het kruisen op een smalle bergweg.
Met als resultaat dat Belgen die rondrijden in het buitenland die regels evenmin kennen of toepassen.

Dergelijke verpliching kan rusting in een Belgische of zelfs Vlaamse wegcode komen - als ze snugger herzien wordt kan er immers een massa brol uit.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Voor of tegen regionaal verkeersbeleid?
« Reactie #40 Gepost op: donderdag 20 januari 2011 - 13:18:41 »
Als ik met de auto ben knalt iedereen er zich vrolijk voor mij in. Ben ik met de motorfiets, schiet iedereen zo snel naar het rechtervak dat ik in mijn achteruitkijkspiegels een prioritair voertuig verwacht...
Wat heb je daarvoor gedaan ?
Een witte FJ1300 of RT gekocht en een oranje helm op uwe kop gezet ?  ;D
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

wooter

  • Gast
Re: Voor of tegen regionaal verkeersbeleid?
« Reactie #41 Gepost op: donderdag 20 januari 2011 - 16:06:34 »
Als ik met de auto ben knalt iedereen er zich vrolijk voor mij in. Ben ik met de motorfiets, schiet iedereen zo snel naar het rechtervak dat ik in mijn achteruitkijkspiegels een prioritair voertuig verwacht...
Wat heb je daarvoor gedaan ?
Een witte FJ1300 of RT gekocht en een oranje helm op uwe kop gezet ?  ;D

Geen witte, maar een zwarte RT, xenon-dimlichten en een oranje helm :).

Maar soms zie ik mensen zo hard aan dat stuur draaien om toch maar ruimte te maken dat ik echt denk dat vlak achter mij een Volvo van de WPR zit te pushen.

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Voor of tegen regionaal verkeersbeleid?
« Reactie #42 Gepost op: donderdag 20 januari 2011 - 16:17:31 »
Nog zo ne fluo jas kopen en het is compleet. :)
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

wooter

  • Gast
Re: Voor of tegen regionaal verkeersbeleid?
« Reactie #43 Gepost op: donderdag 20 januari 2011 - 16:36:39 »
Nee, ofwel een zwarte jas met rode schouderflappen, ofwel een blauwe jas :P

Maar dan beginnen ze ook op u te schieten als ze juist een bank gelicht hebben... Dat is minder :).

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: Voor of tegen regionaal verkeersbeleid?
« Reactie #44 Gepost op: zondag 23 januari 2011 - 13:40:23 »
Citaat
bvb. met een Patrol onderweg bent dwing je gewoon je voorrang af
Daarvoor koop je toch een SUV om asociaal rijgedrag te kunnen botvieren.

Niet veralgemenen he maar er is inderdaad een duidelijk verschil met wat voor voertuig je onderweg bent.
Met de Dodge bvb. heb ik veel minder last van voorrangnegeerders dan met de oplegger.

Als ik met de auto ben knalt iedereen er zich vrolijk voor mij in. Ben ik met de motorfiets, schiet iedereen zo snel naar het rechtervak dat ik in mijn achteruitkijkspiegels een prioritair voertuig verwacht...
Wat heb je daarvoor gedaan ?
Een witte FJ1300 of RT gekocht en een oranje helm op uwe kop gezet ?  ;D

Geen witte, maar een zwarte RT, xenon-dimlichten en een oranje helm :).

Maar soms zie ik mensen zo hard aan dat stuur draaien om toch maar ruimte te maken dat ik echt denk dat vlak achter mij een Volvo van de WPR zit te pushen.

Zou het kunnen dat je me iedere namiddag, zo tussen 15.00u en 16.30u voorbij gaat op het traject Brussel-Lummen?
Voor een motorrijder, wanneer ik hem op tijd bemerk in de spiegels, ga ik ook altijd aan de kant indien mogelijk wanneer die me voorbij wil gaan.