Auteur Topic: wet rond filefilteren goedgekeurd  (gelezen 33314 keer)

wooter

• Gast
Re: wet rond filefilteren goedgekeurd
« Reactie #150 Gepost op: maandag 26 september 2011 - 20:31:27 »
Hier wat dat geeft, zo verkeersagressie met een motard in motorpak en helm :)

http://www.liveleak.com/view?i=611_1317049590

Offline jo

• Meer dan expert
« Reactie #151 Gepost op: maandag 26 september 2011 - 20:43:30 »
Dat is nu eens typisch, de moto stopt niet aan de witte meet maar een stuk ervoorbij, en ook weer typisch goed scheef om alle verkeer te blokkeren, doet die auto net hetzelfde is het een hooligan die we eens moeten aanpakken.
Goed bezig als je zulk krapuul gaat verdedigen.

Dat is net als in heel dit topic, ik schrijf dat de wet nergens zegt dat ik plaats moet laten voor een motard, ik rij rechts in mijn vak, of daar waar ik het veilig acht, bvb. om verder door mijn voorligers te kunnen kijken iets meer rechts of links, maar steeds in mijn vak.
En dan ben ik de moedwilligaard? Waarom, jij bolt toch ook waar het beste is voor jou?

En ja de wet schrijft ook dat ik niemand mag hinderen, maar ik schrijf ook niet dat ik express mijn voiture rap opzij zet als ik een motard zie aankomen.
Ik rij gewoon waar ik geacht word te rijden, in mijn vak.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

wooter

• Gast
« Reactie #152 Gepost op: maandag 26 september 2011 - 21:36:16 »
Dat is nu eens typisch, de moto stopt niet aan de witte meet maar een stuk ervoorbij, en ook weer typisch goed scheef om alle verkeer te blokkeren, doet die auto net hetzelfde is het een hooligan die we eens moeten aanpakken.
Goed bezig als je zulk krapuul gaat verdedigen.
Tiens, ik zie een motorrijder die zich inderdaad een stuk ervoor zet, en dan een auto die moedwillig de motorrijder blokkeert. Zelfs al zou de auto vertrekken, dan nog riskeert de motorrijder dat zijn voorwiel geraakt wordt.

Nog gekker is het als je vervolgens de twee crapulen die uit de auto komen gaat verdedigen.

Dat is net als in heel dit topic, ik schrijf dat de wet nergens zegt dat ik plaats moet laten voor een motard, ik rij rechts in mijn vak, of daar waar ik het veilig acht, bvb. om verder door mijn voorligers te kunnen kijken iets meer rechts of links, maar steeds in mijn vak.
En dan ben ik de moedwilligaard? Waarom, jij bolt toch ook waar het beste is voor jou?
Ja, maar wat jij zegt is een drogreden, om voor jezelf en voornamelijk voor anderen hier goed te praten waarom jij motorrijders koeioneert, ongeacht ze nu op een rijstraket vliegen of gewoon deelnemen aan het verkeer.

Vandaag nog eens met de auto onderweg, en heb geen enkele idiote motorrijder door de file zien schieten. Iedereen reed erg schappelijk, en niet agressief. Maar je kan wél vanop afstand de automobilisten herkennen die er de pest in hebben dat zij in de file staan en die motorrijders niet.

En ja de wet schrijft ook dat ik niemand mag hinderen, maar ik schrijf ook niet dat ik express mijn voiture rap opzij zet als ik een motard zie aankomen.
Ik rij gewoon waar ik geacht word te rijden, in mijn vak.
... En toevallig is dat net een locatie waar maar één type automobilist rijdt: de motorfiets-koeioneur.

Het is een beetje zoals zeggen dat je niet racist bent, maar welk elk buitenlands uitziend persoon in zijn gezicht fluimen. Omdat er geen wet is dat je niet in iemands gezicht mag fluimen. En als iemand komt klagen dat je in zijn gezicht fluimt, bemerk je ongeïnteresseerd dat je niet de bedoeling had om in zijn gezicht te fluimen, maar dat zijn gezicht per ongeluk daar net verscheen waar je je fluim naar toe richtte.

Offline jo

• Meer dan expert
« Reactie #153 Gepost op: maandag 26 september 2011 - 21:45:01 »
Ik hoop dat je op de moto rapper van begrip bent.

Ik heb vandaag anders wel moto's rare toeren zien doen, en ik heb slechts 200km gereden.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

wooter

• Gast
« Reactie #154 Gepost op: maandag 26 september 2011 - 21:58:51 »
Maar daar zie je ook bevestiging in van je gedrag... Terwijl ik dit niet zie, maar wel de koeionerende automobilist die wel denkt onbehoorlijk gedrag van motorrijders te herkennen...

En qua opbieden van kilometers... Ik zat vandaag aan 354km :)

Maar zeg eens, wat balorig gedrag heb je dan gezien? :)

wooter

• Gast
« Reactie #155 Gepost op: maandag 26 september 2011 - 22:00:28 »
En qua begrip... Ik weet sinds het begin van deze draad al dat je motorrijders koeioneert, maar jij denkt na 11 pagina's nog altijd dat je de wegcode volgt, hoewel er nog altijd geen relevante wettekst teruggevonden is.

Meer nog, ik weet al 11 pagina's lang dat je eigenlijk ook weet dat die wettekst niet bestaat, maar dat je geen ander politiek correct excuus hebt om motorrijders te koeioneren :)
« Laatst bewerkt op: maandag 26 september 2011 - 22:02:39 door wooter »

Offline sniper

• Meer dan expert
  • Geslacht: Man
« Reactie #156 Gepost op: maandag 26 september 2011 - 22:44:56 »
Meer nog, ik weet al 11 pagina's lang dat je eigenlijk ook weet dat die wettekst niet bestaat, maar dat je geen ander politiek correct excuus hebt om motorrijders te koeioneren :)
Citaat van: de wegcode
9.3.1. Elke bestuurder die de rijbaan volgt moet zo dicht mogelijk bij de rechterrand van die rijbaan blijven, behalve op pleinen of om de aanwijzingen van de verkeersborden F13 en F15 op te volgen.
de wettekst bestaat wel degelijk
er zijn gewoon mensen die hem uit de wegcode denken omdat ze dan mss gelijk kunnen halen
en ook in het nederlands heeft elke rijstrook een kant die zo dicht mogelijk bij de rechterrand van de rijbaan ligt
of mis ik ergens een artikel die zegt dat dit niet telt op rijbanen met meerdere rijstroken?
mss kan jij nu eens de passende wet aanhalen
anderen hebben tot vervelens toe al geprobeerd om je ogen te openen, open jij nu eens onze ogen
better a bad day at sea
than a good day at the office

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #157 Gepost op: maandag 26 september 2011 - 23:43:32 »
Hier wat dat geeft, zo verkeersagressie met een motard in motorpak en helm :)

http://www.liveleak.com/view?i=611_1317049590

Waarom sleur je dat erbij, wooter? Want dit heeft niets met filefilteren te maken. Het is veeleer een schoolvoorbeeld van de grenzeloze arrogantie van sommige motorrijders, die uiteraard regelrecht het gedrag uitgelokt heeft van de bestuurder die vervolgens vóór hem kwam staan (en uitlokking is een misdrijf).

Jawel, motorrijders mogen gerust sneller vooruitkomen dan ik in mijn wagen, maar ze hebben niet het recht om zich daarbij boven de wet te stellen.

Deze motorrijder negeert straal een rood verkeerslicht (want hij rijdt de stopstreep voorbij), wat bepaald geen kleine overtreding is, gebruikt geen richtingsaanwijzers bij de zijdelingse verplaatsing die hij vervolgens uitvoert, en stapt vervolgens af om eens goed boel te gaan maken, waarbij hij zijn voertuig parkeert waar het niet mag en hinder voor de achteropkomende bestuurders veroorzaakt. Dat is dan ook het ras dat we kunnen missen als de pest.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

wooter

• Gast
« Reactie #158 Gepost op: dinsdag 27 september 2011 - 08:37:27 »
de wettekst bestaat wel degelijk
er zijn gewoon mensen die hem uit de wegcode denken omdat ze dan mss gelijk kunnen halen
en ook in het nederlands heeft elke rijstrook een kant die zo dicht mogelijk bij de rechterrand van de rijbaan ligt
of mis ik ergens een artikel die zegt dat dit niet telt op rijbanen met meerdere rijstroken?
mss kan jij nu eens de passende wet aanhalen
anderen hebben tot vervelens toe al geprobeerd om je ogen te openen, open jij nu eens onze ogen
Rijbaan is niet rijstrook. Als je iemand inhaalt, zit je toch niet meer zo kort mogelijk bij de rechterrand van de rijbaan?

wooter

• Gast
« Reactie #159 Gepost op: dinsdag 27 september 2011 - 08:47:48 »
Waarom sleur je dat erbij, wooter? Want dit heeft niets met filefilteren te maken. Het is veeleer een schoolvoorbeeld van de grenzeloze arrogantie van sommige motorrijders, die uiteraard regelrecht het gedrag uitgelokt heeft van de bestuurder die vervolgens vóór hem kwam staan (en uitlokking is een misdrijf).
Tiens, ik zie echt de automobilist uitstappen en een mep proberen te verkopen. En waarom? Omdat de motorfietser van zijn fiets stapt omdat hij bijna valt omdat de automobilist hem onderuit wil duwen?

Over het feit dat die automobilist hetzelfde rode licht en de stopstreep negeert hoor ik niks. Nee, dat is geen probleem want hij is uitgelokt door de motorrijder.

Het is een motorrijder. Dat wil zeggen dat alle mogelijke daden van agressie van een motorrijder zinloos zijn! Bumperkleven? Dat is levensgevaarlijk met een motorfiets. Remtest? Van hetzelfde! Middenvinger opsteken? Net alsof een automobilist dat gaat zien met die dikke handschoenen, laat staan dat de motorrijder de tijd vind om zijn linkerhand van het stuur te halen. Nee, in druk verkeer heeft een motorrijder enkel zijn gezicht om een uitdrukking te geven, en dat zie je niet achter een helm.

Maar ja, uitlokking want zo een motorfiets is dunner dus gaat makkelijker doorheen het verkeer, en dat is niet eerlijk want toen je de oprit van je thuis verliet nam je een nummertje zoals bij de slager, en in die volgorde ben je vertrokken en in die volgorde ga je aankomen. Hetzelfde geval met mensen die voorkruipen bij een wegversmalling of je willen inhalen... Als uitlokking een misdrijf is, en voorbijrijden wordt al beschouwd als uitlokking, is voorbijrijden dan een misdrijf? En is de daaruitvolgende verkeersagressie van een niet-bevoegd persoon die vervolgens verkeersgevaarlijke manoevers gaat doen om de voorbijrijder op zijn gedrag te wijzen legaal? Of dat is niet meer verkeersagressie, uit je auto springen en lappen willen uitdelen?
« Laatst bewerkt op: dinsdag 27 september 2011 - 23:06:18 door jozef »

Offline Inazuma

• Meer dan expert
  • Figurant in schimmenspellen
« Reactie #160 Gepost op: dinsdag 27 september 2011 - 16:35:16 »
Rijbaan is niet rijstrook.
Een rijstrook is een deel van de rijbaan.
Er staat nergens dat 9.3.1 niet meer geldt op een in rijstroken onderverdeelde rijbaan ...
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline sniper

• Meer dan expert
« Reactie #161 Gepost op: dinsdag 27 september 2011 - 16:41:33 »
Als je iemand inhaalt, zit je toch niet meer zo kort mogelijk bij de rechterrand van de rijbaan?
zo'n opmerking had ik verwacht
zoals reeds gezegd gaat dit niet over inhalen, doch over filerijden

ik voel trouwens dat het tijd word om deze draad te sluiten, want sommigen worden wel heel persoonlijk
better a bad day at sea

wooter

• Gast
« Reactie #162 Gepost op: dinsdag 27 september 2011 - 16:50:25 »
Dus als je file rijdt, hoef je je niet meer zo kort mogelijk bij de rechterrand van de rijbaan te houden?

OK. Dus waar staat weer dat je wel uiterst rechts in het linkervak moet rijden? Want daar heb ik nog altijd geen antwoord op.

Offline sniper

• Meer dan expert
« Reactie #163 Gepost op: dinsdag 27 september 2011 - 18:29:47 »
Dus als je file rijdt, hoef je je niet meer zo kort mogelijk bij de rechterrand van de rijbaan te houden?

OK. Dus waar staat weer dat je wel uiterst rechts in het linkervak moet rijden? Want daar heb ik nog altijd geen antwoord op.

Citaat van: de wegcode
9.5. Wanneer de verkeersdichtheid het rechtvaardigt, mag het verkeer in meerdere files geschieden :

1° op rijbanen met tweerichtingsverkeer in vier of meer rijstroken verdeeld, op voorwaarde dat alleen gereden wordt op de rijstroken bestemd voor het verkeer in de gevolgde rijrichting;
er staat nergens dat in geval van art 9.5 het art 9.3.1 niet meer van toepassing zou zijn

maar mss genoeg daarover nu
jij wil niet inzien wat er in de wet staat
we kunnen het daarbij houden

als jij een wet kan aantonen om je stelling te beamen, zal ik met plezier mijn ongelijk toegeven
maar ik heb de indruk dat er weinig motards zijn die je mening delen
better a bad day at sea

Offline KV

• Meer dan expert
« Reactie #164 Gepost op: dinsdag 27 september 2011 - 18:36:22 »
Het in art 9.3 beschreven "zo dicht mogelijk bij de rechterrand van de rijbaan" dient imho om de middenvakrijders en linkerrijstrookrijders te vermijden.  Maar er staat idd nérgens dat je binnen je rijvak ook zo dicht mogelijk tegen de rechterrand van dat rijvak moet rijden.  
Maar ik zal wschlk wel te stom zijn om de bedoeling van de wetgever te snappen.
Er zitten er hier véél slimmere dan ik  ::)

Euhm, Wooter, je aanval was wel érg op de man.  Spijtig, want dit ondemijnt dan weer je opgebouwde argumentatie  :-\