Dat is nu eens typisch, de moto stopt niet aan de witte meet maar een stuk ervoorbij, en ook weer typisch goed scheef om alle verkeer te blokkeren, doet die auto net hetzelfde is het een hooligan die we eens moeten aanpakken.
Goed bezig als je zulk krapuul gaat verdedigen.
Tiens, ik zie een motorrijder die zich inderdaad een stuk ervoor zet, en dan een auto die moedwillig de motorrijder blokkeert. Zelfs al zou de auto vertrekken, dan nog riskeert de motorrijder dat zijn voorwiel geraakt wordt.
Nog gekker is het als je vervolgens de twee crapulen die uit de auto komen gaat verdedigen.
Dat is net als in heel dit topic, ik schrijf dat de wet nergens zegt dat ik plaats moet laten voor een motard, ik rij rechts in mijn vak, of daar waar ik het veilig acht, bvb. om verder door mijn voorligers te kunnen kijken iets meer rechts of links, maar steeds in mijn vak.
En dan ben ik de moedwilligaard? Waarom, jij bolt toch ook waar het beste is voor jou?
Ja, maar wat jij zegt is een drogreden, om voor jezelf en voornamelijk voor anderen hier goed te praten waarom jij motorrijders koeioneert, ongeacht ze nu op een rijstraket vliegen of gewoon deelnemen aan het verkeer.
Vandaag nog eens met de auto onderweg, en heb geen enkele idiote motorrijder door de file zien schieten. Iedereen reed erg schappelijk, en niet agressief. Maar je kan wél vanop afstand de automobilisten herkennen die er de pest in hebben dat zij in de file staan en die motorrijders niet.
En ja de wet schrijft ook dat ik niemand mag hinderen, maar ik schrijf ook niet dat ik express mijn voiture rap opzij zet als ik een motard zie aankomen.
Ik rij gewoon waar ik geacht word te rijden, in mijn vak.
... En toevallig is dat net een locatie waar maar één type automobilist rijdt: de motorfiets-koeioneur.
Het is een beetje zoals zeggen dat je niet racist bent, maar welk elk buitenlands uitziend persoon in zijn gezicht fluimen. Omdat er geen wet is dat je niet in iemands gezicht mag fluimen. En als iemand komt klagen dat je in zijn gezicht fluimt, bemerk je ongeïnteresseerd dat je niet de bedoeling had om in zijn gezicht te fluimen, maar dat zijn gezicht per ongeluk daar net verscheen waar je je fluim naar toe richtte.