Auteur Topic: wet rond filefilteren goedgekeurd  (gelezen 29607 keer)

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Offline KV

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.441
Re: wet rond filefilteren goedgekeurd
« Reactie #75 Gepost op: woensdag 29 juni 2011 - 19:05:12 »
Case closed voor mij ik verander toch niet van gedacht.
Nee, natuurlijk niet, dat had ik ook niet verwacht
Mierenneukers blijven nu eenmaal mierenneukers voor altijd
en egoïsten blijven egoïsten

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: wet rond filefilteren goedgekeurd
« Reactie #76 Gepost op: woensdag 29 juni 2011 - 19:14:32 »
Case closed voor mij ik verander toch niet van gedacht.
Nee, natuurlijk niet, dat had ik ook niet verwacht
Mierenneukers blijven nu eenmaal mierenneukers voor altijd
en egoïsten blijven egoïsten

Allez nog een laatste dan ; je kent je eigen.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline KV

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.441
Re: wet rond filefilteren goedgekeurd
« Reactie #77 Gepost op: woensdag 29 juni 2011 - 19:20:40 »
Case closed voor mij ik verander toch niet van gedacht.
Nee, natuurlijk niet, dat had ik ook niet verwacht
Mierenneukers blijven nu eenmaal mierenneukers voor altijd
en egoïsten blijven egoïsten

Allez nog een laatste dan ; je kent je eigen.
grapjas
Ikzelf, graaf Jo, hou ALTIJD rekening met de anderen op de weg, al moet ik er zelf voor omrijden om toch maar niemand te hinderen
Dus jouw gezwets raakt me überhaupt niet

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: wet rond filefilteren goedgekeurd
« Reactie #78 Gepost op: woensdag 29 juni 2011 - 20:32:26 »
Het valt me al mierenneukend toch weer op dat motards kost wat kost moeten goed gepraat worden

Dat is zeker niet altijd het geval. Er zijn heel wat piraten onder de motards, wiens gedrag hoegenaamd niet goed te praten valt. Maar we mogen daarom de goed ingestelde motards niet over dezelfde kam scheren.

Uitgerekend bij het filefilteren zijn er die het op een onverantwoorde manier doen, en anderen die het op een verantwoorde manier doen. Er tussenin zitten er maar weinigen.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline KV

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.441
Re: wet rond filefilteren goedgekeurd
« Reactie #79 Gepost op: woensdag 29 juni 2011 - 20:41:16 »
Dat is zeker niet altijd het geval. Er zijn heel wat piraten onder de motards, wiens gedrag hoegenaamd niet goed te praten valt. Maar we mogen daarom de goed ingestelde motards niet over dezelfde kam scheren.

Uitgerekend bij het filefilteren zijn er die het op een onverantwoorde manier doen, en anderen die het op een verantwoorde manier doen. Er tussenin zitten er maar weinigen.
Zoals er onder elk type weggebruiker kaf en koren zit
Lang niet alle wielertoeristen zijn wielerterroristen, niet alle voetgangers werpen zich voor je auto, ...
Ik ben er zelfs van overtuigd dat het kaf onder de automobilisten ook het kaf is onder de zwakke weggebruikers en omgekeerd
Het zijn altijd dezelfden die alleen aan zichzelf denken en geen rede kennen

wooter

  • Gast
Re: wet rond filefilteren goedgekeurd
« Reactie #80 Gepost op: woensdag 29 juni 2011 - 21:33:04 »
Ik begrijp overigens niet welke juridische veiligheid je wil ontleden door uiterst rechts te rijden op de linker rijstrook. Dat wil namelijk zeggen dat elke zijdelingse verplaatsing naar rechts zowiezo een rijstrookwissel wordt, en een manoever is. Als er net op het moment van je zijdelingse verplaatsing een motorfiets passeert omdat er nog genoeg ruimte is tussen jezelf en iemand die uiterst rechts op de rechter rijstrook rijdt, ben je de facto al in fout.

Ga je daarentegen continu uiterst links rijden op de linker rijstrook, en je zet aan om van rijvak te wisselen terwijl een motorfietser passeert die op hetzelfde rijvak rijdt maar rechts van jou, kan het zijn dat je hem al raakt vooraleer je effectief de rechtse rijstrook hebt betreden. En dan is het niet een manoever!

Offline sniper

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.571
  • Geslacht: Man
Re: wet rond filefilteren goedgekeurd
« Reactie #81 Gepost op: donderdag 30 juni 2011 - 12:45:53 »
als ik in file rij, haal ik niemand in (lees er de wegcode eens op na)
Wel, dan hoor je terug de rechterkant van de rijbaan te volgen, als je de wegcode zo heilig wil opvolgen!
ik zal  nog een keer antwoorden nadat je de hele wegcode hebt gelezen en je fout hebt rechtgezet
heel moeilijk kan het niet zijn om je fout te vinden
better a bad day at sea
than a good day at the office

wooter

  • Gast
Re: wet rond filefilteren goedgekeurd
« Reactie #82 Gepost op: donderdag 30 juni 2011 - 20:20:22 »
Sniper, ofwel zit je in een file en hoef je niet rechts aan te houden, ofwel zit je niet in een file en moet je rechts aanhouden.

Je kan niet koud en warm blazen tegelijk.

Maar eigenlijk zijn we aan het zieveren en gaat het hier niet over het al dan niet opvolgen van de wegcode. KV's analyse is spot-on.

Offline sniper

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.571
  • Geslacht: Man
Re: wet rond filefilteren goedgekeurd
« Reactie #83 Gepost op: donderdag 30 juni 2011 - 22:05:23 »
Sniper, ofwel zit je in een file en hoef je niet rechts aan te houden, ofwel zit je niet in een file en moet je rechts aanhouden.

Je kan niet koud en warm blazen tegelijk.

Maar eigenlijk zijn we aan het zieveren en gaat het hier niet over het al dan niet opvolgen van de wegcode. KV's analyse is spot-on.
ik kan niet meer volgen
de discutie gaat over 'file'filteren
dus  ik rij al de hele tijd in de file (niks warm of koud)

sommigen zeggen dat men dan de wet niet moet volgen, of men er een eigen interpretatie mag aan geven (geest)

de analyse van KV waarover sprake is mij niet duidelijk, maar dat zal aan mijn IQ liggen
ik ben voorstander van de letter van de wet, omdat dat voor iedereen duidelijk is
ik kan me moeilijk voorstellen wat de wetgever zou kunnen bedoeld hebben

ik ben benieuwd of we nu nog steeds filterend moto's zullen zien als de file 80 tot 100 km/u gaat
better a bad day at sea
than a good day at the office

wooter

  • Gast
Re: wet rond filefilteren goedgekeurd
« Reactie #84 Gepost op: donderdag 30 juni 2011 - 23:10:18 »
Wel, waar in die letter van de wet staat dat je bij file je de rechtse rand van de rijbaan moet volgen?

En in één weg kan je dan ook aantonen waar staat dat rijbaan en rijvak hetzelfde zijn.

Offline sniper

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.571
  • Geslacht: Man
Re: wet rond filefilteren goedgekeurd
« Reactie #85 Gepost op: donderdag 30 juni 2011 - 23:49:16 »
Wel, waar in die letter van de wet staat dat je bij file je de rechtse rand van de rijbaan moet volgen?

En in één weg kan je dan ook aantonen waar staat dat rijbaan en rijvak hetzelfde zijn.
Citaat van: de wegcode
9.3.1. Elke bestuurder die de rijbaan volgt moet zo dicht mogelijk bij de rechterrand van die rijbaan blijven,

9.5. Wanneer de verkeersdichtheid het rechtvaardigt, mag het verkeer in meerdere files geschieden :
als het verkeer in files geschied (art 9.5), ontslaat dat de bestuurder niet van art 9.3.1
de linkse file moet dus ook zo dicht mogelijk bij de rechterrand van de rijbaan rijden, dus ook bij de rechterrand van het rijvak waarop de file zich bevindt
better a bad day at sea
than a good day at the office

Offline KV

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.441
Re: wet rond filefilteren goedgekeurd
« Reactie #86 Gepost op: vrijdag 01 juli 2011 - 09:32:24 »
als het verkeer in files geschied (art 9.5), ontslaat dat de bestuurder niet van art 9.3.1
de linkse file moet dus ook zo dicht mogelijk bij de rechterrand van de rijbaan rijden, dus ook bij de rechterrand van het rijvak waarop de file zich bevindt
jij rijdt dus constant rechts tegen de streeplijn van je rijvak ? Mooi
Maar ik ga hier niet verder over discuteren, jullie hebben het recht en het grote gelijk aan jullie kant  :'(

wooter

  • Gast
Re: wet rond filefilteren goedgekeurd
« Reactie #87 Gepost op: vrijdag 01 juli 2011 - 11:01:00 »
Sniper, rijbaan is niet rijvak. Als je in een file zo dicht mogelijk de rechterrand van de rijbaan moet volgen, kan je geen meerdere files creëren.

Nergens staat dat je, eens op het linkervak, de rechterrand van het rijvak moet volgen.

En zoals gezegd heb je nergens enige juridische veiligheid als je zo gaat rijden en je tikt een motorrijder aan, dus de enige reden om zo te rijden is om motorrijders te treiteren.
« Laatst bewerkt op: vrijdag 01 juli 2011 - 11:03:20 door wooter »

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: wet rond filefilteren goedgekeurd
« Reactie #88 Gepost op: zaterdag 02 juli 2011 - 10:02:23 »
Ik vind het vooral opvallend dat met name automobilisten filefilteren als gevaarlijk ervaren.
Je moet blijkbaar eerst een stapje terugzetten alvorens je het inherente gevaar van file-filteren kan inzien ...

Onlangs nog zo'n kwiet doorheen de file op de E313 zien wringen, met een hoog in de toeren razende motor en toch amper vooruit komen.
Vier pinkertjes op, dus hij vindt zichzelf blijkbaar een gevaar, anders is het alweer een overtreding ...
Rijstrookwissels zonder richtingaanwijzers, die stonden immers allemaal op.

Hoeveel er me zonder de juiste verlichting passeren kan ik al niet meer bij houden.
Dat is blijkbaar de nieuwe trend bij motorrijders : geen licht nodig, ze zien ons toch niet ...


En dan zullen we nog maar zwijgen van de rest van het verkeersgevaarlijke rijgedrag van talloze motorrijders.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: wet rond filefilteren goedgekeurd
« Reactie #89 Gepost op: zaterdag 02 juli 2011 - 10:38:20 »
nochtans is mij ooit geleerd dat je moet handelen naar de geest van de wet, eerder dan naar de letter van de wet
maar tegenwoordig loopt de maatschappij over van de mierenneukers die de wet misbruiken om anderen het leven zuur te maken
Je wordt anders wel geverbaliseerd op basis van de letter van de wet ...
De mierenneukerij zal zonder probleem tegen jou gebruikt worden door politie, parket, en rechtbank.

Citaat
En hoe meer wetten en regels er bijkomen, hoe erger het wordt
Gezond verstand is ver te zoeken tegenwoordig, jammer
Natuurlijk.
Het gezond verstand is ver te zoeken bij de totstandkoming van nieuwe, overbodige regels.
Het resultaat is dat de naleving ervan navenant is.
Dan verzint men nog meer regels om daar zogezegd wat aan te doen ...


Mierenneukerij is een gewettigde vorm van zelfverdediging tegen regelneverij.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder