Moest mijn accu en wat eraan hangt ergens een te grote rimpel geven... zal dat wslk ook een bijzondere foutmelding geven en opgeslagen worden, als je zoiets hebt (wslk veel moderner) zouden ze dat toch al moeten ontdekt hebben bij het uitlezen van de software.
Inderdaad, maar er viel niets verkeerd uit te lezen.
De batterijkabelmanipulatie van dit weekend heeft niets opgeleverd. Maandag werd ik na een tiental kilometer (met koude start vanuit 'warme' garage) op schokken getrakteerd, ditmaal zelfs brutaler dan gewoonlijk. Detail: ik had tevoren kordaat gas gegeven en dan geminderd. Het deed mij daardoor denken aan backfire, iets wat ik van een vorige wagen ken:
In some high-performance vehicles, when a driver shifts up and lets off the accelerator, the engine has a moment of running rich. This causes an incomplete burn which causes the fumes to explode in the exhaust system along with an audible pop or bang sound.
maar met het verschil dat er geen pop te horen was, en dat het schokken later kwam, en niet in het karakteristieke snelle patroon van backfire maar zoals gewoonlijk eens per ~5 seconden.
Terugrit in wisselende omstandigheden na de hele dag buiten in de regen gestaan te hebben: niets meer.
Vandaag een lang traject in stortbuien en opklaringen, vlak asfalt en gebroken beton, wat stapvoets en veel getaffel: ook nikske.
Ik krijg er kop noch staart aan.
Eigenlijk zou elke auto een knop "er is een probleem" moeten hebben, waarbij alle info van de afgelopen minuut bewaard wordt tot uitlezing in de garage.