Auteur Topic: zoektocht naar een nieuwe wagen  (gelezen 9862 keer)

Offline Inazuma

• Meer dan expert
  • Figurant in schimmenspellen
Re: zoektocht naar een nieuwe wagen
« Reactie #15 Gepost op: zaterdag 18 februari 2012 - 12:55:18 »
Aardgas... Blijkbaar kan de J dan beter een elektrische wagen kopen want daar heeft ie meer kans om te kunnen bijtanken als de accu's leeg zijn :).
Daar zit je natuurlijk nog met de waanzinnig lange tijdsduur van het tanken + er is geen geschikte / betaalbare elektrische wagen die het bereik heeft van zelfs maar de belabberdste CNG tank ...
(Enkel de Tesla roadster komt daar in de buurt van.)
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline Michel

• Meer dan expert
« Reactie #16 Gepost op: zaterdag 18 februari 2012 - 18:37:08 »
(Enkel de Tesla roadster komt daar in de buurt van.)

Het model S en X komen "zouden" wel met het grootste accupack pas in de buurt komen (tot 480 km).
De Tesla Roadster tot 340 km (dat betekent in redelijk ideale omstandigheden).

Bestel maar   ;)  : https://www.teslamotors.com/own#/roadster  H- scrollen voor model S en X.
Citaat
MODEL S
Premium electric sedan
Up to 480 km per charge
Deliveries begin early 2013
RESERVE Requires 4.000€
Reservation Payment
Voor op te laden: (normaal en snel)
http://www.teslamotors.com/goelectric/charging

Of dit klopt weet ik niet  ;)
http://www.teslamotors.com/enthusiasts/millions-of-miles
« Laatst bewerkt op: zaterdag 18 februari 2012 - 18:46:54 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline JC

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Geslacht: Man
« Reactie #17 Gepost op: zaterdag 25 februari 2012 - 18:17:32 »
De bestelbon is ondertekend! De winnaar is de 5-touring, met diesel motor.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline bert.covens

• Meer dan expert
  • May we ? Mais oui !
« Reactie #18 Gepost op: zaterdag 25 februari 2012 - 18:25:11 »
Allé, proficiat.

Vanaf nu moet 'k dus oppassen, en geen dingen genre "dikke nekken in een BMW" meer schrijven.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline Michel

• Meer dan expert
« Reactie #19 Gepost op: zaterdag 25 februari 2012 - 19:26:38 »
Zeker geen slechte keus.

http://www.autobild.de/artikel/5er-touring-gegen-a6-und-e-klasse-kombi-test-1232311.html
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #20 Gepost op: zaterdag 25 februari 2012 - 21:11:38 »

Proficiat.

Daar ga je zeker geen spijt van hebben.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline JC

• Administrator
  • Meer dan expert
« Reactie #21 Gepost op: zaterdag 25 februari 2012 - 21:15:07 »
Uiteindelijk heb ik gekozen voor de 520d touring met automatische 8-traps automaat en wat leuke opties. Ik heb lang getwijfeld over de 525d, maar dat beetje extra vermogen is de investering niet waard, zeker nu dat geen 6 cylinder meer is.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline Inazuma

• Meer dan expert
« Reactie #22 Gepost op: zondag 26 februari 2012 - 11:23:31 »
Wat is een mens hier nog met wat PKs ?

Op de botsautokes mag je tegenwoordig sneller dan op de weg  >:(
Weg Wanbeheer.be

Offline Michel

• Meer dan expert
« Reactie #23 Gepost op: zondag 26 februari 2012 - 13:10:12 »
Uiteindelijk heb ik gekozen voor de 520d touring met automatische 8-traps automaat en wat leuke opties. Ik heb lang getwijfeld over de 525d, maar dat beetje extra vermogen is de investering niet waard, zeker nu dat geen 6 cylinder meer is.

BMW gaat er nog spijt van krijgen de zescilinders onder 3000 cc te schrappen en te vervangen door viercilinders, niet zozeer bij de dieselmotoren maar vooral bij de benzinemotoren. Bij diesels is het omwille van de hogere druk en stijfheid beter voor een kortere motor te kiezen, want de diesels draaien tegenwoordig al vlot 4500 t/min.

De prijzen van de turbodownsizing *benzineviercilinders  "525i en 528i  N20# "  blijven even hoog of nog hoger en het verbruiksmindering is de moeite en het geld helemaal niet waard tegenover de voordelen van een zescilinder in lijn (vervangen de atmosferische zescilinders 2500, 2800 cc).
De 2.0 turboviercilinders zouden met al hun turbobehorigheden (intercooler lader enz... zelfs uiteindelijk zwaarder wegen als de atmosferische zescilinders die ze vervangen, + 10 kg).
Liefhebbers zullen er ook wel zijn voor die nieuwe koppelrijke motoren, maar die zullen ook amper de goede zescilinders van BMW kennen.

De spreuk vanaf een zescilinder rij je pas met een echte BMW gaat nog meer dan ooit uitgesproken worden.
@Wooter zal me zeker bijtreden.

En de Amerikaanse zescilinderfans zijn ook ver van happy:
Citaat
http://www.caranddriver.com/reviews/2012-bmw-528i-first-drive-review
2012 BMW 528i
Future tech's holy trinity makes for a more efficient base 5-series, but not necessarily a better one.
...
(Speaking of weight, BMW says the four-cylinder 528 is 22 pounds heavier than the previous model with the inline-six.)

Stel voor zulke zescilinders worden helemaal langs de kant gezet: (ik vrees ervoor)
http://www.adac.de/_ext/itr/tests/Autotest/AT4421_BMW_528i_Automatic/BMW_528i_Automatic.pdf

(ik lees regelmatig de lezersbrieven van Duitse auto-tijdschriften (AMS en ADAC -Motorwelt)
"Wie geeft er nog 50000 € en meer uit voor een BMW viercilinder ?"

http://de.wikipedia.org/wiki/BMW_N20
http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_5_Series_(F10)#Powertrain (halfweg N20 vanaf 2012...)
« Laatst bewerkt op: zondag 26 februari 2012 - 13:59:04 door Michel »
© Koning Willem I

Offline Michel

• Meer dan expert
« Reactie #24 Gepost op: zondag 26 februari 2012 - 14:00:49 »
Wachttijd ?
Of hoelang moet je extra wachten op de 8-traps automaat ? (8-DKG)
« Laatst bewerkt op: zondag 26 februari 2012 - 14:04:48 door Michel »
© Koning Willem I

Offline JC

• Administrator
  • Meer dan expert
« Reactie #25 Gepost op: zondag 26 februari 2012 - 14:14:54 »
De wachttijd valt reuze mee! Het zou gaan over zo'n 7 à 8 weken, dus halfweg april zou ik hem moeten hebben.

Offline johanvs

• Starter
  • *
« Reactie #26 Gepost op: zondag 26 februari 2012 - 18:42:07 »
allez half april dus, net zoals ik... moeten we es afspreken, jij met de Touring, ik met de Berline...

greetz,

JVS

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #27 Gepost op: zondag 26 februari 2012 - 21:18:59 »
BMW gaat er nog spijt van krijgen de zescilinders onder 3000 cc te schrappen en te vervangen door viercilinders

En zeggen dat BMW ooit zelfs een 2,0 liter 6-cilinder had.

Onze Volvo S60 is, net als mijn vroegere Mercedes E-klasse 250D, een 5-cilinder. Heel wat aangenamer dan een 4-cilinder, maar niet de soepelheid van een 6-cilinder.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline JC

• Administrator
  • Meer dan expert
« Reactie #28 Gepost op: zondag 26 februari 2012 - 23:02:56 »
Di Rupo heeft er voor gezorgd dat er nog maar weinig 6 cylinders (of 5 cylinders) zullen rondrijden, zeker als firmawagen. De CO2-uitstoot weegt te vel door. Bij de 520d zit die op 129 g/CO2 km. De automaat komt bij Volvo als bijna 30 g hoger uit. De nieuwwaarde is vergelijkbaar voor beide wagens.

Offline Inazuma

• Meer dan expert
« Reactie #29 Gepost op: maandag 27 februari 2012 - 00:47:05 »
BMW had net zo goed een 2L 6 in lijn kunnen maken, maar dat kost natuurlijk meer.

In elk geval : bangelijke motoren, gedownsized of niet.
Weg Wanbeheer.be