Hmja, stel maar eens voor dat je tussen Maastricht en Eindhoven (makkelijk 100 km) moet tanken.
Hmja nu zoek je zowat een van de weinige gaten in NL op, maar binnenkort komt er in Weert wel een pomp.

Milieubeleidsplan gemeente Weert 2010-2013
4.1
De gemeente Weert faciliteert de ontwikkelingen op het gebied van alternatieve brandstoffen door te
onderzoeken of vestiging van een multifueltankstation of aardgastankstation binnen de gemeentegrenzen mogelijk is.
http://www.weert.nl/DownloadsInternet/Luchtkwaliteitsplan.pdf
Nederland vult redelijk snel zijn CNG gaten op, nu hebben ze er 90 maar dat zal wel verdubbelen, mss dit jaar nog.
Vanaf eind 2009 zijn er in Nederland 50 stations, strategisch verspreid over het land en rond de grote steden. Tegen eind 2012 verwachten wij rond 250 aardgasvulstations operationeel. Zo wordt aardgas tanken door heel Nederland mogelijk. http://www.aardgasauto.com/italy.html
Waarom moet ? dat is maar 100 km hé, dat kon je toch eerder voorzien.
Op Duitse snelwegen moet je soms ook 50 km rijden voor een benzinepomp langs de snelweg, zonder eraf te moeten.
Nja, tegenwoordig kan je alle aardgaspompen in je GPS programmeren.
bvb een VW Passat Ecofuel rijdt bijna 500 km met een aardgastank, en
desnoods nog ruim 400 km op benzine.
Ik zie het probleem niet, als jij van amper 100 km spreekt.
Voor zover ik kan zien is ook geen van de tankstations uit de buurt bij een snelweg, dus dan mag je ook makkelijk 10-15 minuten extra rekenen voor een tankbeurt on the go.
In Luxemburg heb ik ook al extra 5-10 minuten afgereden voor een zeer goedkope benzinepomp (via GPS), is geen probleem hoor.
Met een andere auto rijdt men soms toch ook extra wat om om goedkoper te tanken, en tanken op de snelweg is meestal het duurste; zal ook wel voor CNG zo zijn heb ik gemerkt.
Algemeen rij ik dikwijls van de snelweg af om even benzine vol te tanken (buitenland sowieso), zeer gemakkelijk met een GPS in te geven, vele pompen liggen maar 1-5 kms van een snelwegafrit af (lees je af op je GPS) maar het kan wel gemakkelijk 10 cent of meer de liter schelen, op 50 liter is dat 5 € of meer, daarvoor verlies ik graag enkele minuten meer, en zo´n pauze is meegenomen, ook voor een evtl kleine hap is het daar goedkoper.
Als je met een CNG wagen uit verstrooidheid een CNG pomp gemist hebt, rij je gewoon verder op benzine.
Of als het te ver omrijden is tank je benzine. Daarbij die soms opgereden benzine moet je regelmatig ook eens tot vol bijtanken.