Altijd handig als je de cijfers bijhoudt.

Een vertraging tel ik altijd pas als een vertraging als ik hierdoor later op mijn eindpunt aankom. Op zich vallen de cijfers nog wel mee maar het probleem is natuurlijk dat er van die dagen zijn dat je er helemaal niet geraakt, dat probleem heb je met een goed onderhouden auto maar één keer in heel wat jaren. Nu was die storm ook wel vrij extreem (persoonlijk vond ik het wel tof

)
maar al die stakingsdagen daar wordt de reiziger toch niet echt happy van, ze staken gegarandeerd een paar keer per jaar

Voor wat? Bovendien, als ze dan toch druk op de werkgever willen uitoefenen en mediageil zijn dan zouden ze dat ook op een klantvriendelijke manier kunnen doen door van te voren aan te kondigen geen kaartjes te controleren. Dat komt niet bij die gasten op!
Interessant is dat in Nederland ook juist in deze sector veel gestaakt wordt. Zou het te maken hebben met de privatisering of zouden deze mensen sneller staken omdat de impact zo groot is wanneer ze hun werk niet doen?
Ik vind het in ieder geval onverantwoord dat er in zo'n sector frequent gestaakt word
Verder wil ik nog even opmerken dat jij een zeer gunstig traject aflegt met de trein, van stad tot stad. Probeer maar eens Van Leuven naar Noord-Limburg te reizen, dan ben je 2 keer zo veel tijd kwijt als met de auto. Op zo'n traject is de trein enkel een alternatief voor hun die geen auto hebben. Met de trein naar Nieuwpoort is ook geen pretje. Dan moet je eerst naar Oostende en van daaruit nog een niet al te prettige tram van een uur nemen.
Nee, voor mij is het OV maar niets. Het is dat ik moet omdat ik als student geen geld heb voor een auto maar anders zou ik er niet over piekeren om het OV te gebruiken.
Over die wagons; is de I11 die trein met dubbeldek (van buiten wit met strepen?)? Dat zijn de modernste die ik zie, ze rijden vaak op het traject van Antwerpen naar Brussel. Op zich best goede treinen maar ik vind het spijtig dat er geen ramen in zitten. De lucht is nogal droog (airco

) en ik heb nogal behoefte aan frisse lucht (licht asthmatisch).