Auteur Topic: stiptheid treinen  (gelezen 40597 keer)

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Offline BBB

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.247
  • Geslacht: Man
  • Hirsch Ballin
Re: stiptheid treinen
« Reactie #30 Gepost op: donderdag 08 februari 2007 - 19:21:14 »
Gisteren hoorde ik het vreemde bericht in Gent-Dampoort: "De trein naar Oostende heeft 17 min vertraging door een weerspannige reiziger !". Kan het echt 17 min. duren voor de security in een station een reiziger onder controle heeft ? Het voorval gebeurde blijkbaar in Antwerpen-Berchem waar er toch altijd voldoende security rondloopt.
Ik vind dat zoiezo geen legitieme reden voor vertraging. Ofdat de NMBS nu wel of niet had kunnen voorkomen dat de reiziger weerspannig werd (wordt weleens veroorzaakt door provocerend optreden) dat is toch geen reden voor een vertraging? Ze kunnen zelf toch ook optreden, passagiers kunnen helpen, ik zou niet gaan wachten totdat er zo'n beveiligingsmedewerker komt.

Offline Bertje

  • Gevorderde
  • ***
  • Berichten: 246
  • Geslacht: Man
Re: stiptheid treinen
« Reactie #31 Gepost op: donderdag 08 februari 2007 - 20:27:13 »
Wat is weerspannig en waar bevond die reiziger zich? Als een reiziger de treinbegeleider in die mate lastigvalt dat deze zijn werk niet kan doen blijft de trein staan: de begeleider kan de deuren niet sluiten, kan geen vertreksignaal naar het seinhuis sturen, kan in sommige gevallen geen hulp oproepen daar dit de weerspannige reiziger nog aggressiever kan maken, ...
Van andere passagiers moet je niet veel hulp verwachten, die lopen immers rond met oogkleppen. De enkelen die wel zien wat er aan de hand is zullen niet snel iets wagen als er ook maar het kleinste risico bestaat dat hun eigendommen of henzelf beschadigd zullen worden.

Als een reiziger de treinbegeleider in die mate lastigvalt dat deze zijn werk niet kan doen blijft de trein staan: de begeleider kan de deuren niet sluiten, kan geen vertreksignaal naar het seinhuis sturen, kan in sommige gevallen geen hulp oproepen daar dit de weerspannige reiziger nog aggressiever kan maken, ...
Van andere passagiers moet je niet veel hulp verwachten, die lopen immers rond met oogkleppen. De enkelen die wel zien wat er aan de hand is zullen niet snel iets wagen als er ook maar het kleinste risico bestaat dat hun eigendommen of henzelf beschadigd zullen worden. Om nog maar te zwijgen van hun zitplaats die ze wel eens zouden kunneKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.eerspannig en waar bevond die reiziger zich? Als een reiziger de treinbegeleider in die mate lastigvalt dat deze zijn werk niet kan doen blijft de trein staan: de begeleider kan de deuren niet sluiten, kan geen vertreksignaal naar het seinhuis sturen, kan in sommige gevallen geen hulp oproepen daar dit de weerspannige reiziger nog aggressiever kan maken, ...
Van andere passagiers moet je niet veel hulp verwachten, die lopen immers rond met oogkleppen. De enkelen die wel zien wat er aan de hand is zullen niet snel iets wagen als er ook maar het kleinste risico bestaat dat hun eigendommen of henzelf beschadigd zullen worden.

Als een reiziger de treinbegeleider in die mate lastigvalt dat deze zijn werk niet kan doen blijft de trein staan: de begeleider kan de deuren niet sluiten, kan geen vertreksignaal naar het seinhuis sturen, kan in sommige gevallen geen hulp oproepen daar dit de weerspannige reiziger nog aggressiever kan maken, ...
Van andere passagiers moet je niet veel hulp verwachten, die lopen immers rond met oogkleppen. De enkelen die wel zien wat er aan de hand is zullen niet snel iets wagen als er ook maar het kleinste risico bestaat dat hun eigendommen of henzelf beschadigd zullen worden. Om nog maar te zwijgen van hun zitplaats die ze wel eens zouden kunneKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.eerspannig en waar bevond die reiziger zich? Als een reiziger de treinbegeleider in die mate lastigvalt dat deze zijn werk niet kan doen blijft de trein staan: de begeleider kan de deuren niet sluiten, kan geen vertreksignaal naar het seinhuis sturen, kan in sommige gevallen geen hulp oproepen daar dit de weerspannige reiziger nog aggressiever kan maken, ...
Van andere passagiers moet je niet veel hulp verwachten, die lopen immers rond met oogkleppen. De enkelen die wel zien wat er aan de hand is zullen niet snel iets wagen als er ook maar het kleinste risico bestaat dat hun eigendommen of henzelf beschadigd zullen worden.

Als een reiziger de treinbegeleider in die mate lastigvalt dat deze zijn werk niet kan doen blijft de trein staan: de begeleider kan de deuren niet sluiten, kan geen vertreksignaal naar het seinhuis sturen, kan in sommige gevallen geen hulp oproepen daar dit de weerspannige reiziger nog aggressiever kan maken, ...
Van andere passagiers moet je niet veel hulp verwachten, die lopen immers rond met oogkleppen. De enkelen die wel zien wat er aan de hand is zullen niet snel iets wagen als er ook maar het kleinste risico bestaat dat hun eigendommen of henzelf beschadigd zullen worden. Om nog maar te zwijgen van hun zitplaats die ze wel eens zouden kunneKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.eerspannig en waar bevond die reiziger zich? Als een reiziger de treinbegeleider in die mate lastigvalt dat deze zijn werk niet kan doen blijft de trein staan: de begeleider kan de deuren niet sluiten, kan geen vertreksignaal naar het seinhuis sturen, kan in sommige gevallen geen hulp oproepen daar dit de weerspannige reiziger nog aggressiever kan maken, ...
Van andere passagiers moet je niet veel hulp verwachten, die lopen immers rond met oogkleppen. De enkelen die wel zien wat er aan de hand is zullen niet snel iets wagen als er ook maar het kleinste risico bestaat dat hun eigendommen of henzelf beschadigd zullen worden.

Als een reiziger de treinbegeleider in die mate lastigvalt dat deze zijn werk niet kan doen blijft de trein staan: de begeleider kan de deuren niet sluiten, kan geen vertreksignaal naar het seinhuis sturen, kan in sommige gevallen geen hulp oproepen daar dit de weerspannige reiziger nog aggressiever kan maken, ...
Van andere passagiers moet je niet veel hulp verwachten, die lopen immers rond met oogkleppen. De enkelen die wel zien wat er aan de hand is zullen niet snel iets wagen als er ook maar het kleinste risico bestaat dat hun eigendommen of henzelf beschadigd zullen worden. Om nog maar te zwijgen van hun zitplaats die ze wel eens zouden kunneKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.eerspannig en waar bevond die reiziger zich? Als een reiziger de treinbegeleider in die mate lastigvalt dat deze zijn werk niet kan doen blijft de trein staan: de begeleider kan de deuren niet sluiten, kan geen vertreksignaal naar het seinhuis sturen, kan in sommige gevallen geen hulp oproepen daar dit de weerspannige reiziger nog aggressiever kan maken, ...
Van andere passagiers moet je niet veel hulp verwachten, die lopen immers rond met oogkleppen. De enkelen die wel zien wat er aan de hand is zullen niet snel iets wagen als er ook maar het kleinste risico bestaat dat hun eigendommen of henzelf beschadigd zullen worden.

Als een reiziger de treinbegeleider in die mate lastigvalt dat deze zijn werk niet kan doen blijft de trein staan: de begeleider kan de deuren niet sluiten, kan geen vertreksignaal naar het seinhuis sturen, kan in sommige gevallen geen hulp oproepen daar dit de weerspannige reiziger nog aggressiever kan maken, ...
Van andere passagiers moet je niet veel hulp verwachten, die lopen immers rond met oogkleppen. De enkelen die wel zien wat er aan de hand is zullen niet snel iets wagen als er ook maar het kleinste risico bestaat dat hun eigendommen of henzelf beschadigd zullen worden. Om nog maar te zwijgen van hun zitplaats die ze wel eens zouden kunneKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.eerspannig en waar bevond die reiziger zich? Als een reiziger de treinbegeleider in die mate lastigvalt dat deze zijn werk niet kan doen blijft de trein staan: de begeleider kan de deuren niet sluiten, kan geen vertreksignaal naar het seinhuis sturen, kan in sommige gevallen geen hulp oproepen daar dit de weerspannige reiziger nog aggressiever kan maken, ...
Van andere passagiers moet je niet veel hulp verwachten, die lopen immers rond met oogkleppen. De enkelen die wel zien wat er aan de hand is zullen niet snel iets wagen als er ook maar het kleinste risico bestaat dat hun eigendommen of henzelf beschadigd zullen worden.

Als een reiziger de treinbegeleider in die mate lastigvalt dat deze zijn werk niet kan doen blijft de trein staan: de begeleider kan de deuren niet sluiten, kan geen vertreksignaal naar het seinhuis sturen, kan in sommige gevallen geen hulp oproepen daar dit de weerspannige reiziger nog aggressiever kan maken, ...
Van andere passagiers moet je niet veel hulp verwachten, die lopen immers rond met oogkleppen. De enkelen die wel zien wat er aan de hand is zullen niet snel iets wagen als er ook maar het kleinste risico bestaat dat hun eigendommen of henzelf beschadigd zullen worden. Om nog maar te zwijgen van hun zitplaats die ze wel eens zouden kunneKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.eerspannig en waar bevond die reiziger zich? Als een reiziger de treinbegeleider in die mate lastigvalt dat deze zijn werk niet kan doen blijft de trein staan: de begeleider kan de deuren niet sluiten, kan geen vertreksignaal naar het seinhuis sturen, kan in sommige gevallen geen hulp oproepen daar dit de weerspannige reiziger nog aggressiever kan maken, ...
Van andere passagiers moet je niet veel hulp verwachten, die lopen immers rond met oogkleppen. De enkelen die wel zien wat er aan de hand is zullen niet snel iets wagen als er ook maar het kleinste risico bestaat dat hun eigendommen of henzelf beschadigd zullen worden.

Als een reiziger de treinbegeleider in die mate lastigvalt dat deze zijn werk niet kan doen blijft de trein staan: de begeleider kan de deuren niet sluiten, kan geen vertreksignaal naar het seinhuis sturen, kan in sommige gevallen geen hulp oproepen daar dit de weerspannige reiziger nog aggressiever kan maken, ...
Van andere passagiers moet je niet veel hulp verwachten, die lopen immers rond met oogkleppen. De enkelen die wel zien wat er aan de hand is zullen niet snel iets wagen als er ook maar het kleinste risico bestaat dat hun eigendommen of henzelf beschadigd zullen worden. Om nog maar te zwijgen van hun zitplaats die ze wel eens zouden kunneKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.eerspannig en waar bevond die reiziger zich? Als een reiziger de treinbegeleider in die mate lastigvalt dat deze zijn werk niet kan doen blijft de trein staan: de begeleider kan de deuren niet sluiten, kan geen vertreksignaal naar het seinhuis sturen, kan in sommige gevallen geen hulp oproepen daar dit de weerspannige reiziger nog aggressiever kan maken, ...
Van andere passagiers moet je niet veel hulp verwachten, die lopen immers rond met oogkleppen. De enkelen die wel zien wat er aan de hand is zullen niet snel iets wagen als er ook maar het kleinste risico bestaat dat hun eigendommen of henzelf beschadigd zullen worden.

Als een reiziger de treinbegeleider in die mate lastigvalt dat deze zijn werk niet kan doen blijft de trein staan: de begeleider kan de deuren niet sluiten, kan geen vertreksignaal naar het seinhuis sturen, kan in sommige gevallen geen hulp oproepen daar dit de weerspannige reiziger nog aggressiever kan maken, ...
Van andere passagiers moet je niet veel hulp verwachten, die lopen immers rond met oogkleppen. De enkelen die wel zien wat er aan de hand is zullen niet snel iets wagen als er ook maar het kleinste risico bestaat dat hun eigendommen of henzelf beschadigd zullen worden. Om nog maar te zwijgen van hun zitplaats die ze wel eens zouden kunneKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.eerspannig en waar bevond die reiziger zich? Als een reiziger de treinbegeleider in die mate lastigvalt dat deze zijn werk niet kan doen blijft de trein staan: de begeleider kan de deuren niet sluiten, kan geen vertreksignaal naar het seinhuis sturen, kan in sommige gevallen geen hulp oproepen daar dit de weerspannige reiziger nog aggressiever kan maken, ...
Van andere passagiers moet je niet veel hulp verwachten, die lopen immers rond met oogkleppen. De enkelen die wel zien wat er aan de hand is zullen niet snel iets wagen als er ook maar het kleinste risico bestaat dat hun eigendommen of henzelf beschadigd zullen worden.

Als een reiziger de treinbegeleider in die mate lastigvalt dat deze zijn werk niet kan doen blijft de trein staan: de begeleider kan de deuren niet sluiten, kan geen vertreksignaal naar het seinhuis sturen, kan in sommige gevallen geen hulp oproepen daar dit de weerspannige reiziger nog aggressiever kan maken, ...
Van andere passagiers moet je niet veel hulp verwachten, die lopen immers rond met oogkleppen. De enkelen die wel zien wat er aan de hand is zullen niet snel iets wagen als er ook maar het kleinste risico bestaat dat hun eigendommen of henzelf beschadigd zullen worden. Om nog maar te zwijgen van hun zitplaats die ze wel eens zouden kunneKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.eerspannig en waar bevond die reiziger zich? Als een reiziger de treinbegeleider in die mate lastigvalt dat deze zijn werk niet kan doen blijft de trein staan: de begeleider kan de deuren niet sluiten, kan geen vertreksignaal naar het seinhuis sturen, kan in sommige gevallen geen hulp oproepen daar dit de weerspannige reiziger nog aggressiever kan maken, ...
Van andere passagiers moet je niet veel hulp verwachten, die lopen immers rond met oogkleppen. De enkelen die wel zien wat er aan de hand is zullen niet snel iets wagen als er ook maar het kleinste risico bestaat dat hun eigendommen of henzelf beschadigd zullen worden.

Als een reiziger de treinbegeleider in die mate lastigvalt dat deze zijn werk niet kan doen blijft de trein staan: de begeleider kan de deuren niet sluiten, kan geen vertreksignaal naar het seinhuis sturen, kan in sommige gevallen geen hulp oproepen daar dit de weerspannige reiziger nog aggressiever kan maken, ...
Van andere passagiers moet je niet veel hulp verwachten, die lopen immers rond met oogkleppen. De enkelen die wel zien wat er aan de hand is zullen niet snel iets wagen als er ook maar het kleinste risico bestaat dat hun eigendommen of henzelf beschadigd zullen worden. Om nog maar te zwijgen van hun zitplaats die ze wel eens zouden kunneKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.eerspannig en waar bevond die reiziger zich? Als een reiziger de treinbegeleider in die mate lastigvalt dat deze zijn werk niet kan doen blijft de trein staan: de begeleider kan de deuren niet sluiten, kan geen vertreksignaal naar het seinhuis sturen, kan in sommige gevallen geen hulp oproepen daar dit de weerspannige reiziger nog aggressiever kan maken, ...
Van andere passagiers moet je niet veel hulp verwachten, die lopen immers rond met oogkleppen. De enkelen die wel zien wat er aan de hand is zullen niet snel iets wagen als er ook maar het kleinste risico bestaat dat hun eigendommen of henzelf beschadigd zullen worden.

Als een reiziger de treinbegeleider in die mate lastigvalt dat deze zijn werk niet kan doen blijft de trein staan: de begeleider kan de deuren niet sluiten, kan geen vertreksignaal naar het seinhuis sturen, kan in sommige gevallen geen hulp oproepen daar dit de weerspannige reiziger nog aggressiever kan maken, ...
Van andere passagiers moet je niet veel hulp verwachten, die lopen immers rond met oogkleppen. De enkelen die wel zien wat er aan de hand is zullen niet snel iets wagen als er ook maar het kleinste risico bestaat dat hun eigendommen of henzelf beschadigd zullen worden. Om nog maar te zwijgen van hun zitplaats die ze wel eens zouden kunneKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.eerspannig en waar bevond die reiziger zich? Als een reiziger de treinbegeleider in die mate lastigvalt dat deze zijn werk niet kan doen blijft de trein staan: de begeleider kan de deuren niet sluiten, kan geen vertreksignaal naar het seinhuis sturen, kan in sommige gevallen geen hulp oproepen daar dit de weerspannige reiziger nog aggressiever kan maken, ...
Van andere passagiers moet je niet veel hulp verwachten, die lopen immers rond met oogkleppen. De enkelen die wel zien wat er aan de hand is zullen niet snel iets wagen als er ook maar het kleinste risico bestaat dat hun eigendommen of henzelf beschadigd zullen worden.

Als een reiziger de treinbegeleider in die mate lastigvalt dat deze zijn werk niet kan doen blijft de trein staan: de begeleider kan de deuren niet sluiten, kan geen vertreksignaal naar het seinhuis sturen, kan in sommige gevallen geen hulp oproepen daar dit de weerspannige reiziger nog aggressiever kan maken, ...
Van andere passagiers moet je niet veel hulp verwachten, die lopen immers rond met oogkleppen. De enkelen die wel zien wat er aan de hand is zullen niet snel iets wagen als er ook maar het kleinste risico bestaat dat hun eigendommen of henzelf beschadigd zullen worden. Om nog maar te zwijgen van hun zitplaats die ze wel eens zouden kunneKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.eerspannig en waar bevond die reiziger zich? Als een reiziger de treinbegeleider in die mate lastigvalt dat deze zijn werk niet kan doen blijft de trein staan: de begeleider kan de deuren niet sluiten, kan geen vertreksignaal naar het seinhuis sturen, kan in sommige gevallen geen hulp oproepen daar dit de weerspannige reiziger nog aggressiever kan maken, ...
Van andere passagiers moet je niet veel hulp verwachten, die lopen immers rond met oogkleppen. De enkelen die wel zien wat er aan de hand is zullen niet snel iets wagen als er ook maar het kleinste risico bestaat dat hun eigendommen of henzelf beschadigd zullen worden.

Als een reiziger de treinbegeleider in die mate lastigvalt dat deze zijn werk niet kan doen blijft de trein staan: de begeleider kan de deuren niet sluiten, kan geen vertreksignaal naar het seinhuis sturen, kan in sommige gevallen geen hulp oproepen daar dit de weerspannige reiziger nog aggressiever kan maken, ...
Van andere passagiers moet je niet veel hulp verwachten, die lopen immers rond met oogkleppen. De enkelen die wel zien wat er aan de hand is zullen niet snel iets wagen als er ook maar het kleinste risico bestaat dat hun eigendommen of henzelf beschadigd zullen worden. Om nog maar te zwijgen van hun zitplaats die ze wel eens zouden kunneKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.eerspannig en waar bevond die reiziger zich? Als een reiziger de treinbegeleider in die mate lastigvalt dat deze zijn werk niet kan doen blijft de trein staan: de begeleider kan de deuren niet sluiten, kan geen vertreksignaal naar het seinhuis sturen, kan in sommige gevallen geen hulp oproepen daar dit de weerspannige reiziger nog aggressiever kan maken, ...
Van andere passagiers moet je niet veel hulp verwachten, die lopen immers rond met oogkleppen. De enkelen die wel zien wat er aan de hand is zullen niet snel iets wagen als er ook maar het kleinste risico bestaat dat hun eigendommen of henzelf beschadigd zullen worden.

Als een reiziger de treinbegeleider in die mate lastigvalt dat deze zijn werk niet kan doen blijft de trein staan: de begeleider kan de deuren niet sluiten, kan geen vertreksignaal naar het seinhuis sturen, kan in sommige gevallen geen hulp oproepen daar dit de weerspannige reiziger nog aggressiever kan maken, ...
Van andere passagiers moet je niet veel hulp verwachten, die lopen immers rond met oogkleppen. De enkelen die wel zien wat er aan de hand is zullen niet snel iets wagen als er ook maar het kleinste risico bestaat dat hun eigendommen of henzelf beschadigd zullen worden. Om nog maar te zwijgen van hun zitplaats die ze wel eens zouden kunneKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.eerspannig en waar bevond die reiziger zich? Als een reiziger de treinbegeleider in die mate lastigvalt dat deze zijn werk niet kan doen blijft de trein staan: de begeleider kan de deuren niet sluiten, kan geen vertreksignaal naar het seinhuis sturen, kan in sommige gevallen geen hulp oproepen daar dit de weerspannige reiziger nog aggressiever kan maken, ...
Van andere passagiers moet je niet veel hulp verwachten, die lopen immers rond met oogkleppen. De enkelen die wel zien wat er aan de hand is zullen niet snel iets wagen als er ook maar het kleinste risico bestaat dat hun eigendommen of henzelf beschadigd zullen worden.

Als een reiziger de treinbegeleider in die mate lastigvalt dat deze zijn werk niet kan doen blijft de trein staan: de begeleider kan de deuren niet sluiten, kan geen vertreksignaal naar het seinhuis sturen, kan in sommige gevallen geen hulp oproepen daar dit de weerspannige reiziger nog aggressiever kan maken, ...
Van andere passagiers moet je niet veel hulp verwachten, die lopen immers rond met oogkleppen. De enkelen die wel zien wat er aan de hand is zullen niet snel iets wagen als er ook maar het kleinste risico bestaat dat hun eigendommen of henzelf beschadigd zullen worden. Om nog maar te zwijgen van hun zitplaats die ze wel eens zouden kunneKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.eerspannig en waar bevond die reiziger zich? Als een reiziger de treinbegeleider in die mate lastigvalt dat deze zijn werk niet kan doen blijft de trein staan: de begeleider kan de deuren niet sluiten, kan geen vertreksignaal naar het seinhuis sturen, kan in sommige gevallen geen hulp oproepen daar dit de weerspannige reiziger nog aggressiever kan maken, ...
Van andere passagiers moet je niet veel hulp verwachten, die lopen immers rond met oogkleppen. De enkelen die wel zien wat er aan de hand is zullen niet snel iets wagen als er ook maar het kleinste risico bestaat dat hun eigendommen of henzelf beschadigd zullen worden.

Als een reiziger de treinbegeleider in die mate lastigvalt dat deze zijn werk niet kan doen blijft de trein staan: de begeleider kan de deuren niet sluiten, kan geen vertreksignaal naar het seinhuis sturen, kan in sommige gevallen geen hulp oproepen daar dit de weerspannige reiziger nog aggressiever kan maken, ...
Van andere passagiers moet je niet veel hulp verwachten, die lopen immers rond met oogkleppen. De enkelen die wel zien wat er aan de hand is zullen niet snel iets wagen als er ook maar het kleinste risico bestaat dat hun eigendommen of henzelf beschadigd zullen worden. Om nog maar te zwijgen van hun zitplaats die ze wel eens zouden kunneKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.eerspannig en waar bevond die reiziger zich? Als een reiziger de treinbegeleider in die mate lastigvalt dat deze zijn werk niet kan doen blijft de trein staan: de begeleider kan de deuren niet sluiten, kan geen vertreksignaal naar het seinhuis sturen, kan in sommige gevallen geen hulp oproepen daar dit de weerspannige reiziger nog aggressiever kan maken, ...
Van andere passagiers moet je niet veel hulp verwachten, die lopen immers rond met oogkleppen. De enkelen die wel zien wat er aan de hand is zullen niet snel iets wagen als er ook maar het kleinste risico bestaat dat hun eigendommen of henzelf beschadigd zullen worden.

Als een reiziger de treinbegeleider in die mate lastigvalt dat deze zijn werk niet kan doen blijft de trein staan: de begeleider kan de deuren niet sluiten, kan geen vertreksignaal naar het seinhuis sturen, kan in sommige gevallen geen hulp oproepen daar dit de weerspannige reiziger nog aggressiever kan maken, ...
Van andere passagiers moet je niet veel hulp verwachten, die lopen immers rond met oogkleppen. De enkelen die wel zien wat er aan de hand is zullen niet snel iets wagen als er ook maar het kleinste risico bestaat dat hun eigendommen of henzelf beschadigd zullen worden. Om nog maar te zwijgen van hun zitplaats die ze wel eens zouden kunneKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.eerspannig en waar bevond die reiziger zich? Als een reiziger de treinbegeleider in die mate lastigvalt dat deze zijn werk niet kan doen blijft de trein staan: de begeleider kan de deuren niet sluiten, kan geen vertreksignaal naar het seinhuis sturen, kan in sommige gevallen geen hulp oproepen daar dit de weerspannige reiziger nog aggressiever kan maken, ...
Van andere passagiers moet je niet veel hulp verwachten, die lopen immers rond met oogkleppen. De enkelen die wel zien wat er aan de hand is zullen niet snel iets wagen als er ook maar het kleinste risico bestaat dat hun eigendommen of henzelf beschadigd zullen worden.

Als een reiziger de treinbegeleider in die mate lastigvalt dat deze zijn werk niet kan doen blijft de trein staan: de begeleider kan de deuren niet sluiten, kan geen vertreksignaal naar het seinhuis sturen, kan in sommige gevallen geen hulp oproepen daar dit de weerspannige reiziger nog aggressiever kan maken, ...
Van andere passagiers moet je niet veel hulp verwachten, die lopen immers rond met oogkleppen. De enkelen die wel zien wat er aan de hand is zullen niet snel iets wagen als er ook maar het kleinste risico bestaat dat hun eigendommen of henzelf beschadigd zullen worden. Om nog maar te zwijgen van hun zitplaats die ze wel eens zouden kunneKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.eerspannig en waar bevond die reiziger zich? Als een reiziger de treinbegeleider in die mate lastigvalt dat deze zijn werk niet kan doen blijft de trein staan: de begeleider kan de deuren niet sluiten, kan geen vertreksignaal naar het seinhuis sturen, kan in sommige gevallen geen hulp oproepen daar dit de weerspannige reiziger nog aggressiever kan maken, ...
Van andere passagiers moet je niet veel hulp verwachten, die lopen immers rond met oogkleppen. De enkelen die wel zien wat er aan de hand is zullen niet snel iets wagen als er ook maar het kleinste risico bestaat dat hun eigendommen of henzelf beschadigd zullen worden.

Als een reiziger de treinbegeleider in die mate lastigvalt dat deze zijn werk niet kan doen blijft de trein staan: de begeleider kan de deuren niet sluiten, kan geen vertreksignaal naar het seinhuis sturen, kan in sommige gevallen geen hulp oproepen daar dit de weerspannige reiziger nog aggressiever kan maken, ...
Van andere passagiers moet je niet veel hulp verwachten, die lopen immers rond met oogkleppen. De enkelen die wel zien wat er aan de hand is zullen niet snel iets wagen als er ook maar het kleinste risico bestaat dat hun eigendommen of henzelf beschadigd zullen worden. Om nog maar te zwijgen van hun zitplaats die ze wel eens zouden kunneKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.eerspannig en waar bevond die reiziger zich? Als een reiziger de treinbegeleider in die mate lastigvalt dat deze zijn werk niet kan doen blijft de trein staan: de begeleider kan de deuren niet sluiten, kan geen vertreksignaal naar het seinhuis sturen, kan in sommige gevallen geen hulp oproepen daar dit de weerspannige reiziger nog aggressiever kan maken, ...
Van andere passagiers moet je niet veel hulp verwachten, die lopen immers rond met oogkleppen. De enkelen die wel zien wat er aan de hand is zullen niet snel iets wagen als er ook maar het kleinste risico bestaat dat hun eigendommen of henzelf beschadigd zullen worden.

Als een reiziger de treinbegeleider in die mate lastigvalt dat deze zijn werk niet kan doen blijft de trein staan: de begeleider kan de deuren niet sluiten, kan geen vertreksignaal naar het seinhuis sturen, kan in sommige gevallen geen hulp oproepen daar dit de weerspannige reiziger nog aggressiever kan maken, ...
Van andere passagiers moet je niet veel hulp verwachten, die lopen immers rond met oogkleppen. De enkelen die wel zien wat er aan de hand is zullen niet snel iets wagen als er ook maar het kleinste risico bestaat dat hun eigendommen of henzelf beschadigd zullen worden. Om nog maar te zwijgen van hun zitplaats die ze wel eens zouden kunneKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.eerspannig en waar bevond die reiziger zich? Als een reiziger de treinbegeleider in die mate lastigvalt dat deze zijn werk niet kan doen blijft de trein staan: de begeleider kan de deuren niet sluiten, kan geen vertreksignaal naar het seinhuis sturen, kan in sommige gevallen geen hulp oproepen daar dit de weerspannige reiziger nog aggressiever kan maken, ...
Van andere passagiers moet je niet veel hulp verwachten, die lopen immers rond met oogkleppen. De enkelen die wel zien wat er aan de hand is zullen niet snel iets wagen als er ook maar het kleinste risico bestaat dat hun eigendommen of henzelf beschadigd zullen worden.

Als een reiziger de treinbegeleider in die mate lastigvalt dat deze zijn werk niet kan doen blijft de trein staan: de begeleider kan de deuren niet sluiten, kan geen vertreksignaal naar het seinhuis sturen, kan in sommige gevallen geen hulp oproepen daar dit de weerspannige reiziger nog aggressiever kan maken, ...
Van andere passagiers moet je niet veel hulp verwachten, die lopen immers rond met oogkleppen. De enkelen die wel zien wat er aan de hand is zullen niet snel iets wagen als er ook maar het kleinste risico bestaat dat hun eigendommen of henzelf beschadigd zullen worden. Om nog maar te zwijgen van hun zitplaats die ze wel eens zouden kunneKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.eerspannig en waar bevond die reiziger zich? Als een reiziger de treinbegeleider in die mate lastigvalt dat deze zijn werk niet kan doen blijft de trein staan: de begeleider kan de deuren niet sluiten, kan geen vertreksignaal naar het seinhuis sturen, kan in sommige gevallen geen hulp oproepen daar dit de weerspannige reiziger nog aggressiever kan maken, ...
Van andere passagiers moet je niet veel hulp verwachten, die lopen immers rond met oogkleppen. De enkelen die wel zien wat er aan de hand is zullen niet snel iets wagen als er ook maar het kleinste risico bestaat dat hun eigendommen of henzelf beschadigd zullen worden.

Als een reiziger de treinbegeleider in die mate lastigvalt dat deze zijn werk niet kan doen blijft de trein staan: de begeleider kan de deuren niet sluiten, kan geen vertreksignaal naar het seinhuis sturen, kan in sommige gevallen geen hulp oproepen daar dit de weerspannige reiziger nog aggressiever kan maken, ...
Van andere passagiers moet je niet veel hulp verwachten, die lopen immers rond met oogkleppen. De enkelen die wel zien wat er aan de hand is zullen niet snel iets wagen als er ook maar het kleinste risico bestaat dat hun eigendommen of henzelf beschadigd zullen worden. Om nog maar te zwijgen van hun zitplaats die ze wel eens zouden kunneKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.eerspannig en waar bevond die reiziger zich? Als een reiziger de treinbegeleider in die mate lastigvalt dat deze zijn werk niet kan doen blijft de trein staan: de begeleider kan de deuren niet sluiten, kan geen vertreksignaal naar het seinhuis sturen, kan in sommige gevallen geen hulp oproepen daar dit de weerspannige reiziger nog aggressiever kan maken, ...
Van andere passagiers moet je niet veel hulp verwachten, die lopen immers rond met oogkleppen. De enkelen die wel zien wat er aan de hand is zullen niet snel iets wagen als er ook maar het kleinste risico bestaat dat hun eigendommen of henzelf beschadigd zullen worden.

Als een reiziger de treinbegeleider in die mate lastigvalt dat deze zijn werk niet kan doen blijft de trein staan: de begeleider kan de deuren niet sluiten, kan geen vertreksignaal naar het seinhuis sturen, kan in sommige gevallen geen hulp oproepen daar dit de weerspannige reiziger nog aggressiever kan maken, ...
Van andere passagiers moet je niet veel hulp verwachten, die lopen immers rond met oogkleppen. De enkelen die wel zien wat er aan de hand is zullen niet snel iets wagen als er ook maar het kleinste risico bestaat dat hun eigendommen of henzelf beschadigd zullen worden. Om nog maar te zwijgen van hun zitplaats die ze wel eens zouden kunneKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.eerspannig en waar bevond die reiziger zich? Als een reiziger de treinbegeleider in die mate lastigvalt dat deze zijn werk niet kan doen blijft de trein staan: de begeleider kan de deuren niet sluiten, kan geen vertreksignaal naar het seinhuis sturen, kan in sommige gevallen geen hulp oproepen daar dit de weerspannige reiziger nog aggressiever kan maken, ...
Van andere passagiers moet je niet veel hulp verwachten, die lopen immers rond met oogkleppen. De enkelen die wel zien wat er aan de hand is zullen niet snel iets wagen als er ook maar het kleinste risico bestaat dat hun eigendommen of henzelf beschadigd zullen worden.

Als een reiziger de treinbegeleider in die mate lastigvalt dat deze zijn werk niet kan doen blijft de trein staan: de begeleider kan de deuren niet sluiten, kan geen vertreksignaal naar het seinhuis sturen, kan in sommige gevallen geen hulp oproepen daar dit de weerspannige reiziger nog aggressiever kan maken, ...
Van andere passagiers moet je niet veel hulp verwachten, die lopen immers rond met oogkleppen. De enkelen die wel zien wat er aan de hand is zullen niet snel iets wagen als er ook maar het kleinste risico bestaat dat hun eigendommen of henzelf beschadigd zullen worden. Om nog maar te zwijgen van hun zitplaats die ze wel eens zouden kunneKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.eerspannig en waar bevond die reiziger zich? Als een reiziger de treinbegeleider in die mate lastigvalt dat deze zijn werk niet kan doen blijft de trein staan: de begeleider kan de deuren niet sluiten, kan geen vertreksignaal naar het seinhuis sturen, kan in sommige gevallen geen hulp oproepen daar dit de weerspannige reiziger nog aggressiever kan maken, ...
Van andere passagiers moet je niet veel hulp verwachten, die lopen immers rond met oogkleppen. De enkelen die wel zien wat er aan de hand is zullen niet snel iets wagen als er ook maar het kleinste risico bestaat dat hun eigendommen of henzelf beschadigd zullen worden.

Als een reiziger de treinbegeleider in die mate lastigvalt dat deze zijn werk niet kan doen blijft de trein staan: de begeleider kan de deuren niet sluiten, kan geen vertreksignaal naar het seinhuis sturen, kan in sommige gevallen geen hulp oproepen daar dit de weerspannige reiziger nog aggressiever kan maken, ...
Van andere passagiers moet je niet veel hulp verwachten, die lopen immers rond met oogkleppen. De enkelen die wel zien wat er aan de hand is zullen niet snel iets wagen als er ook maar het kleinste risico bestaat dat hun eigendommen of henzelf beschadigd zullen worden. Om nog maar te zwijgen van hun zitplaats die ze wel eens zouden kunneKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.eerspannig en waar bevond die reiziger zich? Als een reiziger de treinbegeleider in die mate lastigvalt dat deze zijn werk niet kan doen blijft de trein staan: de begeleider kan de deuren niet sluiten, kan geen vertreksignaal naar het seinhuis sturen, kan in sommige gevallen geen hulp oproepen daar dit de weerspannige reiziger nog aggressiever kan maken, ...
Van andere passagiers moet je niet veel hulp verwachten, die lopen immers rond met oogkleppen. De enkelen die wel zien wat er aan de hand is zullen niet snel iets wagen als er ook maar het kleinste risico bestaat dat hun eigendommen of henzelf beschadigd zullen worden.

Als een reiziger de treinbegeleider in die mate lastigvalt dat deze zijn werk niet kan doen blijft de trein staan: de begeleider kan de deuren niet sluiten, kan geen vertreksignaal naar het seinhuis sturen, kan in sommige gevallen geen hulp oproepen daar dit de weerspannige reiziger nog aggressiever kan maken, ...
Van andere passagiers moet je niet veel hulp verwachten, die lopen immers rond met oogkleppen. De enkelen die wel zien wat er aan de hand is zullen niet snel iets wagen als er ook maar het kleinste risico bestaat dat hun eigendommen of henzelf beschadigd zullen worden. Om nog maar te zwijgen van hun zitplaats die ze wel eens zouden kunneKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.eerspannig en waar bevond die reiziger zich? Als een reiziger de treinbegeleider in die mate lastigvalt dat deze zijn werk niet kan doen blijft de trein staan: de begeleider kan de deuren niet sluiten, kan geen vertreksignaal naar het seinhuis sturen, kan in sommige gevallen geen hulp oproepen daar dit de weerspannige reiziger nog aggressiever kan maken, ...
Van andere passagiers moet je niet veel hulp verwachten, die lopen immers rond met oogkleppen. De enkelen die wel zien wat er aan de hand is zullen niet snel iets wagen als er ook maar het kleinste risico bestaat dat hun eigendommen of henzelf beschadigd zullen worden.

Als een reiziger de treinbegeleider in die mate lastigvalt dat deze zijn werk niet kan doen blijft de trein staan: de begeleider kan de deuren niet sluiten, kan geen vertreksignaal naar het seinhuis sturen, kan in sommige gevallen geen hulp oproepen daar dit de weerspannige reiziger nog aggressiever kan maken, ...
Van andere passagiers moet je niet veel hulp verwachten, die lopen immers rond met oogkleppen. De enkelen die wel zien wat er aan de hand is zullen niet snel iets wagen als er ook maar het kleinste risico bestaat dat hun eigendommen of henzelf beschadigd zullen worden. Om nog maar te zwijgen van hun zitplaats die ze wel eens zouden kunneKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.eerspannig en waar bevond die reiziger zich? Als een reiziger de treinbegeleider in die mate lastigvalt dat deze zijn werk niet kan doen blijft de trein staan: de begeleider kan de deuren niet sluiten, kan geen vertreksignaal naar het seinhuis sturen, kan in sommige gevallen geen hulp oproepen daar dit de weerspannige reiziger nog aggressiever kan maken, ...
Van andere passagiers moet je niet veel hulp verwachten, die lopen immers rond met oogkleppen. De enkelen die wel zien wat er aan de hand is zullen niet snel iets wagen als er ook maar het kleinste risico bestaat dat hun eigendommen of henzelf beschadigd zullen worden.

Als een reiziger de treinbegeleider in die mate lastigvalt dat deze zijn werk niet kan doen blijft de trein staan: de begeleider kan de deuren niet sluiten, kan geen vertreksignaal naar het seinhuis sturen, kan in sommige gevallen geen hulp oproepen daar dit de weerspannige reiziger nog aggressiever kan maken, ...
Van andere passagiers moet je niet veel hulp verwachten, die lopen immers rond met oogkleppen. De enkelen die wel zien wat er aan de hand is zullen niet snel iets wagen als er ook maar het kleinste risico bestaat dat hun eigendommen of henzelf beschadigd zullen worden. Om nog maar te zwijgen van hun zitplaats die ze wel eens zouden kunneKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.eerspannig en waar bevond die reiziger zich? Als een reiziger de treinbegeleider in die mate lastigvalt dat deze zijn werk niet kan doen blijft de trein staan: de begeleider kan de deuren niet sluiten, kan geen vertreksignaal naar het seinhuis sturen, kan in sommige gevallen geen hulp oproepen daar dit de weerspannige reiziger nog aggressiever kan maken, ...
Van andere passagiers moet je niet veel hulp verwachten, die lopen immers rond met oogkleppen. De enkelen die wel zien wat er aan de hand is zullen niet snel iets wagen als er ook maar het kleinste risico bestaat dat hun eigendommen of henzelf beschadigd zullen worden.

Als een reiziger de treinbegeleider in die mate lastigvalt dat deze zijn werk niet kan doen blijft de trein staan: de begeleider kan de deuren niet sluiten, kan geen vertreksignaal naar het seinhuis sturen, kan in sommige gevallen geen hulp oproepen daar dit de weerspannige reiziger nog aggressiever kan maken, ...
Van andere passagiers moet je niet veel hulp verwachten, die lopen immers rond met oogkleppen. De enkelen die wel zien wat er aan de hand is zullen niet snel iets wagen als er ook maar het kleinste risico bestaat dat hun eigendommen of henzelf beschadigd zullen worden. Om nog maar te zwijgen van hun zitplaats die ze wel eens zouden kunneKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.eerspannig en waar bevond die reiziger zich? Als een reiziger de treinbegeleider in die mate lastigvalt dat deze zijn werk niet kan doen blijft de trein staan: de begeleider kan de deuren niet sluiten, kan geen vertreksignaal naar het seinhuis sturen, kan in sommige gevallen geen hulp oproepen daar dit de weerspannige reiziger nog aggressiever kan maken, ...
Van andere passagiers moet je niet veel hulp verwachten, die lopen immers rond met oogkleppen. De enkelen die wel zien wat er aan de hand is zullen niet snel iets wagen als er ook maar het kleinste risico bestaat dat hun eigendommen of henzelf beschadigd zullen worden.

Als een reiziger de treinbegeleider in die mate lastigvalt dat deze zijn werk niet kan doen blijft de trein staan: de begeleider kan de deuren niet sluiten, kan geen vertreksignaal naar het seinhuis sturen, kan in sommige gevallen geen hulp oproepen daar dit de weerspannige reiziger nog aggressiever kan maken, ...
Van andere passagiers moet je niet veel hulp verwachten, die lopen immers rond met oogkleppen. De enkelen die wel zien wat er aan de hand is zullen niet snel iets wagen als er ook maar het kleinste risico bestaat dat hun eigendommen of henzelf beschadigd zullen worden. Om nog maar te zwijgen van hun zitplaats die ze wel eens zouden kunneKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.eerspannig en waar bevond die reiziger zich? Als een reiziger de treinbegeleider in die mate lastigvalt dat deze zijn werk niet kan doen blijft de trein staan: de begeleider kan de deuren niet sluiten, kan geen vertreksignaal naar het seinhuis sturen, kan in sommige gevallen geen hulp oproepen daar dit de weerspannige reiziger nog aggressiever kan maken, ...
Van andere passagiers moet je niet veel hulp verwachten, die lopen immers rond met oogkleppen. De enkelen die wel zien wat er aan de hand is zullen niet snel iets wagen als er ook maar het kleinste risico bestaat dat hun eigendommen of henzelf beschadigd zullen worden.

Als een reiziger de treinbegeleider in die mate lastigvalt dat deze zijn werk niet kan doen blijft de trein staan: de begeleider kan de deuren niet sluiten, kan geen vertreksignaal naar het seinhuis sturen, kan in sommige gevallen geen hulp oproepen daar dit de weerspannige reiziger nog aggressiever kan maken, ...
Van andere passagiers moet je niet veel hulp verwachten, die lopen immers rond met oogkleppen. De enkelen die wel zien wat er aan de hand is zullen niet snel iets wagen als er ook maar het kleinste risico bestaat dat hun eigendommen of henzelf beschadigd zullen worden. Om nog maar te zwijgen van hun zitplaats die ze wel eens zouden kunneKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.eerspannig en waar bevond die reiziger zich? Als een reiziger de treinbegeleider in die mate lastigvalt dat deze zijn werk niet kan doen blijft de trein staan: de begeleider kan de deuren niet sluiten, kan geen vertreksignaal naar het seinhuis sturen, kan in sommige gevallen geen hulp oproepen daar dit de weerspannige reiziger nog aggressiever kan maken, ...
Van andere passagiers moet je niet veel hulp verwachten, die lopen immers rond met oogkleppen. De enkelen die wel zien wat er aan de hand is zullen niet snel iets wagen als er ook maar het kleinste risico bestaat dat hun eigendommen of henzelf beschadigd zullen worden.

Als een reiziger de treinbegeleider in die mate lastigvalt dat deze zijn werk niet kan doen blijft de trein staan: de begeleider kan de deuren niet sluiten, kan geen vertreksignaal naar het seinhuis sturen, kan in sommige gevallen geen hulp oproepen daar dit de weerspannige reiziger nog aggressiever kan maken, ...
Van andere passagiers moet je niet veel hulp verwachten, die lopen immers rond met oogkleppen. De enkelen die wel zien wat er aan de hand is zullen niet snel iets wagen als er ook maar het kleinste risico bestaat dat hun eigendommen of henzelf beschadigd zullen worden. Om nog maar te zwijgen van hun zitplaats die ze wel eens zouden kunneKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.eerspannig en waar bevond die reiziger zich? Als een reiziger de treinbegeleider in die mate lastigvalt dat deze zijn werk niet kan doen blijft de trein staan: de begeleider kan de deuren niet sluiten, kan geen vertreksignaal naar het seinhuis sturen, kan in sommige gevallen geen hulp oproepen daar dit de weerspannige reiziger nog aggressiever kan maken, ...
Van andere passagiers moet je niet veel hulp verwachten, die lopen immers rond met oogkleppen. De enkelen die wel zien wat er aan de hand is zullen niet snel iets wagen als er ook maar het kleinste risico bestaat dat hun eigendommen of henzelf beschadigd zullen worden.

Als een reiziger de treinbegeleider in die mate lastigvalt dat deze zijn werk niet kan doen blijft de trein staan: de begeleider kan de deuren niet sluiten, kan geen vertreksignaal naar het seinhuis sturen, kan in sommige gevallen geen hulp oproepen daar dit de weerspannige reiziger nog aggressiever kan maken, ...
Van andere passagiers moet je niet veel hulp verwachten, die lopen immers rond met oogkleppen. De enkelen die wel zien wat er aan de hand is zullen niet snel iets wagen als er ook maar het kleinste risico bestaat dat hun eigendommen of henzelf beschadigd zullen worden. Om nog maar te zwijgen van hun zitplaats die ze wel eens zouden kunneKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.eerspannig en waar bevond die reiziger zich? Als een reiziger de treinbegeleider in die mate lastigvalt dat deze zijn werk niet kan doen blijft de trein staan: de begeleider kan de deuren niet sluiten, kan geen vertreksignaal naar het seinhuis sturen, kan in sommige gevallen geen hulp oproepen daar dit de weerspannige reiziger nog aggressiever kan maken, ...
Van andere passagiers moet je niet veel hulp verwachten, die lopen immers rond met oogkleppen. De enkelen die wel zien wat er aan de hand is zullen niet snel iets wagen als er ook maar het kleinste risico bestaat dat hun eigendommen of henzelf beschadigd zullen worden.

Als een reiziger de treinbegeleider in die mate lastigvalt dat deze zijn werk niet kan doen blijft de trein staan: de begeleider kan de deuren niet sluiten, kan geen vertreksignaal naar het seinhuis sturen, kan in sommige gevallen geen hulp oproepen daar dit de weerspannige reiziger nog aggressiever kan maken, ...
Van andere passagiers moet je niet veel hulp verwachten, die lopen immers rond met oogkleppen. De enkelen die wel zien wat er aan de hand is zullen niet snel iets wagen als er ook maar het kleinste risico bestaat dat hun eigendommen of henzelf beschadigd zullen worden. Om nog maar te zwijgen van hun zitplaats die ze wel eens zouden kunneKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.eerspannig en waar bevond die reiziger zich? Als een reiziger de treinbegeleider in die mate lastigvalt dat deze zijn werk niet kan doen blijft de trein staan: de begeleider kan de deuren niet sluiten, kan geen vertreksignaal naar het seinhuis sturen, kan in sommige gevallen geen hulp oproepen daar dit de weerspannige reiziger nog aggressiever kan maken, ...
Van andere passagiers moet je niet veel hulp verwachten, die lopen immers rond met oogkleppen. De enkelen die wel zien wat er aan de hand is zullen niet snel iets wagen als er ook maar het kleinste risico bestaat dat hun eigendommen of henzelf beschadigd zullen worden.

Als een reiziger de treinbegeleider in die mate lastigvalt dat deze zijn werk niet kan doen blijft de trein staan: de begeleider kan de deuren niet sluiten, kan geen vertreksignaal naar het seinhuis sturen, kan in sommige gevallen geen hulp oproepen daar dit de weerspannige reiziger nog aggressiever kan maken, ...
Van andere passagiers moet je niet veel hulp verwachten, die lopen immers rond met oogkleppen. De enkelen die wel zien wat er aan de hand is zullen niet snel iets wagen als er ook maar het kleinste risico bestaat dat hun eigendommen of henzelf beschadigd zullen worden. Om nog maar te zwijgen van hun zitplaats die ze wel eens zouden kunneKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.eerspannig en waar bevond die reiziger zich? Als een reiziger de treinbegeleider in die mate lastigvalt dat deze zijn werk niet kan doen blijft de trein staan: de begeleider kan de deuren niet sluiten, kan geen vertreksignaal naar het seinhuis sturen, kan in sommige gevallen geen hulp oproepen daar dit de weerspannige reiziger nog aggressiever kan maken, ...
Van andere passagiers moet je niet veel hulp verwachten, die lopen immers rond met oogkleppen. De enkelen die wel zien wat er aan de hand is zullen niet snel iets wagen als er ook maar het kleinste risico bestaat dat hun eigendommen of henzelf beschadigd zullen worden.

Als een reiziger de treinbegeleider in die mate lastigvalt dat deze zijn werk niet kan doen blijft de trein staan: de begeleider kan de deuren niet sluiten, kan geen vertreksignaal naar het seinhuis sturen, kan in sommige gevallen geen hulp oproepen daar dit de weerspannige reiziger nog aggressiever kan maken, ...
Van andere passagiers moet je niet veel hulp verwachten, die lopen immers rond met oogkleppen. De enkelen die wel zien wat er aan de hand is zullen niet snel iets wagen als er ook maar het kleinste risico bestaat dat hun eigendommen of henzelf beschadigd zullen worden. Om nog maar te zwijgen van hun zitplaats die ze wel eens zouden kunneKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.eerspannig en waar bevond die reiziger zich? Als een reiziger de treinbegeleider in die mate lastigvalt dat deze zijn werk niet kan doen blijft de trein staan: de begeleider kan de deuren niet sluiten, kan geen vertreksignaal naar het seinhuis sturen, kan in sommige gevallen geen hulp oproepen daar dit de weerspannige reiziger nog aggressiever kan maken, ...
Van andere passagiers moet je niet veel hulp verwachten, die lopen immers rond met oogkleppen. De enkelen die wel zien wat er aan de hand is zullen niet snel iets wagen als er ook maar het kleinste risico bestaat dat hun eigendommen of henzelf beschadigd zullen worden.

Als een reiziger de treinbegeleider in die mate lastigvalt dat deze zijn werk niet kan doen blijft de trein staan: de begeleider kan de deuren niet sluiten, kan geen vertreksignaal naar het seinhuis sturen, kan in sommige gevallen geen hulp oproepen daar dit de weerspannige reiziger nog aggressiever kan maken, ...
Van andere passagiers moet je niet veel hulp verwachten, die lopen immers rond met oogkleppen. De enkelen die wel zien wat er aan de hand is zullen niet snel iets wagen als er ook maar het kleinste risico bestaat dat hun eigendommen of henzelf beschadigd zullen worden. Om nog maar te zwijgen van hun zitplaats die ze wel eens zouden kunneKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.eerspannig en waar bevond die reiziger zich? Als een reiziger de treinbegeleider in die mate lastigvalt dat deze zijn werk niet kan doen blijft de trein staan: de begeleider kan de deuren niet sluiten, kan geen vertreksignaal naar het seinhuis sturen, kan in sommige gevallen geen hulp oproepen daar dit de weerspannige reiziger nog aggressiever kan maken, ...
Van andere passagiers moet je niet veel hulp verwachten, die lopen immers rond met oogkleppen. De enkelen die wel zien wat er aan de hand is zullen niet snel iets wagen als er ook maar het kleinste risico bestaat dat hun eigendommen of henzelf beschadigd zullen worden.

Als een reiziger de treinbegeleider in die mate lastigvalt dat deze zijn werk niet kan doen blijft de trein staan: de begeleider kan de deuren niet sluiten, kan geen vertreksignaal naar het seinhuis sturen, kan in sommige gevallen geen hulp oproepen daar dit de weerspannige reiziger nog aggressiever kan maken, ...
Van andere passagiers moet je niet veel hulp verwachten, die lopen immers rond met oogkleppen. De enkelen die wel zien wat er aan de hand is zullen niet snel iets wagen als er ook maar het kleinste risico bestaat dat hun eigendommen of henzelf beschadigd zullen worden. Om nog maar te zwijgen van hun zitplaats die ze wel eens zouden kunneKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.eerspannig en waar bevond die reiziger zich? Als een reiziger de treinbegeleider in die mate lastigvalt dat deze zijn werk niet kan doen blijft de trein staan: de begeleider kan de deuren niet sluiten, kan geen vertreksignaal naar het seinhuis sturen, kan in sommige gevallen geen hulp oproepen daar dit de weerspannige reiziger nog aggressiever kan maken, ...
Van andere passagiers moet je niet veel hulp verwachten, die lopen immers rond met oogkleppen. De enkelen die wel zien wat er aan de hand is zullen niet snel iets wagen als er ook maar het kleinste risico bestaat dat hun eigendommen of henzelf beschadigd zullen worden.

Als een reiziger de treinbegeleider in die mate lastigvalt dat deze zijn werk niet kan doen blijft de trein staan: de begeleider kan de deuren niet sluiten, kan geen vertreksignaal naar het seinhuis sturen, kan in sommige gevallen geen hulp oproepen daar dit de weerspannige reiziger nog aggressiever kan maken, ...
Van andere passagiers moet je niet veel hulp verwachten, die lopen immers rond met oogkleppen. De enkelen die wel zien wat er aan de hand is zullen niet snel iets wagen als er ook maar het kleinste risico bestaat dat hun eigendommen of henzelf beschadigd zullen worden. Om nog maar te zwijgen van hun zitplaats die ze wel eens zouden kunneKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.eerspannig en waar bevond die reiziger zich? Als een reiziger de treinbegeleider in die mate lastigvalt dat deze zijn werk niet kan doen blijft de trein staan: de begeleider kan de deuren niet sluiten, kan geen vertreksignaal naar het seinhuis sturen, kan in sommige gevallen geen hulp oproepen daar dit de weerspannige reiziger nog aggressiever kan maken, ...
Van andere passagiers moet je niet veel hulp verwachten, die lopen immers rond met oogkleppen. De enkelen die wel zien wat er aan de hand is zullen niet snel iets wagen als er ook maar het kleinste risico bestaat dat hun eigendommen of henzelf beschadigd zullen worden.

Als een reiziger de treinbegeleider in die mate lastigvalt dat deze zijn werk niet kan doen blijft de trein staan: de begeleider kan de deuren niet sluiten, kan geen vertreksignaal naar het seinhuis sturen, kan in sommige gevallen geen hulp oproepen daar dit de weerspannige reiziger nog aggressiever kan maken, ...
Van andere passagiers moet je niet veel hulp verwachten, die lopen immers rond met oogkleppen. De enkelen die wel zien wat er aan de hand is zullen niet snel iets wagen als er ook maar het kleinste risico bestaat dat hun eigendommen of henzelf beschadigd zullen worden. Om nog maar te zwijgen van hun zitplaats die ze wel eens zouden kunneKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.eerspannig en waar bevond die reiziger zich? Als een reiziger de treinbegeleider in die mate lastigvalt dat deze zijn werk niet kan doen blijft de trein staan: de begeleider kan de deuren niet sluiten, kan geen vertreksignaal naar het seinhuis sturen, kan in sommige gevallen geen hulp oproepen daar dit de weerspannige reiziger nog aggressiever kan maken, ...
Van andere passagiers moet je niet veel hulp verwachten, die lopen immers rond met oogkleppen. De enkelen die wel zien wat er aan de hand is zullen niet snel iets wagen als er ook maar het kleinste risico bestaat dat hun eigendommen of henzelf beschadigd zullen worden.

Als een reiziger de treinbegeleider in die mate lastigvalt dat deze zijn werk niet kan doen blijft de trein staan: de begeleider kan de deuren niet sluiten, kan geen vertreksignaal naar het seinhuis sturen, kan in sommige gevallen geen hulp oproepen daar dit de weerspannige reiziger nog aggressiever kan maken, ...
Van andere passagiers moet je niet veel hulp verwachten, die lopen immers rond met oogkleppen. De enkelen die wel zien wat er aan de hand is zullen niet snel iets wagen als er ook maar het kleinste risico bestaat dat hun eigendommen of henzelf beschadigd zullen worden. Om nog maar te zwijgen van hun zitplaats die ze wel eens zouden kunneKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.eerspannig en waar bevond die reiziger zich? Als een reiziger de treinbegeleider in die mate lastigvalt dat deze zijn werk niet kan doen blijft de trein staan: de begeleider kan de deuren niet sluiten, kan geen vertreksignaal naar het seinhuis sturen, kan in sommige gevallen geen hulp oproepen daar dit de weerspannige reiziger nog aggressiever kan maken, ...
Van andere passagiers moet je niet veel hulp verwachten, die lopen immers rond met oogkleppen. De enkelen die wel zien wat er aan de hand is zullen niet snel iets wagen als er ook maar het kleinste risico bestaat dat hun eigendommen of henzelf beschadigd zullen worden.

Als een reiziger de treinbegeleider in die mate lastigvalt dat deze zijn werk niet kan doen blijft de trein staan: de begeleider kan de deuren niet sluiten, kan geen vertreksignaal naar het seinhuis sturen, kan in sommige gevallen geen hulp oproepen daar dit de weerspannige reiziger nog aggressiever kan maken, ...
Van andere passagiers moe
« Laatst bewerkt op: dinsdag 09 augustus 2011 - 21:23:03 door jozef »

Offline BBB

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.247
  • Geslacht: Man
  • Hirsch Ballin
Re: stiptheid treinen
« Reactie #32 Gepost op: vrijdag 09 februari 2007 - 00:05:40 »
Citaat
Als een reiziger de treinbe
« Laatst bewerkt op: dinsdag 09 augustus 2011 - 21:23:30 door jozef »

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: stiptheid treinen
« Reactie #33 Gepost op: vrijdag 09 februari 2007 - 00:42:21 »
Ja BBB, in dit opzicht ben je van Mars, eerder nog van Pluto. Niemand zal die treinbegeleider helpen, men draait allemaal de rug. Probeer even je eigen manier van handelen en denken niet op de populatie van deze aardkloot te projecteren. Deze planeet is egoïstisch en opportunistisch.

Trouwens de treinbegeleiders lokken zeker geen agressie uit. De laatste tijd zijn ze vriendelijk en behulpzaam, op de uitzondering na natuurlijk. Gezien op deze trein minstens 2 begeleiders aanwezig waren verbaast het me nog meer. Bovendien kan je niet uitsluiten dat deze persoon gedronken had, of erger nog zwaar aan de illegale kruiden was gegaan, waardoor zijn gedrag niet voorspelbaar meer was.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline BBB

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.247
  • Geslacht: Man
  • Hirsch Ballin
Re: stiptheid treinen
« Reactie #34 Gepost op: vrijdag 09 februari 2007 - 21:50:33 »
Citaat
De laatste tijd zijn ze vriendelijk en behulpzaam, op de uitzondering na natuurlijk.
Ik heb vandaag de trein genomen en het viel me op dat ze idd erg vriendelijk waren. Dat heeft me blij verrast. Blijkbaar is dit een speerpunt geworden bij de NMBS. Één liep zelfs met een EHBO-heuptas rond.
De lange reistijden blijven wel een groot nadeel.

Offline Bertje

  • Gevorderde
  • ***
  • Berichten: 246
  • Geslacht: Man
Re: stiptheid treinen
« Reactie #35 Gepost op: maandag 12 februari 2007 - 20:22:57 »
Ik ben niet zo egoïstisch dat ik mijn zitplaats belangrijker vind dan de veiligheid van anderen. Ik zou wel helpen als iemand fysiek gevaar zou lopen zonder dat hij er schuld aan heeft. Blijkbaar is deze norm practisch uitgestorven.
Hou bij dit soort altruistische uitspattingen zeker ook rekening met een eventuele beschuldiging van slagen en verwondingen. Daders veranderen, in combinatie met een goede advokaat, onder onze wetgeving nogal gemakkelijk in slachtoffers.
Ik wil hiermee niet zeggen dat je dan maar moet doen alsof je neus bloedt, maar wel dat je twee keer moet nadenken voor je fysiek geweld gebruikt om een ander te helpen. Voor jouw geldt dit immers niet als wettelijke zelfverdediging. Je kan natuurlijk altijd proberen te pleiten dat je je niet schuldig wilde maken aan schuldig verzuim.

Offline BBB

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.247
  • Geslacht: Man
  • Hirsch Ballin
Re: stiptheid treinen
« Reactie #36 Gepost op: maandag 12 februari 2007 - 23:12:47 »
Ik ben niet zo egoïstisch dat ik mijn zitplaats belangrijker vind dan de veiligheid van anderen. Ik zou wel helpen als iemand fysiek gevaar zou lopen zonder dat hij er schuld aan heeft. Blijkbaar is deze norm practisch uitgestorven.
Hou bij dit soort altruistische uitspattingen zeker ook rekening met een eventuele beschuldiging van slagen en verwondingen. Daders veranderen, in combinatie met een goede advokaat, onder onze wetgeving nogal gemakkelijk in slachtoffers.
Ik wil hiermee niet zeggen dat je dan maar moet doen alsof je neus bloedt, maar wel dat je twee keer moet nadenken voor je fysiek geweld gebruikt om een ander te helpen. Voor jouw geldt dit immers niet als wettelijke zelfverdediging. Je kan natuurlijk altijd proberen te pleiten dat je je niet schuldig wilde maken aan schuldig verzuim.
Dat is helaas waar.
Ik heb het niet in me om andere mensen intentioneel pijn te doen (zoals bij iedereen gebeurd het ook bij mij helaas wel dat het onintentioneel gebeurd), ik gebruik nooit geweld (ik heb niet voor niets voor judo gekozen ipv bijvoorbeeld kickboksen). Als ik zou optreden dan zou ik dat doen door deëscalerend te handelen of wanneer dat geen optie meer is door de persoon in bedwang te houden, niet door te gaan slaan of wat dan ook. Overigens doen goede politieagenten het op zo'n manier, wie dat niet kan is niet geschikt voor de politie.
Ik zou ook alleen maar optreden wanneer iemand gevaar loopt en de persoon die gevaar loopt er zelf geen schuld aan heeft voor zo ver ik dat heb kunnen waarnemen (bijvoorbeeld doordat hij autoritair of provocerend optrad).
Wanneer je een deëscalerende invloed wilt uitoefenen op anderen die niet te veel onder invloed zijn van drugs dan werkt geweld zoiezo averechts. Dat maakt hen alleen maar agressiever. Het belangrijkste is mi dan dat je zelfzeker en kalm overkomt, rechtvaardig handelt, eerlijk bent en zo die mensen kalmeert. In feite moet je dus handelen zoals een scheidsrechter handelt tijdens een sportwedstrijd.
Zo heb ik al eens opgetreden op het moment dat 2 mannen met elkaar op de vuist gingen in een menigte (optreden) door er gewoon tussen te gaan staan en krachtdadig op te treden. Eerst heb ik met mijn hand een vuist opgevangen die per ongeluk op mij terecht zou zijn gekomen (gemikt op de ander maar ik kwam er snel tussen) en vervolgens gebruikte ik mijn armen om hen uit elkaar te halen en heb ik hen aangesproken. Het werkte goed. Binnen een tiental seconden waren ze rustig en gingen ze uit elkaar. Ik heb het voordeel van mijn lengte en het feit dat ik niet zo bang ben uitgevallen.
« Laatst bewerkt op: maandag 12 februari 2007 - 23:18:09 door BBB »

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Topman spoor pleit voor minder treinen
« Reactie #37 Gepost op: dinsdag 13 februari 2007 - 16:11:22 »
Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Van Brempt voorstander van regionale spoorlijnen
« Reactie #38 Gepost op: dinsdag 13 februari 2007 - 16:16:50 »
Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline BBB

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.247
  • Geslacht: Man
  • Hirsch Ballin
Re: stiptheid treinen
« Reactie #39 Gepost op: woensdag 14 februari 2007 - 01:13:16 »
Ik zou het een goed idee vinden als ze veel stoptreinen zouden vervangen door sneltreinen omdat dat enorm veel verschil maakt voor de reistijd. Als ik van Leuven naar Noord-Limburg moet dan kost me dat enorm veel tijd terwijl het volgens mij niet nodig is.
Volgens mij zou het ideaal zijn als de treinen zouden zorgen voor de verbindingen tussen de steden en de bussen vanuit de steden een goede verbinding garanderen met kleinere plaatstjes in de regio. Als de NMBS en 'de Lijn' dan zo slim zouden zijn om het op elkaar te laten aansluiten...

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: stiptheid treinen
« Reactie #40 Gepost op: woensdag 14 februari 2007 - 02:36:43 »
Als de NMBS en 'de Lijn' dan zo slim zouden zijn om het op elkaar te laten aansluiten...

Ik heb de indruk dat ze dat ook wel doen, hoor.

Toen ik in Aalter woonde, heb ik het meermaals meegemaakt dat een bus van De Lijn aan het station bleef wachten op een trein die vertraging had, omdat ze anders zonder reizigers kon vertrekken.

Bij de NMBS zelf ligt het anders. Ik heb het daar geruime tijd meegemaakt dat de trein die ik in Merode nam, in Vilvoorde op spoor 6 aankwam, terwijl op spoor 1 de trein naar Antwerpen stond te wachten, ongeacht hoe laat we in Vilvoorde toekwamen. Ik wist toen waar ik in die trein vanuit Merode moest gaan staan om bij de deur te zijn waarmee de trein ter hoogte van de trappen stopte. Maar hoe snel we ook renden: zodra de treinbegeleider van de trein naar Antwerpen de eerste reizigers de trap naar spoor 1 zag ophollen, blies hij op zijn fluitje en sloot de deuren van de trein. Ooit heeft hij een paar flinke meppen gekregen van reizigers die de trein naar Antwerpen op wilden via de deur die nog openstond voor de treinbegeleider.

Ik herinner me ook nog de trein waarin we zo dicht op elkaar gestapeld stonden, dat er zelfs mensen rechtstonden tussen de banken. Desondanks wrong de treinbegeleider zich door de massa met het verzoek "De reiskaartjes a.u.b.", terwijl we zo dicht op elkaar gepakt stonden dat niemand nog in zijn zakken geraakte om zijn vervoersbewijs te nemen. Het was volop zomer, en de schuiframen waren geopend. Een collega van mij heeft toen de pet van de treinbegeleider afgenomen en ze door het venster gegooid, met als commentaar: "Als je wil, gooi ik jou er wel achteraan." Het was op slag gedaan met de controle van de vervoerbewijzen.

Een ander leuk voorval was toen een trein A naar Gent met vertraging in Brussel-Zuid aankwam. Door die vertraging waren er zovele reizigers die de trein op wilden, dat de treinbegeleider de deuren niet kon sluiten. Uiteindelijk kwam intussen op het aan hetzelfde perron grenzende naastgelegen spoor de volgende trein B naar Gent aan. De treinbegeleider van trein A liet omroepen dat zijn trein niet kon vertrekken wegens overbelasting, en de reizigers er belang bij hadden over te stappen naar trein B, die eerst zou vertrekken. Met als gevolg een massale toeloop van trein A naar trein B. Uiteindelijk vertrok trein A evenwel toch als eerste, en was ik blij dat ik daarin blijven zitten was.

Ik zou nooit als onderstationchef willen werken in Brussel-Centraal. Je moet daar bij elke trein aanwezig zijn, omdat het spoor er een bocht maakt, en de treinbegeleider alleen daardoor nooit de hele trein kan overzien op het ogenblik dat hij wil vertrekken. Maar het is er zo druk, dat je voortdurend te maken krijgt met hysterische reizigersmassa's die als sardientjes op elkaar geplakt staan, of zich naar een ander spoor spoeden wegens een verandering op het allerlaatste ogenblik.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Bertje

  • Gevorderde
  • ***
  • Berichten: 246
  • Geslacht: Man
Re: stiptheid treinen
« Reactie #41 Gepost op: donderdag 15 februari 2007 - 20:56:21 »
Een collega van mij heeft toen de pet van de treinbegeleider afgenomen en ze door het venster gegooid, met als commentaar: "Als je wil, gooi ik jou er wel achteraan." Het was op slag gedaan met de controle van de vervoerbewijzen.

Dan is die collega van jou geen haar beter dan die Nederlanders die treinen afbreken en bekladden en dan al die andere weerspannige reizigers die door hun acties voor vertragingen zorgen. In de plaats van die treinbegeleider had ik een noodstop laten maken om het uit het raam gekeilde staatseigendom terug te halen, zonder rekening te houden met de passagiers die dan maar enkele tientallen minuten langer opeengepakt zouden moeten staan.

Offline BBB

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.247
  • Geslacht: Man
  • Hirsch Ballin
Re: stiptheid treinen
« Reactie #42 Gepost op: donderdag 15 februari 2007 - 23:54:23 »
Ik zou het zelf niet doen maar ik heb wel alle begrip voor deze actie van Jozef zijn toenmalige collega.
Zelf zou ik het bij woorden houden, iets in de trend van 'ben jij nu helemaal belazerd? We staan hier als haringen in een ton en jij haalt het in jouw zotte kop om doodleuk kaartjes te controleren. Man, we kunnen amper onze armen bewegen en de NMBS zou ons een deel van het geld terug moeten geven wegens een gebrekkige capaciteit. We hebben betaald voor een zitplaats.'
Iets in die geest.

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: stiptheid treinen
« Reactie #43 Gepost op: vrijdag 16 februari 2007 - 02:07:08 »
In de plaats van die treinbegeleider had ik een noodstop laten maken om het uit het raam gekeilde staatseigendom terug te halen, zonder rekening te houden met de passagiers die dan maar enkele tientallen minuten langer opeengepakt zouden moeten staan.

Een belangrijke spoorlijn op het spitsuur tientallen minuten blokkeren, met alle gevolgen vandien voor de achteropkomende treinen, en dat voor een pet ... ik denk dat die treinbegeleider nogal een sigaartje zou gesmoord hebben.

Ik ken iemand die jaren geleden in de trein van Antwerpen naar Rotterdam eens zonder geldige reden aan de noodrem getrokken heeft. Vertraging: 10 minuten. Prijskaartje: toen 70.000- BEF (1.750 Euro). Zoveel kan een pet nooit kosten.

Als het misloopt met de dienstverlening, zijn de meeste treinbegeleiders wel zo verstandig om zich niet in de trein te laten zien.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline os2lover

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 497
  • Geslacht: Man
    • BASM
Re: stiptheid treinen
« Reactie #44 Gepost op: vrijdag 16 februari 2007 - 21:29:48 »
En we zijn weer met de trein, en de vertragingen beginnen weer :
Gisterenavond was alles punctueel geen commentaar, gisterenmorgen reed ik nog met de Smart, maar hoorde ik van m'n collega dat de trein van Brussel-Noord naar Diegem maar liefst 20 minuten vertraging had.
Vanmorgen had dezelfde trein 10 minuten vertraging.
Vanavond had m'n trein vanuit Gent naar Deinze 10 minuten vertraging.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen