In Nieuwpoort was ik gewoon met vrienden bij vrienden

Bovendien heeft Nieuwpoort al lang geen station meer, de oude spoorlijn is afgebroken en er is een mooi fietspad van gemaakt.
Wat er dus inderdaad voor zorgt dat je nog vroeger moet vertrekken. Vanzelfsprekend moedig ik goede fietspaden aan maar moet dat ten koste van de mobiliteit gaan voor wie geen auto heeft? Zo zijn de mensen die geen auto hebben altijd de lul, op de ene of de andere manier.

Als je treinverbindingen buiten de kantoor- en spitsuren wil aanklagen moet je realistische routes nemen, en dat zijn verplaatsingen van randsteden naar grootsteden en terug, niet van de ene kant van België naar de andere kant.
Grappig, je snijdt nu juist het grote probleem aan. De verplaatsing die wij mensen moeten maken is nu juist niet beperkt tot de regio of de steden, nietwaar?
Wilt het openbaar vervoer een geloofwaardig alternatief voor de auto zijn dan zal het voldoende flexibel moeten zijn, ook buiten de stad, ook bij een grotere afstand.
Middelen om dit te kunnen bereiken zijn door treinen en bussen ook 's nachts te laten rijden en de bussen goed te combineren met de treinen; de trein om van stad naar stad te gaan, de bus om naar de dorpen te gaan vanuit de stad. Dan wordt het treinvervoer ook meteen efficiënter omdat de trein niet meer bij elk dorp hoeft te stoppen. De buslijnen dienen dan natuurlijk afgestemd te zijn op de reisschema's van de treinen qua tijden en locaties.
Mijn grootste aanklacht is dat je er met de trein voor moet zorgen dat je rond 0 uur alweer terug bent omdat je anders 6 uur gaat mogen wachten op het station. Hierdoor moet je belachelijk vroeg vertrekken. Ik weet niet hoe het met jou zit maar ik wil wel graag later dan 20u vertrekke, ik vind het prettig om laat op de avond of vroeg in de nacht nog wat te kunnen pokeren of eens een kroegentocht te doen en dat maakt de trein voor mij niet mogelijk wanneer het buiten mijn eigen stad is