Handgeschreven N° is ook mooi (wel een beetje oefenen op een stukje papier van dezelfde grootte, degelijke pen of stylo gebruiken)
Maar zelf schrijven gaat niet, dat doen zij toch voor je?
Ik heb onze beide stickers (Skoda en BMW) zelf geschreven (thuis) maar we kenden ook die Duitse garagist persoonlijk, ik neem aan dat je dat ook zelf moogt dan hoeven zij geen (lelijke) krabbel met een dikke stift te zetten.
(voor de (inmiddels gerecycleerde) Mazda heeft die garagist dat nog zelf gedaan leek nergens op, maar de n° was nog leesbaar...)
Gewoon vragen hé. Het
stempeltje Anerkannte Werkstatt n° of andere berechtigde Instelling moet de garagist/... zelf zetten, waar je de N° invult (wit venster) of de onderste helft sticker kleeft zelf niet zo (op kleefsel kan je ook niet schrijven
), enkel bovenste helft kleeft echt goed. Allez die oude sticker toen kleefde toen wel onderaan, mss waren die eerste nog van een ander type met rondomplaksel (behalve het n°-venster).
Jammer dat je zo'n sticker ook écht moet plakken, anders dacht ik er aan om deze op een of andere manier tegen het raam te monteren zodat deze er ook weer af kan zonder kapot te doen.
Idd, voorlopig mag enkel plakken.
Maar dat zou niet mogen en overeenkomen met geen sticker. Zal wel zijn tegen het meenemen van de sticker tussen auto's, als ik het goed heb staat een Duitse nummerplaat ook op de houder en niet op de auto?
Beide, naargelang de nieuwe eigenaar al dan niet in dezelfde "Nummerplaat-eerste letters-regio" ttz
Stadt/Landkreis woont, woont hij buiten de regio krijgt hij natuurlijk een nieuwe nr. Woont hij in dezelfde
Kreis** dan blijft de nummerplaat op de auto.
**
http://de.wikipedia.org/wiki/Liste_der_Kfz-Kennzeichen_in_DeutschlandVoor de VAB-website heb ik ondertussen een mailtje gestuurd om hun
verkeerde technische info onder 3. qua benzineauto aan te passen,
ook euro 1 G-kat of hypothetische euro 1 met G-kat US-model krijgt in principe altijd een groen vignet, enkel benzines
zonder geregelde Katalysator (3-weg) krijgen geen vignet.
Hier alvast een duideilijke .jpg:
Da Diesel-Kfz mehr zum Feinstaubausstoß beitragen, gelten hier strengere Regeln
http://www.ngk.de/technik-im-detail/lambdasonden/grundlagen-abgaswissen/umweltplakette/
http://www.vab.be/nl/actueel/dossiers/dossiertekst.aspx?id=270
...
Technische fiche milieuvignet
1.Overal in Duitsland geldig voor onbepaalde duur. Niet op snelwegen en niet als je niet in de milieuzones komt.
2. Milieuvignet in drie kleuren afhankelijk van vervuilingsgraad. Euronorm 2 # en hoger. Zie jouw inschrijvingsbewijs.
3. Oude, vervuilende wagens, Euronorm 1 of vroeger, zowel diesel (voor 1997) als benzine (voor 1993)) krijgen geen milieuvignet en mogen de zones dus niet in.
4. Boete van € 40 voor wie zondigt tegen de regel.
5. Niet voor motoren, wel voor alle vierwielige voertuigen.
6. Sticker moet gekleefd worden aan passagierskant onderaan de ruit.
Een mailtje
met wat uitleg en -
met de Duitse wettekst - ben benieuwd of er reactie op komt.