Auteur Topic: Waaraan de Belgische automobilist zich vooral stoort  (gelezen 7549 keer)

Offline bibi585

• Meer dan expert
  • Geslacht: Man
Re: Waaraan de Belgische automobilist zich vooral stoort
« Reactie #15 Gepost op: zaterdag 08 december 2012 - 02:44:44 »
Met diegenen die mij op de autosnelweg, al dan niet sneller dan toegelaten, inhalen heb ik geen enkel probleem. Dat kan je inschatten.
Waar ik wel een probleem mee heb is met diegenen die vertragen en naast je blijven hangen waardoor je (stevig) in de rem moet om niet tegen een trager rijdend voertuig te rijden.
Wanneer je dan de pech hebt dat de bestuurder van dat trager voertuig merkt dat diegene naast je vertraagt en uitwijkt voor een obstakel kan je wel eens helemaal pech hebben en er niks meer aan kunnen doen.

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #16 Gepost op: zaterdag 08 december 2012 - 05:33:30 »
Het is niet alleen de snelheid maar ook de afstand tussen voertuigen die maakt dat je rechts doodleuk wordt vastgereden. Bende egoisten.

Volledig akkoord met jou.

Het is daarom dat ik mij in België, al lang vóór het theoretisch nodig zou zijn, naar de linker rijstrook begeef, om te vermijden dat ik vastgereden word.

Citaat
Dit egoisme in het verkeer kan je dan weer als maatstaf nemen voor onze hele maatschappij.

Juist.

Uitgerekend deze sociale ingesteldheid van de meeste Belgen is voor mij een katalysator geweest om te emigreren.

Het is trouwens daarom dat ik mij hoe langer hoe meer afvraag in welke mate een Christophoros website zou kunnen bijdragen tot een beter wegverkeer. Zoals Dirk Deckx mij onlangs nog adviseerde, besteed ik daar best niet al te veel tijd aan.

Citaat
Daarom zoek ik al een tijdje naar werk in een buurland om te kunnen vertrekken maar spijtig genoeg geraak ik niet zomaar aan deftig werk.

Hier in Bayern bedraagt het werkloosheidspercentage momenteel slechts 3%.

Dat is abnormaal weinig. Normaal geraak je niet onder 5%, omdat er nu eenmaal overal en altijd mensen zijn welke je nergens aan de slag krijgt.

Het is mede te wijten aan de ingesteldheid van de Bayern, die voor 200% leven: keihard werken, en keihard plezier maken. Een Bayer die het geluk heeft dat hij slechts 40 uren per week moet werken, zoekt een bijjob, of hij die nu financieel nodig heeft of niet.

Het is hier evenwel geen sociaal paradijs zoals in België.

Een arbeidscontract van 40 uur per week leidt niet zelden tot 50 à 60 uren per week zonder compensatie of bijkomende vergoeding.

Werkloosheidsuitkeringen duren hier maximaal 2 jaar, en na 2 jaar werkonbekwaamheid vlieg je op vervroegd pensioen, ook al ben je pas 30.

Citaat
Ik heb drie kinderen waarvan er nog twee op school zitten en één op studentenkot. Mijn ouders zijn hulpbehoevend.
Als ik vertrek want ik ben het hier echt kotsbeu dan moet ik oplossingen zoeken voor mijn ouders, mijn grote kinderen achterlaten en het kleinste meenemen.
Jozef, ik zou jaloers op jou kunnen zijn omdat je daar in Duitsland zo goed zit

Kijk, mazda: het is een kwestie van principes.

Ik heb er niet voor gekozen om in België geboren en opgevoed te worden, en als volwassene staat het mij vrij om te kiezen waar ik wil wonen en leven. Mijn vorige levenspartners waren helaas niet bereid om België te verlaten, doch mijn huidige levenspartner, Leslie, zou voor geen geld ter wereld willen terugkeren naar België.

Mijn ouders hebben mij altijd gezegd dat ze in hun oude dag mij nooit ten laste zouden willen zijn. Mijn vader is overleden, doch mijn moeder beschikt over voldoende middelen om zich in België van alle nodige zorgen te verzekeren.

Mijn schoonouders heb ik aangeboden om hier bij ons te komen wonen, zodat we voor hen zouden kunnen zorgen tijdens hun oude dag. Na hun aanvankelijke instemming daarmee hebben ze verkozen voor het principe dat men oude bomen niet meer verplant. OK, dat is hun keuze geweest, die we respecteren, maar dat ze dan ook hun plan trekken in België. Enkel bij hun uitvaart zullen we ons voor hen nog naar België begeven.

Kinderen kost het hooguit 1 jaar om Duits te leren, en vervolgens hun opleiding hier te kunnen verder zetten.

Sedert we tot onze emigratie naar hier beslist hebben, hebben we uiteraard vele Belgen ontmoet die met dezelfde gedachte leven.

Ons is het intussen duidelijk geworden: al diegenen die er niet voor 100% achter staan, doch een hoop "ja maar..." hebben, verlaten België nooit.

Overigens is het ook belangrijk in welke mate je je toekomstige woonplaats als je Heimat ziet.

Telkens we nog eens naar België terugkeren, zeggen vele buren ons: "Ihr geht noch mal nach Hause." Dan antwoorden we hen telkens weer: "Nein, hier ist unsere Heimat. Und wir fahren nur ungerne ins Ausland."

We hebben hier Roemeense vrienden, die ons zeggen: "In Roemenië is onze geldtas ledig, maar hier is onze ziel ledig." We vinden dat buitengewoon jammer voor deze mensen.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Rafael

• Meer dan expert
« Reactie #17 Gepost op: woensdag 12 december 2012 - 11:07:10 »
« Laatst bewerkt op: woensdag 12 december 2012 - 11:09:51 door Rafael »

wooter

• Gast
« Reactie #18 Gepost op: maandag 17 december 2012 - 13:04:42 »
Ik word/werd ook vaak vastgereden, maar eigenlijk heb ik bijna nooit personen gezien die echt te snel reden richting 140-150 km/u. Ik doe ook maar 80 km snelweg per dag, misschien heeft Wooter hier dan ook meer ervaring mee? Of misschien lijkt het snelheidsverschil zo groot omdat je zelf maar 90 km/u rijdt op dat moment?
Ik heb ooit eens een slag van de molen gehad en op een dag vertrokken met het idee om geen enkele verkeersregel te overtreden. Overal netjes de snelheidslimiet, overal netjes 2 tot 3 seconden tussenafstand.

Verbazend genoeg heb ik het gehaald tot in Utrecht op een zondagochtend alvorens ik vast zat achter een vrachtwagen: links reed men vermoedelijk 100 km/u, met elk hun 2  seconden of minder tussenafstand, maar ik zat op het rechtervak aan 80 te rijden en er was geen enkele manier om legaal in te voegen op het vak links van me. Ik kon wel versnellen, maar dan reed ik mijn eigen tussenafstand kwijt, of ik kon ook vertragen en dan mijn versnellen wat mikken op een gat in het middenvak dat groot genoeg was (meer dan 4 seconden tussenafstand tussen twee voertuigen) maar geen van beide kwam te voorschijn...

Tragisch genoeg blijkt dat de eenvoudigste manier van snelwegrijden eentje is waarbij je net sneller rijdt dan de rest. Quasi geen sneller verkeer dat je wilt inhalen maar tekort schiet en je achter trager verkeer vast komt te zitten op het midden- of rechtervak, en bijgevolg minder manoevers en remmen.

Offline sceptisch

• Expert
« Reactie #19 Gepost op: maandag 17 december 2012 - 14:14:03 »
Tragisch genoeg blijkt dat de eenvoudigste manier van snelwegrijden eentje is waarbij je net sneller rijdt dan de rest. Quasi geen sneller verkeer dat je wilt inhalen maar tekort schiet en je achter trager verkeer vast komt te zitten op het midden- of rechtervak, en bijgevolg minder manoevers en remmen.

Ik wil ook snellere vóór mij en tragere achter mij. Jammer genoeg is het meestal net omgekeerd.

Macroscopisch wordt er een Bubble Sort uitgevoerd, en laat dat nu juist een van de minst efficiënte sorteermethodes zijn  :(

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #20 Gepost op: maandag 17 december 2012 - 14:53:00 »
Tragisch genoeg blijkt dat de eenvoudigste manier van snelwegrijden eentje is waarbij je net sneller rijdt dan de rest.

Het wordt wel een probleem als we allemaal gaan proberen om sneller te rijden dan de rest, hé wooter...

Hier in Duitsland zou ik dat trouwens niet kunnen met slechts 163 PK onder de motorkap.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bibi585

• Meer dan expert
« Reactie #21 Gepost op: dinsdag 18 december 2012 - 07:36:40 »
Er is naar mijn mening een groot verschil in rijden tijdens het weekend dan tijdens de week. Meestal is er een groot verschil in rijstijlen te merken.
Mijn idee is dat er tijdens het weekend meer mensen rijden die "graag" rijden en tijdens de week er veel mensen tussen zitten die "moeten" rijden.

De factor "geluk" doet er ook veel aan.

De vroegere "Zondagsrijder" rijd tegenwoordig meestal tijdens de week.

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #22 Gepost op: dinsdag 18 december 2012 - 18:33:59 »
Er is naar mijn mening een groot verschil in rijden tijdens het weekend dan tijdens de week. Meestal is er een groot verschil in rijstijlen te merken.

Ik reed in België liever van maandag tot vrijdag dan tijdens het weekend.

Van maandag tot vrijdag ontmoet je bijna uitsluitend mensen die elke dag hetzelfde traject afleggen naar hun werk. Ze maken fouten, maar het zijn bijna altijd dezelfde fouten, zodat je ze relatief gemakkelijk kan voorspellen.

Tijdens het weekend daarentegen kom je weggebruikers van allerlei slag tegen, die vaak voor verrassingen zorgen.

Citaat
De factor "geluk" doet er ook veel aan.

Voor wie dat zo is, is het nog slechts een kwestie van tijd vooraleer hij in een ongeval zal betrokken geraken. Waarna hij dan zijn verantwoordelijkheid zal ontlopen met dwaze uitspraken zoals "'t is dat het zo moeten zijn heeft".

Geluk speelt hooguit voor 20% een rol, namelijk bij omstandigheden waarop je totaal geen vat hebt. 80% heb je zelf in de hand.

Offline bibi585

• Meer dan expert
« Reactie #23 Gepost op: woensdag 19 december 2012 - 08:03:02 »
Voor wie dagelijks hetzelfde korte traject aflegt kan dit inderdaad zo lijken.
Toen ik 20 jaar geleden dagelijks naar het werk reed in de buurt van Ieper was dit inderdaad zo. Bijna altijd dezelfde die je tegenkomt rond hetzelfde uur.
In het Brusselse zijn er tegenwoordig zodanig veel dat je maar af en toe eens ene opmerkt die er tussen uit steekt die je herkend.

Met de factor geluk doelde ik meer op de drukte en vroegere zondagrijders die je tegenkomt. De ene dag geraak je niet vooruit en de andere dag kan je gewoon vlot doorrijden.
Zo reed ik het laatste anderhalf jaar regelmatig van Halle naar Deurne en vertrok rond 16.30u.
De ene keer deed ik het in een uur en de andere keer was ik meer dan 3 uur onderweg.
Enige verklaring voor dat tijdsverschil heb ik niet kunnen vinden.
Verlof, weer, ongevallen, ... hadden niet altijd hetzelfde oorzakelijk verband.

Mooi voorbeeld was die laatste winterprik vorige week.
Het was door iedereen voorspeld en voorzien dat er weer 500km file ging zijn tijdens de ochtendspits net zoals enkele dagen ervoor.
Uiteindelijk heeft het verkeer die ochtend al in tijden niet zo vlot verlopen.

Met die werken op het viaduct van Vilvoorde vorige zomer. Voorspeld als HET infarct van België.
Zelden zo vlot over het viaduct gereden dan tijdens de werken in de spits.

Naar mijn ervaring wordt er tijdens het weekend tegenwoordig een stuk vlotter gereden dan tijdens de week.

Offline Michel

• Meer dan expert
« Reactie #24 Gepost op: woensdag 19 december 2012 - 16:02:01 »
Ik word/werd ook vaak vastgereden, maar eigenlijk heb ik bijna nooit personen gezien die echt te snel reden richting 140-150 km/u. Ik doe ook maar 80 km snelweg per dag, misschien heeft Wooter hier dan ook meer ervaring mee? Of misschien lijkt het snelheidsverschil zo groot omdat je zelf maar 90 km/u rijdt op dat moment?
Ik heb ooit eens een slag van de molen gehad en op een dag vertrokken met het idee om geen enkele verkeersregel te overtreden. Overal netjes de snelheidslimiet, overal netjes 2 tot 3 seconden tussenafstand.

Verbazend genoeg heb ik het gehaald tot in Utrecht op een zondagochtend alvorens ik vast zat achter een vrachtwagen [....]
Dat is idd een slag van de molen...

Of welke wettelijke verkeersregel over afstand bedoel je ? Kun je die uit de (specifieke) wegcode (land ?) letterlijk citeren, en jouw interpretatie ?  ;D

Volgens mij staat voortdurend (dus miraculeus) netjes 2 - 3 seconden volgafstand houden in geen enkel verkeersreglementartikel die ik ken.

Het is geen "voortdurend te houdende" veiligheids-volg-afstand hé, ttz als andere de regels overtreden hoef jij geen mirakels te doen in hun plaats hé, jij probeert immers de regels te volgen zo goed je kan.  ;)

Ik citeer alvast enkele, je zult wel onmiddellijk raden aan de lengte van welk land ze komen...  :D:

Deze moet je opvolgen in NL:
Citaat
Reglement verkeersregels en verkeerstekens 1990 (RVV 1990). Geldend op 17-12-2012

§ 8. Maximumsnelheid

Artikel 19

De bestuurder moet in staat zijn zijn voertuig tot stilstand te brengen binnen de afstand waarover hij de weg kan overzien en waarover deze vrij is.

Deze in D:
Citaat
Straßenverkehrs-Ordnung (StVO)

I. Allgemeine Verkehrsregeln

§4 Abstand

(1) Der Abstand von einem vorausfahrenden Fahrzeug muß in der Regel so groß sein, daß auch dann hinter ihm gehalten werden kann, wenn es plötzlich gebremst wird. Der Vorausfahrende darf nicht ohne zwingenden Grund stark bremsen
.

(2) Kraftfahrzeuge, für die eine besondere Geschwindigkeitsbeschränkung gilt, sowie Züge, die länger als 7 m sind, müssen außerhalb geschlossener Ortschaften ständig so großen Abstand von dem vorausfahrenden Kraftfahrzeug halten, daß ein überholendes Kraftfahrzeug einscheren kann. Das gilt nicht,

1. wenn sie zum Überholen ausscheren und dies angekündigt haben,

2. wenn in der Fahrtrichtung mehr als ein Fahrstreifen vorhanden ist oder

3. auf Strecken, auf denen das Überholen verboten ist.

(3) Lastkraftwagen mit einem zulässigen Gesamtgewicht über 3,5 t und Kraftomnibusse müssen auf Autobahnen, wenn ihre Geschwindigkeit mehr als 50 km/h beträgt, von vorausfahrenden Fahrzeugen einen Mindestabstand von 50 m einhalten

Deze in Be
Citaat
Artikel 10. Snelheid

10.1.1° Elke bestuurder moet zijn snelheid regelen zoals vereist wegens de aanwezigheid van andere weggebruikers, in ’t bijzonder de meest kwetsbaren, de weersomstandigheden, de plaatsgesteldheid, haar belemmering, de verkeersdichtheid, het zicht, de staat van de weg, de staat en de lading van zijn voertuig; zijn snelheid mag geen oorzaak zijn van ongevallen, noch het verkeer hinderen.

2° De bestuurder moet, rekening houdend met zijn snelheid, tussen zijn voertuig en zijn voorligger een voldoende veiligheidsafstand houden.
[...]

Artikel 18. Afstand tussen de voertuigen

18.1. Op bruggen moeten de bestuurders van voertuigen en slepen met een maximale toegelaten massa van meer dan 7,5 ton, onderling een afstand houden van ten minste 15 meter.

18.2. Buiten de bebouwde kommen moeten bestuurders van voertuigen en slepen met een maximale toegelaten massa van meer dan 7,5 ton of langer dan 7 meter, onderling een afstand houden van ten minste 50 meter.

18.3. Buiten de bebouwde kommen moeten bestuurders van auto's die in konvooi rijden voor een gezamenlijk te maken tocht, onderling een afstand houden van ten minste 50 meter.

18.4. Het bepaalde in 18.3. geldt niet voor legervoertuigen die in konvooi rijden :
•tussen het vallen van de avond en het aanbreken van de dag;
•bij zeer mistig weer.

Deze konvooien worden als volgt gesignaleerd :
•het eerste voertuig voert een blauwe wimpel of, bij nacht, vooraan een blauw licht;
•het laatste voertuig voert een groene wimpel of, bij nacht, vooraan een groen licht.

De wimpels worden aan de linkerzijde van de voertuigen aangebracht.

Bovendien moeten de legervoertuigen die in konvooi rijden, zowel bij dag als bij nacht, met dimlichten rijden, of met grootlichten voor zover het gebruik van deze laatste toegelaten is.
« Laatst bewerkt op: woensdag 19 december 2012 - 16:09:29 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #25 Gepost op: woensdag 19 december 2012 - 21:02:44 »
Beide verkeersreglementen voorzien wel degelijk de verplichting om voldoende veiligheidsafstand te houden.

De 2 à 3 seconden zijn slechts een vuistregel. De stopafstand neemt immers niet zuiver lineair toe met de snelheid. De component reactieweg is recht evenredig met de snelheid. De component remweg daarentegen is recht evenredig met het kwadraat van de snelheid. De 2 à 3 seconden zijn daardoor overdreven bij lage snelheiden, en te gering bij hoge snelheden.

Men wil de bestuurder evenwel een hulpmiddel geven. Hij kan immers niet op zeer korte tijd de stopafstand correct uitrekenen uit het hoofd. En zelfs als hij dat al zou kunnen, zou hij dan nog moeten in staat zijn om die afstand correct te schatten.

Offline Michel

• Meer dan expert
« Reactie #26 Gepost op: donderdag 20 december 2012 - 03:28:30 »
Beide verkeersreglementen voorzien wel degelijk de verplichting om voldoende veiligheidsafstand te houden.

De 2 à 3 seconden zijn slechts een vuistregel. De stopafstand neemt immers niet zuiver lineair toe met de snelheid. De component reactieweg is recht evenredig met de snelheid. De component remweg daarentegen is recht evenredig met het kwadraat van de snelheid. De 2 à 3 seconden zijn daardoor overdreven bij lage snelheiden, en te gering bij hoge snelheden.

Men wil de bestuurder evenwel een hulpmiddel geven. Hij kan immers niet op zeer korte tijd de stopafstand correct uitrekenen uit het hoofd. En zelfs als hij dat al zou kunnen, zou hij dan nog moeten in staat zijn om die afstand correct te schatten.

Idd  (die 3 sec is voor natte weg)  bvb 2 sec is al 66,7 meter bij 120 kmh, 3 sec 100 meter...

... in D wordt men in de praktijk pas echt beboet bij realistische afstand < 1/4 echte snelheid (Abstand weniger als          
bei 5/10 des halben Tachowertes
) , maar men kan (op papier) al een kleine boete krijgen bij minder als "1/2 tacho" (25-35 €). Men zal alleszins rekening houden met wegtoestand en de wettelijke uitzonderingen bij de # geleide video-radar-meting #

Er zijn ook 3 snelheidsklassen: < 80 kmh,  > 80 kmh en > 130 kmh...  :'(  ;)

Ref: http://www.kfz-auskunft.de/bussgeld/abstand.html

In D en A en ...  # doet men het redelijk dikwijls # ...
te weinig afstand is tenslotte ongevaloorzaak n° 1 op de snelweg (zeggen ze ook in het 2e filmpje (A))
Citaat
http://www.youtube.com/watch?v=I6VHFai3b9w
Abstandmessung der Polizei bei Tempo 141 km/h ist 31 Meter. Strafe 100 € und 2 Punkte in Flensburg

http://www.youtube.com/watch?NR=1&v=PMDkBdGYzjo&feature=endscreen
Neues Fahrzeug bei Abstandsmessungen der Polizei

Jeden zweiten Tag führt die Verkehrsabteilung in Salzburg Abstandsmessungen durch.
« Laatst bewerkt op: donderdag 20 december 2012 - 03:55:39 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

wooter

• Gast
« Reactie #27 Gepost op: donderdag 20 december 2012 - 09:46:41 »
Als je op papier in Duitsland al op een boete kan rekenen op een veiligheidsafstand van minder dan halber tacho, ja dan betekent dat dat je veiligheidsafstand minimum halber tacho moet zijn. En 2-3 seconden komt daar netjes in de buurt. En daarom hield ik dus die afstand.

Mijn ervaringen in de week en het weekend is dat je in het weekend meer stunts ziet, maar in het weekend de mensen ook meer bereidwilliger zijn om naar het rechtervak op te schuiven als er sneller verkeer is. De gemiddelde snelheid zal in de week wat hoger liggen, het zal wat drukker zijn en dat zijn factoren waarom mensen dan niet altijd spontaan rechts gaan rijden.

Offline Michel

• Meer dan expert
« Reactie #28 Gepost op: donderdag 20 december 2012 - 16:30:50 »
Als je op papier in Duitsland al op een boete kan rekenen op een veiligheidsafstand van minder dan halber tacho

Ik bedoel maar in de praktijk zal men enkel beboeten op minder dan 1/4 tacho en dan nog xx % (*- 26% ?) tolerantie afgetrokken (aangehouden *300 m lang denk ik, daarnaast is zulke handhaving te kostelijk, goedkoper/praktischer is het nieuwere PPS of Police-Pilot-System vanuit een volgende (politie)auto (incognito).

*Ter info: die Duitse vuistregel 1/2 tacho is goed en wel maar dan komt het pas bij de beboetingsregels zelf: de technische fouttoleranties en extra wettelijke tolerantiemarges moet men hier ook nog aftrekken, dan komt men volgens deze  deze technische link met rechtsuitspraken quasi aan 0,8 sec pas echt gevaarlijke veiligheidsafstand (wat dus minder is als 1/4 tacho*) en dit wslk ook nog bruto want er zou nog 15 % af moeten, voor zover ik gelezen en hieronder citeer:
* bvb bij 120 kmh=33,333m/sec is 30 meter=1/4 tacho, 0,8 sec*33,33 = 26,66.. meter of 1/4 tacho min ~11 %, en dan de fouttolerantie nog aftrekken...
Citaat
Tipp/Hinweis:
Nach Nr. 12.5 Tabelle 2 der BußgeldkatalogVO ist bei der Bemessung des Sicherheitsabstandes im Rahmen der Bußgeldbemessung aber vom halben Tachowert auszugehen (BayObLG NJW 1988, 273 m. w. N.); daran ist der Tatrichter gebunden.

Davon zu unterscheiden ist noch der gefährdende Abstand. Er liegt vor, wenn der Sicherheitsabstand geringer ist als die in 0,8 Sekunden durchfahrene Strecke (vgl. u. a. OLG Köln NZV 1992, 371).
...
Bei diesen Verfahren ist auf folgende mögliche Fehlerquelle zu achten: Von Bedeutung ist, dass sich eventuelle Abstandsveränderungen bei den beobachteten Fahrzeugen wohl nicht immer zweifelsfrei wahrnehmen lassen. Es ist also ohne weiteres möglich, dass der Fahrer des gemessenen Fahrzeugs während der entscheidenden Strecke von 250 bis 300 m (vgl. dazu u. a. OLG Düsseldorf DAR 2003, 464) durch Gaswegnehmen den Abstand vergrößert hat (BECK/BERR, a. a. O., Rn. 460). Wegen der Fehlerquellen muss ein Sicherheitsabschlag gemacht werden. Die Rechtsprechung verlangt grundsätzlich einen 15prozentigen Abzug von dem in 0,8 Sekunden zurückgelegten Fahrweg der Kraftfahrzeuge (BayObLG VRS 59, 264; s. aber OLG Celle VRS 58, 264 [unterliegt der freien Beweiswürdigung]).
...

Ein neueres Messverfahren, bei dem i. d. R. aus dem fahrenden Polizeifahrzeug gemessen wird, ist das "Police-Pilot-System" (PPS). Bei diesem Verfahren handelt es sich ebenfalls um ein Videomessverfahren...

Dan zitten we uiteindelijk bij 120 kmh al aan 26,66... m Fahrweg - 15 % = minstens 22,7 meter afgeronde veiligheidsafstand waarbij we bijna bij 1/3 afstand zitten van de 67 meter of "Belgische 2 sec bij 120 kmh" ...  ;D
 zo ziet de D-praktijk eruit qua echte beboeting (niet strikte regel van jouw (molen)post  ;) ))  

btw... ze pakken er op die 1/4 minus ~ 26 %-tolerantie al trouwens genoeg...
(en zeker bij een buitenlander gaan ze voor 25-35 € of zelfs het dubbele bedrag geen postzegel en tijd verspillen  :-X)

Ook bij snelheidsmetingen op redelijk vrije droge snelweg gelden meestal hogere extra-tolerantiemarges naargelang Bundesland (Beieren heeft de hoogste: tot extra 20 kmh bovenop de wettelijke marge  :-X :'(  ;))

Citaat
De gemiddelde snelheid zal in de week wat hoger liggen, het zal wat drukker zijn en dat zijn factoren waarom mensen dan niet altijd spontaan rechts gaan rijden.
Tja wat wil je met een algemene snelheidsbeperking...  en "geen" handhaving op het (redelijke) rechtsrijden...

In D haalt men linksplakkers alleszins naar de kant... en de boete (bij behindering) is zeker niet te onderschatten.
Ik had graag de Belgische statistieken van zulke boetes gezien...  ;D
« Laatst bewerkt op: donderdag 20 december 2012 - 17:47:21 door Michel »
© Koning Willem I

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #29 Gepost op: donderdag 20 december 2012 - 20:51:24 »
http://www.youtube.com/watch?NR=1&v=PMDkBdGYzjo&feature=endscreen
Neues Fahrzeug bei Abstandsmessungen der Polizei

Zo te horen aan hun taaltje kunnen die gasten ook niet ontkennen dat ze van Salzburg zijn...  :D