Auteur Topic: minstens 330 euro op bankrekening nodig om te kunnen tanken bij Esso  (gelezen 10556 keer)

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: minstens 330 euro op bankrekening nodig om te kunnen tanken bij Esso
« Reactie #15 Gepost op: vrijdag 21 juni 2013 - 13:48:07 »
Ho ho ho, het probleem ligt bij Record Bank...

Zowel Esso als Record Bank hebben samen deze wanpraktijk op touw gezet en uitgeoefend.

Er komt nog wel een staartje aan als de Bankcommissie er lucht van krijgt.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jo

• Meer dan expert
« Reactie #16 Gepost op: vrijdag 21 juni 2013 - 18:13:20 »
Hm zal Esso nu nog meer voorbijrijden, geen zin in bandietenstreken.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline Michel

• Meer dan expert
« Reactie #17 Gepost op: vrijdag 21 juni 2013 - 18:28:34 »
Hm zal Esso nu nog meer voorbijrijden, geen zin in bandietenstreken.
Het kan zijn omdat Esso = Exxon Mobil het enige US-olieconcern is, dat ze daarom die praktijk ook in Europa toepassen.

Het verwondert me wel dat dat nu pas opvalt (bestond vroeger ook (was 80 €), omdat 1 bank te laat zijn update kreeg én omdat ze nu via Maestro ook tanken en niet alleen via Bancontact.

Citaat
‘Het is een gangbare praktijk in onze sector om een waarborg te vragen om te vermijden dat de rekening ongedekt is’, zegt een woordvoerder van Esso aan onze redactie.
« Laatst bewerkt op: vrijdag 21 juni 2013 - 18:42:36 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline jo

• Meer dan expert
« Reactie #18 Gepost op: vrijdag 21 juni 2013 - 18:34:33 »
Als ze bij Porsche zeggen dat het gangbaar in heel de autosector is om een degelijk uurloon te vragen bedoelen ze misschien 100€ en bij Fiat is dat dan 45€, dus alles in de juiste vorm gegoten vraagt een ander misschien 60€
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline Michel

• Meer dan expert
« Reactie #19 Gepost op: vrijdag 21 juni 2013 - 18:41:31 »
Als ze bij Porsche zeggen dat het gangbaar in heel de autosector is om een degelijk uurloon te vragen bedoelen ze misschien 100€ en bij Fiat is dat dan 45€, dus alles in de juiste vorm gegoten vraagt een ander misschien 60€
Heb net mijn post aangepast, ik heb mijn mening herzien na wat surfen...

dit bvb:
Citaat
http://de.wikipedia.org/wiki/Mineral%C3%B6lunternehmen#Probleme_und_Fragw.C3.BCrdige_Aktivit.C3.A4ten

Probleme und Fragwürdige Aktivitäten

Die amerikanischen Ölkonzerne galten oder gelten immer noch als besonders skrupellos: Die systematische Eliminierung der Straßenbahnen in den USA zum Beispiel geht mit auf ihr Konto, aber auch die Blockierung der Direkt-Auflade-Batterie für Elektrofahrzeuge durch den Aufkauf der bis 2014 gültigen Patente durch Chevron (damals Texaco).[3]
Bei der Erdölförderung existieren ungelöste Umweltprobleme, deren Kosten jeweilen erst dann nicht mehr der Allgemeinheit überantwortet werden, wenn sie überhaupt erst bekannt werden wie die kaum beachteten Radioaktiven Abfälle der Erdölförderung. Im Gegensatz zu früheren Jahren müssen zwar die Konzerne für die Schäden einer Ölpest aufkommen, die Risiken der Förderung werden jedoch aufgrund des steigenden Aufwandes ebenfalls immer größer.
« Laatst bewerkt op: vrijdag 21 juni 2013 - 18:45:34 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline Rafael

• Meer dan expert
« Reactie #20 Gepost op: vrijdag 21 juni 2013 - 18:54:48 »

wooter

• Gast
« Reactie #21 Gepost op: vrijdag 21 juni 2013 - 21:38:06 »
Ik denk niet dat Esso achterhaalt dat de rekening leeg is. Je zit met drie partijen, en de informatie gaat niet tot bij Esso:

Esso <-> Atos Worldonline (ex banksys) <-> Record Bank.

Esso krijgt nooit je saldo te zien, maar de deal met een Maestro kaart is dat Atos WorldOnline dit welk kan zien.

Het staat je natuurlijk vrij dit affronterend te vinden, maar dan mag je natuurlijk altijd je Maestro-kaartje terug inleveren bij je bank en cash betalen bij een onbemande pomp.

Offline jo

• Meer dan expert
« Reactie #22 Gepost op: vrijdag 21 juni 2013 - 21:44:13 »

'Toffe' blaam voor Esso door een bank die achterloopt met hun technologie; maar toch wordt die bank er niet doorgesleurd. 't is dan maar te hopen dat ze met hun beveiligingstechnologie ook niet achterlopen.
Precies daarom, binnenkort ne slimme die weer een trukje uit zijn PC haalt en jij bent 330 euro armer en hebt nog geen benzine.

Offline bert.covens

• Meer dan expert
  • May we ? Mais oui !
« Reactie #23 Gepost op: vrijdag 21 juni 2013 - 21:45:41 »
Ik blijf het vreemd vinden dat mensen het erger vinden dat een benzine station een korte waarborg kan leggen (waar je niets van merkt, het geld gaat niet van je rekening àf en het duurt hooguit 5 minuten?), dan dat blijkbaar hun banksaldo te grabbel gegooid wordt - ook bij andere pompen dus.

Daar merk je wél iets van, als blijkt dat je 's avonds na sluitingsuur ineens niet kan tanken hoewel er nog voldoende op je rekening staat om je tank te vullen.  En dat dan gewoon omdat niemand je ooit verteld heeft dat er daarvoor blijkbaar minstens 330 euro nodig is.

Het staat je natuurlijk vrij dit affronterend te vinden, maar dan mag je natuurlijk altijd je Maestro-kaartje terug inleveren bij je bank en cash betalen bij een onbemande pomp.

Een bemande pomp, bedoel je dan?  Of bedoel je zo'n pomp, waar een automaat bijstaat om te betalen met biljetten?
« Laatst bewerkt op: vrijdag 21 juni 2013 - 21:49:29 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #24 Gepost op: vrijdag 21 juni 2013 - 22:21:55 »
Ik blijf het vreemd vinden dat mensen het erger vinden dat een benzine station een korte waarborg kan leggen (waar je niets van merkt, het geld gaat niet van je rekening àf en het duurt hooguit 5 minuten?), dan dat blijkbaar hun banksaldo te grabbel gegooid wordt - ook bij andere pompen dus.

Rafael, stel dat je een gezamelijke rekening hebt met je vrouw of dat je de rekening van één van jullie beiden gebruikt, waarop de ander volmacht heeft. Er staat 350 Euro op die rekening. Je vrouw wil in een winkel 50 Euro betalen met haar kaart en staat daar met rode kaken vóór iedereen omdat de verrichting niet doorgaat, wijl ze er geen bal van snapt. Leuk is anders.

Een zichtrekening is per definitie een rekening waarvan je 24/7 geld kunt afhalen, en niet enkel als het Esso zint.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Rafael

• Meer dan expert
« Reactie #25 Gepost op: zaterdag 22 juni 2013 - 08:59:37 »

wooter

• Gast
« Reactie #26 Gepost op: zaterdag 22 juni 2013 - 09:20:04 »
Hoe weet de pomp dan wanneer ze moet vertragen en moet stoppen? :)
- Ofwel: saldo gekend
- Ofwel: permanente open verbinding tijdens het tanken die per € 0.01 een signaal geeft: "OK", "Bijna stoppen", "Stoppen"
Dat laatste lijkt mij erg onwaarschijnlijk.

Vergelijk het met de "limonade kraampjes" in tekenfilms/cartoons. Ik ga naar zo'n kraampje en zeg tegen de verkoper: "Ik wil zo veel limonade kopen als ik kan betalen", maar ik zeg niet hoeveel geld ik heb. Hoeveel limonade krijg ik dan? :) Of ik zeg mijn saldo tegen een vriend (Atos), en die vriend zegt tegen de verkoper terwijl hij inschenkt: "Nog... Nog... Nog... Nog... Nog... Nog... Nog... Nog... Nog... Nog... Nog... Nog... Nog... Minderen... Minderen... Minderen... Minderen... Minderen... Bijna stoppen... Bijna stoppen... Bijna stoppen... STOP"?
Elke kaart heeft een maand-, week- en daglimiet. De betaalterminal zegt aan de pomp tot hoeveel ie mag gaan qua bedrag, maar de pomp heeft er het raden naar of dat dat is omdat je op je limiet zit van je kaart, of op je limiet van je rekening.

En echt, als het je stoort mag je die kaarten vrijblijvend terug bij de bank binnen gooien hoor.

Offline jo

• Meer dan expert
« Reactie #27 Gepost op: zaterdag 22 juni 2013 - 09:26:54 »
Ik ken mijn banksaldo wel redelijk nauwkeurig, weet ook wanneer de automatische overschrijvingen gebeuren (heb zelf die tijdstippen gekozen), het teveel gaat naar mijn zichtrekening.
Dus meestal staat er maar een 100-200€ op mijn zichtrekening, meer dan genoeg.
Moest Pollet of Total ook die borg van 330 vragen was ik gejost.
Stoort die kaart mij? Nee dat er zaken mee zouden gebeuren waar ik geen weet van heb dat stoort mij.
Waarom moeten ze dat niet in het groot uithangen welke praktijken ze gebruiken?
Als ik ergens loop waar ze me filmen heb ik wel al eerst een bordje tegengekomen dat dit aangaf.
Geef ik ergens mijn gegevens op dan staat er ook voor hoe en wat ze mijn gegevens gaan of kunnen gebruiken.
Allemaal niet meer dan logisch

Offline Rafael

• Meer dan expert
« Reactie #28 Gepost op: zaterdag 22 juni 2013 - 09:39:28 »

Offline bert.covens

• Meer dan expert
  • May we ? Mais oui !
« Reactie #29 Gepost op: zaterdag 22 juni 2013 - 10:41:18 »
Als je bij Record Bank zit wel, anders niet ;)

Is dat zeker, dat andere banken dat niet doen?
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone