Auteur Topic: minstens 330 euro op bankrekening nodig om te kunnen tanken bij Esso  (gelezen 9992 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: minstens 330 euro op bankrekening nodig om te kunnen tanken bij Esso
« Reactie #30 Gepost op: zaterdag 22 juni 2013 - 10:54:29 »

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: minstens 330 euro op bankrekening nodig om te kunnen tanken bij Esso
« Reactie #31 Gepost op: zaterdag 22 juni 2013 - 11:05:04 »
Ik zal m'n vraag mss anders stellen.  Hoe zeker is het, dat het enkel Record Bank is wier software niet up to date is?   En daarnaast, vind ik het dan toch raar dat Esso al de klanten van die banken waarvan ze dus geen borg gefixed krijgen wél laat tanken.  Dat ruikt naar discriminatie van Record Bank (en mss ook nog some others?) tov klanten van banken met een software die up to date is.

Concreet vb: Jefke is klant bij Record Bank en heeft een saldo van 220 euro.  Genoeg om te tanken, maar 't feestje gaat even niet door bij Esso.  Gerard staat bij een andere bank op 100 euro.  Alleen is de software van die bank up to date.  En dus kan Gerard wél tanken, ook al heeft hij maar liefst 120 euro minder dan Jefke.  Het is ieders goede recht om dat logisch te vinden, maar ik blijf 't toch maar straf vinden allemaal.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: minstens 330 euro op bankrekening nodig om te kunnen tanken bij Esso
« Reactie #32 Gepost op: zaterdag 22 juni 2013 - 15:27:12 »
Het staat je natuurlijk vrij dit affronterend te vinden, maar dan mag je natuurlijk altijd je Maestro-kaartje terug inleveren bij je bank en cash betalen bij een onbemande pomp.

Wouter, in het kader van het monetair beleid in landen zoals België, is het al jarenlang de plicht van de banken om betalingen met baar geld zoveel mogelijk te vermijden ten gunste van betalingen met zogenaamd giraal geld.

Er zijn tankstations met meer dan 1.000 tankbeurten per dag. Als er daarvan voortaan nog maar 100 meer cash betaald worden in plaats van met een kaart, kan je er zeker van zijn dat het tankstation om de haverklap het slachtoffer van een overval wordt.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: minstens 330 euro op bankrekening nodig om te kunnen tanken bij Esso
« Reactie #33 Gepost op: zaterdag 22 juni 2013 - 15:30:23 »
Dat er in deze aangelegenheid de meest wilde verhalen de ronde doen, blijkt uit een artikel op autokanaal.be.

Volgens dat artikel gaat het slecht om 300 Euro en enkel om betalingen met Maestro.

Het verwondert mij overigens dat uitgerekend Record Bank hier voor 300 Euro de mist ingaat. Dat is immers een onderdeel van de ING Groep dat zich bij voorkeur tot begoede clienteel richt.

"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: minstens 330 euro op bankrekening nodig om te kunnen tanken bij Esso
« Reactie #34 Gepost op: zondag 23 juni 2013 - 14:32:00 »

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: minstens 330 euro op bankrekening nodig om te kunnen tanken bij Esso
« Reactie #35 Gepost op: zondag 28 juli 2013 - 03:53:03 »
Ik heb met Record Bank nog met ING Groep geen enkele uitstaans voor zover ik weet (met al die fusies en dergelijke tegenwoordig).
Sinds enige tijd was ik vaste klant geworden bij Esso (Bruno) vanwege de prijs en de late openingsuren. Bijkomend voordeel, dat laatste, als je met LPG rondrijd.

De laatste 2 keer dat ik daar tankte, kort voor dit bericht in de pers kwam, had ik het ook vlaggen met mijn bankkaart.
"Geen autorisatie" of iets dergelijks kwam er op het scherm.
Dus nietsvermoedend naar binnen met cash om toch maar niet zonder te vallen.
Met vloeibare brandstof is dat nog niet zo'n probleem maar met LPG stopt de pomp altijd iets voor het vooropgesteld bedrag gehaald is waardoor je telkens enkele centen verliest.
Niet zo leuk.

Kort samengevat.
Mij zien ze niet meer!