Auteur Topic: minstens 330 euro op bankrekening nodig om te kunnen tanken bij Esso  (gelezen 10557 keer)

Offline bert.covens

• Meer dan expert
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline Rafael

• Meer dan expert
Re: minstens 330 euro op bankrekening nodig om te kunnen tanken bij Esso
« Reactie #1 Gepost op: donderdag 20 juni 2013 - 13:44:03 »

Offline bert.covens

• Meer dan expert
  • May we ? Mais oui !
« Reactie #2 Gepost op: donderdag 20 juni 2013 - 13:51:00 »
Toch niks mis mee? Als het niet lukt kan je ook na het tanken binnen gaan betalen met bancontact, dan is de borg er niet.

Overdag wel ja.  In veel tankstations, kan je slechts tijdens de daguren binnen gaan betalen.

Doen ze dit niet: ik ga tanken en steek mijn kaart in de automaat, de bancontact automaat kan mijn saldo niet raadplegen en mag geen borg leggen dus die merkt niets: op mijn rekening staat € 0.01, ik begin te tanken, bak vol voor € 80 en weg, succes met de € 80 af te schrijven.

Als er slechts 0.01 euro op je rekening staat, komt er dan niet "saldo ontoereikend" op?
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline Rafael

• Meer dan expert
« Reactie #3 Gepost op: donderdag 20 juni 2013 - 13:52:46 »
« Laatst bewerkt op: donderdag 20 juni 2013 - 13:55:47 door Rafael »

Offline Michel

• Meer dan expert
« Reactie #4 Gepost op: donderdag 20 juni 2013 - 13:57:24 »
Ik kan op mijn gewone zichtrekening -1250 € negatief gaan, is dat bij jullie anders ?

Tank ik met mijn Visa Gold kaart gaat het tot -5000 €, daar krijg ik mijn tank zeker mee vol.  ;)
« Laatst bewerkt op: donderdag 20 juni 2013 - 14:00:42 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline bert.covens

• Meer dan expert
  • May we ? Mais oui !
« Reactie #5 Gepost op: donderdag 20 juni 2013 - 14:04:40 »
Ik kan op mijn gewone zichtrekening -1250 € negatief gaan, is dat bij jullie anders ?

Ik denk dat 't bij mij ook zoiets is.  'k Weet het niet zeker.  (Gelukkig) nog nooit nodig gehad.

Offline Rafael

• Meer dan expert
« Reactie #6 Gepost op: donderdag 20 juni 2013 - 14:14:43 »
« Laatst bewerkt op: donderdag 20 juni 2013 - 14:45:43 door Rafael »

Offline KV

• Meer dan expert
« Reactie #7 Gepost op: donderdag 20 juni 2013 - 15:56:47 »
Ik vind het toch een raar verhaal, waarom 330€ ?  In welke auto kan je 330€ tanken ?  Wel in een vrachtwagen natuurlijk, maar moet daarom iedere automobilist de dupe zijn ?  
Ik heb ook wel al eens gehad dat mijn rekening bijna op de bodem zat (ik kan niet onder 0, daarvoor gebruik ik mijn visa, die op een andere rekening zit), ik tank meestal bij een gulf-station in de buurt en daar kon ik net zoveel tanken tot mijn rekening op 0 stond.  
De pomp verlaagde plots het debiet, om dan heel traag verder te vullen en te stoppen, toen ik mijn saldo nakeek stond ik mooi op 0.
Ik heb daar geen probleem mee, ook niet qua privacy, dat is in deze wereld toch maar een illusie.  Maar ik heb wél een probleem met het feit dat je helemaal niet zou kunnen tanken terwijl er wél nog geld op je rekening staat.

Offline bert.covens

• Meer dan expert
  • May we ? Mais oui !
« Reactie #8 Gepost op: donderdag 20 juni 2013 - 16:37:05 »
Maar ik heb wél een probleem met het feit dat je helemaal niet zou kunnen tanken terwijl er wél nog geld op je rekening staat.

Idd.  Je zal maar met 220 euro op de rekening na je late shift, om 22.15 ergens in het hol van Pluto aan een brandstofpomp staan met een lege tank.  En die pomp vertikt het dan om je ook maar 1 liter brandstof te geven omdat er geen 330 euro op de rekening staat....

Offline Rafael

• Meer dan expert
« Reactie #9 Gepost op: donderdag 20 juni 2013 - 17:05:12 »

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #10 Gepost op: donderdag 20 juni 2013 - 20:18:48 »
Als gepensioneerd kaderlid van een bank doen deze verhalen mijn haren ten berge reizen.

Het bedrag van 330 Euro is absurd hoog om een tankbeurt van een personenwagen te dekken. Voor een tankbeurt van een autocar daarentegen zul je er niet ver mee komen.

De provisie (= het saldo + hoever je onder nul mag gaan) van een rekening mag door een bank aan geen andere derden medegedeeld worden dan aan een onderzoeksrechter in het kader van een gerechterlijk onderzoek. Als een medewerker zich hier niet aan houdt en aldus het bankgeheim schendt, zal de bank zich indekken door hem onmiddellijk te ontslaan wegens zware fout en hem te dagvaarden voor de arbeidsrechtbank.
Een aantal medewerkers kan een rekening raadplegen, maar de interne inspectie van de bank voert geregeld controles uit om na te gaan of die raadpleging wel noodzakelijk was voor zijn werk. Die interne inscpectie is de enige afdeling die volkomen onafhankelijk werkt. Zij kan zo nodig ook de voorzitter van het directiecomité controleren. Zelf kan ze enkel gecontroleerd worden door een externe audit.

Als een bank in samenwerking met Esso een bedrag op rekening zou blokkeren om een transactie te dekken, dan gaat het juridisch niet om een borg (vermits de rekeninghouder zijn instemming niet verleend heeft), maar om een bewarend beslag onder derden, waarvoor een vonnis van de rechtbank vereist is.

De rekeninghouder kan voor een derde op drie manieren het betalingsrisico verminderen of uitsluiten.

Een door de bank geviseerde cheque bevestigt dat er voldoende provisie op rekening was op het ogenblik dat de cheque werd uitgeschreven.

Een door de bank gecertificeerde cheque bevestigt bovendien dat het bedrag van de cheque geblokkeerd werd.

In plaats van met een cheque op zijn eigen rekening te betalen, kan men ook aan de bank een bankcheque vragen. Dat is een cheque die de bank trekt op een rekening van haar (en waarbij het bedrag vanzelfsprekend afgeboekt wordt van jouw rekening), en aldus de zekerheid verschaft dat hij zal uitbetaald worden.
« Laatst bewerkt op: donderdag 20 juni 2013 - 20:23:17 door jozef »
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

wooter

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: vrijdag 21 juni 2013 - 10:55:00 »
Ho ho ho, het probleem ligt bij Record Bank...

http://www.standaard.be/cnt/DMF20130620_00629684

Offline Michel

• Meer dan expert
« Reactie #12 Gepost op: vrijdag 21 juni 2013 - 11:02:22 »
Ho ho ho, het probleem ligt bij Record Bank...

http://www.standaard.be/cnt/DMF20130620_00629684

Citaat
‘Als het saldo op de rekening van de klant lager ligt dan die waarborg (300 euro), kan de klant bij de meeste banken alsnog tanken, maar dan tot het bedrag dat op zijn rekening staat’, zegt de woordvoerder nog. ‘Echter bij sommige banken, die een functionaliteit nog niet hebben aangepast, kunnen klanten hun tanktransactie niet opstarten indien ze minder dan 300 euro op hun rekening hebben’, zegt een woordvoerder.

kleine update dus...

In de live krant -Het Belang v L - stond ook dat het vroeger 80 € was maar dat was veel te laag geworden met de duurdere brandstof.
Die 300 € zou ook gebaseerd zijn op de gemiddelde tankinhoud van "bestelwagens".

In elk geval mag ik niet meer zo negatief gaan (ttz tot - 949,99 €) op mijn zichtrekening.  ;D
Ik tank regelmatig Esso (Bruno Group), prijs zit bij de laagste in de buurt.
« Laatst bewerkt op: vrijdag 21 juni 2013 - 11:16:15 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline Rafael

• Meer dan expert
« Reactie #13 Gepost op: vrijdag 21 juni 2013 - 11:35:35 »

Offline Michel

• Meer dan expert
« Reactie #14 Gepost op: vrijdag 21 juni 2013 - 12:18:48 »
Laagste in de buurt en vaak 24/24 open. Mijn laatste tankbeurt was de 18de, aan € 1.299/L. Officiële prijs stond toen op € 1.442/L dacht ik.

Op 2 km van mijn deur is onlangs een nieuwe Bruno Food Corner geopend, is echt de moeite.
« Laatst bewerkt op: vrijdag 21 juni 2013 - 12:21:54 door Michel »
© Koning Willem I