Bert, sorry jongen maar ik heb op dat traject nog NOOIT een agent gezien, laat staan dat ze er zouden verbaliseren. Over de Scheldedijk spreek ik mij niet uit.
Ik woon niet ver van de Scheldedijk, en ook de dijk langsheen de Rupel is hier vlakbij. Ik heb hier al vaak genoeg PV's zien uitschrijven, maar het helpt gewoon geen lap. Die gasten hebben nauwelijks hun PV in hun achterzak zitten, oom agent is uit het zicht en ze doen vrolijk verder. Enneuh, tegen zo'n peleton die als een bende losgeslagen bizons komt voorbijgeraasd zijn 1 of 2 klabakken uiteraard machteloos.
Ik stel dan voor dat met her en der te lande fietssnelwegen begint aan te leggen waar sportievelingen ook hun ding kunnen doen, of bepaalde uren van de dag reserveren.
Dure investering voor een bende macho's op twee wielen, dat overal lak aan heeft. Nog een hoop belastinggeld spenderen, en die gasten ervoor belonen omdat ze aan alles en iedereen lak hebben. Neen, bedankt. En je gaat me trouwens niet wijsmaken dat die gasten daar dan wél ineens gebruik van zouden maken. Voorbeeldjes genoeg te vinden van goed berijdbare fietspaden, wijl de wielerterrorist het grandioos vertikt om er gebruik van te maken.