Auteur Topic: Kort pinken Opel  (gelezen 8870 keer)

Offline bert.covens

• Meer dan expert
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Kort pinken Opel
« Reactie #30 Gepost op: vrijdag 09 augustus 2013 - 12:38:10 »
Je bedoelt waarschijnlijk geen maneuver, maar een gereglementeerde rijbeweging, zoals van rijstrook veranderen en inhalen. Dat is een groot verschil. Bij een maneuver moet je namelijk voorrang verlenen aan ALLE andere weggebruikers (vanwaar ze ook komen en wat ze ook al dan niet reglementair doen). Bij een gereglementeerde rijbeweging is dat niet het geval. Als je bijvoorbeeld wil linksaf slaan, hoef je geen voorrang te geven aan een voetganger die de rijbaan oversteekt welke jij volgt en daarbij een rood verkeerslicht negeert (wat uiteraard niet betekent dat je hem dan maar mag aanrijden).

Dat is -in tegenstelling tot inhalen- wél een maneuver.  (Of lees ik je posting nu verkeerd?)
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Kort pinken Opel
« Reactie #31 Gepost op: vrijdag 09 augustus 2013 - 16:16:36 »
Daar heb ik inderdaad een bok van formaat geschoten, want van rijstrook veranderen is uiteraard een maneuver.

Bedankt voor je opmerking, Bert.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."