Dus, heel verrast over het bericht van het ongeval van Jozef.
Verrast was ik ook wel toen ik plots de Volvo op die oplegger zag afstevenen. Maar ik heb tot vlak vóór de aanrijding gehoopt dat ik hem nog kon ontwijken.
(Sepp, de l op het einde mag er in Bayern niet bij had je eens gezegd)
Juist, Seppl is te Oostenrijks. Dat heb je goed onthouden!

Ik ben onder de indruk van de foto's van na het ongeval, en ben tevens blij dat, wat uit Jozef en zijn vrouwtje schrijven, blijkt dat de kwetsuren meevallen.
Wat op mij veel indruk maakte, was dat beroepshulpverleners die de auto gezien hebben (of foto's ervan, de ambulanciers hadden er betere gemaakt) het "Wahnsinn" noemden dat ik er zo goed uitgekomen ben. En de dokter, die het een mirakel noemde dat geen enkele glassplinter in mijn oog terechtgekomen is, maar wel meerdere op amper enkele millimeters ernaast.
Het is altijd 'zo rap' gebeurt
Zeg dat wel. In fracties van een seconde moet je beslissingen nemen en ze uitvoeren, en vóór ik het goed besefte kwam de knal.
Ik ben onmiddellijk langs rechts uit de auto gestapt. Ik zag wel wat bloed op mijn kleren, maar ging ervan uit dat er verder niets aan de hand was. Aan wat ik ontsnapt was, drong nog totaal niet tot mij door.
Ik heb onmiddellijk Leslie gebeld om haar te zeggen dat ze zich niet ongerust moest maken over mij. Want ik dacht: "Zodadelijk komt de ziekenwagen, en dan kan ik niet meer bellen. En misschien deelt iemand haar dan mede dat ik in het ziekenhuis lig, en hij verder niets mag zeggen zolang de dokter geen uitspraak gedaan heeft."
Leslie wilde eerst de spullen uit de Volvo gaan halen, maar ik stond erop dat ze eerst naar het ziekenhuis kwam. Toen ze achteraf de auto gezien heeft, was ze mij daar dankbaar voor. Want als ze de auto gezien had vóór ze mij gezien had, zou ze vreselijk ongerust geweest zijn.
Spijtig van het verlies van de auto.
Vooral omdat het de laatste auto van mijn papa geweest was.
Ik hoop dat je snel weer 'de oude' bent.
Dank je wel, Walter. Oud ben ik al, en 'de' oude, dat zal niet lang meer duren.