Poll

hoe snel vindej jullie dat een 16jarige met rijbewijs zou mogen gaan met de brommer?

20-25
1 (6.7%)
35-45
6 (40%)
45-60
2 (13.3%)
60-70
5 (33.3%)
sneller als 70
1 (6.7%)

Totaal aantal stemmen: 15

Auteur Topic: snelheidscontrole brommers en motorfietsen  (gelezen 23284 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline wutstock

  • Starter
  • *
  • Berichten: 5
snelheidscontrole brommers en motorfietsen
« Gepost op: dinsdag 17 april 2007 - 20:43:37 »
hallo, ik heb ergens opgevangen dat de beruchte "rolletjes" van de politie niet gerechtvaardigt zijn als snelheidsmeting, ik heb ook al veel mensen gehoord die met een orginele, gehomologeerde brommer rijden en toch te hoge snelheden halen op de rolletjes.

ik vind persoonlijk dat de belgische wetgeving i.v.m. brommers achterhaald is, ik rijd nu al 2 jaar met een standaard brommer (ondertusse al 21 000km) en heb meermaals ondervonden dat 45km/u een levensgevaarlijke snelheid is; teneerste omdat automobilisten practisch nooit rekening houden met bromfietsers,
 ik heb in 2 jaar tijd 2 ongelukken gehad waar ik 100% in mijn recht was (automobilisten die uit een straat komen op het fietspad zonder te kijken en voorrang te geven of rekening te houden met de verkeersborden! >:()
auto's houden er gwn geen rekening mee dat er ook snellere voertuigen op het fietspad rijden als fietsers

tentweede, om met een b-klasse brommer te rijden moet je een theoretisch en een practisch examen af  leggen en een voor de jeugdige medemens niet min bedrag aan verzekering en toch moeten wij op het fietspad rijden met een snelheid waarmee je amper een wielertoerist met inhaalt

tenderde; ook fietsers houden geen rekening met bromfietsers, ik stuit elke keer op onbegrip als ik claxoneer op een fietser om aan de kant te gaan zodat ik veilig kan passeren ( als ze me den überhaubt al gehoord hebben met hun mp3's ???)