Wanneer we het hebben we het over
drukkere en/of complexere kruispunten.ben ik nogal voorstander van het idee van Rafael. Conflictvrij met een oproepknop.
Met de technologie die vandaag beschikbaar is, kan er
automatische detectie aan voorafgaan zodat de fietser(s) tientallen meters vooraf aan het systeem kan laten weten dat hij aan het kruispunt zal komen en 'groen licht' krijgt en afslaand verkeer rood.
Vlotte doorstroming van de fietsers + beperkte wachttijd voor afslaand verkeer.
En zoals Jozef zei, is veiligheid toch de hoogste prioriteit.
Indien conflictvrij kan met minder lange wachttijden is Inazuma ook blij

De conflictvrije afslagregeling linksaf werkt - hoe slecht ze ook in de wegcode staat - om het aantal ongevallen door voorrangsnegatie (afslaan) te minderen.
Ik denk niet dat het dodehoekongeval te wijten was aan voorrangsnegatie maar eerder de oorzaak was van slecht uitzicht van de vrachtwagenbestuurder. Die man was van goede wil, maar zag die kleine op zijn fietske niet!