Auteur Topic: zelfrijdende voertuigen: ondermeer hierom ben ik geen echte voorstander  (gelezen 42621 keer)

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Regering wil tests van zelfrijdende auto’s toelaten op de weg
« Reactie #75 Gepost op: donderdag 14 januari 2016 - 14:18:32 »
Citaat van: GVA
Regering wil tests van zelfrijdende auto’s toelaten op de weg

http://www.gva.be/cnt/dmf20160113_02065068/regering-wil-tests-van-zelfrijdende-auto-s-toelaten-op-de-weg
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
Re: zelfrijdende voertuigen: ondermeer hierom ben ik geen echte voorstander
« Reactie #76 Gepost op: donderdag 04 februari 2016 - 18:01:24 »
Dé oplossing: Autonomous Aerial Vehicle (AAV) Ehang 184.

Zelfbesturend, elektrisch aangedreven, geen files.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline JC

• Administrator
  • Meer dan expert
« Reactie #77 Gepost op: vrijdag 05 februari 2016 - 08:14:17 »
Niet echt een oplossing Jozef, max. laadvermogen 100 kg! Je zal eerst wat moeten dieten voor je hier kan instappen, dat geldt trouwens ook voor mezelf. ;D
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline Michel

• Meer dan expert
« Reactie #78 Gepost op: vrijdag 05 februari 2016 - 10:34:26 »
En cruise time maar 23 minuten... moet beter kunnen.

Denk ook eens aan zweefvliegtuigen met electromotor en accus (die desnoods met zonnecellen onderweg kunnen bijladen)...
http://www.flyingmag.com/aircraft/electric-future-why-electric-airplanes-are-poised-take-off
« Laatst bewerkt op: vrijdag 05 februari 2016 - 10:49:55 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #79 Gepost op: vrijdag 05 februari 2016 - 11:04:05 »
Niet echt een oplossing Jozef, max. laadvermogen 100 kg! Je zal eerst wat moeten dieten voor je hier kan instappen

Inderdaad, 't is daarom ook dat ik nog niet met zweefvliegen begonnen ben, ik zou al een ultralichte instructeur moeten vinden.

Offline JC

• Administrator
  • Meer dan expert
« Reactie #80 Gepost op: vrijdag 05 februari 2016 - 19:01:45 »
Een zeer populaire tweezitter bij clubs is de ASK21. De ASK21 heeft een laadvermogen van meer dan 200 kg, dus dat moet wel lukken. Een zeer lichte piloot op de eerste stoel is meer problematisch dan een zware. Als het zwaartepunt te ver naar achter ligt kan je in een spin geraken waar je niet kan uitkomen. Deze piloten moeten dan ook lood meenemen in de cockpit. Voor de meeste tweezitters zit de limiet van de voorste piloot op minstens 60 à 75 kg.
In extereme omstandigheden kan er in een tweezitter lood worden aangebracht in de staart om de boel terug in evenwicht te brengen.

Trouwens ik zou nooit instappen in die drone met passagier. Als je een compleet elektrisch falen hebt ben je dood. Een helicopter waarbij de motor uitvalt heeft nog een kans. Het is altijd mogelijk om een helicopter te landen met autorotatie, met die elektrische versie is dat niet mogelijk!
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #81 Gepost op: vrijdag 05 februari 2016 - 20:11:59 »
Een zeer populaire tweezitter bij clubs is de ASK21. De ASK21 heeft een laadvermogen van meer dan 200 kg, dus dat moet wel lukken.

Euh... netto uitgelekt gewicht 130 kg + kleding + parachute... dan blijft er niet veel meer over hé.

Citaat
Trouwens ik zou nooit instappen in die drone met passagier. Als je een compleet elektrisch falen hebt ben je dood. Een helicopter waarbij de motor uitvalt heeft nog een kans. Het is altijd mogelijk om een helicopter te landen met autorotatie, met die elektrische versie is dat niet mogelijk!

Ach, ze denken momenteel aan een basiprijs van 200 à 300.000 $US. Misschien kan er nog wel een schietstoel bij de opties.

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
Zelfrijdende auto van Google rijdt tegen bus
« Reactie #82 Gepost op: dinsdag 01 maart 2016 - 11:20:19 »
Zelfrijdende auto van Google rijdt tegen bus

http://www.gva.be/cnt/dmf20160301_02157543/zelfrijdende-auto-van-google-rijdt-tegen-bus

Merk wel dat de persoon die aan het stuur zat, niet ingegrepen heeft omdat hij ervan overtuigd was dat de bus de auto zou doorlaten.

De Mercedes-Benz die destijds alleen van Pforzheim naar Mannheim reed, was onderweg wél gestopt voor een bus die voorrang had moeten verlenen, maar dat klaarblijkelijk niet van plan was. Google heeft inmiddels de algoritmes ook aangepast.

Zoals reeds eerder aangehaald, zal de moeilijkste periode die worden waarin nog niet alle auto's zelfrijdend zijn. Zoals dit voorbeed, dat zich dagelijks afspeelt: de buschauffeur verleent geen voorrang omdat hij ervan uitgaat dat de andere bestuurder toch niet zal durven doorrijden.

Offline KV

• Meer dan expert
Re: Zelfrijdende auto van Google rijdt tegen bus
« Reactie #83 Gepost op: dinsdag 01 maart 2016 - 11:56:52 »

Zoals reeds eerder aangehaald, zal de moeilijkste periode die worden waarin nog niet alle auto's zelfrijdend zijn.

Denk je dat we het einde van die periode nog in dit leven gaan meemaken ?  :-\

Offline Michel

• Meer dan expert
« Reactie #84 Gepost op: dinsdag 01 maart 2016 - 15:43:46 »

Zoals reeds eerder aangehaald, zal de moeilijkste periode die worden waarin nog niet alle auto's zelfrijdend zijn.

Daarenboven zijn er nog talrijke weggebruikers die nooit "zelfrijdend" kunnen worden...
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #85 Gepost op: dinsdag 01 maart 2016 - 16:06:44 »

Ik waarschijnlijk niet meer, doch de jongeren onder ons allicht wel.

Het is voor de constructeurs van zelfrijdende auto's complex om rekening te houden met niet-zelfrijdende voertuigen (zie het Google voorbeeld van de bus waarbij zelfs de man achter het stuur ervan overtuigd is dat ze het voertuig gaat doorlaten, wijl ze dat niet doet). Maar intussen zullen we toch al het voordeel hebben dat de zelfrijdende voertuigen weinig tot geen ongevallen veroorzaken.

Ik heb onlangs een uitzending op radio Bayern 1 gehoord, waarbij men ervan uitgaat dat er alleszins een groot deel van het wagenpark vroeger zelfrijdend zal zijn dan er een even groot deel van het wagenpark zuiver elektrisch zal zijn.

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #86 Gepost op: dinsdag 01 maart 2016 - 16:09:29 »
Daarenboven zijn er nog talrijke weggebruikers die nooit "zelfrijdend" kunnen worden...

De voetgangers en de boer die met zijn koe op stap is, zullen dat wellicht niet worden. Aan zelfrijdende vrachtwagens werkt men al. Eens de technologie op punt staat en goedkoper wordt, sluit ik het niet uit dat ze ook op fietsen, bromfietsen en motorfietsen zal kunnen toegepast worden.

Offline KV

• Meer dan expert
« Reactie #87 Gepost op: woensdag 02 maart 2016 - 10:29:13 »
Eens de technologie op punt staat en goedkoper wordt, sluit ik het niet uit dat ze ook op fietsen, bromfietsen en motorfietsen zal kunnen toegepast worden.
De eerste testen op fietsen hebben ze op het WK veldrijden voor vrouwen al gedaan hé  ;D  >:D

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
Volgende maand al zelfrijdende trucks op onze wegen
« Reactie #88 Gepost op: zondag 06 maart 2016 - 16:41:12 »
Volgende maand al zelfrijdende trucks op onze wegen

http://www.gva.be/cnt/dmf20160306_02167049/volgende-maand-al-zelfrijdende-trucks-op-onze-wegen

::)

Als de eerste voorbij een oranjegeel verkeerslicht rijdt, dan rijden de 2 achteropkomende vrachtwagens maar voorbij het rode verkeerslicht, of wat?
« Laatst bewerkt op: zondag 06 maart 2016 - 16:43:17 door jozef »

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
VAB: “Zelfrijdend wagenpark kan capaciteit snelwegen drastisch verhogen”
« Reactie #89 Gepost op: dinsdag 08 maart 2016 - 16:11:48 »
VAB: “Zelfrijdend wagenpark kan capaciteit snelwegen drastisch verhogen”

http://www.gva.be/cnt/dmf20160307_02169047/vab-zelfrijdend-wagenpark-kan-capaciteit-snelwegen-drastisch-verhogen