Auteur Topic: zelfrijdende voertuigen: ondermeer hierom ben ik geen echte voorstander  (gelezen 42424 keer)

Offline Michel

• Meer dan expert
Re: zelfrijdende voertuigen: ondermeer hierom ben ik geen echte voorstander
« Reactie #150 Gepost op: maandag 21 november 2016 - 22:14:06 »
Demo-filmpje laatste nieuwe hardware of autopilot 2.0, reeds verbluffend goed (ook bij zwakke weggebruikers, zie bvb 3:55):

https://www.mobilegeeks.de/news/autopilot-2-0-im-einsatz-tesla-veroeffentlicht-demovideos/  met tekst en uitleg

direct YT: https://www.youtube.com/watch?v=VG68SKoG7vE

Bedenk ook dat de computing 40 x sneller geworden is met zelfs vloeistofgekoeld computerplatform:
Citaat
https://electrek.co/2016/10/21/all-new-teslas-are-equipped-with-nvidias-new-drive-px-2-ai-platform-for-self-driving/

Het 250W verbruik is enkel van de GPU, hier de "beperkte" luchtgekoelde versie:
http://www.notebookcheck.com/Nvidia-Titan-X-Pascal-die-schnellste-Consumer-Desktop-Grafikkarte-im-Test.174948.0.html

« Laatst bewerkt op: maandag 21 november 2016 - 22:31:00 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline steve

• Gevorderde
« Reactie #151 Gepost op: woensdag 23 november 2016 - 21:23:53 »
Inderdaad indrukwekkend welke situaties het nu al allemaal de baas kan. OK, het gaat nog allemaal niet zo vlot, maar als je bedenkt hoe snel dit systeem met Tesla's fleet learning gaat leren, gaat dit heel snel in de goeie richting gaan.
Ik hoop alleen maar dat de overheden hier nu ook al mee bezig zijn, want uiteindelijk gaan zij de blokkerende factor zijn in de vooruitgang.

Offline steve

• Gevorderde
« Reactie #153 Gepost op: donderdag 01 december 2016 - 13:21:33 »
Waarom moeten er passagiers vervoerd worden? Deze autootjes kunnen op zichzelf massa's gegevens verzamelen en de algoritmes verbeteren. En dat allemaal terwijl het volledig wordt toegestaan.

Het zal ijdele hoop zijn dat België zoiets ooit zou toelaten en we gaan weer hopeloos achter lopen op de rest van de wereld. Wetten voor volledig autonome wagens moeten nu reeds aangepakt worden, voordat de wagens er zijn!

Offline KV

• Meer dan expert
« Reactie #154 Gepost op: donderdag 01 december 2016 - 13:52:52 »
ik onthoud vooral
Citaat
Maar de techniek bleek veel ingewikkelder dan gedacht. Zo halen de voertuigen bij lange na niet de beloofde 50 kilometer per uur
Pessimistisch ?  Ik noem mezelf eerder realistisch, en ik kan me niet direkt iets herinneren waar ik het bij het verkeerde eind had
Sommigen zijn zodanig optimistisch dat ze hun dromen voor werkelijkheid nemen.  Daar moet je trouwens sowieso voorzichtig mee zijn, een nachtmerrie is ook een droom ...

Offline steve

• Gevorderde
« Reactie #155 Gepost op: donderdag 01 december 2016 - 13:59:04 »
Citaat
een nachtmerrie is ook een droom ...

Maar een nachtmerrie kan ook een pracht van een veulen kalven  :D

Als we niet dromen en achter die dromen aan gaan, blijven we stilstaan en is er geen vooruitgang. Het zijn de dromers die de wereld schapen en veranderen. Tegenslagen gaan er altijd zijn, maar we moeten ervan leren en verder gaan ipv gewoon te stoppen. Als iedereen ermee zou stoppen, dan kon niemand met de fiets rijden...

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
« Reactie #156 Gepost op: donderdag 01 december 2016 - 18:12:24 »
Maar een nachtmerrie kan ook een pracht van een veulen kalven  :D

Daarvoor heb je dan wel een vruchtbare nachthengst nodig.

Citaat
Als we niet dromen en achter die dromen aan gaan, blijven we stilstaan en is er geen vooruitgang. Het zijn de dromers die de wereld schapen en veranderen.

Het gaat dan wel over dromers die met hun creativiteit bestaande beperkingen weten op te heffen. Niet over dromers die niet met beide voeten op de grond staan.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."