In Nederland gebruiken ze voor die groene golf ook matrixborden die aangeven hoe hard je moet rijden om de golf te kunnen benutten. Nu weet ik niet in hoeverre dit in de praktijk werkt.
Waar ik me hier soms aan stoor is dat die lichten 's avonds en 's nachts blijven werken alsof het dag is.
Voorbeeldje: ik ben aan het hardlopen en ik moet oversteken bij de Celestijnenlaan bij die T-splitsiing waar je in de buurt het café/restaurant, het kasteel en de spoorweg (met heet weer wil ik wel eens rond 12 uur nog wat gaan lopen) hebt. Wanneer ik daar aankom staat zo'n automobilist al een minuut te wachten terwijl er helemaal geen overig verkeer is maar ik kan niet voor hem oversteken omdat het elk moment groen kan worden. Als de lichten daar gewoon op de nachtstand zouden staan (die ze dus bljkbaar in België nog niet hebben uitgevonden

) dan was 9 op 10 keer die auto al lang weggeweest tegen de tijd dat ik er aankwam.
Dit heb ik nu al meerdere keren meegemaakt enkel op deze plaats (ik steek dan maar achter de auto over

), eveneens op andere plaatsen.
Het lijkt mij ook frustrerend voor een automobilist om vaak voor rood te moeten wachten voor niet-bestaande voetgangers en fietsers. Plaats op de rustige punten gewoon een knopje voor de fietsers en ze kunnen over wanneer het nodig is terwijl de automobilisten op de andere momenten niet onnodig staan te wachten (en het milieu verder vervuilien).
Idem met drukke wegen vs. rustige wegen.