Veel uitspraken heb ik hier nog niet gedaan daarover maar in veel gevallen, niet allemaal natuurlijk door allerlei aspecten, ligt de keuze van voertuig een beetje in lijn met karakter, rijstijl, enzomeer.
Kleur speelt ook vaak een rol.

Nu ben ´k benieuwd

Ik heb al karakterverklaringen gehoord aan de hand van lijnen in de hand

,
schedelbouw en hond-mens relaties, maar een karakterverklaringen aan de hand van een auto is nieuw !

Ik heb nu een zwarte Volvo combi (en nog steeds te klein voor mijn rommel), het oude model V40 (uitgerijpter dan de V50), een diesel natuurlijk.
Daarvoor was het een klein, kwiek rood (écht waar, onder ´t stof en de vastgekoekte aarde, geloof mij !) daihatsuken, charade, een 1000-tje.
Nu is het aan jou, voorspel me mijn karakter.

Hey, is dat geen interessant forumonderwerp ? Iedereen beschrijft zijn huidige auto en aan de hand daarvan wordt onze horoscoop gemaakt

Neen, alle gekheid op een stokje. Ik geloof echt wel dat je als vrachwagenchauffeur na voldoende jaren en duizenden van kilometers een soort van ´zesde zintuig´ krijgt voor de collegaweggebruikers. Mijn vriendin kijkt nu reeds op als ik zeg: "diene hier voor mij slaat de volgende straat rechts af, alleen weet hij ´t nog niet"... en ja hoor... 850 m verder draait-ie dan eindelijk en doet dan zijn richtingaanwijzer aan (inderdaad, in die volgorde

). Als ze dan vraagt hoe ik dat wist, is het moeilijk te verklaren...
Komt erbij dat ik bijlaaaaange niet zoveel op de baan ben als een bescheiden vrachtwagenchauffeur, dus ik ben er zeker van dat we wat van die mannen te leren hebben... ook al willen we ´t niet steeds horen.
Gisteren nog hebben we ge-BBQ-ed met een kameraad van me (een vrachtwagenchauffeur), en wat die mannen soms te vertellen hebben van wat ze op de weg allemaal tegenkomen... ik denk ook dat dat een leven is waar je moet achterstaan, want ´t hoort zich hard aan...
Anderzijds, gezien we hier in ´t verbruiktopic zitten: eenvoudig, rustig achter een vrachtwagen aanrijden schijnt een goede manier te zijn om brandstof te sparen. Iemand daar ervaringen mee ? Ik weet in ieder geval dat, zodra het een beetje vol wordt op de ottostraat en je toch niet meer echt kunt doorrijden, het toffer is met een continue boemelgang achter een vrachtwagen te hangen dan op de hectische linkerspoor waar die kiezen kunt tussen versnellen en afremmen... Talk about verbruik.