Auteur Topic: Tesla gemakkelijk te openen zonder sleutel  (gelezen 5526 keer)

Offline JC

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Geslacht: Man
Re: Tesla gemakkelijk te openen zonder sleutel
« Reactie #15 Gepost op: vrijdag 02 juni 2017 - 15:54:36 »
Of het nu om het klimaat is of niet, een akkoord in Patrijs of niet,  één ding is zeker, we moeten op relatief korte termijn ons olieverbruik drastisch verlagen. De hoeveelheid olie op deze aardkloot is beperkt en wat we hebben geraakt in zeer hoog tempo op. Elektriciteit is een mooi alternatief als energievoorziening voor vervoer omdat het op veel verschillende manieren kan opgewekt worden.

Vergeet ook niet dat we met onze oliehonger een aantal olieboeren in het Midden-Oosten zeer veel centen bezorgen. In veel gevallen wordt de vergaarde rijkdom daar niet gebruikt ter verbetering van de wereld wel integendeel! Ik wantrouw ook alle cijfers die uit het Midden-Oosten komen qua ontginbare oliereserves. Deze schattingen zijn door geen enkele externe partij geverifieerd! Ze hebben er bovendien alle belang bij om de cijfers rooskleuriger voor te stellen dan ze in werkelijkheid zijn!

Trouwens ik denk niet dat het akkoord van Parijs nu dood is. Trump heeft zichzelf in de voet geschoten! Hij heeft nu een opening gelaten aan China en deze zullen graag de rol spelen van redders van de planeet. Ze zetten volop in op groene energie, de windmolens en zonnepanelen groeien er dan ook weelderig! Ze zijn nu nog de grootste vervuiler van de planeet, maar ze proberen er in ieder geval iets aan te doen. Elektrische mobiliteit maakt daar een groot onderdeel vanuit. De groene technologie gaat de komende jaren dus uit China komen en niet uit de VS.

Ik geloof in een disruptief scenario zoals ik even geleden al heb gepost. Autonome voertuigen gaan de mobiliteit grondig veranderen. Die autonome voertuigen zullen elektrisch rijden en privé autobezit zal afnemen. Er zal altijd een gedeelte van de bevolking zijn dat blijft vasthouden aan de auto als statussymbool. Maar ik geloof dat dit een minderheid is. Vorig jaar heb ik enkele dagen in Zürich verbleven. Men heeft het de auto daar erg moeilijk gemaakt waardoor iedereen daar nu het openbaar vervoer neemt of de fiets. De locals daar vertelden me dat de jongeren daar zelfs geen rijbewijs meer gaan halen, ze zien er het nut niet meer van in! In dit scenario is het bereik van de elektrische wagen nog minder van belang. Lange afstanden zullen immers afgelegd worden via een snel openbaar vervoer. Waarom zou je zelf rijden of je laten rijden in een EV als hyperloop je 1000 km verder brengt in minder dan 2 u? Of het nu hyperloop is of een snelle trein, het betekent concurrentie voor die andere sector die veel aardolie gebruikt, nl. de luchtvaart! Dit wordt een vicieuze cirkel voor olie en dat zou wel eens sneller kunnen gebeuren dan we denken!
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #16 Gepost op: vrijdag 02 juni 2017 - 16:05:45 »
De hoeveelheid olie op deze aardkloot is beperkt en wat we hebben geraakt in zeer hoog tempo op.

Dat doemscenario bestaat al van in de 70-er jaren. Denk jij nu echt dat we nu al zonder olie zouden gezeten hebben zonder de snelheidsbeperkingen op de autosnelwegen en de autoloze zondagen, of als Jan met de pet nog altijd zou rondrijden met een kever die 10 à 12 liter op 100 km verbruikt?

Er is olie genoeg, telkens vindt men weer nieuwe bronnen en nieuwe methodes om olie aan de oppervlakte te brengen waar dat vroeger niet mogelijk was.

Citaat
Trouwens ik denk niet dat het akkoord van Parijs nu dood is.

Dat is het zeker niet. Net als op andere vlakken, is Europa er nu bewust van geworden dat het meer op zichzelf moet rekenen.

Citaat
Ik geloof in een disruptief scenario zoals ik even geleden al heb gepost. Autonome voertuigen gaan de mobiliteit grondig veranderen. Die autonome voertuigen zullen elektrisch rijden en privé autobezit zal afnemen. Er zal altijd een gedeelte van de bevolking zijn dat blijft vasthouden aan de auto als statussymbool. Maar ik geloof dat dit een minderheid is. Vorig jaar heb ik enkele dagen in Zürich verbleven. Men heeft het de auto daar erg moeilijk gemaakt waardoor iedereen daar nu het openbaar vervoer neemt of de fiets. De locals daar vertelden me dat de jongeren daar zelfs geen rijbewijs meer gaan halen, ze zien er het nut niet meer van in! In dit scenario is het bereik van de elektrische wagen nog minder van belang. Lange afstanden zullen immers afgelegd worden via een snel openbaar vervoer. Waarom zou je zelf rijden of je laten rijden in een EV als hyperloop je 1000 km verder brengt in minder dan 2 u? Of het nu hyperloop is of een snelle trein, het betekent concurrentie voor die andere sector die veel aardolie gebruikt, nl. de luchtvaart! Dit wordt een vicieuze cirkel voor olie en dat zou wel eens sneller kunnen gebeuren dan we denken!

Ja, maar ik denk dat dat er allemaal pas zal komen als er al lang gras op mijn buik groeit.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline JC

• Administrator
  • Meer dan expert
« Reactie #17 Gepost op: vrijdag 02 juni 2017 - 17:20:56 »
We kunnen geen aardolie blijven produceren. De voorraad is hoedanook eindig. We zijn al meerdere jaren, sinds midden jaren '80, veel meer aan het oppompen dan wat we bijvinden. Quasi alle makkelijk ontginbare olie is al ontgonnen. We beginnen alsmaar meer velden aan te boren die duur zijn om er een productie uit te krijgen. Het beste voorbeeld zijn de tar-sands van Canada, die komen pas in productie als de olieprijs hoog genoeg is. Dus, er zal inderdaad altijd olie zijn, maar vanaf een bepaald moment zal die zeer duur worden.
Het verschil met de jaren '70 is net het ontdekken van nieuwe voorraden. De oliecrisis heeft voor gevolg gehad dat men over heel de planeet is gaan zoeken naar olie en men heeft die ook gevonden. Het was toen ook belangrijk om snel minder afhankelijk te worden van de OPEC-landen. Ondertussen zijn de toen ontdekte velden meestal in productie gegaan en zijn ze dikwijls bijna leeggepompt, denk maar aan de olie in de Noord-Zee. Wat we nu nog kunnen ontginnen wordt wel eens onconventionele olie genoemd, shale-oil, tar-sands of in het beste geval moeilijk te raffineren laagwaardige olie. Deze velden zijn zeer vervuilend om te ontginnen, laat ons hopen dat ze er niet aan beginnen.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline Michel

• Meer dan expert
« Reactie #18 Gepost op: vrijdag 02 juni 2017 - 18:20:36 »
En dat klimaatakkoord kun je vergeten, Trump heeft afgehaakt.
En de reactie van al de andere *landen en Staten was prachtig, het klimaatverdrag staat nu sterker dan ooit.
(*Macron op kop)

De meeste US-staten lachen trouwens met Trump. Op de eerste plaats Californië.

Denk je echt dat die minder PV-panelen of windmolens of Geothermie of... minder gaan bouwen wegens Trump?
Hernieuwbare energie heeft geen Trump of subsidies nodig. Wind zon en aardwarmte is quasi gratis energie.

Qua stroomproductie levert hernieuwbare stroomproductie 5 maal zoveel jobs op als de fossiele stroomproductie in de USA.
Zelfs 14 maal meer jobs indien men alle deeltijdse jobs meetelt.
Citaat
https://www.nrdc.org/experts/lara-ettenson/us-clean-energy-jobs-surpass-fossil-fuel-employment

The recently published Department of Energy 2017 U.S. Energy and Employment Report shows that clean electricity jobs are no doubt the engine that drives America’s electric energy economy, outstripping the number of paychecks provided by the fossil fuel industry by at least five to one.

Check Out the Numbers

All told, nearly 1 million Americans are working near- or full-time in the energy efficiency, solar, wind, and alternative vehicles sectors. This is almost five times the current employment in the fossil fuel electric industry, which includes coal, gas, and oil workers.

And if you add in those who only work part-time, such as a construction worker who doesn’t spend all his or her work hours installing energy efficient components like high-efficiency windows, the number jumps to nearly three million Americans working in part or in whole for the energy efficiency, solar, and wind sectors. That’s 14 times the current employment in the fossil fuel electric industry.

De oppositie of de democraten hebben zich al duidelijk laten horen.
Alle staten met een democratische goeverneur gaan aan Trump zijn gedacht hun voeten vegen.
« Laatst bewerkt op: vrijdag 02 juni 2017 - 18:35:07 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

wooter

• Gast
« Reactie #19 Gepost op: vrijdag 02 juni 2017 - 18:28:52 »
... Maar er wordt in andere staten van de VS wel een vies spelletje gespeeld.

https://www.youtube.com/watch?v=sPzfOU5OoQE

TL;DW: enkele staten in de VS verbieden privé initiatieven om solar farms te ontwikkelen of taxeren zonnepanelen zwaar.

Offline Michel

• Meer dan expert
« Reactie #20 Gepost op: vrijdag 02 juni 2017 - 18:38:19 »
... Maar er wordt in andere staten van de VS wel een vies spelletje gespeeld.

https://www.youtube.com/watch?v=sPzfOU5OoQE

TL;DW: enkele staten in de VS verbieden privé initiatieven om solar farms te ontwikkelen of taxeren zonnepanelen zwaar.

Macron heeft al gezegd dat Frankrijk een nieuw homeland wil worden voor ontevreden US-burgers.  :D

En Canada ligt ook niet ver. Daar mogen ze verder hun taal spreken.
« Laatst bewerkt op: vrijdag 02 juni 2017 - 18:41:23 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

wooter

• Gast
« Reactie #21 Gepost op: vrijdag 02 juni 2017 - 18:43:10 »
Ja, maar ik denk dat dat er allemaal pas zal komen als er al lang gras op mijn buik groeit.
Een recent rapport stelt dat dit binnen 8 jaar al zal gebeuren. Als je kijkt waar we al staan na 3 jaar, lijkt me dat niet zo onredelijk.

Als je vervolgens het autonoom rijden koppelt aan een abonnement zoals Cambio waarbij je op afroep een autonoom rijdende auto kan vragen waarvoor je geen rijbewijs voor nodig hebt, en vervolgens ook niet moet wakker liggen over laden, parkeren, onderhoud, ... dan zie ik veel gezinnen beginnen tellen of het bezit van een eigen auto nog wel zo noodzakelijk is, zeker een tweede auto. De stijgende verzekeringstarieven voor klassieke auto's zal ook beginnen meetellen.

Is 8 jaar te kort? Goh, in 1987 had niemand een mobilofoon. In 1997 hadden veel mensen een GSM, in 2007 hadden diezelfde mensen wat men toen een smartphone noemde en in 2017 vind je nauwelijks nog gewone GSM's. De automarkt is altijd veilig gebleven door z'n hoge noodzakelijke investeringen om een rol van betekenis te spelen, maar ook weer hier is het de IT die disruptief blijkt en een computer die kan rijden maakt ipv een auto waarmee je op internet kan.

Overigens kan je nu al bij meerdere OEM's de nodige hardware en software aanschaffen om auto's autonoom te laten rijden. Je moet enkel als constructeur de nodige camera's voorzien, het OEM component (Nvidia, MobilEye, Bosch,...) inbouwen en de software aanpassen voor jouw model van auto.

Is het rapport fantasie? Is Tesla aan het overdrijven als ze stellen dat ze tegen het einde van dit jaar coast to coast een Tesla Model S autonoom kunnen laten rijden? Daimler Bosch verwachten tegen 2020 al zelfrijdende taxi's.

Offline Michel

• Meer dan expert
« Reactie #22 Gepost op: vrijdag 02 juni 2017 - 18:55:50 »
Zelfrijdende auto 2020-2025?
Reklamefilmpje Panasonic Automotive van hun Autonomous Cabin Concept:
Citaat
https://www.youtube.com/watch?v=CyJVfoHDUXs

• Leading electronics company Panasonic debuts concept at CES 2017 in Las Vegas
• Autonomous Cabin presents a vision for the travel experience in autonomous cars of tomorrow
• Concept demonstrates Panasonic’s next-generation concepts for touch displays, interior design materials and augmented reality
• Interactive environment shows how Panasonic sees the autonomous car fitting in with the lives of regular consumers
• See Panasonic’s short film showing the Autonomous Cabin Concept fitting seamlessly into a family trip
• Panasonic has been providing key technologies to the world’s biggest car companies for over 60 years and is uniquely placed to support the industry in future as it moves towards autonomous mobility
• Demonstration further underlines Panasonic Automotive’s ethos of providing systems and technologies that make mobility safer, more comfortable and more enjoyable

Echte demo tijdens CES 2017 van die digitale techniek:
Citaat
https://www.youtube.com/watch?v=Vwp9xoZcqpE
Go Driverless with Panasonic’s Future Car 2025 at CES 2017

Go inside the Autonomous Cabin Concept at CES 2017! Watch as Dom Esposito and Roberto Vecciu of Panasonic Automotive Europe at CES 2017 explain how Panasonic’s expertise in both automotive infotainment and consumer electronics helps engineer the future of the driverless travel experience.

Uiteraard mag men zijn oldtimer-fossiel behouden en blijven rijden.  :D
« Laatst bewerkt op: vrijdag 02 juni 2017 - 18:57:49 door Michel »
© Koning Willem I

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #23 Gepost op: vrijdag 02 juni 2017 - 20:04:49 »
Wind zon en aardwarmte is quasi gratis energie.

Ja, vooral dat windmolens en zonnepanelen toch zo spotgoedkoop zijn. Waarbij er zo nu en dan eens en wildmolen in brand vliegt.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #24 Gepost op: vrijdag 02 juni 2017 - 20:11:06 »
Als je vervolgens het autonoom rijden koppelt aan een abonnement zoals Cambio waarbij je op afroep een autonoom rijdende auto kan vragen waarvoor je geen rijbewijs voor nodig hebt, en vervolgens ook niet moet wakker liggen over laden, parkeren, onderhoud, ... dan zie ik veel gezinnen beginnen tellen of het bezit van een eigen auto nog wel zo noodzakelijk is, zeker een tweede auto. De stijgende verzekeringstarieven voor klassieke auto's zal ook beginnen meetellen.

Een eigen auto geeft mensen individualiteit en persoonlijke vrijheid. Voor sommigen is ook status en prestige belangrijk. Dat is velen zo dierbaar, dat ze er veel geld voor over hebben, niet zelden meer dan hun bruine kan trekken.

Toen ik destijds op zoek ging naar een tweedehands Jaguar, vroeg ik een eigenaar waarom hij een Jaguar gekocht had. Mooi? Luxueus? Snel? Comfortabel? Neen, niets van dat alles. Hij had maar één reden: omdat niet iedereen zich een Jaguar kon veroorloven (Jaguar had toen nog geen middenklasser).

Offline svenn

• Gevorderde
« Reactie #25 Gepost op: vrijdag 02 juni 2017 - 21:16:04 »
(...)
Je mag enthousiast zijn over een Tesla, maar al maanden getuig jij hier van een totaal ongebreideld enthousiasme.
Dit in tegenstelling tot Joeri en Svenn, die hun Tesla objectief weten te waarderen.
(...)
Merci dat je aan me denkt maar ... ik heb geen Tesla hoor, al 27 jaar ne Subaru onder m'n kont. :)
Waarschijnlijk bedoel je "Steve".

Ik ben niet echt voor elektrische auto's, maar zoals alles op de wereld hebben ook zij ongetwijfeld hun voor- en nadelen.
En eenieder moet voor zichzelf uitmaken of hij/zij ja dan wel nee er eentje aanschaft, in welke prijsklasse, onder welke vorm en voor welke reden dan ook.
Keuze genoeg denk ik ... benzine, diesel, lpg, cng, elektrisch, hybride, ...
Zo'n beetje leven en laten leven en respect voor ieders keuze van hun way of life/drive.

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #26 Gepost op: vrijdag 02 juni 2017 - 23:22:53 »
Merci dat je aan me denkt maar ... ik heb geen Tesla hoor, al 27 jaar ne Subaru onder m'n kont. :)
Waarschijnlijk bedoel je "Steve".

Juist. Bedankt om me attent te maken op mijn vergissing, en sorry ervoor.  ;)

wooter

• Gast
« Reactie #27 Gepost op: vrijdag 02 juni 2017 - 23:45:16 »
Een eigen auto geeft mensen individualiteit en persoonlijke vrijheid. Voor sommigen is ook status en prestige belangrijk. Dat is velen zo dierbaar, dat ze er veel geld voor over hebben, niet zelden meer dan hun bruine kan trekken.

Toen ik destijds op zoek ging naar een tweedehands Jaguar, vroeg ik een eigenaar waarom hij een Jaguar gekocht had. Mooi? Luxueus? Snel? Comfortabel? Neen, niets van dat alles. Hij had maar één reden: omdat niet iedereen zich een Jaguar kon veroorloven (Jaguar had toen nog geen middenklasser).
Naast jouw profiel zijn er genoeg mensen die echt niet wakker liggen om status, met de Ford Fiesta als best verkopende auto in België, achterna gegaan door andere grijze mussen zoals Golfjes, Dacia's, Berlingo's en ander spul. 60% van het wagenpark wordt gekocht en bestuurd door mensen die eigenlijk iets goedkopers willen en eigenlijk niet zelf willen rijden.

Zoals het eruit ziet zullen enkel liefhebbers nog auto's bezitten. Maar ik zie het perfect mogelijk dat ik tegen dan een plezierwagen in de garage hou (misschien zelfs een ICE!) maar mijn dagelijkse verplaatsingen lekker met zo een autonoom rijdende taxi af leg.