Vraagje over die roodlichtcamera's: zit daar een veiligheidsmarge in?
Immers, wanneer het precies oranje/geel wordt op het moment dat je niet meer kan remmen, dan kan het uitzonderlijk gebeuren dat je noodgedwongen door rood moet.
Het zou dan ook logisch zijn wanneer er een bepaalde marge van bijvoorbeeld 1 of 2 seconden wordt genomen, aangezien je mi beter iets te weinig vals negatieven hebt dan iets te veel vals positieven.

Wat betreft die digitale camera's; ik vind het hoog tijd dat het ook in België wordt ingevoerd. In Nederland worden ze al meer dan 10 jaar gebruikt. Ik was dan ook verbaasd toen ik las dat er in België nog steeds met fotorolletjes wordt gewerkt

. Ofdat ze nu ook meer gaan flitsen? Gezien het feit dat ze ongeveer even duur zijn en ze veel efficiënter werken (geen volle rolletjes, 100% capaciteit ipv 33% capaciteit) waarschijnlijk wel.
Dat mag echter niet het argument zijn om een bepaalde techniek wel of niet te gebruiken. Je kan er altijd nog voor kiezen om minder flitspalen te plaatsen (gezien de grotere efficiëntie) of ze niet allemaal tegelijk aan te hebben staan.
Wat volgens mij wel een belangrijk argument is is het feit dat deze techniek efficiënter is en je zodoende kosten bespaart.