Auteur Topic: Volgend jaar weer 50 extra flitspalen  (gelezen 11284 keer)

Offline Freddie

• Gevorderde
  • Geslacht: Man
Re: Volgend jaar weer 50 extra flitspalen
« Reactie #30 Gepost op: woensdag 12 december 2007 - 13:04:47 »
nog eventjes ontopic gaan over de snelheidsverlagingen:

Hier op't dorp is sinds augustus het laatste stuk van de weg richting dorp van 50 naar 30 gegaan.
Het stuk van bij ons tot halverwege bleef 50
Die weg wordt door gans m'n wijk gebruikt om naar Brugge te gaan ook.

Onze wijk zelf is ook 30, maar tot 29 november stond er aan de aansluiting van onze wijk met eerdergenoemde straat een bord 'einde zone 30' bij't buitenrijden van de wijk.
maw: 50 dus tot halverwege die straat.
Halverwege is een T-kruispuntje, nagenoeg iedereen slaat daar dan ook af want er zijn niet veel mensen die nog op't dorp zelf moeten zijn.
Dusja, wij rustig 50 rijden.

In de nacht van 29-30 november zijn ze in't geniep die bordjes van 'einde zone 30' komen weghalen.
maw: gans die aansluitende straat is nu 30.

Als je hier al ettelijke jaren woont let je daar natuurlijk niet direct op als er zomaar een bordje weg is.
Op 30 november stonden ze wel mooi te flitsen => 75% van de wijk had het zitten.

Die bewuste dag was een vrijdag, net de dag waarop ik met m'n ma naar de Colruyt enzo ga (iemand moet de zwaardere bakken spuitwater dragen;)). Ik rij dan, en ik durf eerlijk zeggen: 30 lap ik meestal aan m'n laars.
Dit als die zone 30 volgens mij echt nutteloos is.

Als er kinderen in de omtrek zijn of een school dan vertraag ik wel.
Maar zo'n straat gelijk hier, kaarsrecht, nooit is er iets gebeurd toen het 50 was, en nu ineens 30...
Daar rij ik dus gewoon verder 50.

Gelukkig ben ik die bewuste dag niet met de auto weg geweest, of ik had het ook vlaggen.

In Brugge en omstreken is het blijkbaar mode om zoveel mogelijk straten zone 30 te maken.
Dit terwijl het in de meerderheid van de gevallen niet eens nodig is.

30 is dus echt veel te traag.
In 2de zit je al tussen 2000-2500 tpm, ga je naar 3de zit je al snel richting de 40 km/u als je ook maar je gaspedaal durft aan te raken.

Ik vraag me soms echt af welke bekrompen mensen al zo'n beslissingen nemen...

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #31 Gepost op: woensdag 12 december 2007 - 16:40:11 »
Citaat van: Freddie
In de nacht van 29-30 november zijn ze in't geniep die bordjes van 'einde zone 30' komen weghalen.

Als je hier al ettelijke jaren woont let je daar natuurlijk niet direct op als er zomaar een bordje weg is.
Op 30 november stonden ze wel mooi te flitsen => 75% van de wijk had het zitten.

Dat vind ik nu wel het toppunt: 's nachts borden komen weghalen, en de volgende dag staan te flitsen.

Ze hadden toch eerst wel enkele weken een bord kunnen zetten met "Opgelet: zone 30 eindigt hier niet meer" of zoiets.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Freddie

• Gevorderde
« Reactie #32 Gepost op: woensdag 12 december 2007 - 20:31:37 »
Citaat van: Freddie

Dat vind ik nu wel het toppunt: 's nachts borden komen weghalen, en de volgende dag staan te flitsen.

Ze hadden toch eerst wel enkele weken een bord kunnen zetten met "Opgelet: zone 30 eindigt hier niet meer" of zoiets.
idd. Nuja, ze hadden dringend geld nodig zeker...

Het stond deze week in zo'n streekkrantje (tamtam) dat er enkele klachten waren over 't feit dat ze alles in't geniep gedaan hebben.
Eens vermelden in 1 of andere infokrantje was teveel moeite blijkbaar.

Offline bibi585

• Meer dan expert
« Reactie #33 Gepost op: donderdag 13 december 2007 - 04:47:33 »
M'n vriendin haar vader heeft na 50 jaar z'n eerste verkeersboete gekregen.
Op een plaats waar hij meer dan 30 jaar perfekt legaal 60km/u gereden heeft, daarna meer dan 10 jaar 50km/u en nu tspek aan z'n been.
31km/u kost hem €50. ::)
Normaal kan je dat toch niet meer noemen. :-\