nog eventjes ontopic gaan over de snelheidsverlagingen:
Hier op't dorp is sinds augustus het laatste stuk van de weg richting dorp van 50 naar 30 gegaan.
Het stuk van bij ons tot halverwege bleef 50
Die weg wordt door gans m'n wijk gebruikt om naar Brugge te gaan ook.
Onze wijk zelf is ook 30, maar tot 29 november stond er aan de aansluiting van onze wijk met eerdergenoemde straat een bord 'einde zone 30' bij't buitenrijden van de wijk.
maw: 50 dus tot halverwege die straat.
Halverwege is een T-kruispuntje, nagenoeg iedereen slaat daar dan ook af want er zijn niet veel mensen die nog op't dorp zelf moeten zijn.
Dusja, wij rustig 50 rijden.
In de nacht van 29-30 november zijn ze in't geniep die bordjes van 'einde zone 30' komen weghalen.
maw: gans die aansluitende straat is nu 30.
Als je hier al ettelijke jaren woont let je daar natuurlijk niet direct op als er zomaar een bordje weg is.
Op 30 november stonden ze wel mooi te flitsen => 75% van de wijk had het zitten.
Die bewuste dag was een vrijdag, net de dag waarop ik met m'n ma naar de Colruyt enzo ga (iemand moet de zwaardere bakken spuitwater dragen;)). Ik rij dan, en ik durf eerlijk zeggen: 30 lap ik meestal aan m'n laars.
Dit als die zone 30 volgens mij echt nutteloos is.
Als er kinderen in de omtrek zijn of een school dan vertraag ik wel.
Maar zo'n straat gelijk hier, kaarsrecht, nooit is er iets gebeurd toen het 50 was, en nu ineens 30...
Daar rij ik dus gewoon verder 50.
Gelukkig ben ik die bewuste dag niet met de auto weg geweest, of ik had het ook vlaggen.
In Brugge en omstreken is het blijkbaar mode om zoveel mogelijk straten zone 30 te maken.
Dit terwijl het in de meerderheid van de gevallen niet eens nodig is.
30 is dus echt veel te traag.
In 2de zit je al tussen 2000-2500 tpm, ga je naar 3de zit je al snel richting de 40 km/u als je ook maar je gaspedaal durft aan te raken.
Ik vraag me soms echt af welke bekrompen mensen al zo'n beslissingen nemen...