Ook diegene die rijlessen aan het volgen zijn doen dit hoor (zeker totdat ze hun rijbewijs hebben )
Het is te hopen, Benny, want ik begin me hoe langer hoe meer af te vragen wat sommige rijschoolinstructeurs bezielt.
Gisterenavond zag ik op de E17 van Gent naar Antwerpen een lesauto van een rijschool. Er zaten twee mannen vooraan, dus ik veronderstel een leerling en een instructeur.
Op 500 meter vóór een afrit die ze willen nemen, reed er een vrachtwagen op de rechter rijstrook en een vrachtwagen op de middenrijstrook. Op die geringe afstand begonnen ze nog die vrachtwagens in te halen tegen amper 110 km/h, omdat er op de linker rijstrook een bestelwagen voor hen reed tegen die snelheid.
Ter hoogte van de afrit gingen ze dan ook vlak vóór die vrachtwagens naar rechts, waarbij ze al, in plaats van pas op de afrit zelf, nog op de autosnelweg hun snelheid aanzienlijk verminderden, en aldus de vrachtwagen op de rechter rijstrook hinderden.
Ik begin me af te vragen of er ook geen controle zou moeten komen op de rijschoolinstructeurs. Aan hun opleiding kan het niet liggen, want die is zeer degelijk, en de examens zijn uiterst streng. Maar blijkbaar zijn er een aantal die het na verloop van tijd niet zo nauw meer nemen, en er geen probleem mee hebben om leerlingen op te leiden tot toekomstige Natalia's.