Toen vanmorgen
"DE ZONDAG" hier geleverd werd keek ik ook wel even op van het bericht op de eerste bladzijde.
Dat is verdorie vlakbij mijn vroegere thuisbasis, een plaats waar ik reeds ontelbare keren ben langs gereden.
Daar zijn inderdaad al veel te veel ongevallen gebeurd, ook met dodelijke afloop.
Wanneer ik zo vroegere collega's, vrienden, kennissen hoor ben ik nog 1 van de weinigen die daar nog niks heeft voorgehad.
M'n vriendin een paar maand terug nog een lekke band.
Wanneer ik de plaats van het ongeval zie op de foto's en beelden zou Michel misschien in dit geval wel een punt kunnen hebben en zou het andere voertuig in Beselare de oprit richting Ieper genomen hebben waardoor het Franse voertuig heeft moeten uitwijken en beginnen slippen in het, weerom veel te lange, gras op de middenberm.
Wat daar ook vaak de oorzaak is om door de middenberm te gaan is wat regen en natuurlijk ook ijzel en sneeuw.
Telkens bij een bui na een wat drogere periode zie je daar minstens op 1 plaats, vaak meerdere, dat er iemand in of door de middenberm gegaan is.
Ik herinner me nog goed dat we 35 jaar geleden met de schoolbus een omweg moesten maken wegens de aanleg van die autosnelweg, wanneer gaan ze die nu eindelijk eens afwerken?
De MUG-helikopter kan er ondertussen, sinds lange tijd, gewoon blindelings naartoe vliegen want het is een vaste klant.
Deze foto is verleden jaar genomen vlakbij de plaats van dit ongeval.
En dit is de link naar de plaats van het ongeval.
LINK