Ik ben nu pas eens gaan kijken naar de draad bij Wegcode, en het is toch weer wel God geklaagd wat ik daar nu weer maar eens zie staan:
Praktisch gezien betekent dat dat de bus niet mag vertrekken zolang hij ingehaald wordt.
Hoe is dat nu toch mogelijk om zoiets uit te kramen? Als de bus niet vertrekt, is ze een gestopt, stilstaand of geparkeerd voertuig. En zo een voertuig kun je niet inhalen. Als je er langsheen rijdt, is dat voorbijrijden, niet inhalen.
Het is al vele jaren hemeltergend hoe slordig daar soms vragen beantwoord worden.
Vroeger zou ik Dirk Deckx daar met een vriendelijk mailtje op gewezen hebben.
Sinds Wegcode evenwel verkozen heeft om onenigheden op te lossen met bedreigingen van een advocaat, moeten ze van mijn kant uiteraard op geen enkele goodwill meer rekenen, integendeel.
Ze zijn jarenlang de eersten geweest om mij verwijten te maken als ik nog maar voorstelde om een geschil voor te leggen aan de rechter, maar uiteindelijk waren zij de eersten om zonder de minste verwittiging stappen in die richting te ondernemen. En ja, Dirk is een brave jongen, maar hij had zich toch weer maar eens laten meeslepen, want de advocaat handelde niet alleen voor de v.z.w. Wegcode, doch ook voor elk van haar bestuursleden.